بهترین طرح های پارکت؛ از طرح چوب گردو تا بلوط

امروزه پارکت به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده به عنوان کف‌پوش و حتی دیوارپوش شناخته می‌شود. به دلیل تنوع بالای طرح و رنگ، از پارکت می‌توانید در انواع دکوراسیون‌های داخلی با هر سبکی استفاده کنید. اما برای استفاده از این آیتم در فضای مورد نظر، باید حتما به نکاتی مانند ایجاد هارمونی توجه داشته باشید. در غیر این صورت، بعد از اتمام نصب، متوجه می‌شوید که پارکت آن جلوه دلخواه شما را ندارد. در این مطلب از مجموعه پارس آرای کوهستان با بهترین طرح های پارکت آشنا می‌شویم.

پارکت بهترین گزینه‌های دکوراسیون داخلی
پارکت بهترین گزینه‌های دکوراسیون داخلی  

پارکت و تبدیل شدن آن به یکی از بهترین گزینه‌های دکوراسیون داخلی

با توجه به اینکه امروزه آیتم‌های مختلفی به عنوان دیوارپوش و کف‌پوش استفاده می‌شوند، این سوال مطرح می‌شود که چرا پارکت توانسته است تا این حد محبوب شود؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که استفاده از پارکت مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به قیمت مناسب، سازگاری کامل با محیط زیست، امکان تعویض بخش‌های آسیب‌دیده و سهولت نصب اشاره کرد.

یکی از مهم‌ترین مزایای پارکت و دلایل محبوب شدن این آیتم دکوراسیون داخلی، امکان تعویض بخش‌های آسیب‌دیده آن است. به دلیل اینکه پارکت یکپارچه نیست، این امکان را می‌دهد تا اگر به دلیل دلیلی، بخشی از آن آسیب دید، نیازی به تعویض کل پارکت نداشته باشید.

نکاتی که در انتخاب بهترین طرح پارکت باید در نظر داشته باشید

اگر قصد خرید و انتخاب از میان بهترین طرح های پارکت را دارید، توصیه می‌کنیم به نکاتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم توجه کنید. با توجه به این نکات، می‌توانید خریدی مطمئن را داشته و مطمئن باشید که بعد از نصب، پارکت شما جلوه خاصی را به محیط می‌بخشد.

توجه به تنوع رنگ

امروزه در کنار تنوع طرح بالا، پارکت‌ها در رنگ‌بندی‌های مختلف ارائه می‌شوند. در نتیجه، اگر قصد خرید یکی از بهترین طرح‌های آن را برای ایجاد جلوه‌ای خاص در فضای مورد نظر دارید، توصیه می‌کنیم حتما به رنگ‌بندی نیز توجه داشته باشید.

برای انتخاب پارکت، صرفا نباید به طرح توجه کرد. چرا که اگر یک پارکت طرح خاص و زیبایی داشته باشد، اما ترکیب رنگی آن با فضای مورد نظر شما همخوانی نداشته باشد، جلوه آن به صورت کامل از بین می‌رود و عدم ایجاد هارمونی جلوه فضا را به‌هم می‌ریزد.

دقت در انتخاب طرح پارکت

دقت در انتخاب طرح

همان‌طور که گفته شد، امروزه پارکت‌ها را می‌توانید در طرح‌های مختلفی خریداری کنید. نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که طرح و سبک دیزاین پارکت انتخابی شما باید با فضای داخلی مورد نظر هارمونی داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، در فضایی که دکوراسیون آن مینیمال و مدرن است، نمی‌توانید از پارکت‌های با رنگ‌های با کنتراست بالا و طرح‌های شلوغ استفاده کنید. در غیر این صورت، فضای داخلی مد نظر شما جلوه زیبایی نخواهد داشت.

معرفی بهترین طرح های پارکت

هر نوع چوب، بافت خاص خود را دارد. پارکت‌ها نیز معمولا با طرح انواع چوب هستند. این باعث شده است که هر پارکتی که طرح نوع خاصی از چوب را دارد، جلوه خاصی داشته باشد. از جمله بهترین طرح های پارکت می‌توان به طرح چوب گردو، چوب بلوط، فندقی و سنگی اشاره کرد. در ادامه این بخش با این طرح‌ها آشنا می‌شویم.

طرح چوب گردو؛ یکی از بهترین طرح های پارکت

در میان طرح‌های مختلفی که برای پارکت وجود دارد، طرح چوب گردو توانسته است بسیار محبوب باشد و قابلیت ست شدن با بیشتر دکوراسیون‌های داخلی را دارد. به دلیل خاص بودن چوب گردو و قیمت بالای آن، پارکت‌هایی که این طرح را دارند، معمولا گران‌تر از پارکت‌های دیگر هستند.

پارکت طرح چوب گردو رگه‌های تیره و هاله‌های رنگی خاصی دارد که می‌تواند زیبایی دکوراسیون داخلی مد نظر شما را چندین برابر کند. در رابطه با این طرح، باید به این نکته اشاره کنیم که طرح چوب گردو بیشتر برای دیزاین‌های داخلی کلاسیک استفاده می‌شود.

پارکت‌ها و لمینت‌های فندقی

پارکت‌ها و لمینت‌های فندقی

اگر به دنبال یک دیزاین خاص برای فضای مورد نظر خود هستید، طرح فندقی که به عنوان یکی از بهترین طرح های پارکت هم شناخته می‌شود، می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این طرح با زیبایی خاصی که دارد، می‌تواند هر نگاهی را مجذوب خود کند. پارکت‌هایی که با این طرح ساخته می‌شوند، قیمت مناسبی دارند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند. از این پارکت‌ها بیشتر در فضاهای لوکسی مانند سالن پذیرایی استفاده می‌شود.

پار‌کت‌ طرح چوب بلوط

از جمله بهترین طرح های پارکت می‌توان به چوب بلوط اشاره کرد که بعد از چوب گردو، محبوب‌ترین طرح پارکت است. روکشی که برای این نوع پارکت‌ها در نظر گرفته شده است، شباهت بسیار زیادی به چوب بلوط دارد و در نگاه اول به سختی می‌توان مصنوعی بودن آن را تشخیص داد. پارکت‌هایی که در قالب طرح چوب بلوط ساخته و به بازار عرضه می‌شوند، به مراتب ارزان‌تر از پارکت‌های طرح چوب گردو هستند.

پارکت‌هایی با طرح سنگی

الزاما یک پارکت نباید با طرح چوب ساخته شود. همین موضوع باعث شده است که پارکت‌های سنگی مشتریان خاص خود را داشته باشند و در دسته یکی از بهترین طرح های پارکت قرار بگیرند. پارکت‌های در این سبک، دارای طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی هستند و به لطف وجود رگه‌های ظریف و منحصر به فرد، می‌توانند جلوه بسیار خاصی را به فضای داخلی مد نظر شما ببخشند.

بهترین طرح های پارکت

بهترین طرح های پارکت را از پارس آرای کوهستان بخواهید

امروزه می‌توانید پارکت‌ها را در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی برای دیزاین مد نظر خود خریداری کنید. از جمله محبوب‌ترین‌ها و بهترین طرح های پارکت می‌توان به سنگی، چوب بلوط، چوب گردو و فندقی اشاره کرد. هرکدام از این طر‌ح‌ها جذابیت خاص خود را دارند و برای سبک‌های مختلف دیزاین داخلی مانند سبک مینیمال استفاده می‌شوند. شما می‌توانید بهترین طرح های پارکت را از مجموعه پارس آرای کوهستان با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، کارشناسان مجموعه ما پاسخگوی شما هستند.

برچسب ها: