انتخاب بین ترموود و آهن برای ساخت آلاچیق

اگر از آن دسته از افرادی هستید که قصد ساخت آلاچیق در ویلا، حیاط و یا باغ خود دارید، پیش از همه چیز باید به فکر انتخاب بهترین متریال برای اجرای این سازه باشید. یکی از رایج ‏ترین انواع آلاچیق، نوع ترموودی است که مطمئنا تاکنون نمونه ‏هایی از آن را مشاهده کرده‎ اید. از سایر انواع آلاچیق می‎توان به نوع آهنی آن اشاره کرد. این روزها آلاچیق‏ های آهنی در برخی از پارک ‎ها و مکان‏ های عمومی دیده می‌شوند. اما سوال مهم این است؛ بین ترموود یا آهن برای آلاچیق، کدام متریال بهتر است؟

ترموود یا آهن برای اجرای آلاچیق؛ بررسی نکات مهم

اگر توجه کرده باشید، آلاچیق‎ ها به طور معمول با استفاده از متریال‎ هایی مانند چوب معمولی، ترموود و یا آهن ساخته می‎شوند. این سازه با استفاده از ترموود و آهن می‎تواند در انواع گوناگونی ساخته و اجرا شوند. باوجوداینکه در اماکن مختلف بیشتر از ترموود برای ساخت آلاچیق استفاده می‎کنند، اما جایگزین ‎هایی نظیر آهن و در موارد کم‌تری پلاستیک نیز دیده می‌شوند.

آلاچیق‏ های ترموودی از مزایای بسیار زیادی برخوردار هستند که شاید نوع آهنی آن‎ها را نداشته باشد. به طور مثال جذب رطوبت به آلاچیق آهنی باعث می‎شود که این سازه‎ های آهنی زنگ بزنند و ظاهر زیبای خود را از دست بدهند.

از نظر مقاومت میان ترموود یا آهن برای آلاچیق تفاوت زیادی وجود ندارد. چرا که آهن یکی از متریال‏‎ های بسیار مستحکمی است که می‎توان برای ساخت آلاچیق از آن استفاده کرد. از سوی دیگر، ترموود نیز مقاومت و استحکام قابل‌توجهی دارد؛ اما باتوجه‌به ظاهری شکیل‏ تر، طرف‌داران بیشتری را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، نصب آلاچیق ترموود باعث ایجاد حس گرمی در فضا می‏شود اما آلاچیق آهنی این ویژگی را ندارد. در ادامه درباره انتخاب متریال مناسب از میان ترموود یا آهن برای آلاچیق صحبت می‏کنیم.

مقایسه ترموود و آهن از لحاظ نگهداری

یکی از اصلی‏ ترین سوالاتی که درباره ترموود یا آهن برای آلاچیق به وجود می ‏آید، شرایط نگهداری این دو نوع آلاچیق می‌باشد. ممکن از خود بپرسید که آلاچیق‎ های آهنی به نگهداری نیاز دارند یا احتیاجی به این کار نیست؟

آهن متریالی است که باگذشت زمان در مجاورت مداوم با هوای آزاد، امکان دارد دچار آسیب شود. در واقع اگر شما برای جلوگیری از آسیب‌دیدن آلاچیق آهنی، از مواد پوشش ‏دهنده مناسب استفاده کنید. اما آلاچیق ترموود به نگهداری زیادی نیاز ندارد با آسیب مواجه نخواهد شد.

از سوی دیگر، شما با استفاده از ترموود برای ساخت آلاچیق، به تعمیر نیاز ندارد. این متریال مقاومت بالایی در برابر بارش باران، برف، هوای آزاد، رعد و برق، طوفان و… دارد. اگر می‏خواهید این مقاومت را بالاتر ببرید، می‎‌توانید از رنگ‎ های ترموی مخصوص استفاده کنید.

تفاوت آلاچیق آهنی و ترموودی از نظر سازگاری با سایر عناصر

در زمان خرید ترموود یا آهن برای آلاچیق نکاتی بسیاری را باید مدنظر داشت، یکی از این نکات سازگاری آهن یا ترموود با عناصر محیط‌زیست است. آلاچیق ‏های ترموودی امکان سازگاری در محیط را بسیار ساده ‎تر فراهم می‎کند. در واقع زمانی که قصد اجرای آلاچیق ترموودی را دارید، باتوجه‌به اینکه این محصول چندمنظوره به شمار می ‎آید، به‌سادگی قابلیت یک ‏دست کردن محیط برای شما وجود خواهد داشت.

به‌عنوان‌مثال، شما قابلیت این را دارید که کف‌پوش ترموود برای داخل آلاچیق خود مورد استفاده قرار دهید. علاوه بر این می‏توانید در اطراف آلاچیق خود برای ساخت نیمکت ترموودی، مبلمان فضای باز ترموودی، فلاورباکس ترموودی و…. اقدام کنید. با این اقدامات محیطی دلنشین را ایجاد خواهید کرد.

مقایسه زیبایی ترموود با آهن

اگر به دنبال انتخاب متریالی زیبا از بین ترموود یا آهن برای آلاچیق هستید، پیشنهاد ما به شما این است که آلاچیق ترموودی را انتخاب کنید. همان‌طور که مشخص است، آهن نمی‎تواند زیبایی خاص و طبیعی ترموود را داشته باشد. ترموود ظاهری منحصربه‎‏ فردی دارد و می‎تواند زیبایی هر فضایی را افزایش دهد. زیبایی ترموود به‌قدری بالا است که یک جلوه خاص را به محیط می‎بخشد.

آسیب نور خورشید به آلاچیق‏ های ترموودی و آهنی

یکی از بزرگ‏ترین معایبی که آلاچیق‏ های آهنی دارند این است که نور خورشید می‎تواند آن‏ها را بسیار داغ کند. ازاین‌رو نشستن بر روی آلاچیق ‎هایی که در معرض نور خورشید هستند، ممکن نیست. از طرفی نور خورشید می‎توان منجر به آسیب‌دیدن، رنگ‏ پریدگی و زنگ‌زدن آلاچیق آن‏ها شود. این موضوع ظاهر آلاچیق را ناخوشایند می‎کند.

اما در طرف مقابل آلاچیق ‎های ترموودی در قیاس با آلاچیق ‎های آهنی از مقاومت بسیار بالایی در برابر نور خورشید برخوردار هستند و حتی بعد از تابش نور آفتاب هم می‎توان بر روی آن نشست. از سوی دیگر آلاچیق ترموودی در برابر اشعه ماورای بنفش نور خورشید بادوام است و با صدمه‏ های از قبیل تغییر یا کدر شدن رنگ و یا تغییر شکل مواجه نمی‎شود. پس اگر قصد انتخاب یک گزینه بین ترموود یا آهن برای آلاچیق را داشتید، به این نکته نیز توجه داشته باشید.

در پارس آرای کوهستان سفارش خرید و اجرای آلاچیق ترموود را ثبت کنید

ترموود یا آهن؛ کدام یک برای ساخت آلاچیق بهتر است؟ بدون تردید به ‏کارگیری ترموود نتایج بهتری را به همراه خواهد داشت. البته به شرط آن که ترموود مورد نظر از کیفیت بالایی برخوردار باشد. برای خرید ترموود باکیفیت شما باید یک مجموعه معتبر و باسابقه را انتخاب کنید.

پارس آرای کوهستان به عنوان برترین مجموعه واردکننده ترموودهای استونیایی به کشور، آماده است تا با قیمت مناسب و کیفیت بالا، خدمات فروش ترموود را ارائه کند. اگر قصد ساخت و نصب آلاچیق ترموود را دارید، نصاب‏ های مجموعه ما با نهایت کیفیت، اجرای آلاچیق ترموود مورد نظر شما را به انجام می‏رسانند.

سوالات متداول

آلاچیق ترموود در چه مکان‏ هایی کاربرد دارد؟

از کاربردهای آلاچیق ترموود می‎توان به استفاده در رستوران ‎ها و کافه ‏ها، پارک‏ ها، مدارس، فضای باز ویلا یا باغ، حیاط بزرگ خانه‏ ها و… اشاره کرد.

چه عواملی بر قیمت نهایی ترموود تاثیر می‏گذارند؟

عواملی مختلفی نظیر ابعاد ترموود، کیفیت، طرح، تعرفه مجموعه فروشنده، تراکم ترموود، ضخامت و حتی نوسانات بازار ارز می‎توانند در قیمت نهایی ترموود تاثیر بگذارند.

برچسب ها: