چوب ترموود در طراحی داخلی و خارجی ساختمان‌ها ؛ طراحی خوب می تواند محیطی جذاب و زنده عرضه نماید و در ضمن نیازهای کاربر را به بهترین شکل پاسخ می گوید . اهمیت طراحی خوب در کلیه امور زندگی روزمره کاملا مشهود بوده است و تأثیر اساسی بر آرامش و آسایش انسان دارد و در ارتباط با طبیعت : آوردن طبیعت به درون خانه به طوری که تایل های چوبی پوشش دهنده کف بالکن به داخل فضا امتداد داده شده است . تاقچه های کوچک از الوارهای چوبی در دیواره های پذیرایی که بر روی هر یک از آنها یک گلدن زیبا و یا آکواریوم کوچکی به همراه ماهی های رنگی قرار دارد جلوه ای از طبیعت را به داخل فضای کوچک آپارتمان کشانده است .

چوب ترموود در طراحی داخلی و خارجی ساختمان‌ها
چوب ترموود در طراحی داخلی و خارجی ساختمان‌ها

استحکام چوب ترموود

از نظر استحکام چوب ترمووود نسبت به سایر مصالح ساختمانی مستحکم‌تر و در عین حال سبک‌تر می باشد به عبارتی نسبت استحکام آن به وزنش بالاست و این امر نشان می دهد که مصالح محکمی می باشد . چوب علاوه بر این که در سازه می تواند به عنوان تیر ، ستون و پله به کار رود، کاربردهای متنوعی در ساخت دیوار پوش ، کفپوش و غیره دارد . چوب مصالحی تزیینی است که به صورت صفحات طولی می تواند برای پوشش سطوح به کار رود .

مشاهده سازه ی چوبی

لایه های چوب می توانند به صورت چند لا با چسب مخصوص بر روی هم چسبانده شوند و استحکام بسیار بیشتری بیابد ( تخته چند لایه ) . از مزایای به کار بردن مصالح چوبی در ساختمان این است که کار کردن با آن آسان بوده ، قابلیت تحمل کشش و فشار را به میزان متوسط دارا می باشد . مصالحی که دوستدار محیط زیست و کاملا قابل بازگشت به طبیعت می باشد و در ضمن پوشش دهی و عایق کردن سطح آن ساده است .

مشاهده نما چوبی

چوب های فرآوری شده ( ترمووود ) را می توان به صورت تزیینی یا کاربردی در بنا به کار برد . گوناگونی و تنوع در بافت چوب باعث شده که در گسترده ای از کاربری های گوناگون در بنا به کار رود . ترموود می تواند در کف ، سقف ، دیوارها ، در و پنجره ها ، پله ، نرده ، طاقچه ها به کار رود .

چوب ترموود در طراحی داخلی و خارجی ساختمان‌ها
چوب ترموود در طراحی داخلی و خارجی ساختمان‌ها

درخت کلهوی ژاپنی

PERSIMMON

Diospyros virginiana

Ebenaceae

درخت :کلهوی ژاپنی ( اگر چه رویشگاه اصلی این گونه همانطور که از نام عملی آن پیدا است ایالات متحده می باشد ولی در ایران با این نام شناخته می شود ) اگرچه به جنسی تعلق دارد که آبنوس سیاه مشهور را تولید می کند . اما آبنوسی با چوپ سفید رنگ است . بخش رنگینی که در چوب کلهوی ژاپنی می توان یافت ، به قسمت مرکزی بسیار کوچک درون چوب محدود می شود و برون چوب کم رنگ آن است که کاربرد تجارتی دارد .

این درخت در نواحی مرکزی و جنوبی ایالات متحده می روید . اندازه متوسطی دارد ، ارتفاع آن حداکثر m 20  است و قطر تنه آنها به 2 تا  cm 6  می رسد . آبنوسهای سفید دیگری در سایر نقاط وجود دارند ولی معدودی از آنها به خاطر چوبشان دارای اهمیتند . در عین حال گونه کاکی آسیا ( این گونه در ایران خرمالو نام دارد ) شبیه به کلهوی ژاپنی است ولی میوه های خوراکی دارد .

چوب : کلهوی ژاپنی تجارتی به رنگ سفید تا خاکستری رنگ است . بافت آن ریز و یکنواخت بوده و راست تار می باشد . چوبی است متراکم و حدود %15 سنگین تر از راش می باشد .

ویژگیهای فنی :

 این چوب نسبتاً به آسانی خشک می شود ولی به طور قابل ملاحظه ای همکشیدگی پیدا می کند ووقتی خشک شد به طور محسوسی تحت شرایط متغیر رطوبت ، تغییر ابعاد می یابد . برای استفاده های سنتی ، بی ثباتی آن اهمیت چندانی ندارد . ویژگی مهم و قابل توجه این چوب خصوصیات استحکامی آن است که حتی از راش هم بیشتر می باشد . به خوبی پرداخت شده و ویژگیهای پوششی خوبی دارد .

چوب ترموود در طراحی داخلی و خارجی ساختمان‌ها
چوب ترموود در طراحی داخلی و خارجی ساختمان‌ها

کاربردها :

 چوب کلهوی ژاپنی فقط برای اهداف خاصی استفاده می شود . در صنعت نساجی بعد از آماده و خشک شدن به صورت شمش ، به ماکو تبدیل می شود . برای این منظور ، چوب آن بسیار با ثبات است زیرا جزئیات پیچیده و سطح پرداخت صاف مورد نیاز را به وسیله ماشین کاری می توان در آن ایجاد کرد . همچنین به طور سنتی به دلیل سختی استثنایی ، دوام بسیار بالا در برابر ضربه و صافی سطح پرداخت شده در سر چوب های گلف استفاده می شود

شرکت پارس آرای کوهستان با برخورداری از کارشناسان متخصص و مجرب و پشتوانه‌ی علمی و تجربی شناخته شده ، با واردات انواع چوبهای فرآوری شده مورد استفاده در صنعت ساختمان و استانداردهای بین‌المللی و تاكید بر اصل رضایت مشتری نیازهای مهندسین و کارفرمایان کشور را مرتفع و در تعاملی پایدار با کارفرمایان ، راه کارهای نوینی را ارائه می نماید، و توانسته است سهم قابل ملاحظه‌ای نسب به سایر همکاران در این گروه كسب نماید و موفق به ارایه خدمات گسترده تر و با كیفیت بالاتر برای کارفرمایان گردید.

تماس با ما

برچسب ها: