ویلا با ترموود؛ نمای سازه خود را متمایز کنید

انتخاب نمایی مناسب برای ویلاها، نمایی که علاوه بر جنبه زیبایی بتواند در شرایط آب و هوایی مختلف هم دوام خوبی از خود نشان دهد، دغدغه بسیاری از افراد است. اهمیت این مساله در ویلاهای دریاکنار شمال کشور بیش از پیش مشخص می‌شود. یکی از پرطرفدارترین نماها، ویلا با ترموود است. ترموود که نتیجه فرآوری چوب طبیعی است، ماده‌ای با کیفیت بالا می‌باشد که به لحاظ زیباشناسی، استفاده از آن در سبک‌های مختلف معماری سنتی و مدرن علاوه بر هماهنگی، زیبایی چشمگیری نیز به ساختار کلی سازه می‌بخشد. در این مطلب از پارس آرای کوهستان به بررسی نکات مهم درباره ویلا با ترموود می‌پردازیم.

نمای ویلا با چه نوع ترموود
نمای ویلا با چه نوع ترموود  

در ساخت نمای ویلا با چه نوع ترموودی باید پروژه را اجرایی کرد

ترموودها به صورت کلی دو نوع نرم‌چوب و سخت‌چوب دارند. انتخاب نوع ترموود برای ویلا با ترموود با توجه به نظر مهندسان و طراحان صورت می‌گیرد. از طرفی شرایط آب و هوایی منطقه‌ای که ویلای شما در آن قرار دارد و همچنین نوع دیزاین نما نقش مهمی در انتخاب نوع ترموود برای این نما دارد. سختی و نرم بودن ترموود  در زمان تراشکاری ( تراشکاری ترموود در نوع دیزاین نما مهم است) اهمیت پیدا می‌کند. به همین دلیل بهتر است اجازه دهید تا کارشناسان و طراحان حرفه‌ای نوع ترموود را برای ویلای شما انتخاب کنند.

اجرای نمای ویلا با ترموود چه میزان برای شما هزینه دارد

ویلا با ترموود، یک سر و گردن بالاتر از سایر ویلاها است و اغلب ویلاهایی که دارای نمای ترموود هستند در واقع جزو ویلاهای لاکچری به شمار می‌آیند. زیرا این متریال بسیار ارزشمند است. به همین دلیل هم نمی‌توان از ترموود در ویلاهای ارزان قیمت استفاده کرد. ویلا با ترموود نه تنها جلوه‌ای جذاب و لاکچری دارد، بلکه به موجب آن ارزش ویلای شما نیز افزایش پیدا می‌کند.

اجرای نمای ویلا با ترموود
اجرای نمای ویلا با ترموود

ویلا با ترموود، تنوع نامحدودی برای دیزاین‌های خلاقانه به طراحان می‌دهد

نماهای چوبی که عمدتا با استفاده از ترموود طراحی می‌شوند، می‌توانند تنوع بی حد و حصری را در خود جای دهند. زیرا برش دادن ترموود و تراشکاری بر روی آن بسیار راحت‌تر از مصالحی مانند سنگ است. از طرفی برش دادن قطعات ترموود بسیار آسان است و دست طراحان برای خلق جلوه‌های خلاقانه کاملا باز خواهد بود. بنابراین در صورتی که می‌خواهید نمایی خلاقانه و هنری داشته باشید، انتخاب متریالی مانند ترموود به عنوان متریال اصلی نما، می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای شما باشد.

ایجاد نمای ترکیبی با استفاده از ترموود و شیشه در ویلا با ترموود

در صورتی که به دنبال این هستید تا نمای ویلا را به صورت ترکیبی اجرا کنید، می‌توانید به جای استفاده از متریال‌هایی مانند سنگ به سایر گزینه‌ها فکر کنید. زیرا سنگ هیچ‌گونه هماهنگی مناسبی با ترموود ندارد و می‌توانید به جای آن از شیشه استفاده کنید. با این کار علاوه بر داشتن نمایی جذاب، می‌توانید از مناظر زیبای محیط نیز لذت ببرید.

رنگ‌آمیزی نمای ترموود

در بحث طراحی نمای ویلا با ترموود رنگ‌آمیزی می‌تواند کمک فراوانی به خلق اتمسفری متفاوت کند. اگر به دنبال این هستید تا قطعات ترموود را در نمای ویلا رنگ‌آمیزی کنید، می‌توانید از رنگ‌های نانو و مواد ضد قارچ استفاده کنید. رعایت این نکات به مقاومت هر چه بیشتر نمای ویلای شما کمک خواهد کرد.

ویلا با نمای ترموود
ویلا با نمای ترموود

ویلا با نمای ترموود چه مزایایی برای شما دارد

چوب ترموود در واقع چوبی است که اصلاح شده و برای استفاده در نماهای ویلاها مقاوم شده است. اولین ویژگی مثبت نمای ویلا با ترموود ثبات و دوام ابعاد آن است. چوب ترموود به دلیل پروسه‌ای که طی می‌کند، با محیط تبادل حرارتی بسیار کمی دارد و همین موضوع باعث ثبات ابعاد آن می‌شود. نمای ویلا با ترموود در برابر پوسیدگی مقاوم است و حشرات موذی نمی‌توانند به آن وارد شوند.

از دیگر مزایای ویلا با ترموود می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تحت فرایند ترمو، تمامی باکتری‌ ها نابود می‌شوند و می‌توانید از این متریال استریل به راحتی در نما استفاده کنید
  • با فرایند ترمود، چوب به سطحی یکدست و یکنواخت دست پیدا می‌کند که همین موضوع باعث حفظ زیبایی ظاهری ویلا می‌شود
  • رنگ چوب‌های ترمو قابلیت تجدید شدن به صورت هر چند سال یک بار را دارند
  • نصب آسان
  • قابل برش به صورت قوسی و هلالی شکل
  • جدا شدن نمای ویلا با ترموود آسان است
  • نظافت این نوع از نما راحت است
  • طول عمر نمای ویلا با ترموود در مقایسه با چوب معمولی، بسیار بیشتر است

نکاتی که باید در عمل‌آوری استاندارد چوب ترمو مورد توجه قرار بگیرند

نباید این نکته بسیار مهم را فراموش کنید که چوبی که در اجرای نمای ویلا با ترموود استفاده می‌شود، باید تحت فرایندی استاندارد ترمو شده باشد. ممکن است چوبی در ظاهر بسیار عالی به نظر برسد، اما بدون طی کردن فرایندهای ترمو به دست مصرف‌کننده رسیده باشد.

از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در فرایند استاندارد کردن چوب ترمو می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • میزان حرارت
  • روند کاهش و افزایش حرارت
  • مدت زمانی که صرف حرارت‌دهی می‌شود
  • نیروی کار ماهر

در صورتی که در این نوع از نماها به این موارد توجه نشود، ترک‌هایی بر روی سطح چوب ایجاد می‌شوند که شما آن‌ها را با چشم نمی‌توانید تشخیص دهید. اما با قرار گرفتن در شرایط جوی، این ترک‌ها پیشروی می‌کنند و نمای ویلا با ترموود شما را مخدوش خواهند کرد.

محصولات نمای چوب
محصولات نمای چوب

متنوع‌ترین سبد محصولات نمای چوب در پارس آرای کوهستان

استفاده از چوبی مانند ترموود در نمای ویلا می‌تواند حسی ناشی از گرما و صمیمیت را بیننده منتقل کند. حسی که دقیقا نمای سنگی عکس آن را به ناظران القا می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید حس و حال خوبی در ویلای خود ایجاد کنید، ترموود، انتخابی هوشمندانه برای شما است.

مجموعه پارس آرای کوهستان اولین و معتبرترین مرجع چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان است. پارس آرای کوهستان با بیش از 17 سال سابقه، متنوع‌ترین سبد محصولات نمای چوب مانند ترموود در ایران را دارد. مجموعه ما با استفاده از دانش روز، همواره سعی در اجرای صحیح و اصولی پروژه‌ها را دارد و اطمینان شما مشتریان را پشتوانه کاری خود می‌داند.

برچسب ها: