طول عمر ترمووود با رعایت نکات مراقبتی افزایش پیدا می‌کند

افرادی که قصد خرید ترموود را دارند، در پروسه خرید این متریال با سؤالات بسیار زیادی مواجه می‏شوند. سؤالاتی از قبیل طول عمر ترمووود بالا است یا خیر؟ مقاومت این متریال چوبی در برابر عوامل طبیعی مختلف به چه شکل است؟ آیا ترموود گزینه مناسبی برای استفاده در طراحی نمای داخلی و بیرونی ساختمان به شمار می ‎آید؟

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و سؤالاتی مانند طول عمر ترمووود و میزان مقاومت آن ذهن شما را درگیر کرده است، باید بدانید که ترموود یکی از مقاوم‎ ترین متریال‎ ها برای استفاده در پروژه‎ های ساخت‌وساز است و کیفیت مناسبی نیز دارد. در این مطلب تصمیم داریم در خصوص طول عمر این متریال کاربردی و موضوعات مربوط به این موضوع، نکاتی را بررسی کنیم.

نگاهی به طول عمر ترمووود

ترموود یک چوب حرارت دیده است که براین‌اساس رطوبت داخلی آن نابود شده و یک متریال باکیفیت به وجود آمده است. این چوب یکی از مقاوم ‎ترین متریال‎ ها به شمار می ‏‎آید و در بین مردم از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. چوب ترمو دارای مزایای و خصوصیات خاصی بوده و در قیاس با سایر متریال چوبی طول عمر بیشتری دارد.

در واقع طول عمر ترمووود یکی از اصلی ‎ترین مزایای این چوب می‎باشد که سبب کاربردهای متعدد آن نیز شده است. فرآیندهای مختلفی که در پروسه تولید ترموود به این چوب اعمال می‎شود، در واقع ساختار آن را اصلاح می‎کند و همین مساله سبب می‎شود که طول عمر ترمووود تا حد قابل توجهی افزایش داشته باشد.

همین طول عمر بالا نیز دلیل اصلی تغییر نکردن ابعاد و شکل ترموود است. باتوجه‌به آزمایش ‎های و بررسی ‎های انجام‌گرفته بر روی ترموود، مشخص شده که طول عمر این چوب به طور متوسط از 30 الی 35 سال است.

چوب ترمو قابلیت این را دارد که در شرایط آب‌وهوایی گوناگون و در برابر عوامل طبیعی مختلف، بدون خرابی، پوسیدگی و تغییر ابعاد تا 20 الی 35 سال دوام داشته باشد. البته دلایلی نیز هستند که طول عمر ترموود را کاهش دهند که باید از آن‎ها جلوگیری کرد.

مهم‏ترین دلایل کاهش عمر ترموود

چندین عامل مختلف می‎توانند باعث شوند که طول عمر چوب ترموود کاهش پیدا کند. برای مثال نفوذ کپک و قارچ و همچنین تماس بیش از اندازه این متریال با رطوبت می‎توانند باعث کاهش عمر ترموود شوند. یکی دیگر از عوامل مؤثر بر کم‌شدن مقاومت و دوام ترموود، بی‏ توجهی به مراقبت اصولی از این متریال است.

باوجوداینکه فرآیند حرارت ‎دهی به این چوب، طول عمر ترمووود را افزایش می‎دهد، اما دلیل نمی‏‎شود که مراقبت از آن مهم نباشد و جدی گرفته نشود. از طرفی عمر این متریال با میزان pH یا اسیدیته آن در ارتباط است. در واقع هر چقدر که pH این چوب کم‎تر باشد، خطر کاهش طول عمر آن نیز کم‎تر خواهد شد. البته کاهش طول عمر چوب ترمو باتوجه‌به چندین دلیل دیگر نیز رخ می‎دهد.

برخی دیگر از علت‏ های کاهش عمر ترموود:

  • نگهداری غیراصولی ترموود در انبار
  • استفاده از روش‏های نامناسب برای حمل ترموود در محل انجام پروژه
  • عدم به ‏‎کارگیری پوشش محافظ پس از فرآیند نصب ترموود
  • زیرسازی غیراستاندارد
  • محل قرارگیری نامناسب ترموود
  • نصب بی ‏دقت و غیراصولی

چند روش مؤثر برای افزایش طول عمر چوب ترموود

روش ‎های زیادی برای افزایش طول عمر ترمووود وجود دارند که یکی از آن‏ها رنگ‌کردن چوب است. جهت رنگ‌کردن این متریال می‎توان از روغن‎ های ترموود و همچنین رنگ‏های مخصوص استفاده کرد. رنگ‌کردن چوب به‌غیراز اینکه زیبایی ترموود را بیش از گذشته می‎کند، باعث درخشان‎ تر شدن آن شده و میزان مقاومت آن را در برابر عوامل طبیعی مانند برف، باران و تغییرات دما بالا خواهد برد.

البته دقت داشته باشید که برای انجام این فرآیند حتماً باید از رنگ‎های باکیفیت که مخصوص رنگ ‏‎آمیزی ترموود هستند و برندهای معتبری نیز دارند، استفاده کنید تا طول عمر چوب ترموود شما افزایش یابد. از سایر روش‎ های بالا بردن طول عمر ترمووود می‎توان به ترمیم یا ریکوت ترموود نما اشاره کرد.

این فرآیند باید بادقت بالا و به طور منظم انجام شود. شما با ترمیم مرتب ترموود نما، از آن در برابر صدمه ‏‎های مختلف محافظت کرده و زیبایی نمای ساختمان خود را نیز حفظ می‎کنید. شاید این سوال برای شما ایجاد شود که هر چند وقت یک بار باید فرآیند ریکوت یا ترمیم کردن را انجام داد؟ این فرآیند وابسته به مقدار تابش نور مستقیم خورشید، مواجه با باران  و همچنین موقعیت مکانی ساختمان شما است.

از دیگر روش‏‎ های افزایش طول عمر چوب ترموود می‎توان به استفاده از روکش ‏های مناسب و همچنین تعمیر نقاط صدمه‏ دیده اشاره کرد. شما با استفاده از این روش ‏های محافظتی از چوب ترموود در برابر نفوذ حشرات و قارچ در بلند مدت جلوگیری می‏‎کنید و طول عمر این متریال را افزایش خواهید داد.

بالا بودن طول عمر ترمووود دلیلی برای خرید این متریال است

در این مطلب به این اشاره کردیم که چوب ترموود یکی از بهترین مصالح ممکن برای استفاده در پروژه ‎های ساخت و ساز به شمار می‏ آید. این چوب مزایای متنوعی را دارا است که یکی از آن‎ها بالا بودن طول عمر ترمووود می‌باشد. با توجه به این موضوع از این متریال می‎توان به عنوان گزینه ه‎ای جذاب و ایده ‎آل برای استفاده در پروژه‏‎ های طراحی نما داخلی، نمای خارجی و … نام برد.

بهتر است خرید ترموود و سفارش نصب آن را به یک مجموعه معتبر مانند پارس آرای کوهستان بسپارید. تیم تخصصی پارس آرای کوهستان سابقه درخشانی در حوزه فروش و اجرای ترموود دارد و هزاران پروژه مختلف را در سراسر کشور با موفقیت به انجام رسانده است. از مزایای مجموعه ما می‎توان به استفاده بهترین نوع ترموود، تخصص در نصب، اجرای استاندارد ترموود، برخورداری از نیروی انسانی مجرب و با تجربه و گارانتی کیفیت محصول و کیفیت اجرا اشاره کرد.

سوالات متداول

اصلی‎ترین کاربردهای چوب ترموود چه مواردی هستند؟

از ساخت نمای داخلی و بیرونی ساختمان، طراحی کف‏پوش و دیواپوش، ساخت آلاچیق، قرنیز، راه‎ پله، روف

گاردن، دکینگ استخر ، درب و پنجره، طراحی پرگولا و … می‎توان به عنوان برخی از کاربردهای ترموود نام برد.

در صورت آسیب‎ دیدگی می‎توان ترموود را تعمیر کرد؟

با توجه به اینکه چوب ترموود با استفاده از پیچ نصب می‎شود و به شکل الوار است، در صورت بروز آسیب می‎توان به سادگی آن را تعویض یا تعمیر کرد.

نحوه محاسبه قیمت ترموود چگونه است؟

قیمت ترموود با توجه به فاکتورهای مختلفی نظیر ابعاد و اندازه، کیفیت ترموود، برند چوب، تعرفه مجموعه فروشنده و مجری، مدل ترموود، مدت زمان نصب و … محاسبه می‏شود.

برچسب ها: