انتخاب مناسب‌ترین رنگ برای نمای چوبی ترموود با شناخت نکات راهنما

با رشد تقاضا برای استفاده از چوب‌های فراوری شده در زیباسازی نمای ساختمان‌ها، بسیاری از طراحان از ترموود استفاده می‌کنند. این چوب به دلیل برخورداری از دوام و زیبایی منحصربه‌فرد، از بهترین انتخاب‌ها در این زمینه به‌شمار می‌آید. بااین‌حال انتخاب رنگ مناسب ضمن افزایش زیبایی نما، در ماندگاری بیشتر و افزایش طول عمر نماهای ساختمانی نقش دارند. بر همین اساس اولین گام برای انتخاب بهترین رنگ، شناخت نکات راهنمای انتخاب رنگ برای نمای چوبی ترموود است.

چرا انتخاب رنگ مناسب برای چوب ترموود اهمیت دارد؟

یکی از نکات مهم پس از خرید ترموود برای زیباسازی نمای ساختمان‌ها، توجه به پوشش رنگی است که پس از نصب بر روی آن قرار می‌گیرد. انتخاب رنگ مناسب برای نمای چوبی ترموود، علاوه بر کمک به حفظ زیبایی ظاهری ساختمان، از این متریال در برابر عوامل مختلف مانند: باران‌های اسیدی، اشعه UV، پوسیدگی و… محافظت می‌کند. از سوی دیگر انتخاب رنگ مناسب هارمونی بین نمای ساختمان و محیط اطراف را افزایش می‌دهد و تاثیرات بصری جذابی را به وجود می‌آورد.

بر همین اساس مهم‌ترین مزایای انتخاب رنگ مناسب برای نمای چوبی ترموود عبارت‌اند از:

  • مقاومت در برابر تابش مستقیم نور خورشید
  • حفظ رنگ طبیعی
  • کمک به طول عمر بیشتر نما
  • حفظ زیبایی و استحکام نما
  • افزایش مقاومت در برابر عوامل محیطی
  • حفظ کیفیت هوای داخلی
  • کمک به پایداری محیطی

مهم‌ترین نکات راهنمای انتخاب رنگ برای نمای چوبی ترموود

انتخاب رنگ برای نماهای ترموود، یک فرایند ساده نیست؛ بلکه باید تمام جوانب را بررسی کرد و متناسب با آن‌ها بهترین نوع رنگ را به کار گرفت. بسیاری از طراحان با ارزیابی این معیارها و متناسب با سبک دکوراسیون خارجی نماها، رنگ موردنظر خود را انتخاب می‌کنند. بر همین اساس در ادامه به مهم‌ترین نکات راهنمای انتخاب رنگ برای نمای چوبی ترموود می‌پردازیم.

تطابق با محیط؛ مهم‎‌ترین اصل در انتخاب رنگ برای نمای چوبی ترموود

یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب رنگ نمای چوبی ترموود، سازگاری آن با محیط است. رنگی که انتخاب می‌شود باید با محیط طبیعی و معماری ساختمان هماهنگی کامل داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، اگر ساختمان شما در یک منطقه با مناظر طبیعی زیبا قرار دارد، انتخاب رنگ‌های طبیعی و گرم مانند: قهوه‌ای، بژ یا سبز هماهنگی بیشتر با محیط را به وجود می‌آورد. از سوی دیگر استفاده از رنگ‌های مدرن‌تر مانند خاکستری یا مشکی در مناطق شهری، گزینه جذاب‌تری است.

مقاومت بالا در برابر تابش مستقیم نور خورشید

اشعه UV از اصلی‌ترین دلایل کاهش طول عمر نماهای ساختمانی هستند. برای خرید رنگ‌های مناسب، حتماً باید به این موضوع توجه داشته باشید که این رنگ‌ها مقاومت خوبی در برابر تابش مستقیم نور خورشید داشته باشند تا به‌مرورزمان دچار تغییر رنگ و ترک‌خوردگی نشوند.

پایداری کامل در برابر نفوذ رطوبت

رطوبت و آب توانایی ازبین‌بردن و پوساندن و تغییر شکل هر نوع فراورده چوبی را دارند. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین نکات راهنمای انتخاب رنگ برای نمای چوبی ترموود، توجه به مقاومت این متریال در برابر نفوذ آب و رطوبت است. مصرف رنگ‌هایی با ویژگی‌های ضد آب می‌تواند مانع از رطوبت به داخل چوب و افزایش مقاومت آن شود.

دوام و ماندگاری رنگ

رنگ‌هایی مورداستفاده برای نمای ترموود باید دوام بالایی داشته باشند و بتوانند به مدت طولانی روی سطح چوب باقی بمانند. انتخاب رنگ‌های باکیفیت بالا و برندهای معتبر می‌تواند به این هدف کمک کند. البته دوام و ماندگاری رنگ به نحوه اجرای آن نیز بستگی دارد.

توجه به مشخصات فنی؛ از نکات راهنمای انتخاب رنگ برای نمای چوبی ترموود

یکی از بهترین نکات راهنمای انتخاب رنگ برای نمای چوبی ترموود، مطالعه دقیق مشخصات فنی رنگ‌ها است. پیش از خرید محصول باید به توانایی پایداری رنگ در برابر اشعه خورشید، میزان پوشش، دماهای عملیاتی، مدت‌زمان خشک‌شدن و… توجه زیادی داشته باشید.

اطمینان از اعتبار برند تولیدکننده رنگ نمای چوبی ترموود

طیف متنوعی از تولیدکنندگان رنگ‌های ترموودی وجود دارند که همین موضوع انتخاب بهترین مرکز را به چالشی سخت برای مشتریان تبدیل کرده است. برای انتخاب برندهای معتبر می‌توانید محصولات برندهای مختلف را با یکدیگر بررسی کنید یا نظرات مشتریان قبلی را به‌صورت کامل بخوانید.

مجوزها و استانداردها را فراموش نکنید

از دیگر نکات راهنمای انتخاب رنگ برای نمای چوبی ترموود، توجه به مجوزها و استانداردهای اخذ شده محصول است. محصولاتی که این مجوزها را دارند، معمولاً از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. در زمان خرید می‌توانید از فروشندگان درباره استانداردهای رنگ بپرسید تا با دید بازتری خرید کنید.

انواع رنگ‌ها برای نمای چوبی ترموود

از مهم‌ترین نکات راهنمای انتخاب رنگ برای نمای چوبی ترموود، شناخت انواع رنگ مناسب است. طراحان متناسب با کاربردهای مختلف برای نماهای مختلف و متناسب با سبک مدرن یا کلاسیک نماها، از نوع خاصی از رنگ‌ها استفاده می‌کنند.

بر همین اساس انواع رنگ مناسب برای نمای چوبی ترموود عبارت‌اند از:

  • رنگ‌های شفاف: مناسب برای محیط‌های داخلی مناسب هستند؛ زیرا بافت طبیعی چوب را بهتر نشان می‌دهند. بااین‌حال به نگهداری بیشتری نیاز دارند
  • رنگ‌های نیمه شفاف: در کنار کمک به حفظ ظاهر طبیعی چوب، دوام آن را افزایش می‌دهند. با توجه به مقاومت مناسب در برابر عوامل محیطی، بهترین گزینه برای نماهای خارجی هستند
  • رنگ‌های پوششی: به‌طورکامل چوب را می‌پوشانند و بالاترین محافظت را ارائه می‌دهند. برای شرایط محیطی سخت و با تغییرات و نوسانات شدید جوی بهترین گزینه است

باکیفیت‌ترین ترموودهای نما را از پارس آرای کوهستان خریداری کنید

پارس آرای کوهستان از معتبرترین مراکز فروش ترموودهای وارداتی در کشور است که باکیفیت‌ترین ترموودهای نما را به فروش می‌رساند. شما می‌توانید برای خرید این محصولات و اطمینان از کیفیت محصولات، از طریق سایت ما با کارشناسان در ارتباط باشید.

سوالات متداول

چگونه بهترین رنگ برای نمای چوبی ترموود را انتخاب کنیم؟

توجه به محیط، شرایط آب‌وهوایی، میزان نور خورشید، رطوبت، تغییرات دما، کیفیت رنگ و… از جمله معیارهای موثر در این زمینه به شمار می‌آیند.

آیا برای افزایش ماندگاری ترموود به رنگ پایه نیاز است؟

بله. استفاده از رنگ پایه ضمن کمک به چسبندگی بهتر رنگ اصلی، ماندگاری و دوام چوب را نیز افزایش می‌دهد و به‌عنوان یک لایه محافظ عمل می‌کند.

هر چند وقت یک بار باید رنگ نمای چوبی ترموود را تجدید کرد؟

متناسب با میزان باران و رطوبت، تابش مستقیم نور خورشید و نوع رنگ، این میزان بین 2 تا 5 سال متغیر است.

برچسب ها: