چگونه با ادغام چوب و مصالح دیگر محیطی مدرن را به وجود بیاوریم؟ همیشه لازم نیست برای طراحی فضا های خود از یک نوع متریال مانند چوب های مخصوص یا سنگ های تزیینی استفاده کنید. ادغام کردن هنرمندانه این مصالح به شما کمک خواهد کرد محیطی مدرن و مطابق با اصول زیبایی شناسی به وجود بیاورید. البته برای این کار نیاز دارید تا تمام مصالح قابل استفاده مانند چوب های ترموود، چوب های اشباع شده، انواع پارکت ها، گرانیت های گوناگون و سنگ ها و … را بشناسید.

در سال های اخیر معماران داخلی به طراحی های مدرن و جذابی روی آورده اند به همین دلیل این زمینه در ساختمان و شهر سازی از اهمیت بیشتری نسبت به سال های گذشته پیدا کرده است. به همین دلیل در این مقاله به بررسی چند مورد از طراحی های خارجی که اجرا شده اند می پردازیم.

یکی از بهترین راه ها برای ایده گرفتن بررسی کردن نمونه های خارجی می باشد. البته با این بررسی ها به این نتیجه می توان رسید که ادغام این مصالح و استفاده از آن ها می تواند چه تاثیر بسزایی در زیبایی محیط اطراف و حتی روحیه افراد داشته باشد.

به عنوان مثال

شهر تهران را در نظر بگیرید که با ساختمان های یک شکل و یک رنگ پوشیده شده است. خیابان ها شلوغ، افراد درگیر مسائل کاری، کثیفی هوا، ساختمان هایی با نما های یک شکل، اداراتی با طراحی ساده و خسته کننده، در این موقعیت تنها حسی که به شما دست خواهد داد خستگی و افسردگی میباشد.

در عوض تهران را این گونه تصور کنید: ساختمان هایی رنگی با نما هایی زیبا که اکثریت دارای روف گاردن و فضا های سبز هستند، خیابان های اصولی و با ترافیک کمتر، هوایی تمیز تر، ادارات طراحی شده به وسیله معماران خوش ذوق داخلی، استفاده از چوب بیشتر در طراحی ها به جای مواد شیمیایی و پلاستیک ها

با بررسی این دو گزینه این نتیجه کاملا مشخص است که معماری و استفاده از مصالح مناسب می تواند در زندگی جوامع و انسان ها تاثیرات بسزانی بگذارد.

با ما همراه باشید تا چند پروژه خارجی را مورد بررسی قرار دهیم.

1_ محیط کاری متفاوت تزیین شده با چوب

این محیط کاری توسط معماران شرکت Roth sheppard architects طراحی شده است. این فضای کاری به این شیوه طراحی شده است که در آن زیبایی شناسی مدرن به همراه ایده های جدید کارمندان و مشتریان ادغام شود.

در مرکز این دفتر کار یک میز نسبتا بزرگ قرار گرفته است که از آن می توان به عنوان میز جلسات، فضای کاری عمومی و … استفاده کرد. در قسمت های دیگر شاهد ستون ها و تیر های چوبی می باشید و این همان ادغام چوب، شیشه و فلز می باشد. در قسمت دیگر مشاهده خواهید کرد که فضا های کاری به وسیله پرده هایی از یکدیگر جدا شده اند و در واقع حریم خصوصی را به وجود آورده اند.

محیط کاری متفاوت

2_ کتاب خانه ای مدرن

با به گوش رسیدن اسم کتابخانه اولین چیزی که به ذهن ما خواهد رسید سکوت، قفسه های عریض و طویل می باشد. دیگر دوران این کتاب خانه های سنتی به پایان رسیده است. با نگاهی اجمالی به این کتابخانه شاید متوجه نوع کاربری آن نشوید.

در این پروژه 2 کتابخانه carrere  و Hastings که در سال های 1907 ساخته شده بودند مورد باز سازی قرار گرفته است و در کنار این دو فضایی دیگر با 7000 متر مربع ساخته شده است. در این کتابخانه سعی شده که بیشتر از هر چیزی یک فضای عمومی به وجود آورده شود و با توجه به داشتن یک فضای باز مکانی استراتژیک و جدا مخصوص نوجوانان و بزرگسالان بوجود بیاید.

در بخش طراحی خواهید دید که در سقف از چوب های مخصوص و ترموو شده استفاده شده است و در بخش های دیگر از مصالح متفاوتی مانند شیشه، آجر و …. استفاده شده که باعث زیبایی بیش از حد این کتاب خانه شده است.

کتابخانه ای مدرن
چگونه با ادغام چوب و مصالح دیگر محیطی مدرن را به وجود بیاوریم؟

3_ چوب و کمک به شهرسازان

یکی از اصلی ترین نکات در شهر سازی زیبا سازی می باشد. استفاده از المان های زیبا کمک شایانی به تغییر جلو شهر ها خواهد کرد. در این عکس سازه ای را مشاهده می کنید که از چوب های فراوری شده و ترموود ساخته شده است.

چگونه با ادغام چوب و مصالح دیگر محیطی مدرن را به وجود بیاوریم؟
چگونه با ادغام چوب و مصالح دیگر محیطی مدرن را به وجود بیاوریم؟

4_ خانه های نقلی روستایی و شهری

یکی از مشکلات امروزی افزایش جمعیت و کمبود فضا برای ساخت محل سکونت می باشد. در عکس زیر خانه ای نقلی را مشاهده می کنید که برای یک زوج ژاپنی می باشد. در انتها این ساختمان یک پنجره بزرگ وجود دارد که می توانید به راحتی منظره و طبیعت رو به رو خود را مشاهده کنید.

چگونه با ادغام چوب و مصالح دیگر محیطی مدرن را به وجود بیاوریم؟
چگونه با ادغام چوب و مصالح دیگر محیطی مدرن را به وجود بیاوریم؟

پارس آرای کوهستان

با توجه به کاربردهای بسیاری که چوب در صنعت ساختمان‌سازی دارد و همچنین مسیری که طبیعت در پیش گرفته است، میزان تقاضای آن همواره رو به رشد بوده است. در این بین تنوع محصولات چوبی بسیار بوده و از تنوع فراوانی برخوردار است. پارس آرای کوهستان با گردآوری بهترین مجموعه از محصولات چوبی به مرجعی معتبر برای تأمین چوب ترموود و پارکت های چوبی تبدیل شده و این امکان را به مهندسین و کارفرمایان داده است که در صورت تمایل برای استعلام از محصولات با مشاورین مجرب دفتر مرکزی پارس آرای کوهستان تماس حاصل فرمایند.

تماس با ما

برچسب ها: