کاربردهای ترمووود در فضاهای خارجی این روزها ترند معماری مدرن است

ترمووود به‌عنوان متریالی مدرن در صنعت ساختمان‌سازی کاربردهای بسیاری در فضاهای خارجی دارد. این چوب که به چوب ترمو یا چوب اصلاح شده حرارتی نیز مشهور است، طی فرایندهای حرارتی مختلف، دچار تغییراتی گسترده در خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خود می‌شود. از جمله این تغییرات می‌توانیم به پایداری، مقاومت در برابر خوردگی، انواع پوسیدگی و عوامل بیولوژیک مثل حشرات، قارچ‌ها و کپک‌ها اشاره کنیم. به همین خاطر ترمووود به متریالی مناسب برای انواع آیتم‌های بیرونی مثل آلاچیق، فلاورباکس یا نمای ساختمان تبدیل شده است. در این مطلب از پارس آرای کوهستان، قصد داریم کاربردهای ترمووود در فضاهای خارجی را به شما معرفی کنیم.

چرا ترمووود به متریالی محبوب در فضاهای بیرونی تبدیل شده است؟

به‌طورکلی ترمووود در مقایسه با بسیاری از متریال‌های مشابه از دوام و استحکام بسیار بیشتری برخوردار است. ترمووود مزایای بسیاری دارد که سبب افزایش تقاضا برای این محصول و در نتیجه کاربرد وسیع آن در فضاهای خارجی شده است.

از مهم دلایل استفاده از ترمووود در فضاهای خارجی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • مقاومت بالا در برابر هر نوع حریق
  • عدم جذب رطوبت
  • زیبایی طبیعی
  • مقاوم در برابر حشرات موذی مثل موریانه
  • سازگاری با اقلیم‌های آب‌وهوایی مختلف
  • مقاوم در مقابل حرارت و نور خورشید
  • امکان شستشو با انواع شوینده‌ها

کاربردهای ترمووود در ساخت آیتم‌های فضاهای خارجی

چگونه می‌توان باغ یا بالکن خود را به یک مکان خاص‌تر تبدیل کنیم؟ آلاچیق چوبی ساخته شده از ترمووود مناسب برای محیط‌های بیرونی است. چرا که محیطی دلپذیر و آرام را برای سپری‌کردن اوقات فراغت همراه با دوستان و خانواده فراهم می‌کند.

در واقع با استفاده از آلاچیق چوبی فضای متفاوتی در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌تواند از افراد در برابر آفتاب و باران محافظت کند. با انتخاب چوب ترمووود، آلاچیق شما به طور طبیعی در برابر کپک و حشرات مقاوم خواهد بود. زیرا آب و خورشید صدمات خود را به چوب‌های نرم؛ مانند کاج و سرو وارد می‌کند و مشکلات نگهداری را ایجاد می‌کند.

استفاده از ترمووود در ساخت گلدان چوبی یا فلاورباکس

یکی از کاربردهای ترمووود در فضاهای بیرونی، ساخت فلاورباکس است. فلاورباکس یا همان گلدان چوبی، یک متریال کاربردی و درعین‌حال جذاب برای قراردادن انواع گل و گیاهان در باغ یا پاسیوی آپارتمان است. این فلاورباکس‌ها را می‌توان به‌راحتی و در هر شرایط آب‌وهوایی استفاده کرد.

ترمووود بهترین گزینه برای ساخت روف‌گاردن است

اگر نگاهی به ساخت‌وسازهایی که طی دهه گذشته انجام شده است، داشته باشید متوجه می‌شوید که امروزه آپارتمان با خانه‌های ویلایی جایگزین شده‌اند. به همین خاطر هم بسیاری از افراد از داشتن باغ یا یک فضای سرسبز محروم هستند. این نیاز را می‌توان با استفاده از پرداختن به پشت‌بام و تبدیل آن به محیطی زیبا و دنج تأمین کرد. به‌طورکلی روف‌گاردن یکی از بهترین موارد در زمینه کاربردهای ترمووود در فضاهای خارجی است. این روف‌گاردن‌ها نه‌تنها در مجتمع‌های مسکونی بلکه برای ادارات نیز کاربردی هستند.

اگر شما ساکن یک ساختمان چندطبقه هستید و می‌خواهید فضایی کوچک، دلنشین و جذاب در پشت‌بام خود داشته باشید، روف‌گاردن بهترین انتخاب برای شما است. طراحی روف‌گاردن با متریال ترمووود سبب افزایش طول عمر و دوام چنین سازه‌ای می‌شود. در واقع با استفاده از ترمووود در فضای روف‌گاردن دیگر شما دغدغه‌ای از نظر آفتاب، رطوبت و مواردی ازاین‌دست نخواهید داشت. چرا که ترمووود با داشتن ساختاری مقاوم سبب افزایش ماندگاری روف‌گاردن می‌شود و کیفیت آن را تضمین می‌کند.

کاربرد ترمووود در ساخت تیغه‌ها و پنجره‌ها

یکی از کاربردهای ترمووود در فضاهای خارجی، تیغه‌ها و پنجره‌ها هستند. پنجره‌ها قاب‌های زیبا بخش به خانه هستند. قطعاً ترکیب پنجره‌ها با تار و پودی از جنس طبیعت به‌خصوص متریالی مانند ترمووود که حال و هوای طبیعت را دارد، می‌تواند در دلنشین کردن فضای خانه تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. همچنین به‌منظور برای زیبایی فضای ورودی پاگردها و سرویس خواب و قسمت پذیرایی هم نیز می‌توان از تیغه‌هایی از جنس ترمووود استفاده کرد.

ترمووود در نمای ساختمان جلوه‌ای منحصر‌به‌فرد دارد

عملکرد بهینه و دوام بسیار بالای ترمووود در مقابل شرایط جوی و مقاومت بالا نسبت به پوسیدگی این چوب را به یک متریال مناسب برای استفاده در فضاهای خارجی تبدیل کرده است. در فضاهای خارجی از ترمووود به‌عنوان یک پوشش مناسب برای نما استفاده می‌شود. البته در بسیاری از موارد نیز دیده شده است که از ترمووود به‌عنوان لوور و پروفیل‌های سایه‌انداز و سایبان هم استفاده می‌کنند.

تنوع بالای پروفیل‌های ترمووود نما از نظر طرح، ابعاد و مقطع پروفیل

پروفیل‌های ترمووود مورداستفاده در نما تنوع بالایی از نظر طرح، ابعاد، اندازه و مقطع پروفیل دارند. اما تمامی این چوب‌ها در یک موضوع با هم مشترک هستند و آن هم کلاس مقاومتی ترمووود است. برای به‌کارگیری ترمووود در نما از کلاس D استفاده می‌شود.

نصب افقی و عمودی ترمووودها در نمای سازه

به‌طورکلی پروفیل‌های ترمووود برای استفاده در نمای ساختمان به دو روش کلی یعنی نصب افقی و عمودی نصب می‌شوند. در بعضی از موارد می‌توان از پروفیل‌های موجود به هر دو روش استفاده کرد. اما گاهی اوقات بعضی از پروفیل‌ها تنها به یکی از روش‌های گفته شده امکان نصب دارند.

یک نکته مهم در خصوص اجرای نماهای ترمووود

نکته مهم دیگری که باید دررابطه‌با اجرای نمای ترمووود به آن توجه کرد این است که تقریباً در بیشتر موارد ترمووودهای نما باید بر روی یک زیرسازی شاسی‌کشی نصب شوند. البته امکان اینکه پروفیل‌های ترمووود به شکل مستقیم روی دیوار هم نصب شوند وجود دارد. اما به دلیل کنترل ایرادات دیوارها و همچنین مدیریت هر چه‌بهتر انقباض و انبساط مصالح مختلف در بیشتر مواقع پیش از نصب ترمووود در نما باید نسبت به اجرای زیرسازی اقدام شود.

پارس آرای کوهستان؛ مرجعی مطمئن برای اجرای ترمووود در فضاهای خارجی

طی سال‌های اخیر کاربردهای چوب ترمووود در دکوراسیون خارجی بسیار گسترده شده است که یکی از مهم‌ترین دلایل آن را می‌توان در ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این متریال جستجو کرد. از طرفی مشتریان امروزی سلیقه خاص‌تری برای انتخاب محصول دارند که متریال‌های سنتی نمی‌توانند این خواسته را برطرف کنند. کارفرمایان و مجریان ساخت هم به‌منظور فروش سریع‌تر و آسان‌تر سازه‌های خود این نکته را در نظر می‌گیرند و از ترمووود به‌عنوان متریالی باکیفیت در ساخت قسمت‌های مختلف ساختمان استفاده می‌کنند.

مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از باسابقه‌ترین مجریان پروژه‌های ترمووود در فضاهای خارجی است. شما ساخت پرگولا، آلاچیق، روف‌گاردن گرفته تا انواع فلاورباکس را می‌توانید با خیالی آسوده به مجموعه ما بسپارید. در ضمن تمامی محصولات ما از ترمووودهای بهترین برندهای جهانی تولید می‌شوند و همگی دارای استانداردهای کیفی هستند.

برچسب ها: