کاربرد چوب ترمو در دکوراسیون داخلی؛ زیبا، مقاوم و ماندگار

ترموود یک متریال پیشرو و مدرن در صنعت ساختمان‌سازی به شمار می‌آید که به دلیل خصوصیات خاص خود توجه بسیاری از افراد را جلب کرده است. این چوب به دلیل زیبایی و کارایی بالا در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و…، بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از معماران و طراحان داخلی به استفاده از ترموود در پروژه‌های خود علاقه‌مند هستند، چرا که می‌توانند با آن فضایی شیک و جذاب را ایجاد کنند.

کاربرد چوب ترمو در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار گسترده است. تنوع رنگ و بافت ترموود باعث شده که طراحان بتوانند طرح‌های خلاقانه و مدرنی را در طراحی دکوراسیون داخلی پیاده‌سازی کنند. اما کاربرد چوب ترمو در دکوراسیون داخلی شامل چه مواردی می‌شود؟ در این مطلب می‌خوانیم.

کاربرد چوب ترمو در دکوراسیون داخلی

چوب ترمو و دلایل استقبال از آن در طراحی دکوراسیون داخلی

پیش از بررسی کاربرد چوب ترمو در دکوراسیون داخلی بهتر است کمی دررابطه‌با این چوب و مزایای استفاده از آن توضیح دهیم. ترموود نوعی چوب است که به واسطه فرآیند حرارتی خاصی اصلاح شده و ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی آن بهبودیافته است.

در فرآیند تولید چوب ترمو، چوب در دماهای بالا و تحت شرایط خاص بخاردهی قرار می‌گیرد. این فرآیند باعث می‌شود که چوب مقاومت بالای نسبت به عوامل مختلف جوی پیدا کند. کاربرد چوب ترمو در طراحی دکوراسیون داخلی به‌خاطر مزایای متعددی که این متریال دارد، بسیار متعدد و متنوع است. اما چه دلایلی باعث شده که ترموود در طراحی دکوراسیون داخلی به کار گرفته شود؟

برای مثال:

  • دوام و طول عمر بالا: چوب ترمو در برابر عوامل طبیعی مختلف مقاوم بوده و طول عمر بسیار بالایی دارد
  • مقاومت در برابر رطوبت: این چوب به‌واسطه فرآیند حرارتی، رطوبت را به‌خوبی تحمل کرده و در برابر چروکیدگی و تغییر شکل نیز بسیار مقاوم است.
  • پایداری ابعادی: چوب ترمو به تغییرات دما و رطوبت حساسیت کمتری نشان می‌دهد، بنابراین در طول زمان کمتر دچار تغییر شکل می‌شود
  • خواص عایق حرارتی: این چوب به‌عنوان عایق حرارتی عمل کرده و به صرفه‌جویی در هزینه‌های گرمایشی کمک می‌کند
  • زیبایی طبیعی: رنگ و الگوی چوب ترمو به فضای داخلی زیبایی خاصی می‌بخشد و احساس گرمی را به ساکنین القا می‌کند
  • دوستدار محیط‌زیست: در فرآیند تولید چوب ترمو از هیچ‌گونه مواد شیمیایی استفاده نشده و این باعث شده که ترموود آسیب کم‌تری به محیط‌زیست وارد کند
کاربردهای چوب ترمو
ترموود برای زیر سقف

کاربردهای چوب ترمو در طراحی دکوراسیون داخلی کدام‌اند؟

کاربرد چوب ترمو در دکوراسیون داخلی در حال حاضر به طور چشمگیری افزایش‌یافته است. چوب ترموود با قابلیت‌های متنوع و زیبایی طبیعی، تبدیل به گزینه‌ای محبوب برای طراحان و معماران شده است. در ضمن، این ماده به‌راحتی با سایر عناصر دکوراسیون داخلی هماهنگ می‌شود. در ادامه قصد داریم درباره کاربرد چوب ترمو در دکوراسیون داخلی صحبت کنیم و برخی از این کاربردها را مورد بررسی قرار دهیم.

دیوارپوش و کف‌پوش

یکی از کاربردهای رایج چوب ترمو در دکوراسیون داخلی، استفاده به‌عنوان دیوارپوش است. چوب ترمو با زیبایی طبیعی و همچنین فوایدی نظیر عایق حرارتی، صوتی و مقاومت در برابر رطوبت به‌راحتی فضای موردنظر را تحت‌تأثیر قرار داده و کف‌پوش زیبا را ایجاد خواهد کرد. این دیوارپوش‌ها با رنگ‌ها و بافت‌های طبیعی خود، محیط منزل شما را به بهترین شکل طراحی می‌کنند.

کاربرد چوب ترمو در دکوراسیون داخلی شامل موارد دیگری هم است که برای مثال می‌توان به طراحی کف‌پوش اشاره کرد. این نوع کف‌پوش به دلیل استحکام و زیبایی طبیعی خود، انتخابی ایده‌آل برای فضاهای مختلف است. کف‌پوش‌های ترموود در قیاس با سایر کف‌پوش‌ها و به‌راحتی با سایر متریال‌ها، زیبایی طبیعی‌تر و دوام بیشتری دارد و همچنین به بهترین شکل با سایر عناصر دکوراسیون هماهنگ می‌شوند

طراحی مبلمان

استفاده از چوب ترمو در ساخت مبلمان نیز یکی دیگر از کاربردهای آن در دکوراسیون داخلی به شمار می‌آید. مبلمان ترموود به جذابیت و سادگی خاصی را به فضای منزل شما می‌بخشد. طراحان می‌توانند از این نوع چوب برای ساخت میز، صندلی، کمد و سایر قطعات مبلمان استفاده کنند.

به‌علاوه، این نوع چوب به دلیل شرایط تولید خاص، به‌راحتی در برابر آفات و رطوبت مقاومت کرده و به همین دلیل گزینه‌ای مناسب برای تولید مبلمان است. از سوی دیگر، چوب ترمو به زمان و نگهداری کمتری نسبت به سایر متریال‌ها نیاز دارد.

دکوراسیون سقف

طراحی سقف را می‌توان به‌عنوان دیگر کاربرد چوب ترمو در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار آورد. طراحی سقف منزل یا محل کار با چوب ترمو به فضای موردنظر شما حجم و عمق بخشیده و زیبایی سقف را دوچندان می‌کند. دکوراسیون سقف با این چوب خصوصاً در فضاهای چوبی مانند کلبه‌ها و خانه‌های ییلاقی جذابیت ویژه‌ای دارد. علاوه بر این، پنل‌های چوب ترمو می‌توانند به‌عنوان یک عایق حرارتی و صوتی مناسب نیز عمل کنند.

اکسسوری‌های دکوری

کاربرد چوب ترمو در دکوراسیون داخلی شامل مواردی نظیر طراحی اکسسوری‌های دکوری است. منظور از اکسسوری در واقع قاب عکس، ساعت، قفسه و دیگر وسایل تزیینی بوده که با استفاده از چوب ترمو طراحی می‌شوند. اکسسوری‌های دکوری ترموودی بافت لطیفی به فضای داخلی خانه یا محل کار شما اضافه خواهد کرد. از سوی دیگر، این اکسسوری‌های دکوری با سایر عناصر دکوراسیون داخلی هماهنگ نیز هستند.

نرده و پله

یکی دیگر از کاربردهای جذاب ترموود در طراحی دکوراسیون داخلی، استفاده در طراحی و ساخت نرده و پله است. نرده‌های ساخته‌شده از چوب ترمو نه‌تنها ایمنی را به ارمغان می‌آورند، بلکه ظاهری زیبا و مدرن به فضا اضافه می‌کنند. پله‌های چوبی ترمو نیز به دلیل طراحی و بافت طبیعی خود، جلوه‌ای ویژه به دکوراسیون داخلی ببخشند. مقاومت قابل‌توجه و عدم پوسیدگی از مزایای دیگر استفاده از این چوب در نرده‌ها و پله‌ها به شمار می‌آید.

مرغوب‌ترین و ارزان‌ترین چوب ترموود را از پارس آرای کوهستان تهیه کنید

همان‌طور که اشاره شد کاربرد چوب ترمو در دکوراسیون داخلی شامل موارد زیادی می‌شود. فواید استفاده از این متریال باعث شده که ترموود بهترین گزینه برای استفاده در دکوراسیون داخلی باشد. البته شما باید در خرید چوب ترمو دقت زیادی داشته باشید و این متریال را از یک فروشگاه معتبر و مطمئن تهیه کنید.

مجموعه پارس آرای کوهستان به‌عنوان یکی از برترین و معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین عرضه‌کننده ترموود در کشور به شمار می‌‌آید. ما در پارس آرای کوهستان چوب ترموود را با الگوهای متنوع، رنگ‌های متفاوت، مرغوبیت بالا، قیمت مناسب و همچنین گارانتی اصالت و کیفیت محصول عرضه می‌کنیم. در ضمن، نیروهای نصاب ما قادر هستند تا انواع پروژه‌های ترموودی را با سرعت بالا و کیفیت مناسب انجام دهند.

سؤالات متداول

چرا ترموود نسبت به چوب معمولی برتری دارد؟

پروسه تولید ترموود به شکلی است که طی آن حرارت مشخصی به چوب داده شده که بر اساس آن چوب ترمو به درجه مقاومت بسیار بالایی می‌رسد. همین موضوع باعث شده که ترموود از نظر دوام در برابر رطوبت و حرارت، طول عمر، مقاومت برابر حشرات و سایر عوامل طبیعی نسبت به چوب طبیعی برتری داشته باشد.

کاربردهای چوب ترموود در طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟

چوب ترمو کاربردهای زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی دارد که برای مثال می‌توان به طراحی دیوارپوش، سقف، کف‌پوش، نرده، پله، مبلمان شهری، دکوری و… اشاره کرد.

برچسب ها: