کفپوش دکینگ چیست؟

دکینگ کفپوشی است که معمولا از جنس چوب ساخته می‌شود. نام دکینگ در اصل برگرفته از واژه عرشه کشتی است. برای اجرای دکینگ از چوب‌های مختلفی استفاده می‌شود که ترموود یکی از آنها است. ترموود چوبی است که تحت فرایند ترمو کردن برای مقاوم‌سازی و نگهداری بلندمدت چوب در برابر اتفاقاتی مانند تابیدگی، قارچ و … قرار می‌گیرد. در این مطلب از پارس آرای کوهستان با کاربردهای دکینگ و چوب مناسب برای دکینگ آشنا می‌شویم.

کفپوش دکینگ چیست؟
کفپوش دکینگ چیست؟ 

دکینگ چه کاربردهایی دارد؟

شاید تا‌به‌حال به کاربردهای فراوان دکینگ توجه نکرده‌ باشید، دکینگ یا کف چوبی در محوطه‌سازی و دکوراسیون داخلی کاربردهای زیادی دارد و می‌تواند نقش به‌سزایی را در ارتقا جلوه‌ بصری محیط ایفا کند. به همین دلیل خوب است که با کاربردهای کفپوش دکینگ آشنایی بیشتری پیدا کنید. کاربردهای اصلی دکینگ در دو دسته‌بندی زیر خلاصه می‌شوند.

کفپوش فضای باز

کاربرد اصلی دکینگ همیشه به عنوان کفپوش در فضای باز بوده است و در محیط‌های باز همچون حیاط، باغ، کنار استخر، کنار ساحل، روف گاردن و مکان‌های عمومی استفاده می‌شود. به‌کار بردن دکینگ در فضای باز منزل، نه تنها سطحی هموار برای عبور و مرور راحت، بازی کودکان و دورهمی‌‌های خانوادگی ایجاد می‌کند بلکه نمایی زیبا و منحصربه‌فرد را برای محوطه‌ باز خانه به ارمغان می‌آورد.

کفپوش فضای داخلی

یکی دیگر از کاربردهای دکینگ، استفاده از آن به عنوان کفپوش فضاهای داخلی است. کفپوش دکینگ به علت مقاومت بالا در برابر رطوبت و تحمل وزن بالا، در فضاهایی همچون حمام، استخرهای سرپوشیده، بالکن و تراس و مکان‌های عمومی سرپوشیده قابل استفاده بوده و به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های طراحی دکوراسیون داخلی تبدیل شده است.

ترموود؛ بهترین چوب مورد استفاده برای دکینگ
ترموود؛ بهترین چوب مورد استفاده برای دکینگ

ترموود؛ بهترین چوب مورد استفاده برای دکینگ

کفپوش‌های دکینگ عمدتا با استفاده از ترموود ساخته می‌شوند. به همین دلیل بسیار مقاوم بوده و در برابر گرما و سرما نیز عایق هستند. یکی از دلایل متمایزکننده ترموود به عنوان بهترین چوب برای دکینگ، خاصیت ضد آب بودن آن است. این متریال‌ها علاوه بر خاصیت ضد آبی، در برابر رطوبت نیز بسیار مقاوم هستند. از ویژگی‌هایی که در انتخاب ترموود به عنوان کفپوش دکینگ موثر است، ظاهر طبیعی آن است. در واقع ویژگی منحصر‌به‌فردی که دکینگ چوبی را محبوب کرده است، زیبایی طبیعی و تداعی کردن طبیعت در محیط زندگی شما است. در ضمن نباید از ویژگی سازگاری با محیط زیست این متریال هم غافل شد.

انواع چوب ترموود مناسب برای دکینگ

ترموود به عنوان بهترین چوب برای دکینگ انواع مختلفی دارد. چوب ترموود مخصوص دکینگ را باید با توجه به کاربرد مصرفی و محل نصب، اجرا و انتخاب کرد. از انواع چوب ترموود برای دکینگ می‌توانیم به نرم‌چوب‌ها و سخت‌چوب‌ها اشاره کنیم. در ادامه به توضیح کامل در مورد این دو نوع چوب خواهیم پرداخت.

نرم چوب‌ها

نرم‌چوب چیست؟ نرم‌چوب‌ها در واقع چوب‌های فرآوری شده از درختان سوزنی‌شکل هستند که اغلب برای دکینگ مکان‌های خلوت و کم‌تردد مورد استفاده قرار می‌گیرند. از ترموود نرم‌چوب برای دکینگ اطراف استخر و داخل سونا استفاده می‌کنند.

سخت چوب‌ها

این نوع چوب‌ها از چوب درختان پهن برگ ساخته می‌شوند و در برابر فشار در برابر فشار و اصطکاک بسیار مقاوم هستند و اجسام سنگین را به راحتی تحمل می‌کنند. از این رو سخت چوب‌ها بهترین گزینه برای کف‌سازی محوطه‌های باز، پر‌تردد و شلوغ هستند. علاوه‌بر‌این، ضد لغزش بودن و مقاومت بالا در برابر رطوبت نیز از مواردی هستند که این نوع چوب را به گزینه‌ای مناسب برای انتخاب به عنوان متریال کف، تبدیل کرده‌اند. به طور کلی سخت‌چوب‌های مورد استفاده برای دکینگ باید با درنظر گرفتن محل استفاده از آن (مکان‌های نمناک، خیس و یا فضاهای خشک) انتخاب شوند.

چوب پلاست؛ یک چوب مناسب دیگر برای دکینگ
چوب پلاست؛ یک چوب مناسب دیگر برای دکینگ

چوب پلاست؛ یک چوب مناسب دیگر برای دکینگ

این متریال از ترکیب چوب و پلاستیک تولید می‌شود. برای ساخت این متریال ابتدا چوب و پلاستیک به پودر تبدیل شده و پس از ترکیب با سایر مواد پلیمری محصول نهایی حاصل می‌شود. چوب پلاست به دلیل وجود پلاستیک در مواد تشکیل دهنده آن ساختار بسیار مقاومی دارد و علاوه‌بر آن دارای ظاهری زیبا و شبیه به چوب می‌باشد. هر چه مقدار چوب به کار رفته در ساخت این محصول بیشتر باشد، ظاهر کف‌پوش تولید شده چوبی‌تر به نظر می‌رسد.

مزایای ساخت دکینگ با استفاده از کفپوش ترموود

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم ترموود بهترین چوب برای طراحی و ساخت دکینگ است. استفاده از دکینگ ترموود در محوطه منزل زیبایی ظاهری را چندبرابر کرده و جلوه بصری خیره‌کننده‌ای را برای نماهای داخلی منزل شما ایجاد می‌کند. استفاده از دکینگ ترموود به ارزش ساختمان می‌افزاید و در زمان فروش، امتیازی مثبت برای خانه شما به شمار می‌آید.

نصب آسان و سریع ترموود

نصب آسان و سریع ترموود باعث شده تا این چوب به بهترین چوب برای دکینگ تبدیل شود. اجرا و نصب دکینگ ترموود هیچ‌گونه پیچیدگی خاصی ندارد و شما می‌توانید آن را به سرعت و حتی در عرض یک هفته پیاده‌سازی کنید. در نظر داشته باشید که برای این پیاده‌سازی سریع باید از تعدادی نصاب کمک بگیرید.

ترموود بهترین چوب برای دکینگ
ترموود بهترین چوب برای دکینگ

ترموود بهترین چوب برای دکینگ محوطه منزل شما است

اگر می‌خواهید با صرفه‌جویی در هزینه برای مسطح کردن حیاط و محوطه باز منزل و ویلا با دکینگ اقدام کنید ترموود بهترین گزینه پیشنهادی است. این متریال چوبی همچنین به فضاهای باز مانند باغ، باغچه وحیاط روح می‌بخشد و محل عبور با دوام و راحتی را برای شما و ساکنین ایجاد می‌کند. به خاطر داشته باشید که پیچ و اتصالات به کار برده شده در زیرسازی دکینگ باید از استیل ضد زنگ و گالوانیزه باشند تا سبب آسیب و پوسیدگی چوب نشوند.

در صورت تمایل به ایجاد دکینگ در محیط زندگی خود، پارس آرای کوهستان آمادگی دارد تا با بهترین انواع ترموود، زیباترین دکینگ را برای شما اجرا کند. برای بهره‌مندی از خدمات پارس آرای کوهستان می‌توانید با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

برچسب ها: