برای طراحی داخلی محل زندگی و محیط کاری خود انتخاب های زیادی دارید و می توانید از متریال های مختلفی برای زیبا سازی این محیط ها استفاده کنید. امروزه طراحان داخلی برای خلق محیط های زیبا از چوب های ترموود یا چوب های عادی استفاده می کنند که نتیجه آن محیطی زیبا و گرم می باشد.

چوب ترموود به دلیل خواصی که دارد در فضا های خارجی نیز مورد استفاده معماران قرار می گیرد و از آن استقبال زیادی هم می شود. شما می توانید با استفاده از چوب نما ساختمان خود را به یک اثر هنری تبدیل کنید و در واقع نما ساختمان زیبا باعث افتخار یک شهر  می باشد.

البته کاربرد چوب ترموود تنها برای فضا های بیرونی ساختمان ها نمی باشد و می توان از آن برای تزیین سقف ساختمان های تجاری یا دیوار سازی های گوناگون و موارد بسیاری دیگر استفاده نمود. در کنار ترموود مکملی به اسم پارکت چوبی قرار می گیرد. پارکت چوبی می تواند فضای منزل یا محل کار شما را به کلی تغییر دهد.

استفاده از پارکت چوبی علاوه بر زیبایی می تواند با خاصیت هایی که دارد کمک به سلامتی افراد هم کند. از مزیت های دیگر پارکت های چوبی می توان به مدت زمان نصب کم، نظافت راحت تر، قیمت مقرون به صرفه، راحتی بیشتر برای راه رفتن بر روی آن ها و مواردی دیگر اشاره کرد .

چوب ترموود تاثیر گذار برای دکوراسیون داخلی و خارجی

امروزه استفاده از چوب در طراحی ها رشد چشم گیری را به خود دیده است. در گذشته استفاده از چوب نماد تجمل گرایی و لوکس بودن به حساب می آمد و امروز ترکیبی از فضایی مدرن و کلاسیک به همراه تجمل گرایی به حساب می آید. چوب ترموود به دلیل فرایند های که بر روی آن انجام می شود قابلیت آن را دارد که در فضا ها و محیط های داخلی و خارجی مورد استفاده قرار بگیرد.

چرا چوب ترموود در اکثر مکان ها کاربرد دارد

یکی از مهم ترین سوال ها همین می باشد که چرا و چگونه یک چوب را می توان در حدی مقاوم کرد که بتوان از آن در اکثر محیط ها و شرایط آب و هوایی استفاده کرد. در کارخانه های تولید این چوب با فراوری های که انجام می شود که اغلب حرارت دهی هستند چنین امکانی پیدا می کند. با افزایش دما به صورت کنترل شده و در زمان و مقدار معین صمغ درون چوب تبخیر خواهد شد و سلولز و همی سلولز های درون چوب شروع به تجزیه شدن خواهند کرد و از بین می روند.

این تجزیه مولکولی باعث می شود که چوب از حالت طبیعی خود خارج شود، رنگ آن تغییر کند و آماده برای استفاده در محیط های درونی و بیرونی مورد نظر شما شود.

چوب ترموود نما ساختمان
چگونه از پارکت چوبی و ترموود در طراحی های خود استفاده کنیم؟

استفاده از چوب ترموود در طراحی داخلی

خانه ای را تصور کنید که پذیرایی آن کتابخانه چوبی با کتاب های رنگ وجود دارد، در کف از پارکت چوبی همگی استفاده شده است و در قسمتی دیگر نما یک دیوار کوچک از چوب ترموود می باشد. این ترکیب با رنگ بندی های مناسب در کنار دیگر وسایل تزئینی منزل محیطی بسیار زیبا را به وجود می آورد.

استفاده از چوب ها در انواع طراحی های داخلی و خارجی علاوه بر زیبایی قابلیت حفظ سلامتی و زیست پذیری نسبت به سایر مصنوعات پلاستیکی را دارد.

موارد استفاده از انواع محصولات چوبی

ترموود در سقف منازل

شاید از متداول ترین راه ها برای زیبا سازی سقف منازل و یا مجتمع های تجاری استفاده از گچ بری های متنوع یا نقاشی بوده باشد. استفاده از چوب های ترموود با طراحی های مختلف در سقف این امکان را به شما می دهد که در طراحی های به طور کلی تغییر ایجاد کنید. چوب ترموود دارای مقاوت خوبی می باشد و به واسط رنگ بندی که دارد می تواند محیطی زیبا و گرمی را برای شما به وجود بیارد که تا سالیان سال از آن لذت ببرید.

پارکت چوبی یکی از مناسب ترین گزینه ها

یکی از قدیمی ترین موارد استفاده از چوب ها مربوط به پارکت های چوبی می باشد. یکی از مزیت های قابل توجه پارکت های چوبی عایق حرارتی و صدا بودن آن هاست. در صورت پوشیده شدن منزل شما به وسیله پارکت چوبی صدای قدم برداشتن شما در منزل به حداقل خواهد رسید و حسی بسیار دلنشینی را به شما القا خواهد کرد. پارکت های چوبی عایق حرارتی مناسبی هستند و چند لایه بودن این پارکت ها باعث می شود که اتلاف انرژی به حداقل برسد.

پارکت های چوبی پارس آرای کوهستان
چگونه از پارکت چوبی و ترموود در طراحی های خود استفاده کنیم؟

چوب در کنار استخر تضادی دلنشین

استفاده از چوب های فراوری شده مانند ترموود یا اشباع در فضا های بیرونی فضای شما را بسیار زیبا می کند. از این نوع چوب ها در کف تراس ها و در کنار استخر های بسیار رایج می باشد و میتوان بدون هیچ مشکلی از آن ها استفاده کرد.

باورک یکی از شرکت های معروف تولید کننده پارکت های چوبی

باورک یکی از شرکت های معتبر تولید پارکت های چوبی می باشد که پارس آرای کوهستان مشغول به واردات محصولات این برند به داخل ایران است. این شرکت دارای قدمت از سال 1935 مشغول به فعالیت در این زمینه است و به دلیل همین مدت زمان طولانی دارای تجربیات بی شمار و تحقیق های فراوانی می باشد که کمک بسیار زیادی در تولید این محصولات با بهترین کیفیت کرده است.

این شرکت دارای تابعیت سوئیسی می باشد و یکی از خصلت های سوئیسی ها دقت و ظرافت آن ها در طراحی و ساخت محصولات می باشد. باورک هم این ویژگی را به طور کامل به ارث برده است و با دقت، ظرافت اقدام به طراحی و تولید پارکت های چوبی مقاوم و زیبا می کند.

با توجه به کاربردهای بسیاری که چوب در صنعت ساختمان‌سازی دارد و همچنین مسیری که طبیعت در پیش گرفته است، میزان تقاضای آن همواره رو به رشد بوده است. در این بین تنوع محصولات چوبی بسیار بوده و از تنوع فراوانی برخوردار است. پارس آرای کوهستان با گردآوری بهترین مجموعه از محصولات چوبی به مرجعی معتبر برای تأمین چوب ترموود و پارکت های چوبی تبدیل شده و این امکان را به مهندسین و کارفرمایان داده است که در صورت تمایل برای استعلام از محصولات با مشاورین مجرب دفتر مرکزی پارس آرای کوهستان تماس حاصل فرمایند.

تماس با ما

برچسب ها: