خرید پارکت یا لمینت؛ از سوالات مهم مشتریان

یکی از مهم‌ترین تغییرات در فضای داخلی منازل که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی حال و هوای کلی دکوراسیون خانه شما بگذارد، عوض کردن پوشش کف است. در صورتی که پوشش کف به درستی انتخاب شود می‌تواند هماهنگی خاصی با مبلمان و نورپردازی منزل شما داشته باشد و محیطی گرم و دوست‌داشتنی را برای شما به ارمغان بیاورد. مانند بسیاری دیگر از آیتم‌های دکوراسیون، برای خرید پارکت یا لمینت هم نیاز به بررسی ویژگی‌های هر کدام داریم تا بتوانیم با یک انتخاب مناسب، بهترین هارمونی را میان اجزای دکوراسیون منزل خود برقرار کنیم.

خرید پارکت یا لمینت؛ از سوالات مهم مشتریان
خرید پارکت یا لمینت؛ از سوالات مهم مشتریان

لمینت؛ محصولی مقاوم اما با حساسیت بالا

در بحث خرید پارکت و یا لمینت ابتدا درباره لمینت صحبت می‌کنیم. یکی از محصولات رایج  بازار کفپوش‌های لمینت است. به صورت کلی واژه لمینت به پوشاندن هر چیزی اطلاق می‌شود. درباره مزایای لمینت می‌توان گفت که آن‌ها ضد آب و ضد ضربه هستند و عایق مناسبی برای سرما، گرما و نیز صدا به شمار می‌آیند. علاوه بر این، لمینت‌ها برای مراحل نصب، نیازی به چسب ندارند و با استفاده از شیارهای مخصوصی که به آن‌ها کلیک می‌گویند، نصب می‌شوند.

در نتیجه هزینه‌ای کم و با نصب سریع‌تر دارند. تا جایی که حتی می‌توانیم بدون حضور نصاب و به تنهایی نیز عملیات نصب را انجام بدهیم. اما به منظور سریع‌تر کردن کار، می‌توانیم از نصابان حرفه‌ای کمک بگیریم. برای استفاده صحیح از لمینت هم نباید هرگز اجازه بدهیم رطوبت و یا آب به مدت طولانی بر روی آن‌ها بماند. از شوینده‌هایی هم که مواد صابونی در آن وجود دارند نباید استفاده کنیم، زیرا لمینت به شدت نسبت به آن‌ها حساس است.

پارکت‌، محصولی با کیفیت و قیمت مناسب

در ادامه بررسی موضوع خرید پارکت یا لمینت به پارکت می‌رسیم. پارکت‌ها کفپوش‌هایی هستند که محبوبیت زیادی بین خانواده‌ها دارند. کفپوش پارکت از جنس چوب طبیعی ساخته شده است و نحوه تولید آن هم به این صورت است که ابتدا درختان را به الوار تبدل می‌کنند و سپس آن‌ها را برش می‌زنند. پارکت کیفیت خوبی دارد و از نظر قیمت نیز در مقایسه با لمینت مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

پارکت‌، محصولی با کیفیت و قیمت مناسب
پارکت‌، محصولی با کیفیت و قیمت مناسب

مقایسه ظاهری دو کفپوش؛ مساله‌ای مهم در دو راهی خرید پارکت یا لمینت

یکی از مواردی که می‌تواند ما را در زمینه خرید پارکت یا لمینت راهنمایی کند، مقایسه ویژگی‌های ظاهری این دو کفپوش است. کف‌پوش پارکت به طور معمول در چندین فرم زینتی و موزاییکی و در الگوها و نقوش خاصی ارائه می‌شوند .پارکت‌ها برای قرن‌های متمادی در خانه‌های مجلل و املاک سلطنتی به ویژه در طبقه اشراف فرانسه مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

در این رابطه خواندن مقاله ” پارکت در دکوراسیون | نقش این آیتم دکوراسیون در زیبا‌سازی فضاهای داخلی ” میتواند مفید باشد !

به منظور ایجاد طرح‌هایی زیبا، می‌توان لمینت را به صورت هندسی و همچنین زاویه‌ای شکل داد. لمینت نصب راحت‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد و فرایند تعمیر و نگهداری آن نیز آسان است. می‌توان گفت که تفاوت ظاهری این دو آیتم برای افراد غیرمتخصص به سختی قابل تشخیص است. اما نکته مهم در این است که پارکت به دلیل ذات طبیعی خود برخلاف لمینت، نمایی زنده و قابل احساس برای بینندگان دارد.

قیمت و ترافیک رفت و آمد؛ موضوعاتی مهم در بحث خرید پارکت یا لمینت

تقاوت قیمت عامل مهمی در راهنمایی برای خرید پارکت یا لمینت است. قیمت پارکت چوبی بیشتر از لمینت است؛ اما این سوال نیز مطرح می‌شود که کدام یک از آن‌ها به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت، اقتصادی‌تر است؟ با وجود اینکه لمینت نسبت به پارکت در خرید و نصب ارزان‌تر است، اما کارشناسان در بازه زمانی بلندمدت از این کفپوش، به عنوان محصولی غیراقتصادی یاد می‌کنند.

از طرفی لمینت تنها برای ترافیک سبک ( آمد و شد کم) طراحی شده است و هر چیزی بیشتر از این مساله، می‌تواند به این معنا باشد که لمینت بسیار سریع خرد شده و در بیشتر موارد نیاز به تعویض مجدد دارد. اما در مورد پارکت اینگونه نیست. پارکت برای محیط‌های پرترافیک، گزینه اقتصادی‌تری است و برای محیط خانواده نیز انتخابی عالی است.

قیمت و ترافیک رفت و آمد پارکت
قیمت و ترافیک رفت و آمد پارکت

خرید پارکت یا لمینت؛ کدام یک کمتر به محیط زیست آسیب وارد می‌کنند

اگر از دوستداران محیط زیست هستید و برای انتخاب و خرید میان پارکت و یا لمینت، مراقبت از محیط زیست را در اولویت قرار می‌دهید، مهم است بدانید پارکت‌های چوبی از لمینت‌های شیمیایی بهتر هستند.

لمینت به دلیل استفاده از مواد شیمایی مثل رزین و همچنین فشار وارد شده در فرایند تولید، به راحتی در طبیعت تجزیه نخواهد شد. این در حالی است که کفپوش‌های پارکت به دلیل اینکه از چوب‌های طبیعی ساخته شده‌اند، قابل تجزیه هستند و به راحتی به آغوش طبیعت باز می‌گردند.

خرید پارکت یا لمینت؛ به لحاظ طول عمر کدام یک حرف اول را می‌زند

از دیگر نکات بسیار مهم در انتخاب میان خرید پارکت یا لمینت، طول عمر آن‌ها در برابر عوامل مختلف است. پارکت در مقایسه با لمینت دوام و طول عمر بیشتری دارد. این کفپوش در صورت نگهداری مناسب می‌تواند بین 40 تا 80 سال عمر کند. این در حالی است که بهترین برند لمینت در شرایط ایده‌آل می‌تواند برای کاربران تنها 10 سال ماندگاری داشته باشد. در ضمن کفپوش پارکت به دلیل طبیعی بودن، به راحتی طرح و نقش خودش را از دست نمی‌دهد.

خرید پارکت یا لمینت
خرید پارکت یا لمینت

خرید پارکت از مرجع معتبری به نام پارس آرای کوهستان

در زمان تصمیم‌گیری برای خرید پارکت یا لمینت، این وظیفه شما است که تصمیم بگیرید کدام یک برای فضایی که می‌خواهید استفاده کنید بهتر است. پارکت به دلیل ظاهر طبیعی و لوکس، انتخاب بسیاری از افراد است. پارکت برای محیط منزل، فضاهای تجاری، کافه‌ها و رستوران‌ها گزینه‌ای بسیار مناسب است و در مقابل تمام خطرات زیست محیطی سالم می‌ماند.

گروه فنی مهندسی پارس آرای کوهستان با سال‌ها تجربه در زمینه مشاوره، طراحی، اجرا و بازسازی پروژه‌های مختلف کفپوش پارکت در محیط‌های مسکونی، اداری و تجاری مفتخر به ارائه خدمات به هموطنان در سراسر کشور است. پارس آرای کوهستان با استفاده از مبانی مهندسی و معماری به همراه آخرین تکنولوژی‌های روز، رویای شما را به واقعیت تبدیل می‌کند.

برچسب ها: