فرآیند ترمو کردن باعث محبوبیت ترموود برای ساخت مبلمان می‌شود

ترموود یک متریال چوبی است که با روش‌های پیشرفته گرما دیده و سپس سرد شده است. این چوب طی فرایندی با حرارت 180 تا 215 درجه سانتی‌گراد، همراه بخار و گردش هوا خشک می‌شود. به همین دلیل، ترموود چوبی مقاوم در برابر سرما، گرما، آب، رطوبت و حتی حشرات و گزینه‌ای محبوب برای ساخت آیتم‌های مبلمان شهری و خانگی است. رنگ این چوب نسبت به بقیه چوب‌ها تیره‌تر است. در ادامه به بررسی تفاوت این چوب با سایر چوب‌ها می‌پردازیم و سپس کاربرد ترموود در مبلمان را بررسی می‌کنیم.

تفاوت چوب ترمو با چوب‌های معمولی

ترموود به دلیل دفع رطوبت‌های طبیعی بافت، در برابر فرسایش و پوسیدگی نسبت به بقیه چوب‌های معمولی مقاوم‌تر شده و با محیط پیرامون سازگاری بیشتری پیدا می‌کند. خاصیت ضد حشره بودن این چوب‌ها به دلیل نبودن صمغ در داخل آن‌ها است. همچنین، خروج صمغ و رزین و آب از چوب‌ها باعث می‌شود تا چوب‌های ترموود سبک‌تر از چوب‌های معمولی باشند. چوب‌های معمولی دارای رطوبت در بافت خود هستند. هنگامی که شستشو و جذب آب در این چوب‌ها صورت بگیرد، پوسته پوسته شده و ترک می‌خورند. اما چوب ترمو آب را به خود جذب نمی کند. به همنی دلیل کاربرد ترموود در مبلمان نسبت به سایر چوب‌ها بیشتر است.

مزایای استفاده از ترموود در مبلمان
مزایای استفاده از ترموود در مبلمان

 

مزایای استفاده از ترموود در مبلمان شهری و دکوراسیون داخلی

از زمانی که برای اولین بار چوب ترمو در ایران ظهور کرد، این چوب به اسم چوب فنلاندی شناخته می‌شود. چرا که فنلاند زادگاه ترموود است. ترموود فنلاندی دارای بالاترین کیفیت در بین کشورها است. فنلاند به دلیل داشتن انبارهای عظیم و نگهداری چوب ترمو طبق استانداردهای جهانی، بهترین صادرکننده این چوب در جهان است.

ترموود یکی از بهترین گزینه‌ها در جهت طراحی نمای چوبی ساختمان و دکوراسیون داخلی است. این چوب محصولی است که تمام زیبایی‌های چوب طبیعی را دارد و به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط سخت و توانایی حفظ رنگ و شکل در گذر زمان، مورد استقبال مردم قرار گرفته است. در ادامه به بررسی تعدادی از مزایا و سپس کاربرد ترموود در مبلمان می‌پردازیم.

چوب ترمو عایق گرما و سرما است

چوب 23 برابر از شیشه، 90 برابر از سنگ مرمر، 1650 برابر از فولاد و 7000 برابر از آلومینیوم دیرتر حرارت را منتقل می‌کند. به همین دلیل، از گذشته تا کنون از چوب در ساخت خانه، دستگیره در، پوشش دیوارها، سقف، کف خانه و مبلمان منزل استفاده شده است. چوب ترمو حتی نسبت به بقیه چوب‌ها کمتر گرما و سرما را منتقل می‌کند.

عایق صدا

اگر به سازهای زهی مثل ویولن توجه کنید می‌بینید که در ساخت آن از عنصر چوب استفاده زیادی شده و در واقع، این ساز یک ساز کاملا چوبی به حساب می‌آید. دلیل استفاده از چوب در سازها و سالن‌های کنسرت جذب اکوی صدا است. ترموود نیز یک نوع چوب گرما دیده است که در برابر صدای محیط به عنوان یک عایق بسیار مناسب عمل می‌کند.

چوب ترمو به عنوان یک عایق الکتریکی

از نظر سلامت و ایمنی، چوب ترمو می‌تواند گزینه‌ای مناسب در طراحی داخلی ساختمان باشد. چوب نه هادی الکتریکی است و نه مثل آهن و پلاستیک دارای اکتریسیته ساکن است. به همین دلیل، چوب ترمو به عنوان یک عایق الکتریکی عمل می‌کند و از نظر ایمنی و سلامت گزینه‌ای مناسب برای استفاده در مبلمان خانه است.

چوب ترمو مقاوم در برابر خم شدن
چوب ترمو مقاوم در برابر خم شدن

مقاومت در برابر خم شدن و شکستگی

اگرچه ترموود یک چوب سبک‌وزن به شمار می‌آید، اما در برابر خمیدگی و شکستگی مقاوم است. ترموود طی فرایند ترمو، مقاومت زیادی در برابر گرما، سرما و فشار به دست آورده است. این چوب حتی از فلزاتی مانند فولاد نیز مقاومت بالاتری دارد. در ادامه به بررسی کاربرد ترموود در مبلمان می‌پردازیم.

کاربرد ترموود در مبلمان شهری و دکوراسیون منازل

تروود یک نوع چوب گرمادیده است که طی یک فرایند اصلاح حرارتی، ویژگی‌های فنی آن بهبود یافته و به چوبی غیرسمی، پایدار و مقاوم در برابر فرسایش تبدیل شده است. این چوب می‌تواند هم در دکوراسیون خارجی ساختمان و هم در مبلمان و دکوراسیون داخلی استفاده شود. کاربرد ترموود در دکوراسیون داخلی ساختمان بسیار گسترده است. این چوب به دلیل بافت جذاب و طیف متنوع رنگ طبیعی به گزینه‌ای محبوب در طراحی نمای ساختمان‌ها تبدیل شده است.

کاربرد ترموود به عنوان کفپوش فضای داخلی

متریال استفاده شده در کفپوش ساختمان‌ها باید حداقل صدا را تولید کند و عایق سرما باشد تا در فصول سرد سال نیازی به مصرف بیش‌تر انرژی نباشد. مهم‌ترین کاربرد ترموود، استفاده از آن به عنوان کفپوش است. چرا که سطح این چوب برای کاهش پژواک و طنین در فضای داخلی بسیار مناسب است. اگر در خانه کودکان بازیگوش دارید، استفاده از ترموود برای کفپوش آرامش شما را تضمین می‌کند.

علاوه بر عایق بودن این چوب در برابر سرما و صدا، می‌توان به ظاهر طبیعی و زیبای آن به عنوان پوشش کف خانه اشاره کرد. با استفاده از این چوب در کفپوش خانه، شما احساس می‌کنید در دل طبیعت قرار دارید. تنها نکته در نگهداری از کفپوش ترموود، پاک کردن دوره‌ای آن و شستشو با آب و برس نرم است.

پوشش دیوار از جنس ترموود

ترموود یک ماده منحصر به فرد و با بافت زیبا است. این چوب یک ابزار همه کاره ساختمانی است که می‌تواند برای تزئین نماهای داخلی و خارجی ساختمان استفاده شود. روکش دیواری ترموود، ظریف، چشم‌نواز و زیبا است.

ساخت وسایل تزئینی با استفاده از ترموود

استفاده از ترموود در مبلمان باعث افزایش کیفیت محصولات و ماندگاری بیشتر آن‌ها می‌شود. ساخت مبلمان با استفاده از ترموود، مبلمانی مستحکم دارای رنگ‌های طبیعی گرم با ظاهر طبیعی را ارائه می‌کند که باعث ساخت فضایی ویژه می‌شود. می‌توان از ترموود به عنوان یک عنصر تزئینی در ساخت انواع صندلی، نیمکت، آلاچیق و پرگولا، آتشدان، گلدان، روف گاردن و فلاورباکس استفاده کرد.

استفاده از ترموود در طراحی بام سبز

امروزه به دلیل آپارتمانی شدن زندگی انسان‌ها، ایجاد باغ و باغچه در محوطه منازل دارد به فراموشی سپرده می‌شود. اما مدتی می‌شود که جای این باغچه‌ها را روف گاردن گرفته است. بام سبز یا روف گاردن، استفاده از فضای بام خانه‌ها برای کاشت گل و گیاه است. یکی از بهترین متریال‌هایی که در ساخت زیربنای روف گاردن استفاده می‌شود، ترموود است.

خرید انواع آیتم‌های مبلمان ترموود
خرید انواع آیتم‌های مبلمان ترموود

طراحی بام سبز با استفاده از ترموود باعث افزایش طول عمر مفید آن خواهد شد. همچنین، دغدغه‌هایی مانند فرسایش و رنگ رفتگی چوب در برابر نور خورشید را نخواهید داشت چرا که ترموود در گذشت زمان نیز به همان رنگ اولیه خود باقی می‌ماند.

خرید انواع آیتم‌های مبلمان ترموود از پارس آرای کوهستان

پارس آرای کوهستان برای تولید محصولات خود از بهترین چوب‌های داخلی و خارجی استفاده می‌کند که شامل چوب‌های کاج، اش و صنوبر هستند که با رنگ‌های پایه آب یا روغن پوشانده شده‌اند و زیبایی چشم‌نوازی را به محیط می‌بخشند. محصولات ترموودی پارس آرای کوهستان جایگزینی مناسب برای دیگر متریال‌های چوبی به شمار می‌روند. جهت ثبت سفارش یا اطلاع از قیمت انواع آیتم‌های ساخته شده با ترموود با کارشناسان ما در پارس آرای کوهستان تماس بگیرید.

برچسب ها: