آیا بهترین پارکت ضد آب را می‌شناسید؟ یکی از اشتباهات رایج خیلی از افراد در ساخت یا تعمیر ساختمان‌شان، مربوط به انتخاب پارکت‌هاست! متاسفانه این اشخاص از وجود پارکت‌های ضد آب اطلاعی ندارند و با انتخابی اشتباه، ناخواسته ضررهای زیادی را به خود وارد می‌کنند!

می‌دانید چرا؟ زیرا پس از مدتی این پارکت‌های بی‌کیفیت به‌دلایل متفاوتی مثل رطوبت و آب دچار آسیب شده و شما را مجبور به تعمیر یا تعویض آن‌ها می‌کنند؛ مخصوصا اگر در محیط‌های مرطوبی مثل شمال زندگی می‌کنید!

معرفی بهترین پارکت
معرفی بهترین پارکت  

آیا دوست دارید از این ضررها جلوگیری کنید؟ ما در این مقاله علاوه بر معرفی بهترین پارکت ضد آب، روش‌های تشخیص تقلبی یا واقعی بودن این نوع پارکت‌ها را نیز به شما یاد می‌دهیم.

معرفی بهترین پارکت ضد آب

یکی از مواردی که خواه‌وناخواه باعث آسیب به پارکت‌ها می‌شود، آب و رطوبت است؛ به همین دلیل باید خیلی در انتخاب نوع و جنس کفپوش‌ها دقت کنید! ما تصمیم داریم در این بخش تعدادی از بهترین پارکت‌های ضد آب را به شما معرفی کنیم.

پارکت‌های چوبی مقاوم در برابر آب

حتما شما نیز دیده‌اید آب ریخته‌شده روی این پارکت‌های چوبی، پس از مدت کوتاهی شروع به خشک شدن کرده و دیگر به لایه‌های زیرین نفوذ نمی‌کند! به همین دلیل می‌توانید از این نوع پارکت‌ها به‌عنوان پارکت‌های ضد آب نیز استفاده کنید.

البته حواستان باشد اگر در مکان مرطوب و معتدلی زندگی‌ می‌کنید، پارکت‌های مناسب‌تر و باکیفیت‌تری نیز وجود دارند!

پارکت‌های ضد آب

این نوع پارکت‎‌ها نسبت به کفپوش‌های چوبی، مقاومت بیشتری در برابر آب و رطوبت دارند؛ بنابراین استفاده از آن‌ها در مکان‌های مرطوب، متداول‌تر و حتی عاقلانه‌تر است!

اگر دنبال یک پارکت ارزان و مقاوم می‌گردید، این گزینه را به شما پیشنهاد می‌دهم؛ اما برای داشتن فضایی لوکس‌تر، پارکت‌های بهتر و زیباتری نیز وجود دارند!

بهترین پارکت ضد آب
بهترین پارکت ضد آب

پارکت وینیل باکیفیت‌ترین و بهترین پارکت ضد آب

جالب است بدانید در تولید و نصب این نوع پارکت‌ها از هیچ‌گونه چسبی استفاده نشده و حتی یک لایه ضد آب نیز در مرکز آن قرار درد؛ به همین دلیل از این نوع کفپوش به‌عنوان بهترین پارکت ضد آب یاد می‌کنند! علاوه بر این باید بدانید این نوع پارکت‌ها ماندگاری بسیار بالایی دارند، می‌دانید چرا؟

زیرا برخلاف انواع پارکت‌های چوبی و کفپوش‌های دیگر، انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارند و همین موضوع عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد! یک خبر خوب نیز برایتان دارم؛ این نوع پارکت‌ها در رنگ‌ها و انواع مختلفی ساخته می‌شوند؛ بنابراین می‌توانید بر اساس سلیقه شخصی خود و یا حتی چیدمان منزلتان، مناسب‌ترین سبک و رنگ پارکت را انتخاب کنید.

پارکت های چوبی مهندسی شده

اگر دنبال پارکتی می‌گردید که هیچ‌گونه رطوبت و آبی در آن نفوذ نکند، این نوع پارکت را به شما پیشنهاد می‌کنم؛ می‌دانید چرا؟ زیرا در فرایند تولید آن، از چوب و چسب ضد آب به روش کاملا مهندسی و علمی استفاده و همین موضوع باعث برتری آن نسبت به سایر انواع پارکت‌های ضد آب شده است!

در واقع اگر به ساختمان اصلی این نوع پارکت‌ها نگاهی بیندازید، متوجه لایه‌های متفاوت چسب و چوب در آن می‌شوید و همین ساختار آن را در برابر آب و رطوبت بسیار مقاوم می‌کند!

حال که با انواع پارکت‌های ضد آب آشنا شدید، بهتر است بدانید از بین تمام این گزینه‌ها، پارکت وینیل بهترین پارکت ضد آب است و مقاومت بالایی در این زمینه دارد! اگر می‌خواهید پارکت موردنظر علاوه بر مقاومت در برابر آب، طراحی زیبایی نیز داشته باشد، پارکت مهندسی‌شده را به شما پیشنهاد می‌کنم!

البته استفاده و نصب هرکدام از این پارکت‌ها شرایط مخصوص به خود را دارد؛ به همین دلیل توصیه می‌کنم برای انتخابی بهتر و مناسب‌تر، حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید!

مشاوران و کارشناسان حرفه‌ای پارس آرای کوهستان، با تجربه و دانش بالای خود بهترین راهنمای شما در این زمینه هستند! بنابراین اگر می‌خواهید از انتخاب خود پشیمان نشوید، حتما از طریق دکمه زیر با ما در ارتباط بوده و بهترین مشاوره‌ها را دریافت کنید.

علاوه بر موارد گفته شده حتما حواستان باشد فقط به گفته‌های فروشنده اکتفا نکنید! ما قصد داریم در این بخش روش‌های تشخیص انواع پارکت‌های ضد آب را به شما یاد دهیم!

ضد آب بودن پارکت
ضد آب بودن پارکت

چگونه از ضد آب بودن پارکت مطمئن شویم؟

راه‌های متفاوتی برای اطمینان از ضد آب بودن پارکت وجود دارند که در این بخش با آن‌ها آشنا می‌شوید؛ با انجام این موارد دیگر سرتان کلاه نمی‌رود!

1.    قرار دادن پارکت در آب

در این روش شما باید تکه‌ای از پارکت را در آب فرو و سپس سریع آن را خارج کنید؛ اگر پس از چند ثانیه قطرات آب را روی سطح پارکت دیدید، خیالتان از بابت ضد آب بودن آن راحت باشد!

می‌دانید چرا؟ زیرا نبودن این قطره‌ها به معنی نفوذ آن‌ها در پارکت بوده و همین موضوع کیفیت پایین آن را ثابت می‌کند!

2.  استفاده از نور خورشید

یکی از روش‌های بسیار آسان و راحت برای تشخیض ضد آب بودن پارکت موردنظر، قرار دادن آن در برابر نور خورشید است! در این شرایط اگر رنگ یا بافت آن (مخصوصا در قسمت لبه‌ها و گوشه‌ها)، پس از گذشت 24 ساعت تغییر کرد، آن پارکت تقلبی است!

در واقع یک پارکت ضد آب باکیفیت هرگز در چنین شرایطی تغییر رنگ نمی‌دهد!

3. مشورت با متخصصین این حوزه

این گزینه در هر زمینه‌ای به کارتان می‌آید؛ شاید در این حیطه شما کارشناس یا مشاور معتبری را نشناسید، اما نگران نباشید! مشاوران حرفه‌ای پارس آرای کوهستان بهترین راهنمای شما در این زمینه هستند!

آن‌ها با تجربه بالای خود هرگز به شما اجازه انتخاب اشتباه در این مورد را نخواهند داد؛ بنابراین اگر می‌خواهید مناسب‌ترین، باکیفیت‌ترین و همچنین بهترین پارکت ضد آب را داشته باید، حتما قبل از هر چیز با آن‌ها مشورت کنید؛ برای دریافت این مشاوره از طریق دکمه زیر اقدام کنید.

بهترین پارکت ضد آب
بهترین پارکت ضد آب

سخن آخر در مورد بهترین پارکت ضد آب

در این مقاله شما با بهترین انواع پارکت‌های ضد آب و همچنین نحوه تشخیص آن‌ها آشنا شدید. باید بدانید این مرحله فقط به خرید پارکت چوبی منتهی نمی‌شود و نصب آن نیز نیاز به دانش و تخصص بالایی دارد!

به همین دلیل توصیه می‌کنم برای جلوگیری از ضرر مالی حتما این کار را به متخصصین خودش بسپرید! اگر در این مورد سوال یا ابهامی ذهن شما را مشغول کرده است، حتما در این قسمت با ما در میان بگذارید و این مقاله کاربردی را برای اطرافیان خود نیز بفرستید!

برچسب ها: