چوب ترمووود زبان‌گنجشک؛ چوبی با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد

چوب زبان‌گنجشک یکی از مقاوم‌ترین محصولات چوبی به شمار می‎رود. این چوب با داشتن شیارهای برجسته طرحی زیبا دارد. برجستگی‌های نقش‌بسته در این چوب علاوه بر زیبایی مانع لیزخوردن می‌شوند. این چوب که رنگی روشن دارد به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های ساخت ترمووود است. چوب ترمووود زبان‌گنجشک یکی از نسخه‌های ویژه و بهبودیافته چوب طبیعی است که با استفاده از فرایند ترموپرسینگ بهبودیافته و ویژگی‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد. در این مطلب به معرفی و ویژگی‌های چوب ترمووود زبان‌گنجشک می‌پردازیم.

فرایند ساخت چوب ترمووود زبان‌گنجشک

فرایند تبدیل چوب زبان‌گنجشک دارای مراحل مختلفی است. چوب ترمووود زبان‌گنجشک از طریق یک فرایند حرارتی به نام ترموپرسینگ تولید می‌شود. در این فرایند، چوب تحت دماهای بالا و بدون حضور اکسیژن قرار می‌گیرد که باعث بهبود و افزایش مقاومت این محصول می‌شود. این فرایند باعث حذف رطوبت، جلوگیری از ترک‌خوردگی و افزایش مقاومت به حشرات و پوسیدگی می‌شود. از همین رو چوب زبان‌گنجشک که خود از مقاومت بالایی برخوردار است، پس از فرایند ترموپرسینگ به دوام دوبرابر می‌رسد.

ویژگی‌های چوب ترمووود زبان‌گنجشک

به‌طورکلی چوب ترمووود زبان‌گنجشکی دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به مقاومت بالا، نفوذناپذیری در مقابل حشرات، عدم پوسیدگی، ظاهر زیبا، دوستدار محیط‌زیست اشاره کرد. در ادامه به بررسی دقیق این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

مقاومت بالا

یکی از قابلیت‌های تمام چوب‌های ترمووود مقاومت بسیار بالای این محصولات در برابر شرایط مختلف محیطی است. البته باتوجه‌به این نکته که چوب ترمووود زبان‌گنجشک درحالت عادی نیز از مقاومت بالایی برخوردار می‌باشد، پس از فرایند تبدیل‌شدن آن به ترمووود مقاومت آن دوبرابر می‌شود. این محصول چوبی به دلیل نداشتن آب میان‌سلولی هیچ تغییر ابعادی در برابر پایین آمدن دما نشان نمی‌دهد و کمتر تحت‌تأثیر تغییرات رطوبت محیطی قرار می‌گیرد. چوب ترمووود زبان‌گنجشک به دلیل فرایند تولیدی که طی می‌کند، مقاومت بالا در برابر آب، سرما، گرما و فرسایش دارد. این مقاومت باعث ماندگاری و دوام طولانی‌مدت چوب می‌شود.

نفوذناپذیری در برابر حشرات

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم چوب ترمووود زبان‌گنجشک نفوذناپذیر بودن آن به حشرات است. چوب ترمو زبان‌گنجشک به دلیل فرایند ساخت پرفشار و حرارتی که داشته است، مقاومت بالایی نسبت به حشرات و نفوذ آن‌ها دارد. ازاین‌رو در گذر زمان دچار مشکلاتی همچون نفوذ موریانه نمی‌شود.

عدم پوسیدگی؛ ویژگی متمایز ترمووود زبان‌گنجشک

اگرچه چوب‌های ترمووود در مقابل شرایط مختلف سازگاری و مقاومت بالایی دارند، اما پوسیدگی اتفاقی می‌باشد که ممکن است برای آن‌ها ایجاد شود. این ویژگی است که باعث متمایزشدن این چوب می‌شود. ترمووود زبان‌گنجشک مقاومت بالایی به پوسیدگی دارد که آن را برای استفاده در محیط‌های مرطوب و شرجی مناسب می‌کند.

شکل ظاهری زیبا

چوب ترمووود زبان‌گنجشک دارای ظاهری زیبا و منحصربه‌فرد است که باعث جذابیت بالا در پروژه‌های ساخت‌وساز می‌شود. چوب ترمووود زبان‌گنجشک دارای رنگ طبیعی چوب مبدأ است که قهوه‌ای تیره، قهوه‌ای روشن و تا حدی قرمز می‌باشد. از دیگر چوب‌های رنگ روشن می‌توان به چوب ترمووود اش (ASH) اشاره کرد. ظاهر چوب زبان‌گنجشک نیز دارای الگوها و خطوط طبیعی زیبا و جذابی است.

دوستدار محیط‌زیست

نکته مهم در استفاده از چوب ترمووود زبان‌گنجشک این است این محصول دوستدار محیط‌زیست می‌باشد. برای تولید این محصول چوبی از منابع چوبی مانند جنگل‌ها به‌صورت مستقیم استفاده نمی‌شود و این امر به حفظ محیط‌زیست کمک می‌کند.

کاربردهای ترمووود زبان‌گنجشک

باتوجه‌به ویژگی‌های بسیار زیاد چوب زبان‌گنجشک، این محصول دارای کاربردهای بسیار زیادی است و در زمینه‌های مختلفی استفاده می‌شود. نکته مهم در مصارف و کاربردهای این چوب این است که به دلیل رنگ‌های نسبتاً متنوع آن می‌توانید از آن هم در طراحی داخلی و هم در نمای ساختمان استفاده کنید. در ادامه به بررسی دقیق این کاربردهای می‌پردازیم.

از جمله کاربردهای چوب ترمووود زبان‌گنجشک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارکت و کف‌پوش
  • مبلمان و دکوراسیون
  • نمای ساختمان

پارکت و کف‌پوش

یکی از مصارف ترمووود زبان‌گنجشک کاربرد آن در زمینه کف‌پوش و پارکت است. این محصول به دلیل پایداری بالا و ظاهر زیبا یک گزینه محبوب برای انتخاب پارکت و کف‌پوش‌ها می‌باشد. همچنین قابلیتی که باعث تمایز آن نسبت به سایر چوب‌های پارک و کف‌پوش می‌شود مقاومت این چوب در برابر رطوبت و آب است که باعث افزایش طول عمر آن می‌شود.

مبلمان و دکوراسیون داخلی

در صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی، چوب ترمو زبان‌گنجشک به‌عنوان یک مصالح باکیفیت و زیبا مورداستفاده است. همچنین در ساخت سازه‌های داخلی و خارجی، انواع درب و پنجره، و در صنعت حمل‌ونقل استفاده می‌شود. تعدد استفاده از این محصول در حوزه‌های متفاوت باعث شده تا ترمووود زبان‌گنجشک به یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها بدل شود.

نمای ساختمان

چوب ترمووود زبان‌گنجشک به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و عوامل خارجی برای نمای ساختمان مناسب است. این چوب با تلفیق زیبایی طبیعی و مقاومت برابر شرایط آب‌وهوایی مختلف، به‌عنوان یک محصول چوبی مهم در صنعت ساختمان‌سازی و طراحی نما به شمار می‌رود. اگرچه این محصول چوبی به دلیل کاربردهای متعددی که دارد قیمت بیشتری نسبت به چوب‎های معمولی دارد، اما همچنان یکی از مهم‌ترین انواع چوب‎‎‌های ترمو به شمار می‌رود. این چوب نه‌تنها دارای ویژگی‌های ظاهری بسیار زیبایی است بلکه از لحاظ پایداری و مقاومت نیز مناسب می‌باشد.

شرکت پارس آرای کوهستان؛ ارائه‌دهنده انواع چوب‌های ترمو

پارس آرای کوهستان یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های فروش و طراحی چوب‌های صنعتی در زمینه‌های ساختمانی است. شرکت ما با بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه مصالح چوبی توانسته است با ارائه متنوع‌ترین محصولات، به یکی از برترین شرکت‌های فعال در این حوزه تبدیل شود. شما همچنین می‌توانید با بررسی دقیق سایت مجموعه ما از سایر خدمات اطلاعات لازم را به‌دست آورید.

سؤالات متداول

کدام ویژگی چوب ترمووود زبان‌گنجشک آن را تبدیل به یک محصول متمایز کرده است؟

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های چوب ترمووود زبان‌گنجشک مقاومت بالای این محصول در برابر نفوذ حشرات است. باتوجه‌به این موضوع که حمله حشرات مختلف ممکن است باعث پوسیدگی و ازبین‌رفتن چوب شود، استفاده از این محصول در محیط‌های خارجی بهترین انتخاب است.

رنگ چوب ترمووود زبان‌گنجشک چگونه است؟

این محصول در طیف رنگی قهوه‌ای تیره، قهوه‌ای روشن و قرمز به بازار عرضه می‌شود. همچنین طرح‌ها و الگوهای این چوب نیز جذابیت بسیار زیادی دارند.

برچسب ها: