پرگولای ترموود، سازه‌ای مقاوم در شرایط مختلف جوی است

پرگولا سازه‌ای زیبا است که در فضاهای باز قرار می‌گیرد. این سازه محبوب در قسمت‌های مختلفی مانند محوطه باغ، روف گاردن و قسمت ورودی قابل‌استفاده است. از آنجایی که پرگولا در فضاهایی به کار برده می‌شود که به شکل مستقیم در معرض عوامل محیطی قرار می‌گیرد، لازم است در ساخت آن از متریالی استفاده شود که در برابر تمامی این عوامل مقاوم باشد. چوب ترموود متریالی است که به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود برای شرایط جوی مختلف کارایی مناسبی دارد. در این مطلب مقاومت پرگولا چوب ترموود را در شرایط مختلف بررسی می‌کنیم.

مقاومت پرگولا چوب ترموود در شرایط

پرگولا؛ سازه‌ای کاربردی در محیط‌های مختلف

اگر به دنبال لذت بردن از زیبایی‌های محیط‌زیست در فضاهای باز هستید، ساخت پرگولا چوب ترموود می‌تواند انتخابی مناسب برایتان باشد. پرگولا سازه‌ای مشبک است که به‌عنوان سرپناهی در فضاهای باز استفاده می‌شود. این سازه به‌طور معمول در باغ‌ها و فضاهای سبز قرار می‌گیرد. طراحی پرگولا به‌گونه‌ای است که با محیط سبز فضای اطراف خود هماهنگ می‌شود. برای مثال در مناطق گرمسیر مرکزی کشور که تابش اشعه ماورا بنفش خورشید به صورت مستقیم است، جنس مواد به‌کاررفته در ساخت پرگولا باید در برابر این اشعه مقاوم باشد.

از سوی دیگر در مواردی که این سازه در آب و هوای شرجی قرار دارد، باید در برابر رطوبت و نفوذ آب از مقاومت مناسبی برخوردار باشد. در صورت نفوذ رطوبت به چوب‌های معمولی ممکن است به مرور زمان ابعاد این چوب‌ها تغییر کرده و جلوه نامناسبی بگیرند.

برخی از کاربردهای پرگولا عبارت‌اند از:

  • افزایش جذابیت تراس با استفاده از پرگولا
  • سایه‌بانی برای تفرج‌گاه‌ها
  • طراحی مسیر زیبا در قسمت ورودی ویلا
  • فضایی مناسب برای برگزاری مهمانی

مزایای استفاده از چوب ترموود برای ساخت پرگولا

پرگولا سازه‌ای است که به‌منظور زیباسازی فضاهای خارج از ساختمان استفاده می‌شود. به دلیل محبوبیت زیاد این سازه در تمامی بخش‌های کشور، لازم است در شرایط آب و هوایی مختلف از مقاومت بالایی برخوردار باشد. بنابراین در ساخت پرگولا باید از متریالی استفاده کنیم که توانایی مقابله با این شرایط را داشته باشد. ترموود چوبی است که تحت‌فشار و حرارت شدیدی قرار گرفته و همین امر باعث شده است تا استفاده از این چوب مزایای مختلفی داشته باشد. در ادامه به بررسی مقاومت پرگولا چوب ترموود در شرایط مختلف می‌پردازیم.

مقاومت در برابر اشعه UV خورشید

پرگولا به‌عنوان یک سازه خارجی در شرایط آب و هوایی متنوعی قرار می‌گیرد. یکی از این شرایط خاص، تابش مستقیم نور آفتاب برروی سقف و بدنه این سازه است. با در نظر گرفت این مسئله که سازه پرگولا در تمامی ساعات روز تحت تاثیر اشعه مضر UV است، باید در ساخت آن از متریالی استفاده کنیم که در بلندمدت دچار پوسیدگی و فرسایش نشود. چوبی که تحت‌تأثیر فرایند ترمو قرار گرفته‌اند، نسبت به چوب معمولی در برابر این اشعه از مقاومت بالاتری برخوردار است. همچنین این چوب دارای رنگ‌های مخصوص روغنی است که می‌توانند عمر مفید ترموود و در نتیجه سازه پرگولا را در برابر نور آفتاب افزایش دهند.

عدم نفوذ آب و رطوبت

یکی از بارزترین برتری‌های چوب ترموود نسبت به دیگر متریال مورد استفاده در ساخت پرگولا، مقاومت بالای این چوب در برابر رطوبت و نفوذ آب است. رنگ‌های مخصوص چوب ترموود که بر پایه آب و روغن هستند، یکی دیگر از مواردی است که این چوب را در برابر رطوبت ناشی از هوای شرجی غیرقابل‌نفوذ می‌کند؛ بنابراین استفاده از چوب ترموود به‌عنوان متریال اصلی سازنده پرگولا، در مناطق ساحلی و شهرهایی که دارای آب و هوای شرجی هستند نیز، می‌تواند انتخابی معقولانه باشد.

مقاومت بالا در برابر حشرات و پوسیدگی‌ها

یکی از بزرگ‌ترین معضلاتی که سازه‌های خارجی چوبی با آن مواجه می‌شوند، حجوم و نفوذ حشرات به چوب است؛ اما این موضوع در مورد ترموود صدق نمی‌کند. چوبی که در فرایند ترموود تحت‌فشار و حرارت قرار می‌گیرد، با ازدست‌دادن صمغ درون خود، دیگر منبعی برای تغذیه حشرات نیست. این موضوع باعث می‌شود، پرگولاهایی که در ساخت آن از چوب ترموود استفاده می‌شود، دیگر جذابیتی برای حشرات نداشته باشند.

مراقبت و نگهداری از پرگولا

با اینکه چوب ترموود در برابر شرایط محیطی مختلف از مقاومت بالایی برخوردار است اما با مراقبت و نگهداری مداوم از این چوب می‌توان از فرسایش و پوسیدگی چوب جلوگیری کرد. برای مثال با لاک زدن یا رنگ‌آمیزی سطح ترموود به‌کاررفته در پرگولا، تمامی منافذ موجود در این چوب بسته شده و راهی برای نفوذ آب به داخل آن وجود نخواهد داشت. لازم به ذکر است که این مراقبت باید تداوم داشته باشد. در موارد مختلفی ممکن است سطح چوب ترموود به‌کاررفته در سازه پرگولا، دچار خط و خش شود. این اتفاق باعث می‌شود لایه رنگی که بر روی ترموود کشیده شده است کنده شده و راه برای نفوذ آب به داخل این چوب‌باز شود. این مشکل به‌سادگی، تنها با استفاده از رنگ‌های مخصوص چوب ترموود رفع می‌شود.

پارس آرای کوهستان؛ مرجعی معتبر برای خرید چوب ترموود پرگولا

امروزه استفاده از پرگولا در فضاهای باز، به امری رایج تبدیل شده است. به دلیل استفاده مکرر از این سازه در تمامی نقاط کشور، باید در ساخت آن از متریالی استفاده شود که در شرایط مختلف آب‌وهوایی مقاوم باشد. چوب ترموود با برخورداری از مقاومت بالا در برابر رطوبت و نفوذ حشرات، به انتخابی معقولانه برای ساخت این سازه تبدیل شده است. پارس آرای کوهستان مجموعه‌ای معتبر برای خرید بهترین ترموود پرگولا است. ما در پارس آرای کوهستان باکیفیت‌ترین محصولات را با رقابتی‌ترین قیمت‌ها عرضه می‌کنیم. برای مشاوره می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.

پارس آرای کوهستان؛ مرجعی معتبر برای خرید چوب ترموود پرگولا

سوالات متداول

پرگولا چه کاربردهایی دارد؟

از پرگولا برای افزایش جذابیت تراس، طراحی مسیر زیبا در قسمت ورودی ویلا و به‌عنوان فضایی مناسب برای برگزاری مهمانی استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از چوب ترموود در ساخت پرگولا چیست؟

مقاومت بالای چوب ترموود در برابر رطوبت، نفوذ آب و حشرات از جمله مزایای استفاده از چوب ترموود در ساخت پرگولا هستند.

چگونه می‌توان از ترموود در برابر تابش اشعه ماورا بنفش محافظت کرد؟

با لاک‌زدن و رنگ‌آمیزی سطح ترموود به‌کاررفته در پرگولا می‌توان از تابش مستقیم نور آفتاب جلوگیری کرده و عمر مفید ترموود را افزایش داد.

برچسب ها: