نحوه استفاده از ترموود در دکوراسیون داخلی منزل و محل کار

دکوراسیون داخلی در یک فضا نقش تعیین‌کننده‌ای در هویت‌بخشی و تعیین کاربری آن دارد. ترجیح بسیاری از افراد این است که از محصولاتی طبیعی به‌منظور پوشش کف، دیوارهای اتاق کار و نشیمن استفاده می‌شود. دراین‌بین چوب ترموود به‌عنوان یکی از متریال‌های نوین در صنعت ساخت و ساز و اجرای پروژه‌های طراحی داخلی، گزینه‌ای هوشمندانه و در عین حال پرطرفدار برای چنین محیط‌هایی است. ترموود مشکلات چوب معمولی مانند تورم، تغییر شکل و پوسیدگی ناشی از جانوران موذی را ندارد و زیبایی خاصی به محیط اضافه می‌کند. در این مطلب از سایت پارس آرای کوهستان قصد داریم نحوه استفاده از ترموود در دکوراسیون داخلی را به شما آموزش بدهیم.

نحوه استفاده از ترموود در دکوراسیون داخلی مدرن

نصب چوب ترموود در دکوراسیون داخلی باعث ایجاد حس گرما و صمیمت در فضا می‌شود و شما را به هدف داشتن دکوراسیون مدرن می‌رساند. ترموود برای طراحی داخلی با دو مدل تخت و مکعبی به بازار عرضه می‌شود. مدل تخت دارای ضخامت 19 میلی‌متر و عرض 9 تا 14 سانتی‌متر است.

مدل مکعبی هم ضخامتی در حدود 4 سانتی متر و عرضی بین 4 تا 6 سانتی‌متر دارد.معمولا شاخه‌های ترموود با طول 3 یا 4 متر ارائه می‌شوند که به منظور جلوگیری از پرت شدن چوب باید طول آن را با توجه به ارتفاعی دیوارها سفارش بدهید. در ادامه این قسمت هر آنچه که باید در خصوص نحوه استفاده از ترموود در دکوراسیون داخلی بدانید را برای شما شرح داده‌ایم.

نحوه استفاده از رنگ مخصوص ترموود در دکوراسیون داخلی

رنگ ترموود را می‌توان به کمک رنگ‌های مخصوص تغییر داد. این رنگ‌ها می‌توانند بافت و گره سطح چوب را نمایان کرده و منجر به ایجاد یک‌لایه محافظتی در مقابل بارش باران و نور خورشید روی آن شود. درصورتی‌که قصد اجرای ترمو وال را دارید، باتوجه‌به اینکه ترموود مستقیماً در محیط داخلی در معرض عوامل محیطی قرار ندارد، خوب است بدانید که اجباری برای رنگ‌آمیزی آن وجود ندارد.

نکات کار با رنگ مخصوص ترموود به شرح زیر هستند:

  • پیش از رنگ‌زدن ابتدا باید سطح چوب سمباده زده شود و سپس چوب‌های سمباده خورده به‌خوبی نظافت شوند
  • چهار سمت ترموود را در دو مرحله به کمک اسفنج یا دستمال تنظیف رنگ بزنید و برای هر لایه رنگ بین 4 تا 8 ساعت زمان در نظر بگیرید تا این رنگ‌ها به طور کامل خشک شوند

سمباده زدن سطح چوب ترموود

نحوه استفاده از ترموود در دکوراسیون داخلی را با مرحله اول آن یعنی سمباده‌زنی شروع می‌کنیم. به طور کل پیش از نصب ترموود باید شاخه‌های چوب را با درنظرگرفتن ارتفاع دیوار برش داده و در مرحله بعدی برای صاف‌کردن مقطع چوب‌برش خورده و نیم‌گرد کردن لبه‌های آن به سراغ سمباده بروید. توصیه می‌کنیم که برای نرم و زیباتر شدن بافت چوب کل سطح چوب را تنها یک مرحله سمباده بزنید.

انجام زیرسازی قبل از نصب ترموود

یکی از عوامل مهمی که کیفیت نصب ترموود در پروژه‌های دکوراسیون داخلی را تحت شعاع خود قرار می‌دهد، سطحی است که قرار است ترموود روی آن نصب شود. به‌طورکلی این سطح یا باید با سیمان یا با استفاده از الوارهای قوطی مانند فلزی یا چوبی زیرسازی شده و شرایط نصب را پیدا کند. در بسیاری از موارد ترجیح نصابان بر این است که از زیرساز سیمانی یا چوبی استفاده شود. چرا که این روش‌های زیرسازی در مقایسه با روش شاسی‌کشی آهنی به‌صرفه‌تر می‌باشد.

روش‌های مورداستفاده برای نصب ترموود در دکوراسیون داخلی

برای نصب ترموود می‌توانید از روش مدرن یا سنتی کمک بگیرید. روش سنتی که با میخ و چکش است ممکن است آسیب‌های سطحی را به چوب وارد کند. روش مدرن که بهتر است که با پیچ‌هایی استیل یا گالوانیزه انجام می‌شود. در روش مدرن‌تر که از پیچ‌های استیل یا گالوانیزه استفاده می‌شود؛ استحکام الوارها به دلیل اتصال دقیق‌تر، بیشتر است. این روش به نسبت روش سنتی زمان بیشتری طلب می‌کند. چرا که قبل از نصب پیچ‌ها باید از مته مناسب برای سوراخ‌کردن الوارها استفاده شده و سپس پیچ روی کار بسته شود.

کاربردهای ترموود در طراحی داخلی

دیزاین دکوراسیون داخلی باید با استفاده از متریالی اجرا شود که در آن مواد شیمیایی و سمی وجود ندارد که این ویژگی را ترموود دارد. از طرفی سازگاری ترموود با محیط‌زیست هم باعث شده است که این متریال برای افراد مختل ایده‌آل باشد. از طرفی ترموود رطوبت بسیار پایینی دارد و امکان رشد قارچ، کپک و همین‌طور لانه‌کردن حشرات در آن به صفر می‌رسد. در ادامه مبحث نحوه استفاده از ترموود در دکوراسیون داخلی قصد داریم کاربردهای ترموود برای ساخت بخش‌های مختلف دکوراسیون داخلی را به شما معرفی کنیم.

از جمله این کاربردها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ساخت دیوارپوش
  • کفپوش
  • ساخت کابینت
  • پوشش سقف
  • فضای داخلی استخر و حمام
  • قاب پنجره‌ها
  • طراحی و ساخت آیتم‌های دکوراتیو و گلدان‌هایی از جنس چوب ترموود
  • مبلمان

نصب ترموود برای دکوراسیون داخلی را به پارس آرای کوهستان بسپارید

استفاده از ترموود برای دکوراسیون داخلی می‌تواند حس گرما و ظرافت را به هر فضایی منتقل کند. کار با چوب ترموود به دلیل خواص منحصربه‌فرد آن در مقایسه با سایر انواع چوب‌های مورداستفاده در پروژه‌های طراحی داخلی نیازمند توجه بیشتری است. بااین‌وجود، پیروی از نکات گفته شده در این مطلب همراه با تکنیک‌های صحیح حمل‌ونقل، به اطمینان از نتایج موفقیت‌آمیز بدون آسیب رساندن به مواد یا به خطر انداختن کیفیت آن کمک می‌کند.

مجموعه پارس آرای کوهستان اولین و معتبرترین مرجع چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان است. درصورتی‌که قصد استفاده از ترموود برای طراحی داخلی را دارید می‌توانید از خدمات مجموعه ما بهره‌مند شوید. پارس آرای کوهستان با تیم مجرب نصب و کارشناسان فنی ماهر آماده خدمت‌رسانی به شما است.

سؤالات متداول

مزایای طراحی دکوراسیون داخلی با ترموود شامل کدام موارد هستند؟

جذابیت ظاهری، مقاومت قابل‌توجه در برابر عوامل محیطی و طول عمر بالا از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از ترموود در دکوراسیون داخلی به شمار می‌آیند.

آیا ترموود متریالی با طول عمر بالا است؟

بله ترموود نسبت به دیگر چوب‌هایی که فرایند حرارتی در آن‌ها اعمال نشده است، طول عمر بالاتری دارد.

ترموود در دکوراسیون داخلی با چه روش‌هایی نصب می‌شود؟

ترموود را می‌توانید به روش‌های مختلفی مثل میخ‌زنی، پیچ کردن و چسباندن در محل موردنظر کنید.

برچسب ها: