مهندس دانش منفرد - دماوند | نمایی جذاب با ترموود

مهندس دانش منفرد - دماوند | نمایی جذاب با ترموود

اطلاعات کلی پروژه

آرشیتکت :  مهندس ابراهیم دانش منفرد .    

نوع چوب :  thermo pine clips 20*140/  -Thermo Pine 42x92 -Firmo Pine SFS 90x190 - Thermo Pine D4 Nature 26x115mm

ویلا دماوند را میتوان یکی از زیباترین و  منحصر به فرد ترین کارهای انجام شده شرکت پارس آرای کوهستان نامید. آرشیتکت پروژه دماوند جناب مهندس دانش که تجربه بسیار موفقی با آرشیتکت به نام جناب مهندس محمد رضا نیکبخت داشتند اینبار در قالب کارفرما و آرشیتکت پروژه با مجموعه پاری آرای کوهستان همکاری داشتند و از محصولات شرکت استفاده کردند . /

پروژه فوق به جهت داشتن نمای کاملا هماهنگ با بافت کوهستانی منطقه خود دارای نمای سنگی در قسمت جلویی ساختمان و همچین داشتن برگشت های و بغل پنجره ها از جنس چوب و در قیمت بالای ساختمان دارای نمای تمام چوب بوده است .

در قسمت رواق داخلی ساختمان نیز به که صورت اصطلاحا voidبیرونی ساختمان نامیده شده دارای طرحی شامل استفاده از نمای تمام چوب 20*140 ترمو پاین و به همرا ه الوار های از جنس چوب ترمو Firmo Pine SFS 90x190 بود ه است .

جهت اجرای نمای این پروژه دتایل اجرای شاسی فلزی با پروفیل 20*140 در فواصب معین هر 50 سانتی متر در جهت اجرای چوب نهایی داد شده است .. با توجه به داشتن ورق های کار شده در دور تا دور نمای پنجرها رعایت فاصله مناسب برای کار چوبی برای رعایت فاصله آببچکان مناسب همواره کنترل شده است /بعد از تایید زیر کار آهنی توسط مهندسین شرکت و اجرای تمام اپوکسی مخصوص برای جلوگیری از زنگ زدگی آن کل کار به وسیله زیر سری هاای تمام اشباع 37*50 توسط پیچ گالوانیزه 6*60 به شلاسی فلزی متصل شده است . بعد از قرار گیری زیر سری های چوبی تمام چوب رویه به وسیله پیچ تمام استیل 3.8*48 سر تخت به شاسی چوبی در فواصل معین هر 50 سانتی متر متصل شده اند . 

لازم به توضیح است یکی از خصوصیات ویژه مقاطع به ضخامت دو سانتی متر شرکت پاری آرای کوهستان داشتن حالت کام وزیبانه در ابتدا و انتهای تمام پروفیل های میباشد که این امر باعث کاهش پرت چوب پروژه و همچنین قرار نگرفتن بند برش ها برروی یکدیگر میشود و به زیبای کار نهایی می آفزاید .

جهت نصب الوار های  قسمت void بیرونی ساختمان که از الوارهای تمام چوب بهخ ضخامت 190*90 که تقریبا جزو سایز های بزرگ شرکت میباشد در ابتدا اابه وسیله زیر سری ها نما به صورت مخفی در پشت نما به صورت قید دوبا نصب شد است و بعد از آن االوار های رویه بین زیر سری ها قرار گرفته و از کنار به زیر ها پیچ شده است ./ پس از قرار گیری الوار ها به صورت کاملا ثابت برروی نما این قسمت چوب رویه به ضخامت 20 میلیمتر برروی همان زیر سری ها از رو قرار گرفته و پیچ شده اند .

لازم به توضیح است قسمت های از این پروژه نیز توسط خود کارفرما نصب شده است که شرکت پارسی آرای کوهستان به جهت درخواست خود کارفرما صرفا عملیات برش چوب را انجام داده و تتهیه مقاطع اولیه که میتوان  از آن اجرای پرچین های جلو پنجره ها و نمای اصلی را نام برد ./

لازم به توضیح است با توجه به حسن نظر کارفرما محترم این پروژه و کسب رضایت ایشان شرکت پاری آراس کوهستان وظیفه تامیین پارکت و نصب آن داخل این پروژه زرا نیز که حدود 200 مترمربع بوده و وبا چسب مخصوص پلی اورتان نصب شده است را برعهده داتشه است .

پارکت این پروژه از سری پارکت های Oak basic – 2layer live stain – toplayer 10x70x590 m ;که دارای روکش تمام چوب بوده و تماما آلمانی میباشد و همچنین دارای رنگ فندوقی روشن بوده که با دیوارهای اتاق های خواب و سالن همخوانی دارد .