کاربرد چوب ترموود در ساختمان‌های اداری

آیا شما هم برای داشتن یک دکوراسیون چوبی زیبا برای محل کار خود به دنبال محصولی باکیفیت و بادوام هستید؟ چوب ترموود به دلیل خصوصیاتی مانند ظاهر جذاب، ماندگاری بالا و عدم نفوذپذیری در برابر رطوبت و حشرات کاربردهای متنوعی در بخش‌های مختلف محل کار دارد. از این محصول می‌توانید هم در فضای داخل ساختمان و هم در خارج از آن استفاده کنید. در این مطلب از مجموعه پارس آرای کوهستان قصد داریم تا هر آنچه که باید درباره کاربرد اداری چوب ترموود بدانید را به شما ارائه کنیم.

ترموود چیست و کاربرد اداری آن در چه زمینه‌هایی است؟

پیش از اینکه بخواهیم به کاربرد اداری چوب ترموود بپردازیم  قصد داریم تا ابتدا درباره این متریال مهم اطلاعاتی را به شما بدهیم. چوب ترموود یا ترمو یکی از انواع مختلف چوب است که به طور معمول از چوب درخت کاج و در بعضی از موارد هم از چوب درخت ون یا زبان گنجشک ساخته می‌شود. ترموود در طول پروسه ساخت در معرض دما و حرارت بالا قرار می‌گیرد که همین موضوع منجر می‌شود شیره و صمغ درون آن خشک شود. در واقع به طور کلی می‌توان گفت که این محصول تحت تاثیر حرارت بسیار بالا خشک‌سازی می‌شود و تبدیل به چوبی قابل استفاده برای ساختمان‌سازی و مواردی از این قبیل می‌شود.

کاربرد اداری چوب ترموود

یکی از مهم‌ترین موارد کاربرد اداری چوب ترموود، پوشش کف است

به جرات می‌توان گفت که یکی از اصلی‌ترین کاربردهای ترموود در محل کار استفاده از آن به عنوان پوشش کف است. چرا که در محل کار انتخاب کفپوشی مناسب به منظور حفظ آرامش و تولید حداقل صدا یک نکته حائز اهمیت است. سطوح ترموود موجب کاهش پژواک و طنین در اتاق‌های مختلف یک شرکت می‌شود. این چوب به علت ماهیت متخلخلی که دارد در مقایسه با چوب طبیعی و سایر متریال‌های مورد استفاده برای کف در این زمینه عملکرد درخشانی دارد.

اما این مساله تنها مزیت استفاده از ترموود در پوشش کف ادارات نیست. ترموود زیبا و دوستدار محیط زیست است و می‌تواند به راحتی در تمام فصول و در برابر تغییرات آب و هوایی مختلف به سادگی شکل ظاهری خود را حفظ کند. این محصول می‌تواند تا سالیان طولانی ظاهر زیبای خود را حفظ کند و برای سال‌ها در شرایط مناسبی باقی بماند.

پوشش دادن دیوارهای داخلی و خارجی محل کار با ترموود

چوب ترموود ماده‌ای منحصر‌به‌فرد با بافتی زیبا است که به بینندگان پیام زیبایی‌شناختی قدرتمندی را منتقل می‌کند. این محصول ساختمانی همه‌کاره بهترین گزینه برای تزئین نماهای داخلی و خارجی ساختمان است و می‌تواند به ایجاد حس آرامش در فضای اداره به کارکنان کمک کند.

ساخت وسایل تزئینی در محل کار با ترموود

یکی دیگر از جنبه‌های کاربردی اداری ترموود، ساخت تزئینات و وسایل چوبی می‌باشد. تولیدی‌های مبلمان و وسایل چوبی می‌توانند برای حفظ خواص و شکل ظاهری محصولات خود در اداره‌ها از ترموود استفاده کنند. ساخت مبلمان با استفاده از متریال ترموود، مبلمانی مستحکم با رنگ‌های طبیعی گرم، ظاهر طبیعی را ارائه می‌کند که فضاهایی منحصر به فرد را ایجاد می‌کند.

محل کار با ترموود

علاوه بر این برای ساخت مبلمان و صندلی روف گاردن، انواع صندلی و نیمکت، آلاچیق، پرگولا، شومینه و آتشدان، گلدان و فلاورباکس، باربیکیو، ترموود بهترین انتخاب به شمار می‌آیند. ساخت دیوارهای پارتیشن بندی و دیوار سبز دو مورد دیگر از موارد استفاده چوب ترمو است.

کاربرد گسترده ترموود در نمای ساختمان

یکی از اصلی‌ترین جنبه‌های کاربرد اداری چوب ترموود مربوط به نمای ساختمان می‌شود. ترموود نما علاوه بر جنبه زیبایی‌شناسی که به ساختمان محل کار می‌دهد از آن در مقابل عواملی مانند سرما، گرما و همچنین رطوبت محافظت کرده و گرمای درونی محل کار را به طور کامل تثبیت می‌کند.

به‌کارگیری ترموود برای پوشش سقف

استفاده از پوشش‌های چوبی برای سقف محل کار مانند سایر وسایل چوبی می‌تواند القاکننده حس خوب و گرمای خاص به فضای درونی ساختمان باشد و حس حضور در طبیعت را در افراد ایجاد کند. توجه داشته باشید که پوشش چوبی مورد استفاده برای سقف محل کار را می‌توانید با استفاده از نورپردازی‌های اصولی زیباتر از گذشته کنید.

کاربرد چوب ترموود به منظور ساخت راه‌پله اداری

همانطور که در بخش‌های قبلی نیز اشاره کردیم، ترموود چوبی است که مقاومت بسیار بالایی دارد. به همین علت هم از آن برای ساخت راه‌پله‌های چوبی ساختمان‌های اداری استفاده می‌شود. این نوع از راه‌پله‌ها طراحی بسیار جذابی دارند و در ساختمان‌های دوبکلس، هتل‌ها و ساختمان‌های مجلل هم استفاده می‌شوند.

ترموود در سرویس بهداشتی

در این بخش قصد داریم تا به یکی دیگر از جنبه‌های کاربرد ترموود در محیط‌های اداری بپردازیم. ترموود در برابر رطوبت مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. به همین علت هم می‌توانیم از آن‌ها در سرویس‌های بهداشتی استفاده کنیم. از طرفی نظافت سطوح ترموود بسیار ساده است و برخلاف سایر متریال‌های مورد استفاده برای این فضا، نظافت آن نیاز به صرف هزینه چندان بالایی ندارد.

 

کاربرد گسترده ترموود در نمای ساختمان

ترموود چه تفاوتی با چوب‌های معمولی دارد؟

بعد از اینکه با کاربرد اداری چوب ترموود آشنا شدید نوبت به بررسی تفاوت میان ترموود با چوب معمولی می‌رسد. ترموود محصولی از جنس چوب است که تحت تاثیر عملیات ویژه‌ای که بر روی آن در بازه دمایی بین 180 تا 220 درجه سانتی‌گراد انجام می‌شود از خواص متعددی بهره‌مند می‌شود.

قیمت ترموود به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

قیمت متریال ترموود در مقایسه با دیگر انواع چوب بسیار ارزان‌تر است. به همین علت هم انتخابی مقرون‌به‌صرفه و محبوب در میان مردم است. یکی از دلایل قیمت پایین پروسه تولید طبیعی آن است که در آن از هیچ‌گونه ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود. عواملی مانند مقدار استفاده از چوب ترموود، محل کاربری و نیازهای پروژه مربوطه و همچنین نوع ترموود مصرفی از دلایل تاثیرگذار بر روی قیمت این محصول هستند.

برچسب ها: