چوب ترموود برای ساخت میز پیک‌نیک انتخابی هوشمندانه است

ترمو کردن یک فرایند اصلاح چوب است که شامل قراردادن انواع خاص چوب در بخار و حرارت بالا می‌شود. از این فرایند برای تغییر خواص فیزیکی و شیمیایی چوب، افزایش دوام و بهبود رنگ آن استفاده می‌کنند. این فرایند معمولاً بین 48 تا 96 ساعت بسته به گونه، عرض و رطوبت اولیه چوب طول می‌کشد. این فرآیند به سه مرحله تقسیم می‌شود؛ خشک کردن در دمای بالا، عملیات حرارتی و خنک کردن، این چوب محبوب برای ساخت میز پیک نیک انتخاب بسیار مناسبی است، زیرا خواصی که ترموود دارد، ساخت یک میز بادوام را ممکن می‌کند. در این مطلب به مزایای استفاده از چوب ترموود برای ساخت میز پیک نیک پرداخته‌ایم.

منظور از میز پیک‌نیک چه نوع میزی است؟

میز پیک‌نیک یک میز محبوب با نیمکت‌های تعبیه شده در دو طرف است. هدف اصلی میز پیک‌نیک صرف غذا در فضای باز می‌باشد. درحالی‌که زمان استفاده از اولین میز پیک نیک مشخص نیست، تاریخ استفاده از آن را در اواخر دهه 1800 برمی‌گردد. این میزها در مکان‌های تجمع عمومی در شهرهای کوچک مورداستفاده قرار می‌گرفتند. در اصل، تمام میزهای پیک‌نیک از چوب سدر، کاج و سایر چوب‌های سخت ساخته شده می‌شدند. باگذشت زمان از متریال‌هایی مانند پلاستیک، پی وی سی، فولاد، آلومینیوم، مواد بازیافتی، ترموود و فلز با روکش پلاستیکی برای ساخت میز پیک نیک استفاده شد.

میز پیک نیک را می‌توان با استفاده از چوب ترموود در ابعاد مختلف ساخت. برای ماندگاری میزهای پیک‌نیک در طول زمان، از درزگیرهای چوب، یا رنگ سنتی استفاده می‌شود. ازآنجایی‌که بیشتر چوب‌های معمولی ترک می‌خورند، تاب می‌خورند یا می‌پوسند، استفاده از چوب ترموود برای ساخت این نوع میز بسیار توصیه شده است.

مزایای استفاده از میزهای پیک نیک چیست؟

طراحی میز پیک‌نیک از دهه 1920 به بعد رایج‌تر شد و اکنون آن‌ها از آیتم‌های مبلمان محبوب فضای باز در سراسر دنیا هستند. این میزها یک سازه مشترک در فضاهای عمومی مانند پارک‌ها، مناطق استراحت کنار جاده، مکان‌های پیک نیک، سواحل، اردوگاه‌ها و جاذبه‌های محلی هستند. آن‌ها همچنین در اطراف موسسات خصوصی مانند: کافه‌ها و رستوران‌ها و همچنین حیاط پشتی خانه‌ها و ویلاها وجود دارند. استفاده از میز پیک نیک مزایایی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

کاربردی‌بودن و وزن سبک میز پیک‌نیک

میزها کاربردهای بسیار زیادی دارند و میز پیک‌نیک نیز از این قاعده جدا نیست. این میزها وزن بسیار کمی دارند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را به محیط‌های مختلف انتقال داد. همچنین آن‌ها را می‌توانید در داخل خودرو قرار دهید و به محیط‌هایی مانند کناردریا، محیط‌های جنگلی و هر مکان دیگر منتقل کنید. این میزها امکان صرف غذا در دل طبیعت را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند.

پیک‌نیک استحکام کافی را برای استفاده دارد

استحکام میز پیک‌نیک بستگی به متریال‌های مورداستفاده در آن دارد. همچنین برخی از این میزها ابعاد بزرگ‌تری دارند. برای مثال برخی از آن‌ها قابلیت نشستن 4 نفر را نیز در کنار خود ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید به‌راحتی تمامی اقلام یک سفره غذا را در محیط‌های مختلف روی این میزها قرار دهید.

مزایای استفاده از چوب ترموود برای ساخت میز پیک‌نیک

اگرچه گاهی اوقات میزهای پیک‌نیک از فلز یا پلاستیک ساخته می‌شوند، اما مدل‌های چوبی این میز، محبوبیت و استحکام بالایی دارند. این میزها ممکن است دارای پایه‌های چوبی یا پایه‌های فلزی تاشو باشند و فقط صفحه میز از انواع چوب از جمله ترموود ساخته شده باشد. در ادامه به معرفی و شرح مزایای استفاده از چوب ترموود برای ساخت میز پیک‌نیک اشاره خواهیم کرد.

وزن سبک چوب ترموود

چگالی چوب ترموود 350 تا 480 کیلوگرم بر مترمکعب است و رطوبت آن 6 درصد می‌باشد. در واقع این چوب در فرایند ترمو کردن مقدار زیادی از رطوبت خود را از دست می‌دهد و وزن آن کاهش می‌یابد. این مسئله در ساخت میز پیک‌نیک به‌عنوان یک میز قابل‌حمل اهمیت بسیار بالایی دارد.

ظاهر مدرن و زیبا

داشتن یک میز پیک‌نیک زیبا علاوه‌بر کارایی آن ویژگی مهمی است که هنگام انتخاب متریال برای ساخت این نوع میز باید به آن دقت شود. چوب‌های ترموود به دلیل انواع تنوع در رنگ و نزدیک بودن به رنگ طبیعی چوب بهترین انتخاب برای ساخت یک میز جمع‌وجور و شیک هستند. رنگ چوب ترموود اغلب متمایل به قهوه‌ای است؛ اما باتوجه‌به سلیقه و درخواست مشتریان، تولیدکنندگان این چوب، رنگ‌های دیگری را نیز به آن افزوده‌اند.

تطبیق‌پذیری ترموود

یکی دیگر از مزایای استفاده از چوب ترموود برای ساخت میز پیک‌نیک، تطبیق‌پذیری آن است. این چوب به‌راحتی برش می‌خورد و همچنین دارای قطعاتی با ابعاد مختلف است. بنابراین طراحان و تولیدکنندگان می‌توانند میزهای پیک‌نیک را با طرح‌های مختلف کلاسیک و مدرن ایجاد کنند.

مقاومت ترموود در برابر رطوبت

کاربرد اصلی میز پیک نیک استفاده از آن در فضاهای باز در نقاط گردشگری، کنار ساحل، محیط‌های جنگلی و… است. عموماً این مکان‌ها دارای رطوبت بالایی هستند و باید از متریالی در ساخت میز پیک‌نیک استفاده شود که در برابر این رطوبت و همچنین در برابر بارش باران و برف و اثرات ناشی از آن مقاوم باشد. تحقیقات نشان داده است میزان مقاومت ترموود در برابر رطوبت، 47 درصد بیشتر از چوب‌های دیگر است؛ بنابراین این چوب به‌راحتی در شرایط رطوبت بالا دچار پوسیدگی نمی‌شود.

پارس آرای کوهستان؛ مجری خلاق پروژه‌های ترموودی

ترموود یکی از بهترین متریال‌ها برای ساخت انواع آیتم‌های مبلمان فضای باز از جمله میز و صندلی پیک‌نیک است. همچنین می‌توان از این چوب برای ساخت سازه‌هایی مانند پرگولا و آلاچیق در فضای باز استفاده کرد. درصورتی‌که به خرید ترموودهای باکیفیت برای تولید این محصولات نیاز دارید، ما در مجموعه پارس آرای کوهستان بهترین انواع ترموود را در اختیار شما قرار می‌دهیم. تیم اجرایی پارس آرای کوهستان نیز دارای تجربه بالا در اجرای انواع پروژه‌های ترموود از جمله ساخت نمای ساختمان، ساخت دکینگ فضای باز، ساخت سونا با ترموود، ساخت پرگولا و آلاچیق و موارد دیگر است. برای دریافت این خدمات می‌توانید همین‌الان با همکاران ما در این مجموعه تماس بگیرید.