کاربردهای تخصصی ترموود در صنعت

ترموود چوبی است که به علت سپری‌کردن فرایند حرارتی، از لحاظ ظاهری و فنی ارتقا پیدا کرده و قابلیت استفاده برای طیف وسیعی از محصولات و فضاها را مانند واحدهای صنعتی و اداری را دارد. این چوب جایگزین مناسبی برای چوب معمولی است؛ چرا که به‌واسطه فرایند ترمو شدن در مقابل عوامل بیولوژیک مقاوم می‌باشد. بر همین اساس بسیاری از افراد به دنبال خرید ترموود باکیفیت و قیمت مناسب برای دکوراسیون ساختمان اداری و واحد صنعتی موردنظر خود هستند. در این مطلب از سایت پارس آرای کوهستان به جنبه‌های مختلف کار با ترموود در واحدهای صنعتی می‌پردازیم.

اهمیت کار با ترمووود در واحدهای صنعتی چیست؟

کار با ترمووود در واحدهای صنعتی اهمیت بسیاری دارد. ترموود نوعی چوب است که با استفاده از یک فرایند حرارتی و تیمار شیمیایی پیشرفته تقویت می‌‌شود. چنین فرایندی منجر به افزایش مقاومت چوب در برابر حرارت، رطوبت و آتش شده و همچنین خواص عایق حرارتی و صوتی آن را بهبود می‌‌بخشد. کاربرد چوب ترموود در محیط‌های صنعتی به دلیل ویژگی‌های این چوب بسیار زیاد است.

در ادامه مهم‌ترین دلایل پرطرف‌دار بودن ترموود نسبت به سایر مصالح ساختمانی را بیان خواهیم کرد:

  • مقاوم در برابر حرارت: ترموود قابلیت مقاومت در برابر حرارت را داشته و در مواجهه با آتش، زمان سوختن آن بسیار بالا و دیر می‌باشد. این ویژگی منجر به افزایش قابل توجه ایمنی ساختمان در مقابل حریق ‌می‌‌شود
  • مقاوم در برابر رطوبت: ترموود در زمان تولید که در آن تحت دما و فشار بالا قرار ‌می‌گیرد، مقاومت بالایی در برابر رطوبت و نفوذ آب کسب می‌کند. این قابلیت مهم در جلوگیری از تغییر شکل، ترک خوردگی و پوسیدگی چوب بسیار حائز اهمیت است و به‌سلامت و طول عمر ساختمان کمک می‌‌کند
  • عایق حرارتی و صوتی: ترموود خواص عایق حرارتی و صوتی متعددی دارد. با استفاده از آن در ساختمان‌ها می‌توان از انتقال حرارت و صدا از طریق دیوار‌ها و سقف‌ها جلوگیری کرده و سکوت و بهره‌وری محیط و فضای کار را ارتقا داد
  • زیبایی و استحکام: ترموود به علت طرح و زیبایی منحصر‌به‌فردی که دارد، مناسب برای استفاده در واحدهای صنعتی است. همچنین باتوجه‌به تقویت فیزیکی و شیمیایی که شده است، مقاومت فیزیکی و استحکام مکانیکی بالایی دارد
  • پایداری زیست‌محیطی: ترموود منبعی تجدید‌پذیر به شمار می‌آید و در آسیب به محیط‌زیست کم‌ترین نقش را دارد. کار با ترمووود در واحد‌ها‌ی صنعتی می‌تواند به حفظ محیط‌زیست و کاهش استفاده از منابع غیر قابل تجدید‌پذیر کمک زیادی کند

چرا کار با ترمووود را به چوب معمولی در واحدهای صنعتی ترجیح می‌دهند؟

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های ترموود با چوب معمولی در روش پردازش و همین‌طور خواص فیزیکی و شیمیایی آن‌ها است. اما منظور از روش پردازش چیست؟ ترموود چوبی است که از طریق یک فرایند حرارتی در دما‌ها‌ی بالا (به طور معمول بین 180-230 درجه سانتی‌گراد) تیمار می‌‌شود. این فرایند حرارت‌‌دهی باعث تغییر در خواص چوب می‌‌شود. در طرف مقابل چوب معمولی از چوب خام بدون تیمار و عملیات فیزیکی و شیمیایی فراوری شده‌اند.

کار با ترمووود در واحدهای صنعتی به علت مقاومت آن به رطوبت بهتر است

ترموود مقاومت بسیار بالایی نسبت به نفوذ آب و رطوبت دارد و در برابر تغییرات ابعادی ناشی از رطوبت حساسیت بسیار پایینی از خود نشان می‌دهد. این مقاومت به علت انتشار آب و تغییر مشخصات سلولی در پروسه ترمو شدن حاصل می‌شود. این در حالی است که چوب‌های معمولی به شکل طبیعی حساسیت قابل‌توجهی نسبت به رطوبت داشته و این احتمال می‌رود در معرض آب و عوامل رطوبت‌زا، دچار تغییر ابعاد، ترک‌خوردگی و یا تغییر شکل شوند.

کار با ترمووود در واحدهای صنعتی به علت مقاومت آن به حشرات و قارچ‌ها

ترموود به علت قرارگرفتن در فرایند حرارتی، مقاومت بسیار بالایی در برابر حشرات، قارچ‌‌ها و پوسیدگی پیدا می‌کند. این فرایند باعث کاهش رطوبت و صمغ‌ها‌ی چوب و تغییر در ساختار سلولی آن می‌‌‌شود. در عوض چوب‌ها‌ی معمولی به‌عنوان یک منبع غذایی برای حشرات و قارچ‌‌ها‌ عمل می‌‌کنند و به‌راحتی تحت‌تأثیر نفوذ و فعالیت آن‌ها قرار می‌‌گیرند.

ترموود رنگ خود را برای مدت‌زمان طولانی حفظ می‌کند

یکی از دلایل کار با ترمووود در واحدهای صنعتی، پایداری رنگ آن است. زیرا ترموود دارای پایداری رنگ بالایی داشته و این به معنای آن است که رنگ آن در برابر تابش نور خورشید و عوامل جوی تغییر بسیار کمی می‌‌‌کند یا در موارد باکیفیت هیچ تغییر رنگی رخ نمی‌‌دهد. چنین مزیتی باعث می‌‌‌شود که نیاز به نگهداری و تمدید رنگ چوب تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند. این در حالی است که چوب معمولی تحت‌تأثیر نور مستقیم خورشید، اشعه مضر آن و عوامل جوی دچار تغییر رنگ و آسیب می‌‌شوند.

ترموود جذابیت بصری بی‌نظیری را در بین متریال‌های ساختمانی دارد

ترموود دارای ظاهری به‌مراتب متفاوت‌تر و شیک‌تر از چوب‌ها‌ی معمولی و سنتی است. این چوب در فرایند حرارتی پیشرفته، به طور معمول رنگ تیره‌‌تری نسبت به چوب‌ها‌ی دیگر به دست آورده و یکنواختی بیشتری نسبت به چوب‌ها‌ی معمولی پیدا می‌‌‌کند. ظاهر ترموود درخشان و زیبا است و می‌‌‌تواند در تزیینات و دکوراسیون داخلی و خارجی واحد‌های صنعتی مورداستفاده قرار بگیرد.

برترین ترموودها را از پارس آرای کوهستان بخواهید

کار با ترمووود در واحدهای صنعتی نه‌تنها منجر به افزایش ایمنی و استحکام ساختمان می‌شود، بلکه با بهبود کیفیت زیستی و صوتی محیط کار نیز همراه است. در ضمن باتوجه‌به زیبایی و طراحی منحصر‌به‌فرد ترموود، می‌‌توان ظاهر و دکوراسیون ساختمان اداری و صنعتی را با استفاده از آن تا حد زیادی بهبود بخشید.

یکی از مزایای خرید ترموود از پارس آرای کوهستان نسبت به فروشندگان دیگر، عرضه مستقیم محصول و حذف واسطه‌ها است. این موضوع باعث شده تا ترموود با کیفیت بالا و قیمتی مقرون‌به‌صرفه به بازار و مشتریان عرضه شود. به‌منظور خرید و سفارش ترموود یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه ترموود در وب‌سایت ما مراجعه کنید.

سوالات متداول

ترموود چه کاربردهایی در واحدهای صنعتی دارد؟

پوشش کف، پوشش دیوارهای داخلی و خارجی، نمای ساختمان اداری، وسایل تزیینی محل کار مانند تخته‌های اعلانات، قاب عکس، پنل‌های تزیینی و میزهای کار، راه‌پله‌های اداری، پوشش سقف و سرویس‌های بهداشتی از زمینه‌های کار با ترمووود در واحدهای صنعتی هستند.

قیمت ترموود به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

نوع چوب، ابعاد، ضخامت، محل استفاده از ترموود و برند سازنده یا عرضه‌کننده از جمله مواردی هستند که قیمت متریال ساختمانی ترموود را در بازار تعیین می‌کنند.

ترموود از لحاظ تولید و انواع به چند دسته تقسیم می‌شود؟

ترموود دارای انواع مختلفی است و این چوب از لحاظ روش تولید به دو رده یا کلاس ترمو اس و ترمو دی تقسیم می‌شود.