انتخاب رنگ پارکت به عنوان یکی از مهم‌ترین آیتم‌های دکوراسیون داخلی

هر زمان که از صحبت از ایجاد تغییر در دکوراسیون می‌شود، ناخودآگاه به یاد تغییر رنگ دیوارها و یا کاغذ دیواری، تغییر مبلمان و تزئینات و وسایلی از این قبیل می‌افتیم. در صورتی که یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها به منظور ایجاد تغییر در دکوراسیون، پارکت‌ها هستند. اگر انتخاب رنگ پارکت به درستی انجام شود، دکوراسیون فضای مورد نظر شما جلوه متفاوت و جذابی پیدا خواهد کرد. شما می‌توانید با توجه به خصوصیات فضای مورد نظر مانند اندازه اتاق، بافت و رنگ دیوارها، نورگیری، کاربری فضا و با در نظر گرفتن انواع پارکت‌های موجود در بازار بهترین انتخاب را داشته باشید.

انتخاب رنگ پارکت

پیروی از سبک معماری داخلی محیط در انتخاب رنگ پارکت

اولین گام در خرید متریال‌ها، تعیین سبک دکوراسیون و معماری فضای داخلی مورد نظر می‌باشد. این مرحله تاثیر زیادی در انتخاب رنگ پارکت، مبلمان، اکسسوری و سایر اجزای محیط دارد. به عنوان مثال در سبک دکوراسیون کلاسیک رنگ گردویی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در سبک دکوراسیون مدرن و مینیمال، رنگ‌های خنثی مانند سفید، طوسی و کرم روشن و همچنین رنگ چوب راش و بلوط طرفداران بیشتری دارند. در حال حاضر سبک دکوراسیون مدرن در مقایسه با سبک کلاسیک، از محبوبیت زیادی برخوردار است و به احتمال فراوان سبک دکورسیون محیط شما هم نوعی از مدل‌های مختلف مدرن است.

پیش از انتخاب رنگ پارکت، از یک پالت رنگی برای فضا استفاده کنید

پیش از انتخاب رنگ پارکت، بهتر است یک پالت رنگی برای فضای مورد نظر خود تعیین کنید. این ترکیب رنگی را می‌توانید با استفاده از ایده‌ها و طراحی‌های آماده دکوراسیون انتخاب کرده و به کمک نمونه اجرا شده از رنگ‌های مورد نظر در محیط، انتخاب بهتری داشته باشید. شرایطی که تمامی اجزای محیط به جز پوشش کف از قبل انتخاب شده، می‌توانید از عکس‌ها و طراحی‌های آماده دکوراسیون که شباهت زیادی با ترکیب رنگی آیتم‌های دکوراسیون شما دارند، برای انتخاب رنگ پارکت الهام بگیرید.

در انتخاب رنگ پارکت، به هماهنگی تناژ آن با سایر اجزای محیط دقت کنید

در انتخاب رنگ پارکت باید به تناژ رنگی سایر اجزای مورد استفاده در محیط و وجود هماهنگی میان آن‌ها توجه داشته باشید. این هماهنگی هم به معنای یکسان بودن تمامی رنگ‌ها نیست. به عنوان مثال اگر در ترکیب رنگی دیوارها، مبلمان و اکسسوری از رنگ‌های خنثی مانند سفید، طوسی و کرم روشن استفاده شده بهتر است برای رنگ کفپوش به سراغ رنگ‌های گرم‌تر بروید تا جلوه و حس صمیمیت در محیط افزایش پیدا کند. رنگ‌هایی مثل راش، گردویی، فندقی و کرم تیره محیط را گرم‌تر نشان می‌دهند و حس صمیمانه بیشتری به محیط اضافه می‌کنند.

استفاده از رنگ‌های خنثی در پارکت

استفاده از رنگ‌های خنثی

در صورتی که رنگ دیوارها روشن و خنثی هستند اما اکسسوری و مبلمان محیط به رنگ‌هایی مانند تیره و گرم‌تر انتخاب شده‌اند، در این حال برای انتخاب رنگ پارکت می‌توانید از رنگ‌های خنثی شبیه به رنگ دیوارها استفاده کنید.

انتخاب کفپوش روشن در کنار کاغذ دیواری رنگ روشن و ملایم

انتخاب کفپوش روشن در کنار کاغذ دیواری رنگ روشن و ملایم باعث بزرگتر دیده شدن فضا می‌شود. اما بهتر است توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از رنگ‌های خنثی فضا را کمی سرد و بی‌روح جلوه می‌دهد. در چنین شرایطی می‌توان به کمک تابلوهای رنگی روی دیوار و همچنین قالیچه سنتی یا مبلمان و اکسسوری، مقداری رنگ گرم به دکوراسیون محیط اضافه کرد.

انتخاب رنگ پارکت با در نظر گرفتن نور محیط

نور محیط نقش بسیار مهمی در انتخاب رنگ پارکت و سایر اجزای دکوراسیون دارد. اگر در فضای اداری یا منزل شما نور طبیعی و مصنوعی کمتر از میزان استاندارد استفاده شده، پارکت روشن می‌تواند گزینه مناسبی برای فضای شما باشد. به منظور جبران نور کم در محیط مورد نظر، اضافه کردن نور مصنوعی و انتخاب پالت رنگی روشن برای دکوراسیون را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

انتخاب رنگ پارکت با توجه به ابعاد محیط

پارکت‌هایی با رنگ روشن، انعکاس نور بیشتری دارند و تا حدودی فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. به همین دلیل هم اگر محیط نشیمن و پذیرایی شما مساحت کمی دارد و می‌خواهید که فضا بزرگتر نمایان شود، می‌توانید به سراغ رنگ‌های روشن و خنثی بروید. این نکته مهم را هم مد نظر داشته باشید که اگر طرفدار محیطی گرم و صمیمی هستید، هیچ اجباری برای استفاده از رنگ‌های روشن وجود ندارد.

انتخاب رنگ پارکت

برای اتاق خواب بهتر است از چه رنگی استفاده کنیم

انتخاب طرح‌های چوب طبیعی و رنگ گرم برای پارکت اتاق خواب، باعث ایجاد حس و حال بهتر و سرزندگی در شما می‌شود. به این موضوع هم توجه کنید که رنگ کفپوش اتاق‌ها می‌تواند را رنگ کفپوش نشیمن کاملا متفاوت باشد. این مساله در علم معماری داخلی، امری کاملا اصولی و متداول است.

در این رابطه خواندن مقاله ” بهترین طرح های پارکت | طرح‌هایی که دکوراسیون داخلی شما را متحول می‌کنند ” میتواند مفید باشد !

برای محیط‌های عمومی و اداری چه رنگی باید برای پارکت انتخاب کنیم

در انتخاب رنگ پارکت و کفپوش برای محیط‌های اداری و عمومی، مشابه با فضای مسکونی، حق انتخاب داریم اما توجه به رنگ دیگر اجزای محیط نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است. به عنوان مثال در صورتی که میزها به رنگ تیره انتخاب شده‌اند، می‌توانید از رنگ‌های خنثی مانند سفید، طوسی و کرم برای کفپوش و دیوارهای محیط اداری استفاده کنید.

محیط‌های عمومی و اداری چه رنگی باید برای پارکت

انجام تمامی مراحل طراحی دکوراسیون داخلی با پارس آرای کوهستان

دکوراسیون داخلی، مبحثی تخصصی و در عین حال سلیقه‌ای به شمار می‌رود. در انتخاب رنگ‌های مناسب برای پارکت باید جوانب مختلفی مانند سلیقه، بزرگی و کوچکی فضا، بودجه و همچنین محدودیت‌ها را در نظر بگیرید. هماهنگی و هارمونی نیز از مهم‌ترین اصول طراحی و دکوراسیون فضا است. حتی در شرایطی که انتخاب رنگ پارکت منزل خود را با توجه به فضا درست انجام دهید، اما سایر اجزای خانه مثل مبلمان یا دیگر تزئینات با آن هماهنگی نداشته باشد، نتیجه کار، موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

استفاده از مشاوره متخصصان امور طراحی داخلی و دکوراسیون همواره بهترین راهکار برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن است. مجموعه پارس آرای کوهستان بزرگ‌ترین مجری پروژه‌های دکوراسیون داخلی مانند نصب پارکت است. پارس آرای کوهستان با ارائه مشاوره تخصصی در امور طراحی و دکوراسیون در خدمت هموطنان در سراسر کشور است.

برچسب ها: