استفاده از چوب ترمو برای ساخت دیوار پشت تلویزیون

دکوراسیون داخلی منزل یکی از دغدغه‌ای مهم بسیاری از افراد است که ترجیح می‌دهند خانه‌ای شیک و جذاب داشته باشند. دکوراسیون داخلی منزل شامل بخش‌های مختلفی مانند مبلمان، پرده‌ها و دیوارها می‌شود. یکی از بخش‌های مهم دکوراسیون داخلی منزل، دیوار پشت تلویزیون است که در سبک‌های مدرن با متریال‌های مختلفی ساخته می‌شود و تلویزیون روی آن قرار می‌گیرد. از بهترین متریال‌ها برای ساخت دیوار پشت تلویزیون می‌توان به ترمووود اشاره کرد. ترمووود که نوعی چوب فراوری شده است، استحکام و ماندگاری بالایی دارد و برای ساخت نمای دیوار گزینه‌ای ایده‌آل است. با ما همراه باشید تا در این مطلب به بررسی ایده‌های استفاده از چوب ترمو پشت تلویزیون بپردازیم.

تی‌وی وال چیست و با استفاده از چه متریالی ساخته می‌شود؟

تی‌وی وال (TV Wall) یا دیوارپوش نوعی پوشش برای دیواری است که تلویزیون روی آن قرار می‌گیرد. باید بدانید که این آیتم در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شود. یکی از جذاب‌ترین و بهترین متریال‌ها برای ساخت تی‌وی وال، چوب است؛ اما هر چوبی برای ساخت این سازه مناسب نیست. به طور معمول از چوب ترمو یا همان ترمووود برای این کار استفاده می‌شود. تی‌وی وال ساخته شده از چوب ترمو را معمولاً روی دیوار اصلی نصب می‌کنند تا به‌این‌ترتیب بیشتر نواقص دیوار پنهان شده و دیوار ظاهری زیبا و جذاب‌تر پیدا می‌کند.

چوب ترمو معمولاً استحکام و ماندگاری بالاتری نیست به سایر چوب‌ها دارد؛ چرا که طی یک فرایند اصلاح حرارتی فراوری شده است. در طی این فرایند چوب معمولی را در معرض حرارت بالا قرار می‌دهند تا رطوبت داخلی و مواد مغذی آن به طور کامل از بین بروند. به‌این‌ترتیب مقاومت چوب در برابر رطوبت و حرارت افزایش پیدا می‌کند. از سوی دیگر این چوب در برابر سایش و ضربه نیز مقاوم می‌شود. باید بدانید که چوب ترمو پشت تلویزیون طول عمر بالایی دارد و معمولاً پوسیده نمی‌شود و تغییر ابعاد نمی‌دهد. باید اشاره کرد که میزان حرارتی که به چوب داده می‌شود رنگ آن را مشخص می‌کند. به عبارتی دیگر هر چه چوب بیشتر در معرض حرارت قرار بگیرید رنگ آن تیره‌تر می‌شود.

مزایای استفاده از ترمووود در ساخت تی‌وی وال

به‌طورکلی تنها ملاک استفاده از چوب ترمو برای دیوار پشت تلویزیون، زیبایی ظاهری نیست. در واقع باید فاکتورهای دیگری مانند طرح و رنگ تی‌وی وال، ماندگاری متریال ساخت دیوار پشت تلویزیون و موارد دیگر در نظر گرفته شوند. باید بدانید که استفاده از چوب ترمو در ساخت تی‌وی وال مزایای زیادی به همراه دارد.

از جمله مزایای چوب ترمو مورداستفاده در ساخت دیوار پشت تلویزیون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عایق حرارت و برودت: چوب ترمو مورداستفاده در پشت تلویزیون، رسانایی گرمایی بسیار پایینی دارد و به‌عنوان عایق حرارت و برودت عمل می‌کند. به‌این‌ترتیب از هدررفتن انرژی تا حد زیادی جلوگیری می‌شود
  • مقاوم در برابر نور خورشید: ترمووود مقاومت بالایی در برابر نور خورشید و اشعه فرابنفش دارد. در نتیجه به‌مرور پوسیده نمی‌شود و رنگ آن تغییر نمی‌کند
  • مقاوم در برابر رطوبت: ترمووود رطوبت را از خود عبور نمی‌دهد؛ از همین رو در صورت مرطوب شدن دیوار به هر دلیلی، ترمووود روی تی‌وی وال تغییر ابعاد نمی‌دهد
  • تنوع در طرح و رنگ: دیوارپوش‌های ساخته شده از چوب ترمو طرح و رنگ‌های بسیار متنوعی دارند. ترمووود درست مانند چوب تنه درخت دارای رگه‌های زیادی است و تعدادی گره خاص به شکل پروانه دارد
  • مقاوم در برابر ضربه و فشار: چوب ترمو مورد استفاده در ساخت دیوار پشت تلویزیون در برابر ضربه و فشار مقاومت بالایی دارد و به‌راحتی نمی‌شکند.
  • مقاوم در برابر حمله حشرات: برخی حشرات موذی ممکن است باعث خوردگی و پوسیدگی چوب شوند. اما ترمووود در برابر چنین شرایطی مقاوم است و سالم می‌ماند
  • نظافت آسان: ترمووود جنس بسیار خوبی دارد و به‌راحتی قابل شستشو و پاک کردن است

ایده‌های جذاب برای ساخت دیوار پشت تلویزیون با چوب ترمو

اکنون که با مزایای چوب ترمو پشت تلویزیون آشنا شدیم، باید به معرفی چند ایده بسیار جذاب برای استفاده از ترمووود در ساخت تی‌وی وال بپردازیم. به‌طورکلی از طرح‌های مختلفی می‌توان برای ساخت تی‌وی وال چوبی استفاده کرد. انتخاب طرح و رنگ برای دیوار پشت تلویزیون به سلیقه هر فرد بستگی دارد. در ادامه به بررسی چند ایده جذاب برای ساخت تی‌وی وال چوبی می‌پردازیم.

دیزاین کل دیوار پشت تلویزیون با چوب ترمو

برای دیزاین تی‌وی وال شما می‌توانید با چوب ترمو تمام دیوار پشت تلویزیون را تزئین کنید. برای این کار به تعداد تایل‌های زیادی نیاز است و طبیعتا هر چه تعداد تایل بیشتری برای دیزاین دیوار استفاده شود، هزینه آن افزایش پیدا می‌کند. شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها، تنها بخشی از دیوار که تلویزیون روی آن قرار می‌گیرد را با ترمووود تزئین کنید.

استفاده از دو پنل چوبی برای ساخت تی‌وی وال

برای افزایش جذابیت دیوار پشت تلویزیون می‌توانید دو نوع چوب ترمو با رنگ‌های متفاوت را به کار ببرید. به عبارتی دیگر شما می‌توانید با استفاده از دو مدل ترمووود مختلف که رنگ‌های متفاوتی دارند، دیوار پشت تلویزیون را تزئین کنید. به عنوان مثال؛ بخش زیر تلویزیون را با استفاده از چوب ترمو با رنگ روشن و بخش‌های دیگر را با ترمووودهای دارای رنگ تیره‌تر بسازید.

ترکیب کردن ترمووود با سنگ برای دیزاین دیوار پشت تلویزیون

یکی از روش‌های افزایش جذابیت دیوار پشت تلویزیون و کاهش هزینه‌ها دیزاین ترکیبی تی‌وی وال است. به این صورت که بخش از دیوار با ترمووود و بخشی دیگر با استفاده از سنگ تزئین می‌شود. به عبارتی در این روش گرمای چوب و سردی سنگ یک تضاد بسیار زیبا در فضای خانه ایجاد می‌کنند. بهتر است برای شلوغ نشدن دیوار پشت تلویزیون با چوب ترمو و سنگ، یکی از متریال‌ها را طرح‌دار و دیگری را ساده و بدون طرح انتخاب کنید.

خرید بهترین چوب ترمو برای ساخت دیوار پشت تلویزیون از کوهستان

دیزاین دیوار پشت تلویزیون یا همان تی‌وی وال می‌تواند جذابیت دکوراسیون داخلی خانه را به شکل چشمگیری افزایش دهد. استفاده از چوب ترمو در دیزاین دیوار پشت تلویزیون نیز می‌تواند به افزایش زیبایی دکوراسیون داخلی منزل کمک کند. اگر شما هم قصد دیزاین دیوار پشت تلویزیون خود با استفاده از ترمووود  را دارید، باید متریال مورد نظر را از یک مرجع معتبر تهیه کنید. پارس آرای کوهستان از معتبرترین شرکت‌های واردکننده ترمووود و سایر چوب‌های صنعتی به شمار می‌رود. شما می‌توانید برای خرید چوب ترمو پشت تلویزیون خانه خود، به بخش فروشگاه وب‌سایت ما مراجعه کنید.

برچسب ها: