ترموود؛ متریالی عالی برای ساخت جکوزی

ترموود یک متریال نوین و کاربردی به شمار می‌آید که از ‌آن در موارد ساختمانی و صنعتی استفاده می‌شود. این متریال علاوه بر ظاهر زیبا و مجلل دارای مقاومت زیادی در مقابل عوامل محیطی از جمله گرما. سرما. آسیب حشرات و… است. ترموود از چوب درختان سوزنی‌برگ و تحت حرارت بالا ساخته می‌‌شود بنابراین در مقابل رطوبت مقاومت بالایی دارد. ساخت جکوزی با چوب ترموود می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد که در این مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

جکوزی چیست و چه کاربردی دارد؟

جکوزی (JACUZZI) فضای حوضچه مانندی است که آب موجود در آن جهت رفع خستگی بدن و ماساژ عضلات استفاده می‌شود. این تجهیز توسط پمپ‌های قوی که از طریق لوله تعبیه شده‌اند آب گرم یا سرد را به داخل و بیرون جکوزی هدایت می‌کند. در واقع جکوزی نام شرکت تولیدکننده وان حمام گردابی است که نام تاسیس کنندگان این شرکت برادران جکوزی بوده است. این شرکت در سال 1915 تأسیس شد و تاکنون به فعالیت خود ادامه داده است. دمای جکوزی نباید بیشتر از 40 درجه سانتی‌گراد باشد؛ زیرا ممکن است پیامدهایی را برای استفاده‌کننده به همراه داشته باشد. به همین دلیل استفاده از دماسنج اهمیت دارد.

استفاده از جکوزی مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • رفع خستگی بدن
  • کاهش استرس
  • ماساژ عضلات
  • رفع درد مفاصل و استخوان
  • طراوت پوست

چرا از چوب ترموود برای ساخت جکوزی استفاده می‌کنیم؟

کسانی که ویلاهای شخصی دارند همواره به دنبال وسایل و اجزای خاص و مجلل هستند. ترموود از متریال‌های زیبا و شیک به شمار می‌آید که یکی از کاربردهای آن در ساخت جکوزی و دکینگ استخر می‌باشد. دلیل استفاده از چوب ترموود برای ساخت جکوزی مقاومت بالای آن در برابر رطوبت و فشار است. با وجود لاکچری بودن ظاهر ترموود، قیمت آن نیز مناسب است و به‌راحتی می‌توان آن را سفارش داد و طرح مورد علاقه خود را اجرا کرد. در ادامه با برخی از مزایای استفاده از ترموود برای ساخت جکوزی و همچنین چوب دکینگ استخر و… آشنا می‌شویم.

ترموود؛ مناسب برای تمام شرایط آب‌و‌هوایی

عواملی مانند نور خورشید، برف و سرما، رطوبت زیاد، موریانه و… می‌توانند خسارات سنگینی به متریال سازه‌ها مانند چوب خام و کاشی وارد کنند اما طبق آزمایش‌های انجام شده بر روی چوب ترموود، این متریال در مقابل تمام عوامل ذکر شده مقاومت بالایی از خود نشان داده است. جکوزی نیز معمولاً در فضاهای باز و در محیط‌هایی ساخته می‌شود که در معرض این عوامل محیطی قرار دارد بنابراین یکی از بهترین متریال‌ها برای ساخت جکوزی چوب ترموود است.

ساخت آسان جکوزی با چوب ترموود

به‌کارگیری ترموود برای اجرای جکوزی و همچنین فضای اطراف استخر بسیار راحت می‎‌باشد و با استفاده از دستورعمل نقشه می‌توان طرح را اجرا کرد. چوب‌های ترموود به‌راحتی کارگذاری می‌شوند به‌طوری‌که در هر محیط و شرایطی با رعایت زیرسازی استاندارد می‌توان از آن استفاده کرد.

استفاده از روغن برای محافظت از چوب

برای ساخت جکوزی با چوب ترموود نیازی به نگهداری خاصی از چوب‌ها وجود ندارد؛ چراکه طبق فرایند ساخت ترموود مقاوم‎‌سازی آن‌ نیز انجام شده است؛ اما استفاده از روغن محافظ به‌دلیل این‌که جکوزی همواره در معرض رطوبت قرار دارد خالی از فایده نیست. پیشنهاد می‌شود در پایان هر فصل روغن‌کاری انجام شود.

جنس چوب ترموود برای ساخت جکوزی با اکثر ترموودهای سازه‌های دیگر یکسان است

بسیاری از افراد تصور می‌کنند جنس ترموودی که برای نما استفاده می‌شود با جنس ترموودی که برای ساخت دکینگ استخر و جکوزی استفاده می‌شود متفاوت است. این در حالی است که تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد و هردو یکی هستند که همین موجب محبوبیت و خاص بودن آن شده است. این چوب محبوب به دلیل قرارگرفتن تحت‌فشار حرارت بالا و ازبین‌رفتن رطوبت داخلی آن به‌هیچ‌عنوان مانند سایر چوب‌ها دچار تغییر ابعاد نمی‌شود.

راحتی در اجرا

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از ترموود در ساخت‌وساز انطباق‌پذیری بالای آن است. این چوب می‌تواند به شکل‌های مختلف برش داده شده یا به‌صورت خام استفاده شود همچنین حمل آن چه هنگام انتقال به محل پروژه و چه هنگام نصب در محل پروژه بسیار راحت بوده و کم‌هزینه است.

خاصیت بهداشتی چوب ترموود

چوب ترموود به دلیل اینکه در مقابل انواع آفت و قارچ مقاوم است گزینه‌ای عالی برای ساخت جکوزی است. زیرا برخی از قارچ‌ها و آفت‌ها عامل بروز انواعی از بیماری‌های پوستی هستند و ممکن است محیط استخر یا جکوزی را آلوده کنند؛ اما با استفاده از چوب ترموود این نگرانی وجود ندارد. همچنین دمای سطح چوب همواره ثابت است به این معنی که با گرم یا سردشدن هوا دمای سطح چوب تغیر چندانی نمی‌کند و تماس با آن نه‌تنها آزاردهنده نیست؛ بلکه خوشایند است.

مزایای دیگر ساخت جکوزی با چوب ترموود

ترموود یکی از بهترین متریال‌ها برای ساخت و ساز است. ترموود بسیار بادوام است و می‌تواند مدت‌ها عمر کند و خیلی‌کم نیاز به تعمیر پیدا می‌کند. قابلیت فیزیکی ترموود به‌دلیل فرایند حرارت‌دهی به وجود می‌آید. فرایندی که چوب در فضای بدون هوا با دمای بالا و بخار آب قرار می‌گیرد. چوب ترموود فضا را کاملاً طبیعی، گرم و زیبا جلوه می‌دهد؛ به‌طوری که حس بودن در دل طبیعت را تداعی می‌کند. علاوه براین دوام و مقاومت این چوب در مقابل گرما و رطوبت موجب شده است استفاده از آن در ساخت‌وساز محبوبیت زیادی به‌دست بیاورد. ازاین‌رو ساخت جکوزی با چوب ترموود گزینه‌ای عالی برای کسانی است که قصد ساخت جکوزی در ویلا یا منزل خود را دارند.

خرید ترموود برای ساخت جکوزی از پارس آرای کوهستان

شرکت پارس آرای کوهستان با سابقه‌ای طولانی در اجرای پروژه‌های ترموودی در بخش‌های مختلف صنعتی، تجاری و ساختمانی یکی از بزرگ‌ترین واردکننده‌های ترموود مرغوب به داخل کشور است. برای مشاوره و خرید انواع ترموود با همکاران ما در بخش فروش شرکت پارس آرای کوهستان تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا نور آفتاب تأثیری در خاصیت چوب ترموود دارد؟

خیر. نور آفتاب در عملکرد و خاصیت این چوب تأثیری ندارد. تنها ممکن است در رنگ آن تأثیر بگذارد که آن هم با استفاده از روغن‌های محافظ از آن جلوگیری می‌شود.

آیا هنگام استفاده از جکوزی چوبی امکان برق گرفتگی وجود دارد؟

چوب ترموود هنگام فرایند حرارت‌دهی رسانایی الکتریسیته خود را از دست می‌دهد. اما آب رسانا است و هنگام استفاده از جکوزی باید موارد ایمنی را بررسی کرد.

برچسب ها: