نگاهی به چوب تزیینی ترموود و کاربرد آن در طراحی آیتم‌های دکوراسیون

استفاده از چوب تزیینی ترموود یکی از گزینه‌های محبوب برای دکوراسیون داخلی است که امروزه نقش بسیار مهمی در افزایش زیبایی و جذابیت ساختمان‌ها دارد. به طور کلی فضای داخلی هر ساختمان محلی است که افراد بیشترین ارتباط را با آن دارند و به همین دلیل هم باید به گونه‌ای طراحی شوند که محیط داخلی جذابی را برای کار و یا زندگی فراهم کنند. در این مطلب قصد داریم کاربردهای چوب تزیینی ترموود در ساخت آیتم‌های مختلف برای طراحی دکوراسیون را مورد بررسی قرار بدهیم.

استفاده از چوب تزیینی ترموود در ساخت کفپوش‌

یکی از مهم‌ترین کاربردهای که امروزه چوب ترموود در ساختمان‌سازی و طراحی دکوراسیون داخلی دارد، کفپوش‌های چوبی است. به‌کارگیری چوب تزیینی ترموود به عنوان کفپوش نه تنها باعث زیباسازی محیط و دوام بالا می‌شود بلکه به دلیل برخورداری از ساختاری طبیعی برای سلامت کودکان و بزرگسالان کوچک‌ترین ضرری نداشته و محصولی کاملا ایمن به شمار می‌آید.

ساخت دیوارپوش با ترموود

از چوب تزیینی ترموود می‌توان برای ساخت دیوارپوش استفاده کرد

از دیگر کاربردهای مهم چوب ترموود تزیینی در دکوراسیون داخلی منزل و محل کار می‌توانیم به طراحی دیوارهای داخلی با استفاده از طرح‌های مختلف این چوب اشاره کنتیم که باعث می‌شود محیط داخلی ساختمان نما و جلوه خاصی داشته باشد و در اولین نگاه به چشم بیننده بیاید.

چوب تزیینی ترموود برای پوشش سقف

استفاده از پوشش‌های چوبی برای سقف هم مانند سایر وسایل چوبی می‌تواند القاکننده حس خوب و گرمایی خاص به فضای داخلی ساختمان مسکونی و یا تجاری باشد و حس دلنشین طبیعت را در افراد ایجاد کند. نکته بسیار مهمی که باید در این زمینه به آن توجه داشته باشید این است که پوشش چوبی مورد استفاده برای سقف را می‌توان با نورپردازی‌های اصولی زیباتر کرد.

طراحی و ساخت راه‌پله چوبی با چوب تزیینی ترموود

همان طور که گفته شد چوب ترموود مقاومت بسیار بالایی دارد و به همین دلیل یکی دیگر از کاربردهای آن برای ساخت راه‌پله‌های چوبی در ساختمان است. این نوع راه پله‌ها که دارای طراحی‌های زیبا و جذابی هستند در ساختمان های دوبلکس مورد استفاده قرار می‌گیرند و جلوه بسیار زیبا و خاصی را به فضای داخل ساختمان می‌بخشند. از این نوع راه پله‌ها در هتل‌ها و ساختمان‌های مجلل نیز استفاده می‌شود.

نمای چوبی با چوب تزیینی ترموود

فضای داخلی استخر و سونا

یکی دیگر از بخش‌های مهم ساختمان که از ترموود برای ساخت آن استفاده می‌شود، فضای سونا و استخر است. چوب‌های ترموود به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر رطوبت و نفوذ آب گزینه بسیار مناسبی برای ساخت محیط سونا و استخر هستند و در چنین شرایطی دچار پوسیدگی نمی‌شوند. همچنین به دلیل مقاومت بالایی که چوب ترموود در برابر حرارت بالا دارد، برای ساخت اتاقک‌های سونا بسیار مناسب است.

از کاشی‌های چوب تزیینی ترموود برای اسپلش بک آشپزخانه استفاده کنید

کاشی‌های چوبی اصلاح‌شده حرارتی می‌توانند برای قسمت‌های مرطوب آشپزخانه شما مانند پشت سینک، ایده‌آل باشند و سطح برجسته‌ای را ایجاد کنند که به راحتی پاک می‌شود. آنها همچنین می توانند در سایر مناطق مرطوب اطراف آشپزخانه برای دیوارها، نیمکت ها، کف و میز کار استفاده شوند.

نگاهی به ویژگی‌های چوب تزیینی ترموود

نخستین ویژگی مهم چوب‌های تزیینی ترموود، دوام و ثبات ابعاد آن‌ها است. پس از فرآوری و تیمار حرارتی چوب، میزان رطوبت چوب چیزی حدود 4 تا 6 درصد کاهش پیدا می‌کند. همین امر سبب پدید آمدن یک ویژگی خاص به نام تعادل رطوبتی می‌شود.

درکل جذب رطوبت و تبادل حرارت چوب و محیط پیرامون آن به صورت شگفت انگیزی پایین می‌آید . همین امر تاثیر زیادی در ثبات ابعاد، کاهش ترک خوردگی و افزایش چشم‌گیر خواص عایق بودن الوارهای چوب ترموود دارد.

مقاومت در برابر پوسیدگی و حمله حشرات

از چوب تزیینی ترموود به دلیل حرارت دهی بالا و شکستن و تجزیه شدن زنجیره های قندی آن و عدم داشتن منبع مغذی برای حشرات و قارچ های مولد پوسیدگی، می توان در هر محیط باز و محیط های بسته با خیالی آسوده استفاده کرد.

ترموود مقاوم در برابر پوسیدگی

فاقد صمغ بودن، یکنواختی و خلوص چوب

به دلیل اینکه الوارهای چوب ترموود تحت عمل فرآیند حرارت‌دهی قرار می‌گیرند، تمامی مواد مضر و رزین آن همچون فرمالدهیدها، حذف شده و باکتری های موجود درون چوب از بین می‌روند. در نهایت ماده ای خالص و استریل که دارای رنگ و حالت یکنواخت است برای مصارف متعدد محیط‌های داخلی و محیط‎های خارجی تولید می‌شود.

سازگار با محیط زیست است

چوب نرم مورد استفاده برای تولید ترموود از جنگل‌های کشور فنلاند به دست می‌آید مدیریت شده و دارای گواهینامه PEFC است. از آنجا که هیچ ماده شیمیایی یا مواد خارجی در طول تولید آن دخیل نیست، ترموود ماده ای سازگار با محیط زیست است که فقط با استفاده از روش‌های طبیعی تولید می‌شود.

افزایش طول عمر

زمانی که چوب با حرارت تولید می‌شود، طول عمر آن طولانی‌تر می‌شود. این بستگی به حرارت دقیق چوبی دارد که تا چه مدت انتظار می‌رود که زنده بماند، اما به طور کلی هر چه که درجه حرارت چوب ترموود بالاتر باشد، طول عمر آن نیز بیشتر خواهد بود.

از طرفی گرمای شدیدی که چوب ترموود در طول تولید در معرض آن قرار می‌گیرد منجر می شود عمق هسته چوب خشک شود و همین موضوع هم باعث می‌شود تمام رطوبت و رزین از الوار پاک شود. بنابراین ترموود به اندازه چوب های تصفیه نشده در برابر تغییرات رطوبت واکنش نشان نمی‌دهد. چوب ترمو به دلیل این فرآوری انجام شده، خطر تورم، ترک خوردگی و جمع شدگی این چوب‌ها را به طور معنی‌داری کاهش داده شده است.

چوب تزیینی ترموود

چوب تزیینی ترموود بهترین گزینه برای طراحی آیتم‌های دکوراسیون است

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هر ساختمانی، دکوراسیون داخلی و فضای درونی آن است که افراد بیش‌ترین تماس را با آن دارند. برای ساخت فضای داخلی ساختمان از مصالح مختلفی می‌توان استفاده کرد که هر کدام از آن‌ها با توجه به نوع ساختمان و میزان بودجه‌ای که برای ساخت آن در نظر گرفته شده است، انتخاب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مصالحی که از گذشته تا کنون طرفداران زیادی داشته و نسبت به سایر متریال‌ها زیبایی بیش تری را در محیط ایجاد می‌کند، چوب تزیینی ترموود است.

برچسب ها: