ترموود با مقاومت و دوام بالا انتخابی هوشمندانه برای فضای باز است

چوب همواره یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی بوده است. ترموود نوعی چوب ارتقا یافته است که با مقاومت و دوام بالا انتخابی هوشمندانه برای فضای باز به‌شمار می‌آید. در ساخت ترموود از چوب درختان متنوعی مانند زبان گنجشک و کاج استفاده می‌شود. حرارت و بخار آب مورد استفاده در روند ساخت این چوب سبب می‌شوند تا این چوب در برابر تغییرات محیطی مقاومت بالایی داشته باشد. بنابراین ترموود می‌تواند جایگزین مناسبی برای چوب‌های مصنوعی باشد که در ساخت آن‌ها از مواد شیمیایی استفاده می‌شود.

چرا ترموود انتخابی هوشمندانه برای فضای باز است؟

ترموود به‌دلیل ویژگی‌های مثبت بسیار دارای محبوبیت بالایی در میان کارفرمایان است. این ویژگی‌ها شامل مواردی مانند دوام بالا، زیبایی طبیعی و مقاومت در برابر عوامل محیطی می‌شوند. اما این ویژگی‌ها چگونه به‌دست می‌آیند؟

در اثر فرایند ترمو کردن، قندهای موجود در چوب که رابطه مستقیمی با جذب حشرات دارند از بین می‌روند. به این شکل، پایداری چوب و دوام آن در درازمدت افزایش می‌یابد و در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاوم می‌شود. این فرایند همچنین باعث کاهش چگالی چوب تا 15 درصد می‌شود؛ به عبارت دیگر وزن چوب کاهش پیدا کرده اما حجم آن یکسان است. این ویژگی باعث می‌شود که استفاده از ترموود در فضاهای باز و نماهای ساختمانی محبوب‌تر شود. در ادامه برخی از ویژگی‌های مهم ترموود را با هم بررسی می‌کنیم.

تنوع رنگ بالا

برای افزایش مقاومت ترموود معمولاً توصیه می‌شود آن را رنگ کنید. یکی از مزایای ترموود همین مسئله است؛ با انتخاب ترموود به‌عنوان چوب ساختمانی می‌توانید از تنوع رنگ بسیار بیشتری، باتوجه‌به طیف رنگی متناسب با ساختمان و محیط استفاده کنید. این رنگ‌ها بر پایه آب و روغن بوده و در بیش از 20 طیف رنگی مختلف قابل‌استفاده هستند.

یکنواختی ترموود

از آثار فراوری ترمو، پاکسازی چوب از صمغ و فرمالدهید‌های آن است. این پاکسازی به شکل‌دهی یک‌دست آن کمک می‌کند؛ به‌گونه‌ای که چوب از نظر بافت، رنگ و ویژگی‌ها به طور کامل یکنواخت می‌شود. در سازه‌های ساختمانی و به‌ویژه در نماهای آن‌ها یک‌رنگی از مهم‌ترین موارد مدنظر برای طراحان بوده که با ترموود این مشکل حل شده است.

ترموود به دلیل قابلیت نصب آسان انتخابی هوشمندانه برای فضای باز است

ترموود به دلیل وزن سبک‌تری که دارد آسان‌تر نصب می‌شود. یکی از مشکلات استفاده از چوب خام در سازه‌های ساختمانی، نصب آن به دلیل وزن بالای چوب است که این معضل با کاهش وزن در فرایند ترمو حل می‌شود و ترموود را به انتخابی هوشمندانه در فضای باز تبدیل کرده است.

عایق گرما و صدا

ترموود عایقی در برابر حشرات است زیرا دیگر توان نفوذ به درون چوب را ندارند. اما در عین حال، این چوب، عایقی مناسب دربرابر گرما و صدا نیز می‌باشد. حرارت‌دهی ترموود و کاهش رطوبت آن باعث کاهش رسانایی گرمایی چوب می‌شود که در نهایت، این کاهش رسانایی گرمایی به 20 تا 25 درصد می‌رسد. همچنین فضاهای خالی میکروسکوپی میان این چوب و تاثیرپذیری کم آن دربرابر امواج باعث شده است تا به عایق خوبی برای صدا نیز تبدیل شود.

کاربردی‌بودن در مناطق زلزله‌خیز

حتماً نمونه‌هایی از سازه‌های کشورهای زلزله‌خیزی مانند ژاپن را دیده‌اید. ویژگی مشترک اکثر ساختمان‌های ژاپن از دوران گذشته تاکنون استفاده از چوب بوده است. علت این استفاده، انعطاف و واکنش مناسب چوب به فشارهای ناشی از لرزه سازه است؛ به شکلی که در فشارهای وارده از سوی زلزله، چوب واکنش نشان داده و انعطاف‌پذیری آن سبب تحمل این لرزه‌ها می‌شود. حال چوبی را در نظر بگیرید که با کاهش رطوبتش مقاومت بیشتری در برابر شکستگی دارد، بنابراین استفاده از ترموود در این مناطق خاص انتخابی هوشمندانه است.

ترموود به دلیل طبیعی و سالم بودن انتخابی هوشمندانه برای فضای باز است

از زمان‌های گذشته در فراوری چوب‌های ساختمانی از موادی نظیر آمونیاک و سلنیوم سولفات استفاده می‌شد که به مرور با اسید کرومات مس جایگزین شدند. این ترکیبات که برای اشباع چوب و افزایش طول عمر آن استفاده می‌شدند، ضرر زیادی به انسان و محیط زیست وارد می‌کردند. این مشکل، یکی از دلایل جایگزینی چوب اشباع با ترموود است. در فرایند ساخت ترموود فقط از حرارت و بخار آب استفاده می‌شود؛ در نتیجه در ساخت آن از هیچ مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود و از اهداف ساخت این چوب حفظ محیط زیست است.

ترموود در فضای باز چه کاربرد‌هایی دارد؟

با توجه به ویژگی‌های خاص ترموود، مشخص است که به‌کاربردن این چوب در فضاهای باز انتخابی هوشمندانه است. استفاده از ترموود در دکوراسیون داخلی و خارجی بسیار رایج است. به‌طور کلی از ترموود در بخش‌ داخلی ساختمان برای ساخت سونا و حمام، کف‌پوش، نرده کنار پله‌ها، پوشش سقف، ساخت کابینت و ساخت کتابخانه استفاده می‌شود.

موارد استفاده از ترموود در فضاهای باز نیز به شرح زیر است:

  • نما
  • پرگولا
  • آلاچیق
  • دکینگ
  • میز و صندلی
  • نیمکت ترموود
  • عناصر بام سبز ترموود
  • ساخت درب و پنجره
  • پوشش اطراف استخرها

به‌عبارت‌دیگر مقاومت بالای ترموود در برابر فرسایش و تغییرات دما و رطوبت باعث شده است بتوانیم از آن در فضاهای باز استفاده کنیم. همچنین این مصالح مقاوم و مستحکم در برابر تغییرات و شرایط جوی، زیبایی ظاهری بی‌همتایی دارد.

خرید ترموود باکیفیت از پارس آرای کوهستان

مقاومت بالای ترموود دربرابر فرسایش، رطوبت، نفوذ حشرات، گرما و نور خورشید از ویژگی‌های مهم این محصول است. همچنین باید به این مساله توجه داشت که این چوب به علت ثبات در مقابل انقباض و انبساط در فصول زمستان و تابستان شکل و ابعاد خود را حفظ می‌کند. بنابراین استفاده از ترموود در فضاهای باز انتخابی هوشمند است. بااین‌حال برای خرید ترموود‌های باکیفیت باید آن‌ها را از یک مجموعه معتبر تهیه کنید. پارس آرای کوهستان مجموعه‌ای معتبر در زمینه واردات ترموود‌های باکیفیت است. ما در این مجموعه انواع ترموود را با بهترین قیمت در اختیار شما قرار می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید ترموود می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.

سؤالات متداول

تنوع رنگی ترموود چقدر است؟

بیش از 20 طیف رنگی برای این چوب در دسترس هستند.

موارد کاربرد‌ ترموود در فضای باز چیست؟

کاربرد ترموود در فضاهای باز شامل استفاده از آن در بخش‌های نما، دکینگ، میز و صندلی، نیمکت ترموود و عناصر بام سبز است.

 فرایند ترمو کردن تا چه میزان باعث کاهش چگالی چوب می‌شود؟

این فرایند با افزایش شدید دما و تبخیر صمغ درختان سبب کاهش وزن آن و همچنین کاهش چگالی ترموود تا 15 درصد می‌شود.

چرا ترموود انتخابی هوشمندانه برای فضای باز است؟

از دلایل این موضوع می‌توان به مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و زیبایی طبیعی ترموود اشاره کرد.

برچسب ها: