کاربرد چوب مورد استفاده برای نصب دیوارپوش

دیوار‌ها یکی از عناصر مهم در طراحی داخلی فضا‌ها به شمار ‌می‌روند و انتخاب صحیح متریال و پوشش، تأثیر بسزایی در زیبایی و استحکام آن‌ها دارد. پارکت چوبی یکی از پرکاربردترین متریالی است که برای پوشش دیوار و کف مورد استفاده قرار می‌گیرد. باتوجه‌به این که انواع مختلفی از کف‌پوش‌ها در بازار موجود است، انتخاب مناسب می‌تواند جلوه بی‌نظیر و چشم نوازی به فضا ببخشد.

دیوارپوش‌های چوبی حس خوشایندی را به محیط خانه می‌بخشند و نسبت به سایر موارد، گزینه مناسب‌تری هستند. ست‌کردن دیوارپوش‌های چوبی با لوستر‌های چوبی به‌راحتی امکان‌پذیر است و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دکوراسیون مدرن به شمار می‌رود. در این مقاله به بررسی و مقایسه بهترین چوب مورد استفاده برای نصب دیوارپوش خواهیم پرداخت.

کاربرد چوب مورد استفاده برای نصب دیوارپوش

مزایای پوشاندن دیوار با چوب

چوب مورد استفاده برای نصب دیوارپوش به شما این امکان را می‌دهد که دیوار‌ها را به شیوه‌ای جذاب، منحصربه‌فرد و ظریف طراحی کنید. در ادامه به برخی از مزایای استفاده از پارکت دیوارپوش و انواع آن می‌پردازیم، که شامل:

  • ظاهر زیبا و شکیل: با نصب چوب برای دیوار می‌توانید زیبایی و شکیل بودن را داشته باشید، که با سایر سبک‌های دکوراسیون محیط خانه سازگاری داشته باشد.
  • ایجاد عمق و ابعاد بیشتر: پارکت دیوارپوش به دلیل داشتن طرح‌ها و نقش‌های متفاوت خود، به دیوار‌ها ابعاد بیشتری می‌بخشد. همچنین جلوه‌ای از عمق را در فضا ایجاد می‌کند.
  • راحتی در نصب و نگهداری: پوشاندن دیوار با چوب ساده‌تر از روش‌های سنتی همچون کاشی‌کاری یا کاغذ دیواری است. علاوه بر این، نگهداری و تمیزکردن آن بسیار آسان است.
  • انتخاب طرح و رنگ بی‌نهایت: پارکت در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی موجود است، که می‌توانید باتوجه‌به سلیقه خود بهترین نوع از این دیوارپوش‌ها را انتخاب کنید.
  • تنوع در طراحی: به طور معمول چوب‌های دیوارپوش قابل برش‌دادن هستند. ایجاد طرح‌ها و الگو‌های منحصربه‌فردی روی دیوار‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.
  • ساخت یک فضای اداری حرفه‌ای و جذاب: چوب باظرافت طبیعی خود، جذابیت منحصر به فردی ارائه می‌کند. پارکت چوبی مدرن ظاهری پیچیده به فضا‌های اداری می‌بخشد و جذابیت محیط را به حداکثر می‌رساند. دیوارپوش‌های چوبی چه در سالن پذیرایی یک‌خانه و یا در اتاق کنفرانس و دفاتر شخصی، می‌توانند فضای دلپذیری را ایجاد کنند.
  • سازگاری پارکت‌های چوبی مدرن برای پوشاندن دیوار: یکی از مزیت‌های اصلی دیوارپوش‌های چوبی مدرن، سازگاری آن‌ها با هر طرح و سبک از معماری است. می‌توان آن‌ها را به طور یکپارچه در انواع سبک‌های اداری، از معاصر و مینیمالیستی گرفته تا سنتی گنجاند و نهایت لذت را برد.

مزایای پوشاندن دیوار با چوب

ترمووود چوب مورد استفاده برای نصب دیوارپوش

ترمووود به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت و پوسیدگی می‌تواند گزینه مناسبی برای دیوار به‌حساب آید. نصب ترمووود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هنگام استفاده از این پارکت چوبی باید دقت زیادی اعمال شود. مهم‌ترین نکاتی که در نصب پارکت‌های چوبی ترمووود باید رعایت شود عبارت‌اند از:

  • حجم چوب

حجم چوب ترمووود که قرار است استفاده شود، به سلیقه افراد بستگی دارد؛ اما این نکته را در نظر داشته باشید برای اینکه این چوب‌ها بتوانند خود را به‌خوبی نشان دهند باید در فاصله نسبتاً کمی از یکدیگر قرار گیرند.

  • اجرا توسط تیم متخصص و حرفه‌ای

اجرای ترموود باید توسط افراد متخصص انجام شود تا کاملاً تخصصی و کارآمد باشد.

  • استفاده از ابزار مناسب

مهم‌ترین ابزار مورداستفاده برای نصب پارکت چوبی دستگاه برش نام دارد که در گوشه‌ها و کنج دیوار مورداستفاده قرار می‌گیرد.

  • زیرسازی مناسب و بادوام

نکته دیگری که در اجرای ترمووود به‌عنوان چوب مورداستفاده برای نصب پارکت چوبی برای دیوار باید رعایت شود و تأثیر زیادی در ظاهر نهایی خواهد داشت این است که زیرسازی باید کاملاً دقیق و تراز باشد.

  • استفاده از دریل برای سوراخ‌کردن

به یاد داشته باشید که هرگز نباید چوب را با پیچ سوراخ کنید، برای این کار باید دستگاه دریل در اختیار داشته باشید.

ترمووود چوب مورد استفاده برای نصب دیوارپوش

دیوارپوش چوبی کلاسیک

بسیاری از افراد بنا به سلیقه خود از دیوارپوش‌های چوبی کلاسیک استفاده می‌کنند و معتقدند هر چه ظاهر خانه کلاسیک‌تر باشد، محیط دلپذیرتر و گرم‌تر خواهد بود. چوب مورد استفاده برای نصب دیوارپوش در حقیقت یک روکش چوبی تزیینی است. از صفحات چوبی در ابعاد و طرح‌های مختلف ساخته شده است که باعث ایجاد ظاهری جذاب برای دیوار‌های داخلی محیط شده و فضایی گرم و طبیعی ایجاد خواهد کرد.

به‌منظور جلوه‌دادن به دیوار، چوب مورداستفاده برای نصب پارکت چوبی روی دیوار برای افرادی که به سبک کلاسیک علاقه‌مند هستند، شامل بلوط، کاج، افرا، گردو، راش و… است.

موارد مختلفی در تعیین قیمت پارکت دیوارپوش نقش دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کیفیت، برند سازنده و نوع چوب اشاره کرد. کف‌پوش‌های چوبی وارداتی قیمت بیشتری نسبت به کف‌پوش‌های داخلی دارند و بسته به نوسانات نرخ ارز، قیمت آن‌ها تغییر می‌کند. ابعاد، طرح و رنگ و مساحت موردنیاز برای نصب، همگی می‌توانند تأثیر زیادی بر قیمت نهایی کار داشته باشند.

دیوارپوش چوبی کلاسیک

انتخاب پارکت دیوارپوش از پارس آرای کوهستان

پارکت چوبی برای دیوار با داشتن ظاهری طبیعی و جذاب، زیبایی خاص و چشم‌نوازی به دیوار‌ها می‌بخشد. چوب مورد استفاده برای نصب دیوارپوش به سلیقه و سبک دکوراسیون فضای موردنظر شما بستگی دارد. طراحی و بافت خاص این نوع کف‌پوش چوبی به شما این امکان را می‌دهد که دیوار‌ها را به شکلی منحصربه‌فرد و متفاوت تزیین کنید. با خرید پارکت از پارس آرای کوهستان می‌توانید به‌راحتی دیواری چشم‌نواز و خیره‌کننده در اتاق نشیمن یا اتاق‌خواب ایجاد کنید.

نقوش و طرح‌های مختلف این پارکت به شما این امکان را می‌دهد که طرح‌های خلاقانه‌ای مطابق سلیقه خود بر روی دیوار‌ها پیاده‌سازی کنید. همچنین پارکت‌های ارائه شده توسط پارس آرای کوهستان به دلیل استحکام و دوام بالا یکی از گزینه‌های مناسب برای طراحی دیوار‌های داخلی هستند. در نتیجه استفاده از پارکت دیواری می‌تواند دیوار‌های منزل یا محل کار شما را به شکلی خاص تزیین کند و علاوه بر زیبایی و جذابیت، به دکوراسیون داخلی نیز ارزش خاصی ببخشد.

 

برچسب ها: