دکوراسیونی مدرن با استفاده از ترموود

دکوراسیونی مدرن با استفاده از ترموود

اطلاعات کلی پروژه

پروژه شرکت زرین نمای کاسپین که در منطقه ضرابخانه تهران واقع شد است دارای نمای تلفیقی از نما به‌صورت لور اجرا شده و همچنین نمای کامل کام و زبانه می‌باشد. در این پروژه جهت اجرای نمای شمالی ساختمان و مابین پنجره‌های ساختمان سری پروفیل‌های ترموود استفاده شده است. در این ساختمان از سری پروفیل‌های 42*42 ترمو پاین و همچنین پروفیل‌های 20*140 جهت قسمت ساده نما استفاده شده است. در این پروژه به جهت نوع طراحی انجام شده و نظر آرشیتکت محترم پروژه نظر بر این شد که چوب‌های نما کاملاً افقی در نظر گرفته شده. برای این منظور دتایل اجرای آهن‌کشی به‌وسیله پروفیل‌های 40*40 در فواصل معین هر 50 سانتی‌متر داده شده. برای اجرا و آماده‌سازی شاسی‌کشی فلزی در زمان اجرا آن مهندسین شرکت پارس آرای کوهستان همواره نظارت عالیه برای اجرا هر چه دقیق‌تر از کارگاه داشتند. بعد از اتمام زیرسازی فلزی کل قسمت موردنیاز که قرار بوده به‌وسیله چوب‌های ترموود کام زبانه کاور شوند به‌وسیله زیرسری‌های 36*47 تمام اشباع در جهت عمود بر شاسی فلزی نصب شدند برای نصب این پروفیل‌ها از سری پیچ‌های 6*60 گالوانیزه استفاده شده است.

یکی از خصوصیات مهم چوب‌های اشباع که برای زیر کار استفاده می‌شود دوام بسیار بالای آنها در زمان بارندگی و همچنین انبساط و انقباض نمای تمام چوب می‌باشد . بعد از اتمام و تراز کردن زیر کار فلزی و نصب پروفیل‌های زیرسری تمام چوب‌های ترموود پاین به‌وسیله پیچ‌های تمام استیل 4.5*40 spax که انحصاراً برای این پروژه در رنگ antique سفارش و ارسال شده است. شرکت پارس آرای کوهستان همواره در اجرای چوب‌های نما و کف از پیچ‌های تمام استیل استفاده می‌کند. این کار باعث دوام اتصالات و زیبای کار در زمان بهره‌برداری خواهد شد.

بعد از نصب چوب‌های کام و زبانه پروفیل‌های 42*42 نیز به همان ترتیب به‌وسیله پیچ‌های 5.5*60 استیل به شاسی چوبی زیرین متصل شده‌اند. لازم به توضیح است به جهت درخواست کارفرما مبنی بر هم تراز شدن پروفیل‌های کام و زبانه و 42*42 میزان فاصله‌گذاری لازمه در زمان اجرای شاسی فلزی به کارفرما و تیم کارگاه داده شده است.

پس از حصول اطمینان از اتمام و باکیفیت اجراشدن نصب پروفیل‌های ترموود تمام قسمت‌های نما به‌وسیله رنگ walnut محصول کمپانی mocopinus آلمان رنگ‌آمیزی شده است .