چقدر نمای ترموود می‌تواند در خاص بودن و ماندگاری ساختمان شما موثر باشد؟

فرم و کاربرد دیوارهای امروزه و ساختار نماها نتیجه ی یک روند طولانی می باشد که رابطه ی نزدیکی با تاریخ زندگی بشر دارد . توسعه ی ساختاری نمای ساختمان ها، هماهنگ با ترتیب تاریخی آن نبوده و یا به عبارت دیگر دارای ربط زمانی نیست بلکه طی مراحلی از تاریخ ساختارها به تکامل رسیده و بشر با کمک گرفتن از تجربیات گذشتگان و همکاری تکنولوژی به مواردی خاص دست پیدا کرده که همیشه با حرکت زمان به نتایج خوبی نرسیده، کما اینکه گاهی محدودیت هایی نیز به آن اضافه شده تا روند تکمیلی توسعه ی تدریجی را مختل کند .

نمایی خاص و ماندگار به کمک ترموود
نمایی خاص و ماندگار به کمک ترموود

ترموود

نماهای ترموود تنها، اجزایی از ساختمان که به ساختار اصلی اتصال داده شده تا محیط پیرامون ساختمان را بپوشانند نیستند بلکه بهتر است دیدگاهمان را نسبت به آن ها در جهت تکمیل فضای اطراف ساختمان چه از لحاظ زیربنایی چه کاربردی تغییر دهیم . نمای ترموود تنها عنصر کلیدی مشاهده ی یک ساختمان از خارج و انعکاس فضاهای داخلی آن از وجوه بیرونی می باشد . دید ، نور ، تهویه ، آسایش کاربران ، برخی دسته های ساختمان و گاهی ممکن است سیستم باربری یک ساختمان بر عهده ی نمای آن باشد . نماهای چوبی یک عنصر جمع آوری کننده ی ساختمان از محیط پیرامون آن بوده که رابطه ای نزدیکی با طراحی اصلی پروژه دارد .

مشاهده جزئیات پروژه

روند تسلط یافتن طراحی نما در عصر حاضر بیشتر به دلیل اعمال پیچیدگی ها و ترکیبات متفاوت مصالح از قبیل : سنگ ، ترموود، و… در آن هاست . دامنه ی تنوع بر اساس پیشرفت تکنولوژی و راه حل های اجرایی هر روز بزرگتر می شود .  طراح نما بر دو اصل مهم کارش را پایه گذاری کرده است ، اولی تکیه بر توسعه ی تکنولوژی در روند طراحی بهتر پروژه و دیگری تنوع روش ها و سیستم های موجود در بازار که هر دو به ساختمان کمک می کند تا به بهترین نحو تلفیقی از عناصر و مؤلفه را روی یک نمای ترموود و مرکب به زیبایی ایجاد و مدیریت کند.

نمایی خاص و ماندگار به کمک ترموود
نمایی خاص و ماندگار به کمک ترموود

به هر حال خاص بودن در تکنولوژی ایجاد نما به تنهایی به دست نمی آید و یا از ابتدا موجود نیست بلکه ایجاد یک نمای مرکب و در عین حال خاص که با کاربرد پروژه هماهنگ باشد نیازمند صرف زمان و طراحی جداگانه‌ای برای نماها است، که از ادغام طرح کلی ساختمان بر اساس ایده‌ی آرشیتکت در کنار زمینه ی اصلی کار نشأت می گیرد .

درخت گرنادیل

درخت گرنادیل/چوب سیاه آفریقایی :

AFRICAN BLACKWOOD

Dalbergia melanoxylon

Leguminaceae – Papilionaceae

درخت : گرنادیل آفریقایی به خاطر رنگ سیاه چوبش میان گونه های Dalbergia یا پالیساندر غیر عادی است . اگر چه به طور گسترده ای در آفریقا یافت می شود ولی منابع تجارتی آن به طور عمده از تانزالیا و موزامبیک به دست می آید . چوب آن از درختی کوچک و غالباً کج و معوج حاصل می شود که به فرم گرده بینه های کوچک با کشتی حمل می گردد .  

چوب : رنگ آن قهوه ای تیره یا سیاه است ، بافت ریز و یکنواخت و تارهای راست تا نا منظم دارد . فوق العاده سنگین بوده و فقط قدری سبک تر از گایاک است و مانند آن هنگام لمس کمی روغنی می باشد .

نمایی خاص و ماندگار به کمک ترموود
نمایی خاص و ماندگار به کمک ترموود

ویژگی‌های فنی :

برای پرهیز از ایجاد شکاف‌های بیش از حد ، این چوب باید با مراقبت بسیار خشک شود. به محض خشک شدن رطوبت خود را به آرامی از دست می‌دهد و بنابراین تغییر ابعاد می‌یابد . ویژگی‌های استحکامی آن تا حدی قابل توجه است . این چوب به سبب کند شدن سریع ابزار برش با دشواری اره می‌شود . چون چوب سخت و شکننده ای است هنگام پرداخت به مراقبت نیاز دارد.

کاربردها : در حال حاضر که چوب قدیمی و سنتی کوکوس جهت ساخت و سازهای بادی چوبی نظیر سورنا ، فلوت ، قره نی و نی انبان در دسترس نیست ؛ اولین کاربرد گرنادیل جهت ساخت سازه های فوق می باشد . گذشته از کیفیت صدای خوبی که دارد ، به خاطر قابلیت‌های بالایش در کار نیز در ساخت ادوات موسیقی استفاده می‌شود . این چوب قابلیت خراطی کردن و سوراخ کردن و ایجاد پرداختی صاف را دارد و به اندازه کافی محکم هست تا برای ایجاد رزوه پیچ های پایه فلزی مضراب‌ها سوراخ شود. با توجه به آن‌که تغییر ابعاد آن بسیار کم است مصارف بسیاری دارد برای مثال حتی برای خراطی و مخصوصاً در کنده کاری های آفریقایی استفاده می شود .

کاربرد درخت چوب سیاه

پارس آرای کوهستان

امروزه با تحولات وسیع تکنولوژی و فنی صنعت ساختمان در جهان ؛ بر این باوریم که مسئولیت خطیری در قبال این صنعت بر عهده داریم . شرکت پارس آرای کوهستان با اتکاء به تکنولوژی نوین جهانی و اعتقاد به تحقیق مداوم به جهت یافتن روشهای نوین در صنعت ساختمان ، اصلاح و توسعه دائم اطلاعات و امکانات ، تلاش بر ارائه بهترین محصولات به بازارهای کشور دارد. شرکت پارس آرای کوهستان با تلاش مستمر در زمینه واردات و اجرای انواع پارکت ، نما وسازه های تمام چوب از کمپانی های مطرح جهانی ، همواره درصدد تأمین انواع ترمووود در صنعت ساختمان برای کشور بوده است و همگام با عرضه محصولات ، همواره در ارائه جدیدترین و با کیفیت ترین برند به بازار داخلی پیش قدم بوده است و هم اکنون محصولات شرکت پارس آرای کوهستان با کمک کارشناسان فروش با بهره گیری از دانش فنی به مصرف کنندگان گرامی در سراسر کشور عرضه می گردد.

تماس با ما

برچسب ها: