کاهش مصرف انرژی در سازه روف‌گاردن با استفاده از متریال ترموود

عملکرد عایق حرارتی و رطوبتی ترموود باعث کاهش مصرف انرژی سرمایشی و گرمایشی در روف‌گاردن می‌شود. در ضمن ترموود در شرایطی خاص و تحت درجه حرارت بالا فراوری شده است و به‌هیچ‌عنوان درون آن از مواد شیمیایی استفاده نشده است. در این مطلب از سایت پارس آرای کوهستان قصد داریم هر آنچه که باید در خصوص چگونگی کاهش مصرف انرژی در روف‌گاردن با ترموود بدانید را با شما به اشتراک بگذاریم.

مراحل ساخت روف‌گاردن ترموود باهدف کاهش مصرف انرژی در این سازه

پس از زیرسازی سقف و عایق‌بندی صحیح و نصب و راه‌اندازی خروجی‌های آب، سطح سقف به‌منظور کاشت چمن آماده می‌شود. در حقیقت طی این مرحله است که شما می‌توانید از درختان و درختچه‌های زیبا ترموود در روف‌گاردن استفاده کنید. در ادامه این بخش مراحلی را به شما می‌گوییم که با پیاده‌سازی آن‌ها می‌توانید به کمک ترموود مصرف انرژی در این سازه را کاهش بدهید.

عملیات زیرسازی یکی از مهم‌ترین مراحل استفاده از ترموود در ساخت روف‌گاردن است

هنگامی که از ترموود برای بخش کف‌پوش روف‌گاردن استفاده می‌کنیم، مهم‌ترین مرحله مربوط به زیرسازی می‌شود. به‌این‌ترتیب می‌توان به کاهش مصرف انرژی در روف‌گاردن با ترموود نزدیک‌تر شد. به این منظور باید وزن ستون‌ها و پایه فونداسیون در اولین قدم به‌دقت آنالیز شود. در مرحله بعدی باید وزن مجاز برای اجرای روف‌گاردن تعیین شود. پس از محاسبه و بازرسی دقیق سازه باید مرحله عایق‌کاری به شکل صحیح انجام شود. شیب‌بندی نیز به معنای شیب دادن سقف به سمت خروجی آب سقف است. پس از تکمیل شیب هم عایق سقف باید به‌صورت کامل نصب شود.

نوبت به تأسیسات می‌رسد

یکی دیگر از مراحل استفاده از ترموود در روف‌گاردن با کاهش مصرف انرژی در آن، انجام مراحل مربوط به تأسیسات این فضا است. پس از ایجاد شبکه به‌منظور ایجاد ارتفاع ایده‌آل باید مرحله لوله‌کشی صورت بگیرد تا آب ناشی از آبیاری تخلیه شود. از طرفی شلنگ‌ها و لوله‌های آبیاری، باکس گیاهان و گل‌ها نیز باید در زیر شبکه آهنی تعبیه شوند. در مرحله بعدی باید به‌منظور نورپردازی و روشنایی روف‌گاردن سیم‎‌کشی کابل‌ها صورت بگیرد. لوله‌کشی گاز هم به‌منظور ایجاد گرما در فصول سرد سال یکی از الزامات اصلی ساخت روف‌گاردن‌های ترموود است.

اجرای فلاورباکس در روف‌گاردن

یکی دیگر از جنبه‌های کاهش مصرف انرژی در روف‌گاردن با استفاده از ترموود، اجرای آیتم‌های فلاورباکس است. این دسته از فلاورباکس‌ها باید پوشیده از صفحات ضد زنگ باشند. از طرفی شما باید سوراخ‌هایی در این جعبه‌ها به وجود آورید تا آب تولید شده به‌وسیله آبیاری گیاهان از آن به‌خوبی تخلیه شود.

پس از انجام این کار، از پارچه‌های نفوذپذیری که قابلیت فیلترکردن، جداشدن، تقویت، محافظت یا تخلیه آب را دارند، باید در داخل این جعبه‌ها استفاده کرد. به‌طورکلی استفاده از صفحات عایق‌‍بندی نیز مرحله بعدی انجام این کار است. سپس باید گیاهان و خاک موردنظر در این جعبه‌ها قرار داده شوند.

پیاده‌سازی ترموود در روف‌گاردن

در نهایت از ترموود به‌عنوان متریالی که در برابر تغییرات گوناگون محیطی مثل رطوبت و دما مقاومت بالایی دارد در کف‌سازی استفاده می‌شود. طی سال‌های اخیر این نوع متریال موردتوجه فعالان صنعت ساخت‌وساز و طراحان روف‌گاردن قرار گرفته است. استفاده از ترموود برای ساخت آلاچیق، ساخت نیمکت، روکش فلاورباکس و سایبان استفاده می‌شود.

ترموود مناسب برای کاهش مصرف انرژی در روف‌گاردن

روف‌گاردن یک فضای باز است. به همین خاطر نیز نوع چوب ترموود مورداستفاده به‌منظور کاهش مصرف انرژی در آن یک موضوع کلیدی است. از طرفی ترموود مورداستفاده در این فضا باید مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلف آب‌وهوایی داشته باشد. بهترین ترموود برای این فضا ترموود D است. طی این روش ترموود را تا دمای 220 درجه سانتی‌گراد حرارت می‌دهند تا مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی داشته باشد.

ترموود علاوه بر کاهش مصرف انرژی، چه مزایای دیگر برای روف‌گاردن دارد؟

درصورتی‌که در تمامی ساختمان‌های ویلایی یک روف‌گاردن ساخته شود این مسئله می‌تواند به جذب آلودگی و گردوغبار در شهرها کمک کند. ایجاد روف‌گاردن بر روی سقف ساختمان به فضای بی‌روح آن جان تازه‌ای می‌بخشد و با کاشت گیاهان در تمام بخش‌ها و همچنین در دیوارها، منجر به خنک‌شدن محیط به‌خصوص در ماه‌های گرم سال می‌شود که علاوه بر زیبایی فوق‌العاده این فضا حس نشاط، طراوت و سرزندگی را برای افراد ایجاد می‌کند. در ضمن این محیط می‌تواند کمک زیادی به جذب کربن‌دی‌اکسید موجود در محیط و تولید اکسیژن کند.

از دیگر مزایای استفاده از ترموود در طراحی و ساخت روف‌گاردن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده بهینه از فضای سقف ساختمان ویلایی
  • کمک قابل‌توجه به فتوسنتز گیاهان
  • ایجاد فضایی به‌منظور کاهش آلودگی و تولید اکسیژن
  • ایجاد نوعی عایق صوتی برای ساختمان به‌وسیله روف‌گاردن
  • افزایش طول عمر بام و ساختمان
  • ارتقا ظرفیت گرمایی در روف‌گاردن
  • صرفه‌جویی کاملاً سودمند و اقتصادی از فضای پشت‌بام
  • افراد زیادی تصور می‌کنند که نگهداری روف‌گاردن ترموود، زمان بر و سخت است، اما بر خلاف این تصور، نگهداری و حفظ بام سبز به‌مراتب راحت‌تر از بام معمولی است. با وجود این که روف‌گاردن، احتیاج به نگهداری مداوم از گیاهان و گل‌ها دارد، اما باز هم هزینه کمتری در مقایسه با تعمیر و مراقبت سالیانه از بام معمولی دارد و علاوه بر این فضای بسیار زیبا و دلنشینی می‌باشد

انجام صفر تا صد ساخت روف‌گاردن ترموود در پارس آرای کوهستان

شما از ترموود می‌توانید در کلاس‌های مختلف روف‌گاردن به‌منظور کاهش مصرف انرژی در این فضا استفاده کنید. مجموعه پارس آرای کوهستان اولین و معتبرترین مرجع چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان است. شما با مراجعه به مجموعه ما می‌توانید با خیالی آسوده ساخت ترموود روف‌گاردن را برای محیط‌های مسکونی و اداری سفارش بدهید.

سؤالات متداول

از کدام نوع ترموود برای کاهش مصرف انرژی در روف‌گاردن استفاده می‌شود؟

از ترموود D برای طراحی و ساخت روف‌گاردن استفاده می‌کنند.

سایر مزایای استفاده از ترموود در روف‌گاردن کدام هستند؟

ایجاد فضایی به‌منظور کاهش آلودگی و تولید اکسیژن و عایق صوتی از جمله این موارد هستند.

آیا نگهداری از روف‌گاردن هزینه بالایی دارد؟

نگهداری و مراقبت از روف‌گاردن در مقایسه با بام معمولی هزینه‌های به‌مراتب کمتری دارد.

برچسب ها: