ترموود محصولی مقاوم برای مبلمان شهری

مبلمان شهری از جمله مواردی هستند که در زیباسازی و طراحی فضای شهری نقش مهمی دارند. شهرداری‌ها طی سال‌ها اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که برای زیباسازی شهرها باید از متریال‌های بهینه استفاده کرد. چوب ترموود که در طی فرایند تولید خود از مراحل مقاوم‌سازی مختلفی عبور می‌کند، یکی از این متریال‌ها است. از چوب ترموود در مبلمان شهری مورداستفاده در پارک‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و معابر خیابان‌ها استفاده می‌شود؛ همچنین بسیاری از افراد تمایل دارند تا انواع مبلمان شهری را در حیاط ویلا و ساختمان‌ها به کار ببرند. در این مطلب از پارس آرای کوهستان عواملی که چوب ترموود را به بهترین انتخاب برای مبلمان شهری تبدیل می‌کنند بررسی می‌کنیم.

مزایای استفاده از ترموود در مبلمان شهری

به مبلمانی که در فضای باز و بیرون از ساختمان قرار می‌گیرد، مبلمان شهری می‌گوییم. باتوجه‌به این که این دسته از مبلمان در فضای باز قرار می‌گیرند، آن‌ها باید علاوه بر زیبایی از مقاومت بالایی در برابر عوامل آسیب‌رسان مانند بارش باران برخوردار باشند. چوب ترموود محصولی است که تمام ویژگی‌های لازم برای به کار گرفته‌شدن در مبلمان شهری را دارا می‌باشد و هزینه‌ نگهداری از آن نیز بسیار پایین است.

مزایای استفاده از ترموود در مبلمان شهری عبارت‌اند از:

  • مقاومت در برابر قارچ‌ها: در فرایند تولید ترموود، این چوب را تا 200 درجه سانتی‌گراد حرارت می‌دهند تا میزان رطوبت و احتمال قارچ‌زدن آن کاهش یابد
  • مقاومت در برابر رطوبت: در عملیات تولید ترموود از لاک‌های محافظ برای افزایش مقاومت آن در برابر رطوبت استفاده می‌شود
  • مقاومت در برابر نور خورشید: سطح رطوبت چوب ترموود بسیار پایین است و می‌توان از آن در مبلمان شهری استفاده کرد؛ زیرا در برابر نور خورشید از خود مقاومت نشان می‌دهد
  • حمل و نصب آسان: چوب ترموود در ابعاد استاندارد تولید می‌شود و جابه‌جایی آن به‌آسانی صورت می‌گیرد؛ همین مسئله نصب و به‌کارگیری آن را نیز آسان می‌کند
  • هزینه نگهداری پایین: برای حفظ و نگهداری از ترموود نیاز به هزینه سنگین نیست و می‌توان به‌آسانی و با استفاده از لاک‌های پوششی از آن در برابر عوامل آسیب‌رسان محافظت کرد

کاربرد چوب ترموود در مبلمان شهری

مبلمان شهری در طراحی فضای باز شهرها و ساختمان‌ها نقشی پررنگ دارند. با به‌کارگیری متریال‌های مرغوب و زیبا در ساخت این مبلمان می‌توان محیطی دل‌نشین ایجاد کرد. چوب ترموود یک متریال باکیفیت است و می‌توان از آن برای ساخت انواع مبلمان شهری استفاده کرد. این چوب همچنین در ابعاد مختلفی تولید می‌شود که همین مسئله آن را به یکی از پرطرف‌دارترین متریال‌ها در ساخت مبلمان شهری تبدیل کرده است. در ادامه به معرفی برخی از کاربردهای ترموود در مبلمان شهری می‌پردازیم.

نیمکت‌های شهری

نیمکت‌ها عضو ثابت طراحی شهری هستند و از آن‌ها در محیط‌های مختلفی مانند پارک‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس استفاده می‌شود. باتوجه‌به این که نیمکت‌ها همواره در معرض بادوباران هستند، در ساخت آن‌ها باید از یک متریال مرغوب و ضد آب استفاده کرد. استفاده از ترموود در ساخت نیمکت می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد، زیرا ترموود ضد آب است و از استقامت بالایی برخوردار است.

آلاچیق سرپوشیده

یکی دیگر از انواع مبلمان شهری آلاچیق‌های سرپوشیده هستند. در اکثر پارک‌ها از آلاچیق‌ به‌عنوان مکانی برای استراحت استفاده می‌شود. در طراحی آلاچیق‌های سرپوشیده می‌توان از چوب ترموود استفاده کرد، زیرا ترموود استحکام بالایی دارد و تحمل وزن آن نیز بالا می‌باشد.

میز شطرنج

در فضای سبز پارک‌ها، از انواع مبلمان شهری استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها میز شطرنج می‌باشد. بر روی این میز یک صفحه شطرنج طراحی شده است که می‌توان از آن برای بازی استفاده کرد و در اطراف آن دو یا چهار نیمکت وجود دارند. در طراحی میز شطرنج می‌توان از چوب ترموود استفاده کرد.

حصار و پرچین چوبی

پرچین‌ها در محیط‌های مختلف شهری به کار می‌روند. با توجه به این که چوب ترموود عمری طولانی دارد، در فضای باز پارک‌ها و حیاط ساختمان‌ها می‌توان از آن به عنوان پرچین محافظت از باغچه‌های گل‌وگیاه استفاده کرد. ترموود در ابعاد مختلفی تولید می‌شود که همین مسئله استفاده از آن در طراحی حصار و پرچین را بسیار آسان می‌کند.

سطل زباله

یکی از اعضای جدانشدنی فضای شهر، سطل‌های زباله هستند که از چوب ترموود می‌توان برای ساخت انواع آن‌ها استفاده کرد. ترموود عایق حرارت است و بوی نامطبوع زباله در سطل‌های ساخته شده از آن پخش نمی‌شود؛ همین مسئله باعث محبوبیت استفاده از ترموود برای تولید انواع سطل زباله شهری می‌شود.

انواع کلاس‌های چوب ترموود

یکی از نکاتی که در هنگام استفاده از چوب ترموود در محیط‌های مختلف باید به آن توجه کرد، کلاس و مدل آن است. این چوب در کلاس‌‌های مختلفی تولید می‌شود که خواص متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و به همین علت در موارد متفاوتی از آن‌ها استفاده می‌شود. در ادامه به معرفی انواع کلاس‌های چوب ترموود می‌پردازیم.

چوب ترموود کلاس S

یکی از انواع چوب ترموود، چوب ترموود کلاس S می‌باشد. این محصول دارای پایداری و مقاومت بالایی است و از آن در طراحی اجزای داخلی ساختمان و مبلمان شهری استفاده می‌شود. این مدل ترموود از ثبات ابعادی بالایی برخوردار است و در برابر تغییر اندازه از خود مقاومت نشان می‌دهد. این مدل از چوب ترموود معمولاً به رنگ قهوه‌ای روشن است و می‌توان از آن برای ساخت انواع المان‌های مبلمان شهری استفاده کرد.

چوب ترموود کلاس D

چوب ترموود کلاس D استحکام بسیار بالایی دارد و در برابر بارش باران و رطوبت از خود مقاومت نشان می‌دهد. تحمل وزن چوب ترموود کلاس D بسیار بالا است و همین مسئله موجب می‌شود تا از آن در زیرسازی و کف پارکت و نیمکت‌ها استفاده شود. این محصول همچنین به دلیل عایق بودن در برابر گرما، در فصول سردوگرم ترک نمی‌خورد و برای مدت طولانی می‌توان از آن استفاده کرد.

خرید ترموود باکیفیت از پارس آرای کوهستان

مجموعه پارس‌ آرای کوهستان یکی از برترین تأمین‌کنندگان چوب ترموود در کشور است که انواع چوب ترموود را به فروش می‌رساند. همچنین انواع پروژه‌های ترموود توسط متخصصان ما در این مجموعه اجرا می‌شود. شما می‌توانید برای تهیه ترموود وارداتی با همکاران ما در پارس آرای کوهستان تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی آن‌ها بهره مند شوید.

سؤالات متداول

از ترموود در ساخت کدام یک از انواع مبلمان شهری استفاده می‌شود؟

ترموود به دلیل زیبایی ظاهری، ثبات ابعادی و مقاومت بالا در برابر رطوبت در ساخت انواع نیمکت، فلاورباکس، آلاچیق و پرچین استفاده می‌شود.

برای ساخت مبلمان شهری از کجا می‌توانیم چوب ترموود تهیه کنیم؟

برای خرید چوب ترموود اصل باید به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید. بهترین مدل‌های ترموود توسط پارس آرای کوهستان عرضه می‌شود و شما می‌توانید انواع این چوب را برای ساخت مبلمان شهری از مجموعه ما خریداری کنید.

ترموود وارداتی از چوب چه درختانی ساخته می‌شود؟

ترموود از چوب درختان زبان‌گنجشک و کاج ساخته می‌شود و منبع اصلی ساخت آن کشور فنلاند است.

برچسب ها: