ضرورت شناخت بهترین ترموود در بازار امروز

شناخت ویژگی‌ها و انتخاب بهترین ترموود در بازار به دلیل کاربرد بالای این متریال تخصصی در صنعت‌ ساختمان‌سازی برای مهندسان، طراحان و افراد عادی اهمیت زیادی دارد. یکی از معیارهای تاثیرگذار در انتخاب برترین نوع ترموود، بحث دکوراسیون داخلی و خارجی و چگونگی ایجاد محیطی متفاوت توسط این متریال در آن‌ها است. ترموودهای باکیفیت در مقایسه با چوب‌های معمولی، بسیار پایدار هستند و کار با آن‌ها در مراحل مختلف طراحی تا اجرای یک پروژه بسیار آسان است.

ضرورت شناخت بهترین ترموود در بازار امروز
ضرورت شناخت بهترین ترموود در بازار امروز

بهترین ترموود در بازار چه خصوصیاتی دارد

به باور کارشناسان بهترین ترموود در بازار عمدتا متعلق به کشورهایی مانند روسیه و فنلاند است. این ترموودها در دمای حرارتی بین 180 تا 230 درجه سانتی‌گراد در کوره‌های مخصوص و طی پروسه‌ای 96 ساعته تولید می‌شوند. بخار موجود در این فرایند به عنوان گاز محافظ، با هدف جلوگیری از شکستگی چوب و مرطوب شدن الوارها، به چرخه تولید برمی‌گردد. در ادامه این بخش به مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین ترموود موجود در بازار اشاره خواهیم می‌کنیم.

بهترین ترموود در بازار را با ماندگاری بالا بشناسید

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین چوب ترموود موجود در بازار، طول عمر و ماندگاری بالا است. عملیات حرارتی سبب بهبود مقاومت فیزیکی این محصول در برابر عوامل مخرب جوی و در نتیجه پوسیده نشدن چوب می‌شود. چوب‌های حرارت‌دیده مخصوصی مانند ترموود به منظور استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف، مقاوم شده‌اند. به همین دلیل می‌توان گفت که دوام بیولوژیکی این محصولات بسیار عالی است. اصولا کلاس مقاومتی متریال ترموود در مقابل پوسیدگی 1 الی 2 است. عمر مفید ترموود در مقایسه با چوب تصفیه نشده چندین برابر است.

سازگاری بالای متریال ترموود با محیط زیست

یکی از موارد اساسی در شناخت بهترین ترموود در بازار، بحث سازگاری با محیط زیست است. گاهی اوقات افراد از تاثیرات زیست محیطی محصولاتی که در ساختمان‌سازی از آن‌ها استفاده می‌کنند، آگاهی زیادی ندارند. باید اشاره کرد که در تولید ترموود از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود و تنها حرارت بالا به همراه بخار آب در این پروسه فرآوری نقش دارند.

از این جهت محصول نهایی بهترین ترموود در بازار، حتی بعد از سپری کردن عمر مفید خود می‌تواند به راحتی به چرخه طبیعت برگردد. در دورانی که امروز در آن زندگی می‌کنیم با توجه به افزایش شدید میزان آلودگی هوا و محیط زیست، امکان بازیافت شدن یکی از مهم‌ترین خواص یک ترموود باکیفیت به شمار می‌آید.

سازگاری بالای متریال ترموود با محیط زیست
سازگاری بالای متریال ترموود با محیط زیست

وزن کم

یکی از مولفه‌های بهترین موجود در بازار، وزن کم است. ترموود به دلیل سبک بودن می‌تواند به راحتی در نماهای ساختمان استفاده شود. این چوب در واقع بهترین گزینه انتخابی برای ساختمان‌هایی است که از نمای صاف استفاده می‌کنند. به‌کارگیری نمای چوبی ترمو علاوه بر جلوه زیبا، سبک انتخاب اصلی بیشتر طراحان در سراسر دنیا است. همین وزن کم در زمان حمل و نقل نیز تاثیر خود را به خوبی نشان می‌دهد.

در این رابطه خواندن مقاله ” مزایای چوب ترموود | یک چوب مدرن برای دکوراسیون و سازه‌های مدرن ” میتواند مفید باشد !

یک ترموود باکیفیت، برای افراد حساسیتی ایجاد نمی‌کند

یکی از عوامل موثر در شناخت بهترین ترموود بازار، موضوع ایمنی آن است. آزمایشات و تست‌های گوناگونی از این متریال گرفته شده است که همگی نشان‌دهنده بی‌ضرر بودن این متریال است. ترموود مناسب، هیچ‌گونه حساسیت و آلرژی را برای افراد ایجاد نمی‌کند.

ثبات ابعاد

یکی از معیارهایی که می‌توانیم با استفاده از آن بهترین ترموود در بازار را تشخیص دهیم، ثبات ابعاد است. ترموود به عنوان یک محصول زنده و طبیعی در بیشتر موارد مشکلاتی که سایر متریال‌های کاربردی در صنعت ساختمان برای کارفرما ایجاد می‌کنند را به وجود نمی‌آورد. از آنجایی که عملیات حرارتی منجر به کاهش میزان رطوبت چوب می‌شود این فرایند تاثیر قابل توجهی بر ثبات ابعاد این متریال دارد.

یک ترموود باکیفیت، برای افراد حساسیتی ایجاد نمی‌کند

بهترین ترموود بازار در قیمت‌گذاری از چه عواملی تاثیر می‌گیرد

اگر نگاهی مختصر به سایت‌های فروش چوب ترموود داشته باشید، با قیمت‌های مختلفی روبه‌رو خواهید شد. به صورت کلی می‌توان گفت که نوع، طرح، رنگ و همچنین ضخامت چوب ترمو شده در قیمت آن تاثیر بالایی دارد. بعد از این موضوع، فاکتور دیگری به نام متراژ و چگونگی اجرای پروژه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. از سویی دیگر، نوع فرآیند حرارت‌دهی به چوب ترموود نیز می‌تواند در قیمت آن تاثیرگذار باشد. به صورت کلی روش‌های متنوعی برای ساخت ترموود با استفاده از ابزارهای مختلف وجود دارد که می‌توانند در کنار مواد اولیه به‌کار رفته در پروسه تولید، از فاکتورهای کلیدی در بررسی قیمت باشند.

استخر و سونا؛ یکی از موارد کاربرد بهترین ترموود در بازار

یکی از ویژگی‌های بهترین ترموود در بازار، مقاومت بالا است. از همین ویژگی در طراحی و ساخت استخر و سونا استفاده می‌کنند. علاوه بر مقاوم بودن این متریال، امکان استفاده از آن در مکان‌های مختلف مثل استخر و سونا، استفاده از این متریال چوبی را جذاب کرده است. به عنوان مثال استخرهای سیمانی که در فضای باز قرار دارند، با گرم شدن هوا بسیار داغ و با سرما نیز به شدت سرد می‌شوند.

اما به‌کارگیری ترموود در استخر و سونا باعث حفظ تعادل دما می‌شود. مقاومت بالا در برابر اشعه خورشیدی و رطوبت در این نوع چوب‌ها، استخر و سونا را از گزند جلبک‌ها و قارچ‌ها حفظ می‌کند. عملیات نصب و نگهداری استخرهای سرباز با استفاده از این متریال بسیار آسان است.

استخر و سونا؛ یکی از موارد کاربرد بهترین ترموود در بازار
استخر و سونا؛ یکی از موارد کاربرد بهترین ترموود در بازار

خرید ترموود در بازار با مجموعه بزرگ پارس آرای کوهستان

از آنجایی که متریال ترموود، یک محصول جدید در بازار مصالح ایران است، حرفه‌ای بودن نصاب‌ها در زمان اجرای پروژه، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. خصوصیات بهترین ترموود موجود در بازار باعث شده تا این متریال در بین کارفرمایان و اجراکنندگان بتواند جایگاه خوبی به دست بیاورد. همین ویژگی‌ها است که بسیاری از افراد را متقاعد می‌کند تا در پروژه‌های ساختمانی خود از چنین متریالی برای نمای خارجی و دکوراسیون داخلی خود استفاده کنند. مجموعه پارس آرای کوهستان با سابقه طولانی خود موفق شده بر اساس استانداردهای بین‌المللی به ارائه خدمات در زمینه عرضه بهترین محصولات چوبی از جمله ترموود فنلاندی بپردازد.

برچسب ها: