ست کردن مبلمان با پارکت برای زیباسازی محیط خانه

پارکت نوعی کف‌پوش چوبی است که صفحات نازکی دارد و برای پوشاندن سطح زمین در انواع ساختمان‌ها به کار برده می‌شود. پارکت‌ها انواع مختلفی مانند کلاسیک و چوبی سالید دارند و در برخی موارد از چوب ترمو نیز ساخته می‌شوند. مساله‌ای که درباره استفاده از پارکت وجود دارد، ست کردن آن با مبلمان خانه است. بسیاری از مشتریان پارکت در تلاش هستند تا برای زیباسازی محیط خانه از پارکتی استفاده کنند که با مبلمان محیط مورد نظر هماهنگ باشد. برای این کار روش‌های متفاوتی وجود دارد که در هنگام خرید و نصب پارکت باید آن‌ها را بدانید. با ما همراه باشید تا با روش‌های ست کردن مبلمان با پارکت آشنا شویم.

دلایل محبوبیت استفاده از پارکت
دلایل محبوبیت استفاده از پارکت

دلایل محبوبیت استفاده از پارکت

جالب است بدانید که پارکت در ابتدا به عنوان عایق حرارتی در برابر سرما به کار برده می‌شد. اما به مرور زمان طرح‌ها و سبک‌ها متنوع و جذابی برای پارکت‌ها به وجود آمد؛ از همین رو این نوع کف‌پوش محبوبیت زیادی پیدا کرد. از دیگر دلایل مهم محبوبیت پارکت می‌توان به قابل تعویض بودن، داشتن رنگ‌های جذاب و متنوع، سازگاری با محیط زیست و موارد دیگر اشاره کرد.

انواع پارکت از نظر رنگ را بشناسید

در بیشتر مواقع افراد هنگام خرید پارکت به دلیل تنوع بالای رنگ‌ها و طرح‌های این کف‌پوش، با مشکل مواجه می‌شوند. چرا که انتخاب رنگ در ست کردن پارکت با مبلمان بسیار تاثیرگذار است. هنگام انتخاب رنگ پارکت باید به برخی از نکات توجه کنید تا بتوانید به راحتی مبلمان خود را برای داشتن خانه‌ای جذاب‌تر ست کنید. از جمله نکات لازم در هنگام انتخاب رنگ پارکت می‌توان به طرح و رنگ دیوار‌ها، درب‌ها و پنجره‌ها، مبلمان و پرده‌ها اشاره کرد. باید بدانید که خود پارکت‌ها هم رنگ‌های متنوعی دارند که در هنگام خرید این کف‌پوش برای ست کردن با مبلمان باید به آن‌ها توجه کنید.

در این رابطه خواندن مقاله ” نوع چوب پارکت | انواع چوب‌هایی که برای ساخت پارکت استفاده می‌شوند ” میتواند مفید باشد !

رایج‌‌ترین رنگ‌های پارکت شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نخودی: این رنگ پارکت بسیار روشن بوده و می‌توانید آن را با رنگ‌های کرم و بژ ست کنید
  • عسلی: عسلی رنگی گرم به شمار می‌رود. اگر پارکت عسلی را در محیطی با دیوارهای رنگ روشن و بزرگ نصب کنید، فضا حس گرمای عالی به خود می‌گیرد
  • خاکستری: رنگ خاکستری در چند سال گذشته یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های پارکت بوده است. این رنگ در مکان‌های اداری، تجاری و خانه‌ها به کار برده می‌شود. باید بدانید که خاکستری رنگی خنثی بوده و به راحتی با مبلمان ست می‌شود
  • گریژ: رنگ گریژ ترکیبی از بژ و خاکستری بوده و رنگی خاص به شمار می‌روند. گریژ در همه فضاها استفاده می‌شود. پارکت‌های رنگ گریژ را در هر فضای خانه می‌توان قرار داده و با مبلمان ست کرد
  • فندقی: این رنگ بیشتر در کف‌پوش سالت پذیرایی کاربرد دارد؛ چرا که باعث ایجاد محیطی گرم و صمیمی می‌شود
روش‌های ست کردن مبلمان با پارکت
روش‌های ست کردن مبلمان با پارکت

روش‌های ست کردن مبلمان با پارکت

بسیاری از افراد بر این باور هستند که ست کردن مبلمان با پارکت به معنی یک رنگ کردن تمام وسایل خانه با کف‌پوش آن است. اما هماهنگ کردن مبلمان با پارکت به این شکل نیست؛ چرا که یک‌رنگ کردن تمام وسایل و پارکت باعث یکنواختی و خسته‌کنندگی محیط می‌شود. بنابراین بهتر است که برای ست کردن مبلمان با پارکت از رنگ‌ها مکمل و متضاد استفاده کنید. به طور کلی عوامل تاثیرگذار در ست شدن پارکت با مبلمان می توان به لوازم دکوری خانه، رنگ مبلمان و دیوارها اشاره کرد. لازم به ذکر است که هنگام خرید پارکت برای هماهنگ کردن آن با مبلمان باید برخی از نکات را در نظر بگیرید.

از جمله نکات مهم در هنگام ست کردن مبلمان با پارکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاربرد رنگ‌های مکمل و متضاد
  • مانور دادن روی نوع بافت مبلمان و پارکت
  • به کار بردن یک تم رنگی خاص

کاربرد رنگ‌های مکمل و متضاد در هماهنگ کردن پارکت و مبلمان

یکی از استانداردهای طراحی محیط استفاده از قانون تضاد رنگی است. در صورتی که برای ست کردن مبلمان با پارکت فقط از یک رنگ استفاده شود، فضا جلوه خوبی نخواهد داشت. همچنین مهم است بدانید که برای اینکه مبلمان و پارکت به شکل جدا از هم دیده شوند، رنگ پایه مبل‌ها حتما باید با پارکت متفاوت باشد. از همین رو اگر رنگ خاصی مد نظر شما است، برای هماهنگ کردن مبلمان با پارکت، از طیف‌های روشن یا تیره همان رنگ استفاده کنید

ست کردن مبلمان با پارکت
ست کردن مبلمان با پارکت

مانور دادن روی نوع بافت پارچه مبلمان و پارکت برای هماهنگ‌سازی آیتم‌های محیط

بافت پارچه در واقع طرحی است که شامل جنس مبل‌ها، کوسن‌ها و موارد دیگر می‌شود. یکی از بهترین راه‌ها برای ست کردن مبلمان با پارکت مانور دادن روی بافت پارچه به کار رفته در مبلمان و بافت پارکت‌ها است. به عنوان مثال می‌توانید پارکت‌های دارای بافت صیقلی را با مبلمان‌های دارای بافت درشت‌تر ست کنید. یا برای مثال پارکت‌های برجسته را برای ست کردن با مبلمان براق و چرمی به کار ببرید. در صورتی که پارکت رنگ تیره با طرح شلوغ خریده‌اید، بهتر است که از مبلمان تک‌رنگ و هماهنگ با این نوع پارکت استفاده کنید. اگر رنگ پارکت ساده باشد، برای هماهنگ کردن آن با مبلمان بهتر است که از کوسن‌های طرح‌دار و رنگی استفاده کنید.

به کار بردن یک تم رنگی خاص در ست کردن مبلمان با پارکت

استفاده از تم رنگی در واقع به این معنی است که برای ست کردن مبلمان با پارکت باید از تونالیته رنگ در اجرای دکوراسیون پیروی کنید. به عبارتی دیگر می‌توان گفت که هر ترکیب رنگ در طراحی دکوراسیون با وجود تضاد رنگ‌ها، دارای یک تونالیته مشخص است. برای مثال، مبلمان کرم رنگ و پارکت فندقی تیره، با وجود تضاد در رنگ، تونالیته خوبی برای هماهنگ شدن دارند. یا به عنوان مثال اگر مبلمان شما مشکی است، استفاده از پارکت رنگ روشن گزینه مناسبی خواهد بود.

مانور دادن روی نوع بافت پارچه مبلمان و پارکت
مانور دادن روی نوع بافت پارچه مبلمان و پارکت

ایجاد فضایی دلنشین  و جذاب با ست کردن مبلمان با پارکت

در طراحی دکوراسیون، ست کردن مبلمان با محیط امری ضروری به شمار می‌رود. برای ست کردن مبلمان با پارکت روش‌های مانند مانور دادن روی بافت و استفاده از رنگ‌های متضاد وجود دارد. اگر قصد طراحی یک دکوارسیون جذاب برای محیط کار یا زندگی خود دارید بهتر است همین حالا اقدام کنید.

شرکت پارس آرای کوهستان یکی از برترین فروشگاه‌های عرضه پارکت و چوب‌های ساختمانی است. شما می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین چوب‌های ساختمانی و کف‌پوش‌ها را از فروشگاه ما تهیه کنید و در طراحی دکوراسیون منزل یا محل کار خود به کار ببرید. همچنین می‌توانید از صفر تا صد طراحی و اجرای پارکت خانه یا محل کار خود را به مجموعه ما بسپارید.

برچسب ها: