کف‌پوش فضای خارجی با ترموود؛ بهترین انتخاب برای فضای باز

کف‌پوش کردن فضای خارجی به دلیل ویژگی فضاهای باز با محدودیت‌های فراوانی همراه است. برای مثال در فضاهای باز باید از کف‌پوش‌های استفاده کرد که نسبت به رطوبت، تغییرات دما و آب‌وهوا مقاومت داشته باشند. به‌علاوه این کف‌پوش‌ها باید نسبت به فرسایش در اثر آلاینده‌های فضای باز و رفت‌وآمدها مقاومت خوبی داشته باشند. یکی از محصولات خوب امروزی که تمام ویژگی‌های گفته شده را دارد، ترموود است. کف‌پوش فضای خارجی با ترموود مزایای زیادی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

کف‌پوش فضاهای باز و خارجی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

فضای باز به بخش‌هایی از ساختمان گفته می‌شود که سقف و پوششی ندارند. این فضاها در معرض باد، باران، برف و تابش نور خورشید هستند، به همین دلیل مصالحی که در طراح آن‌ها استفاده می‌شود، باید ویژگی‌های به خصوصی داشته باشند. این مصالح باید نسبت به ضربه و فشار مقاوم باشند. در برابر آب و رطوبت نفوذناپذیر باشند و در اثر تغییرات جوی دچار آسیب‌دیدگی نشوند. در یک تعریف کلی می‌توان ویژگی‌های زیر را برای مصالح قابل‌استفاده در طراحی فضای باز عنوان کرد:

  • مقاومت نسبت به رطوبت
  • مقاومت نسبت به تابش نور خورشید
  • نداشتن اصطکاک
  • عایق بودن نسبت به تغییرات جوی و دمایی
  • مقاوم در برابر عوامل خارجی مانند اشعه فرابنفش، حشرات موذی، قارچ و موریانه‌ها
  • قابل شستشو بودن
  • و….

مزایای کف‌پوش فضای خارجی با ترموود

باتوجه‌به ویژگی‌های گفته شده برای کف‌پوش فضای باز، شاید تصور کنید انتخاب شما به مصالحی مانند سنگ و سیمان محدود می‌شود؛ اما سخت در اشتباهید زیرا تنوع مصالحی که می‌توان برای طراحی فضای باز و خارجی از آن‌ها استفاده کرد، بسیار زیاد است. این روزها حتی استفاده از چوب هم برای طراحی فضای خارجی امکان‌پذیر است اگر از مصالحی مانند ترموود برای طراحی استفاده کنید. کف‌پوش فضای خارجی با ترموود مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاوم نسبت به شرایط جوی

ترموود نوعی چوب است؛ اما مکانیسم ساخت آن به‌گونه‌ای است که این متریال را نسبت به تغییرات جوی مقاوم می‌کند. چوب ترموود نسبت به باد، باران و رطوبت مقاوم است و اشعه فرابنفش و UV باعث خرابی یا تغییر رنگ آن نمی‌شود. این محصول همچنین نسبت به فشارهای بیرونی مانند زلزله، ضربات سنگین و… نیز مقاومت بالایی دارد.

مقاوم نسبت به حشرات

یکی از معضلات استفاده از مصالح، به‌خصوص مصالح چوبی در فضای باز، خطر حمله حشرات موذی و جانوران مخرب است. این جانوران و حشرات موذی در لایه‌های میانی مصالح نفوذ می‌کنند و از درون باعث خرابی آن‌ها می‌شوند. چوب یکی از مصالح مستعد نسبت به حملات حشرات و جانوران موذی است؛ اما در صورت استفاده از ترموود تا حد زیادی می‌توان از حمله این حشرات جلوگیری کرد.

عایق صدا و حرارت

از ویژگی‌های ترموود به‌عنوان بهترین مصالح ساختمانی می‌توان به عایق بودن آن نسبت به صدا و حرارت اشاره کرد. البته در مورد کف‌پوش فضای خارجی با ترموود، بیشتر عایق حرارت بودن آن مطرح است. این کف‌پوش در زمستان بیش از اندازه سرد نمی‌شود و در تابستان هم داغ نمی‌شود.

ثبات شکل و رنگ

فضای باز، فضایی پر رفت‌وآمد است و اگر بخشی از آن ماشین‌رو باشد، احتمال رفت‌وآمد خودروها هم در آن وجود دارد. در چنین شرایطی احتمال فرسایش و خرابی کف‌پوش‌ها و مصالحی که برای طراحی زمین استفاده می‌شوند، بسیار زیاد خواهد بود؛ اما ترموود ثبات شکل و رنگ دارد و حتی در اثر سنگین‌ترین رفت‌وآمدها هم تغییر شکل نخواهد داشت.

قابل‌تجزیه

ترموود یکی از مصالح سازگار با محیط‌زیست است. به‌عبارت‌دیگر در صورت خرابی فضاهایی که با ترموود طراحی می‌شوند، به‌راحتی می‌توان این کف‌پوش‌ها را تجزیه و بازیافت کرد و بدون کوچک‌ترین آسیب به محیط‌زیست با اهداف دیگر مورداستفاده قرارداد.

نحوه اجرا و استفاده از ترموود برای فضای خارجی

جهت اجرای کف‌پوش فضای خارجی با ترموود، ابتدا باید وضعیت فضا را بررسی کرد. موقعیت فضا از نظر میزان بارندگی، تابش نور خورشید، رفت‌وآمد یا عدم امکان رفت‌وآمد خودروها و… از جمله مسائلی هستند که در اولین مرحله برای طراحی ترموود باید مورد بررسی قرار داد. در مرحله بعد باید میزان ترموود موردنیاز برای اجرای کف‌پوش را انتخاب کرد و سپس بر اساس نوع ترموود برای اجرای آن اقدام کرد. سایر مراحل اجرای ترموود تخصصی است و تنها توسط نیروهای ماهر و متخصص امکان‌پذیر است.

قیمت و هزینه استفاده از ترموود برای فضاسازی خارجی

اجرای کف‌پوش فضای خارجی با ترموود علاوه بر تمام مزایای گفته شده، از نظر هزینه هم مقرون‌به‌صرفه است و این موضوع نیز جزو مزایای مهم این مدل کف‌پوش است. به‌صرفه‌بودن هزینه ترموود به‌عنوان کف‌پوش به دلیل مقاومت و طول عمر بالای آن است که تا مدت طولانی شما را از تعویض و تعمیر کف‌پوش بی‌نیاز می‌کند. البته هزینه اجرا و خریداری ترموود به‌عنوان کف‌پوش، مبحثی جداگانه است و به عوامل زیر بستگی دارد:

  • نوع ترموود خریداری شده
  • ضخامت ترموود
  • رنگ‌بندی چوب
  • مساحت فضایی که ترموود در آن اجرا می‌شود
  • هزینه‌های جانبی اجرا مانند قطع درختان، حقوق کارگران، مالیات خرید و…

پارس آرای کوهستان ارائه‌کننده بهترین کف‌پوش فضای خارجی با ترموود

کف‌پوش فضای خارجی با ترموود به دلیل جذابیت‌های ظاهری این متریال، فضایی زیبا ایجاد می‌کند و درعین‌حال به دلیل مقاومت بالای ترموود، طول عمر بالایی خواهد داشت. این متریال به‌عنوان کف‌پوش فضای باز از نظر هزینه هم به‌صرفه است البته اگر نوع باکیفیت آن خریداری شود. بهترین مدل‌های ترموود جهت اجرای کف‌پوش فضاهای مختلف با مناسب‌ترین قیمت را می‌توانید از پارس آرای کوهستان خریداری کنید.

سؤالات متداول

مزایای کف‌پوش فضای خارجی با ترموود چیست؟

ترموود به جز جلوه زیبا، از مقاومت و ماندگاری خوبی برخوردار است و با اجرای آن تا سال‌ها نیاز به تعویض کف‌پوش نخواهید داشت.

ترموود چه ویژگی‌هایی دارد؟

ترموود چوبی مقاوم نسبت به رطوبت و نفوذ آب است. این محصول مقاومت فشاری بالایی داشته و در اثر تغییر دما خراب نمی‌شود.

هزینه کف‌پوش فضای خارجی با ترموود به چه عواملی بستگی دارد؟

نوع ترموود و ضخامت آن، متراژ فضا، میزان زیرسازی فضا و… از جمله مسائلی هستند که در هزینه کف‌پوش فضای خارجی با ترموود تأثیرگذار هستند.

برچسب ها: