ترموود سایپرس؛ یک متریال ایده‌آل برای فضاهای خارجی

چوب سایپرس به دلیل داشتن رنگ مایل به زرد، قرمز، شکلاتی و زیتونی گزینه‌ای جذاب برای روکش بیرونی ساختمان و اجرای نمای سازه‌ها به شمار می‌رود. سایپرس به داشتن دوام بالا شهرت دارد و برای نصب در فضاهای خارجی بسیار مناسب است. از سایپرس برای ساخت نرده، مبلمان فضاهای خارجی و کف‌پوش نیز استفاده می‌شود. حرارت‌دهی چوب سایپرس موجب دوام بیشتر آن می‌شود و مقاومت آن در برابر پوسیدگی و آب را بالا می‌برد. علاوه بر این یکی از نقاط ضعف سایپرس یعنی آسیب‌پذیری آن در تماس با عوامل جوی در مدل ترموودی آن وجود ندارد. در این مطلب از پارس آرای کوهستان با ترموود سایپرس و کاربردهای آن آشنا می‌شویم.

مزایای استفاده از چوب ترموود سایپرس

به‌طورکلی فرایند حرارت‌دهی و تولید چوب ترموود با استفاده از درختان سوزنی‌برگ مانند سایپرس، صنوبر و کاج تولید می‌شود. ترموود تولید شده با درختان نرم‌چوب در مقایسه با درختان سخت‌چوب ضعیف‌تر و شکننده‌تر است، اما بسیار سبک و ارزان‌قیمت می‌باشد. به همین دلیل این نوع ترموود برای اجرای نمای ساختمان استفاده می‌شود. در ادامه مزایای چوب ترموود سایپرس را با هم مرور می‌کنیم.

دوام بسیار بالای چوب ترموود سایپرس

چوب ترموود سایپرس ماندگاری بسیار بالایی دارد و در مقایسه با دیگر ترموود‌های نرم‌چوب بادوام‌تر است. چوب سایپرس به صورت طبیعی حاوی روغن‌های طبیعی برای جلوگیری از ایجاد پوسیدگی و دور کردن حشرات است. طی فرایند حرارت‌دهی این روغن‌ها از بافت سایپرس خارج می‌شوند، اما خواص ضدقارچ، ضدپوسیدگی و ضد حشره آن بیش‌ازپیش تقویت می‌شود.

مقاومت چوب ترموود سایپرس در برابر آب

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های چوب ترموود سایپرس مقاومت آن در برابر نفوذ آب است. این ترموود بی‌نظیر رطوبت را به‌خوبی دفع می‌کند، به همین دلیل احتمال ترک‌خوردن بافت آن بسیار پایین است. این ویژگی چوب ترموود سایپرس باعث می‌شود کاربردهای بسیاری مانند ساخت نرده، تولید مبلمان قابل‌استفاده در فضای باز، سونا و انواع کف‌پوش اطراف استخر پیدا کند.

ظاهر بسیار زیبا

بافت چوب ترموود سایپرس بسیار زیبا است و الگوهای بسیار جذاب و ریز دارد. به همین دلیل محصولات ساخته شده با آن بسیار شیک و مجلل هستند. شما می‌توانید با نصب چوب ترموود سایپرس بر روی نمای ساختمان زیبایی آن را چند برابر کنید و ظرافت آن را افزایش دهید.

پایداری ابعادی

چوب ترموود سایپرس پایداری ابعادی بسیار خوبی دارد. همین موضوع باعث می‌شود تا در صورت بروز نوسان‌های دمایی و رطوبت شاهد انقباض و انبساط بسیار ناچیز در آن باشیم. به دلیل پایداری ابعادی بسیار خوب چوب ترموود سایپرس از آن برای ساخت مبلمان و اجرای پروژه‌های معماری پیچیده استفاده می‌کنند.

کاربردهای چوب ترموود سایپرس

ویژگی‌های متنوع و جذاب چوب ترموود سایپرس آن را به متریال ایده‌آل برای کاربردهای گوناگون تبدیل می‌کند. به طور کلی چوب ترموود سایپرس برای استفاده در فضاهای باز بسیار مناسب است و به دلیل بافت جذاب خود جلوه‌ای بسیار زیبا به محیط اطراف می‌بخشد. در ادامه با برخی از کاربردهای چوب ترموود سایپرس آشنا می‌شویم.

اجرای نمای ساختمان با چوب ترموود سایپرس

نماهای ساخته شده با چوب ترموود سایپرس بسیار بادوام هستند و در محیط‌های گوناگون عملکرد بسیار خوب دارند. ظاهر طبیعی، رنگ خاص و بافت چشم‌نواز سایپرس ظاهر منزل را بسیار جذاب و بی‌مانند می‌کند. این چوب کیفیت بسیار بالایی دارد و مقاومت در برابر نفوذ آب و ضریب انتقال حرارت پایین آن جلوی نفوذ رطوبت به منزل و انتقال گرما بین محیط داخل و خارج از خانه را می‌گیرد. شما می‌توانید با استفاده از پوشش محافظ و نگهداری منظم زیبایی چوب ترموود سایپرس را برای مدت طولانی حفظ کنید.

کف‌پوش چوب ترموود سایپرس

کف‌پوش‌های اجرا شده با استفاده از چوب ترموود سایپرس با داشتن رنگ گرم و بافت بسیار زیبا محیط منزل و محوطه شما را بسیار تماشایی و جذاب می‌کنند. قدم‌زدن بر روی این کف‌پوش‌ها و تماس آن با پوست حس گرما و لطافت را انتقال می‌کند. ترموود سایپرس را می‌توانید در اطراف استخرها و محوطه‌های خارجی استفاده کنید، زیرا در برابر نفوذ آب و رطوبت بسیار مقاوم است.

ساخت نرده با چوب ترموود سایپرس

چوب ترموود سایپرس یکی از بهترین متریال‌ها برای ساخت نرده به شما می‌رود. این محصول پایدار و بادوام به‌خوبی در برابر عوامل محیطی مانند رویدادهای جوی مقاومت می‎کند. علاوه بر این به دلیل ظاهر و بافت زیبا محوطه شما را تماشایی می‌کند.

دوام و زیبایی هم‌زمان با استفاده از ترموود سایپرس

فرایند حرارت‌دهی موجب افزایش دوام چوب و مقاومت بیشتر آن در برابر پوسیدگی می‌شود. چوب سایپرس پیش از حرارت دیدن ویژگی‌های متنوع و مقاومت بالا در برابر نفوذ رطوبت دارد؛ پس از تبدیل‌شدن به ترموود نیز این خواص تقویت می‌شوند و متریال نهایی یک گزینه بی‌نظیر برای اجرای نما و ساخت محصولات چوبی در فضای باز است. چوب ترموود سایپرس در برابر خوردگی مقاوم است و ثبات ابعادی بسیار مناسبی دارد. شرکت پارس آرای کوهستان انواع ترموود و محصولات ساخته شده با این متریال را از بهترین شرکت‌های دنیا وارد و عرضه می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به بخش‌های مختلف وبسایت با خدمات متنوع ما آشنا شوید.

سوالات متداول

علت دوام بالای ترموود، با وجود نداشتن رزین و دیگر ترکیبات سازنده چیست؟

ترموود به دلیل ترکیبات شیمیایی خاص خوددوام بالایی دارد. در طول فرایند حرارت‌دهی ترکیبات شکر (همی‌سلولوزها) از بین می‌روند، به همین دلیل قارچ‌ها مواد غذایی لازم برای مصرف و رشد را ندارند. علاوه بر این قارچ‌ها برای رشد به چوب‌هایی با بیش از 20 درصد رطوبت نیاز دارند، اما رطوبت ترموود بسیار کمتر از 20 درصد است. در نبود قارچ دوام ترموود و مقاومت آن در برابر پوسیدگی افزایش پیدا می‌کند.

 آیا در فرایند حرارت‌دهی مواد شیمیایی به ترموود اضافه می‌شود؟

خیر، چوب ترموود هیچ‌گونه مواد شیمیایی افزودنی در فرایند حرارت‌دهی دریافت نمی‌کند. این نوع چوب تنها با قرارگرفتن در معرض گرما و بخار تولید می‌شود. به همین دلیل می‌توانید ترموود را در پایان عمر بازیافت و یا حتی مانند چوب معمولی در طبیعت رها کنید.

طول عمر ترموود سایپرس چند سال است؟

شما می‌توانید با مراقبت و استفاده منظم از پوشش‌های حفاظتی، طول عمر ترموود سایپرس را تا بیش از 60 سال افزایش دهید.

برچسب ها: