خلاقیت معماران اهوازی در استفاده از ترموود

ترموود بیشتر از درختان کاج و زبان گنجشک تهیه می‌شود. این چوب بدون افزودنی‌های شیمیایی تحت فرآیند ترمو قرار گرفته و ویژگی‌های منفی چوب خام در آن از بین رفته است. در واقع این چوب الواری می‌باشد که تحت حرارت بالا قرار گرفته است، به همین دلیل به آن الوار حرارتی نیز می‌گویند. ترموود چوبی زیبا و پایدار است که برای افزایش زیبایی و دوام ساختمان‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. انطعاف‌پذیری این چوب نیز باعث شده است که معماران اهوازی بتوانند انواع نمای چوبی را با آن اجرا کنند. از سوی دیگر ترموود متریالی مقاوم در برابر حرارت و رطوبت است که آن را به متریالی ایده‌آل برای آب‌وهوای شهر اهواز تبدیل کرده است. البته کارفرمایان معماران برای این منظور باید با نکات خرید ترموود در اهواز و عوامل موثر بر قیمت آن آشنا باشند.

دلایل محبوبیت خرید ترموود در اهواز

اهواز یکی پیشروترین شهرها در زمینه شهرسازی است. جالب است بدانید اهواز از نظر قیمت مسکن در رتبه دوم بعد از تهران قرار دارد. به دلیل قیمت بالای مسکن در محله‌های مشهور اهواز، بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار مسکن نیز اقدام به شروع ساخت‌وساز در این شهر کرده‌اند. معماران و مهندسان نیز برای بازاریابی مناسب از بهترین و مدرن‌ترین متریال‌ها استفاده می‌کنند که ترموود یکی از آن‌ها است.

به‌تازگی چند سبک معماری جدید نیز در اهواز رونق پیدا کرده‌اند که باعث افزایش زیبایی نمای شهر و پیشرفت سبک خانه‌سازی شده‌اند. یکی از ویژگی‌های مشترک سبک‌ها و طراحی‌های جدید برای ساخت بنا در این شهر، استفاده از متریال‌های چوبی و مشخصا ترموود می‌باشد. اما چرا استفاده خرید ترموود در اهواز ایده خوبی است؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

مقاومت بالا در برابر رطوبت

چوب ترموود در برابر رطوبت آسیب‌پذیر نیست. فرآیند عملیات حرارتی، چگالی و ساختار چوب را در سطح مولکولی تغییر می‌دهد. این روش باعث کاهش جذب رطوبت و آزاد شدن آن می‌شود. به عبارت دیگر، اگر چوب اصلاح شده حرارتی را در یک محیط 100٪ مرطوب قرار دهید، فقط حداکثر 12٪ رطوبت را جذب می‌کند. رطوبت بالای هوای شهر اهواز باعث شده است که این خاصیت ترموود مورد توجه قرار بگیرد و میزان خرید ترموود در اهواز را افزایش دهد.

طول عمر بالا

طول عمر چوب اصلاح شده حرارتی در برابر پوسیدگی و انواع آسیب‌ها نسبت به چوب تصفیه نشده بسیار بیشتر است. بنابراین خریداران نیز پروژه‌هایی را که در آن‌ها از ترموود استفاده شده است ترجیح می‌دهند. زیرا استفاده از این چوب، هزینه‌های نگهداری از ساختمان را در دراز مدت کاهش می‌دهد.

زیبایی؛ مزیتی مهم برای خرید ترموود در اهواز

مردم شهر اهواز به زیبایی املاک توجه زیادی می‌کنند و نمونه بناهای بسیار زیاد را می‌توان در محله‌هایی مانند کیان آباد، گلستان و کیانپارس مشاهده کرد که در برخی از آن‌ها از متریال‌های چوبی در نما، محوطه‌سازی و دکوراسیون داخلی استفاده شده است. ترموود یک انتخاب هوشمندانه برای کسانی است که می‌خواهند ظاهری زیبا با چوب طبیعی به فضاهای خود بدهند. این چوب در انواع رنگ‌های گرم قابل سفارش و استفاده است و جلوه خاصی به ساختمان می‌بخشد.

ویژگی عایق بهبودیافته

برای خرید ترموود در اهواز باید به این نکته توجه داشته باشید که عایق بودن مصالح ساختمانی با توجه به شرایط جوی این منطقه بسیار مهم است. چوبی که ترمو شده باشد بسیار متخلخل‌تر از چوب تصفیه نشده است و طی این فرآیند خواص عایقی آن به شدت بهبود بخشیده می‌شود.

تعمیر و بازیافت آسان

در امر ساخت‌وساز بازیافتی بودن مصالح و مواد یک نکته مهم برای حفاظت از محیط زیست است. برخلاف سایر متریال‌ها، ترموود را می‌توان در صورت آسیب جدی تعمیر کرد یا دور انداخت و زمانی که دیگر مورد نیاز نیست، بازیافت کرد.

عوامل موثر بر قیمت خرید ترموود در اهواز

برای خرید ترموود در اهواز و سایر مصالح ساختمانی، یک نکته مهم این است که آیا خریداران ارزش پیشنهادی محصول را درک می‌کنند؟ زیرا ترموود دارای ویژگی‌های ارتقا یافته فراوان است. در ادامه مطلب به بررسی عوامل موثر بر قیمت خرید ترموود می‌پردازیم.

کشور صادرکننده ترموود

اینکه چوب ترموود از کدام کشور وارد شده باشد در تعیین قیمت آن بسیار تاثیرگذار است. محل تولد ترموود کشور فنلاند و حوزه اسکاندیناوی می‌باشد. با این حال در حال حاضر کشورهای فراوانی در حال تولید این چوب هستند و برای مثال گروهی از باکیفیت‌ترین انواع ترموود ساخته کشور استونی می‌باشند. بنابراین کشور صادر کننده یکی از شاخص‌های تعیین قیمت خرید ترموود در اهواز است.

ابعاد چوب ترموود

اجرای انواع پروژه‌های ساختمانی با چوب ترموود، نیازمند تعیین متراژ مورد نیاز چوب و سایز مناسب قطعات است. چوب‌های ترموود بسته به نیاز مشتری در اندازه‌های متفاوتی برش خورده می‌شوند و هزینه‌های حاصل از این عملیات قطعا برروی قیمت نهایی ترموود تاثیر می‌گذارد. این نکته‌ای مهم برای خرید ترموود در اهواز به‌شمار می‌رود.

گونه درختی و ویژگی‌های اولیه ترموود

چوب ترموود در دو نوع نرم و سخت به‌فروش می‌رسد. چوب درختانی که جنس نرم‌تری دارند بیشتر برای سازه‌های تزیینی استفاده می‌شوند و چوب درختان سخت برای سازه‌هایی که به عنصر مقاومت نیاز دارند به‌کار برده می‌شوند. هزینه‌های فرآیند تولید این دو نوع چوب نیز مانند سایر عوامل بر قیمت تمام شده این محصول اثر می‌گذارند.

هزینه حمل‌ونقل

در مراحل اولیه تولید ترموود، چوب‌های طبیعی به کوره‌های ترموسازی برده می‌شوند. نیروی انسانی و سوختی که در این عملیات مصرف می‌شود هزینه‌هایی را درپی دارد. این هزینه‌ها را تولیدکنندگان در نهایت به قیمت نهایی می‌افزایند.

پارس آرای کوهستان؛ عرضه‌کننده برتر انواع ترموود در شهر اهواز

برای خرید ترموود در اهواز طراحان و کارفرمایان پروژه‌ها نیاز دارند که این متریال را از فروشگاهی تهیه کنند که کیفیت ترموود را تضمین کند. چوب ترموود یک چوب وارداتی است که برای تهیه آن باید به مجموعه‌ای مراجعه کنید که بهترین چوب وارداتی را به بازار عرضه می‌کند.

مجموعه پارس ارای کوهستان، برترین واردکننده چوب ترموود در ایران است. ما با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب سال‌های طولانی است که این چوب پرکاربرد را از کشورهایی مانند استونی تامین کرده و در اختیار سازندگان قرار می‌دهیم. برای خرید این چوب و همچنین ثبت سفارش اجرای انواع سازه ترموودی می‌توانید با همکاران ما در این مجموعه تماس بگیرید.

برچسب ها: