اهمیت خرید پارکت چوبی اصیل در پروژه‌های لوکس

پارکت چوبی یکی از انواع کف‌پوش‌ها است که از دیرباز موردتوجه خریداران قرار دارد. این نوع کف‌پوش به دلیل القاکردن حس طبیعی و دارابودن مزایای فراوان، گزینهٔ مناسبی برای کف خانه و محیط کار شما است. پارکت‌ها انواع مختلفی دارند و با کیفیت‌های متنوع، تولید و به بازار ارائه می‌شوند. لازم است بدانید که این پارکت‌های پرطرف‌دار دارای انواع اصیل و غیراصیل است.

 اصیل بودن پارکت نشان‌دهنده کیفیت و کارایی آن است و اگر به هنگام خرید به این نکته توجه نکنید ممکن است سرمایه شما هدر رود. در این مقاله قصد داریم به موضوعات مهمی مثل، اهمیت خرید پارکت چوبی اصیل در پروژه‌های لوکس تشخیص پارکت اصل از غیر اصل و… بپردازیم. با ما همراه باشید.

با پارکت چوبی بیشتر آشنا شوید

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، پارکت‌های چوبی از دیرباز موردتوجه افراد زیادی قرار داشتند. پیشینه این نوع پارکت به دوران باستان برمی‌گردد. اما برای اولین‌بار در دهه  ۱۶۰۰ در میان اشراف اروپایی معروف شد و مورداستفاده قرار گرفت و جایگزین کف‌پوش‌هایی مثل سنگ مرمر شد. مزایای فراوان پارکت‌های چوبی از جمله نگهداری راحت‌تر، طول عمر بالا، القاکردن حس طبیعت، جلوه خیره‌کننده و… باعث شد که به آن توجه بیشتری شود.

اهمیت خرید پارکت چوبی اصیل در پروژه‌های لوکس

این امر تا حدی ادامه یافت که داشتن کف‌پوشی از جنس چوب طبیعی در بین اشراف سراسر جهان رواج یافت و همه افراد خواهان آن بودند. در ابتدا نصب پارکت‌های چوبی کار آسانی نبود و افراد مجبور بودند این نوع کفپوش را روی سطح بتنی نصب کنند. اما با گذشت زمان و پیشرفت صنعت، ابزارآلات مختلفی برای نصب پارکت‌های چوبی تولید شدند و‌ شرایط برای نصب راحت‌تر از گذشته شد.

امروزه پارکت‌های چوبی همچنان یکی از محصول لوکس در دکوراسیون داخلی و خارجی محسوب می‌شوند. قیمت این کالا نسبت به گذشته تغییرات بسیاری کرده است و هنوز هم به دلیل مزایای فوق‌العاده گران‌تر از سایر کف‌پوش‌ها است. پارکت چوبی از دیرباز مد و به‌روز بوده است، سال‌ها است که انتخاب اول بسیاری از طراحان دکوراسیون است.

تشخیص پارکت چوبی اصیل از غیراصیل

پارکت چوبی اصیل عموماً از چوب‌های مقاوم و طبیعی مانند، بلوط، افرا، گردو، کاج و… تولید و به بازار عرضه می‌شود. این محصول در سبک‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار موجود است. اگر به دنبال دکوراسیون داخلی و خارجی لوکس برای خانه و محیط کار خود هستید، به اهمیت خرید پارکت چوبی اصیل در پروژه‌های لوکس توجه داشته باشید. پارکت‌های چوبی اصیل دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که در این بخش به آن‌ها می‌پردازیم.

  • کیفیت بالای پارکت‌های‌چوبی

 اولین نکته‌ای که در خرید پارکت‌های چوبی اصیل باید به آن دقت کنید کیفیت این محصول است. در اجرای پروژه‌های لوکس نیازمند کیفیت و اصالت هستید. در صورت بی‌کیفیت بودن پارکت‌ها، پروژه شما ممکن است زیر سؤال رود و ارزش آن پایین بیاید. جهت خرید پارکت باکیفیت، بهتر است به شرکت‌هایی مراجعه کنید که با برندهای به‌روز و استاندارد دنیا همکاری دارند و محصولات خود را از کشور‌های برتر در حوزه پارکت تهیه می‌کنند.

  • دوام و طول عمر بالای پارکت چوبی

دوام و طول عمر بالا از دیگر نشانه‌های پارکت‌های چوبی اصیل است. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، این نوع کف‌پوش در زمان اشراف اروپایی مورداستفاده قرار می‌گرفته است و برخی از این پارکت‌ها هنوز هم در مکان‌های تاریخی وجود دارند. همین امر نشان‌دهنده اصالت چوب و دوام آن است. پارکت‌های چوبی اصیل به‌اندازه‌ای مقاوم هستند که شما می‌توانید به آن‌ها به چشم سرمایه‌گذاری بلندمدت نگاه کنید.

  • جلوه خیره‌کننده پارکت‌های چوبی

 از ویژگی‌های پارکت‌های چوبی اصیل که باعث‌ می‌شوند در نگاه اول آن‌ها را تشخیص دهید، می‌توان به ظرافت، القاکردن حس چوب و طبیعت، رنگ و بافت طبیعی و… اشاره کرد. تشخیص طبیعی و غیرطبیعی بودن پارکت چوبی نیازی به داشتن تخصص و سابقه فراوان در این زمینه ندارد و شما نیز می‌توانید با نگاه‌کردن به پارکت‌ها، توجه به جزئیات و دقت در بافت چوب پارکت، متوجه اصیل یا غیراصیل بودن آن‌ها شوید. البته که بهتر است در این زمینه با افراد متخصص و کارشناسان مشورت کنید تا خرید بهتری داشته باشید.

جلوه خیره‌کننده پارکت‌های چوبی

  • ضد حساسیت بودن پارکت چوبی

 پارکت‌های چوبی اصیل به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی و غیرطبیعی یکی از محصولات ضد حساسیت هستند. این محصول گزینه مناسبی برای کودکان و افرادی است که نسبت به مواد شیمیایی آلرژی دارند. خرید پارکت‌های چوبی از شرکت‌های باسابقه و قابل‌اطمینان، تضمین‌کننده این مورد است.

  • القاکردن حس طبیعت با نصب پارکت چوبی

 پارکت‌های چوبی برخلاف دیگر کف‌پوش‌ها که از جنس سنگ و سرامیک هستند، حس گرما و لطافت طبیعت را القا می‌کنند. این نوع کف پوش خشکی و سردی کف‌پوش‌های سنگی و سرامیک را ندارد و به هنگام راه‌رفتن بر روی آن حس آرامش به شما منتقل می‌شود. این موضوع هم یکی از مواردی است که به‌راحتی می‌توانید بدون تخصص متوجه آن شوید و اهمیت خرید پارکت چوبی اصیل در پروژه‌های لوکس خود را از پارکت‌های غیراصیل تشخیص دهید.

  • ضخامت استاندارد پارکت‌های چوبی

 پارکت چوبی اصیل از ضخامت استاندارد برخوردار است و ابعاد متناسبی دارد. اگر ضخامت پارکت‌ها کمتر یا بیشتر از میزان ضخامت استاندارد باشد در آینده هزینه‌های فراوانی در برخواهد داشت و ممکن است سرمایه‌گذاری شما به‌طورکلی از بین برود.

  • نگهداری آسان پارکت چوبی

مراقبت و نگهداری از پارکت‌های چوبی اصیل بسیار راحت‌تر از نگهداری از انواع غیراصیل آن است. پارکت‌های چوبی باکیفیت به‌راحتی لکه و کثیفی را در خود نگه نمی‌دارند و به‌سادگی با کشیدن جاروبرقی تمیز می‌شوند. این امر برای افرادی که به بهداشت و تمیزی اهمیت می‌دهند بسیار حائز اهمیت است. همچنین، این موضوع در اجرای پروژه‌های لوکس بسیار مهم است و تأثیر زیادی در جلوه نهایی کار دارد.

نگهداری آسان پارکت چوبی 

خرید پارکت چوبی اصیل از پارس آرای کوهستان

پارس آرای کوهستان به‌عنوان یک شرکت معتبر در ارائه پارکت‌های چوبی باکیفیت و اصیل شناخته می‌شود. مجموعه ما همواره در تلاش بوده تا بهترین پارکت‌ها از برترین کمپانی‌های دنیا یعنی بوئن آلمان و باورک سوئیس را ارائه دهد. همین امر تضمین‌کننده اصالت و باکیفیت بودن محصولات ارائه شده در پارس آرای کوهستان است.

اگر تصمیم بر اجرای پروژه‌های لوکس و استفاده از پارکت چوبی اصیل دارید، پیشنهاد ما به شما، پرداخت هزینه بیشتر و در عوض بهره‌مندی از مزایای بی‌نظیر همچون ظاهر جذاب و کیفیت و دوام بالای پارکت است. شما با استفاده از پارکت چوبی اصیل در پروژه‌های لوکس می‌توانید ارزش پروژه را چندین برابر کنید و در واقع یک سرمایه‌گذاری بلندمدت داشته باشید. کارشناسان ما آماده ارائه اطلاعات کامل در خصوص انواع پارکت‌های چوبی اصیل و باکیفیت به شما هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

 

برچسب ها: