چوب‌های با ارزش در ساخت پارکت

پارکت چوبی یک کف‌پوش مقاوم و شیک است که می‌تواند به هر فضایی زیبایی و جذابیت ببخشد. یکی از عوامل کلیدی که کیفیت و دوام پارکت چوبی را تعیین می‌کند، نوع چوب به‌کاررفته در ساخت آن است. با وجود گزینه‌های بسیار زیاد در بازار، انتخاب بهترین چوب برای پارکت به زمان و تلاش بیشتری نیاز خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم تا چوب‌های با ارزش در ساخت پارکت را به شما معرفی کنیم.

انواع چوب‌های با ارزش در ساخت پارکت

پارکت‌های چوبی معمولاً از چوب طبیعی ساخته می‌شوند، تا زیبایی و تجمل را در فضا تداعی کنند. هر نوع چوب طبیعی دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند دوام، رنگ و طرح است. این پارکت‌ها می‌توانند زیبایی و طول عمر کلی پارکت را تحت‌تأثیر قرار دهند. هدف، انتخاب چوبی متناسب با فضای زندگی شما است. در زیر به توضیح مختصری در مورد ویژگی‌های انواع چوب‌های با ارزش در ساخت پارکت می‌پردازیم، که شامل:

کف‌پوش چوبی بلوط

بلوط در واقع به دلیل استحکام بالا، دوام و مقاومت در برابر سایش به‌عنوان یک پارکت با ارزش شناخته می‌شود. این چوب عمر طولانی دارد. رنگ طلایی مایل به قهوه ای طبیعی آن، زیبایی‌اش را دوچندان می‌کند. این چوب در رنگ‌های بلوط سفید و بلوط قرمز موجود است. می‌توان آن را با هر سبک طراحی داخلی هماهنگ کرد. چوب بلوط به دلیل چگالی و سختی بالا مقاومت بیشتری در محیط‌های پرتردد از خود نشان می‌دهد. مقاومت چوب بلوط به‌عنوان پارکت در برابر رطوبت، پوسیدگی و حشرات به اثبات رسیده. برای مناطق مرطوب همچون آشپزخانه یا حمام گزینه خوبی است.

کف‌پوش چوبی بلوط

پارکت چوبی گیلاس

گیلاس چوبی سخت، مجلل و لوکس است. به فضای داخلی زیبایی خاصی می‌بخشد. رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز و الگوی دانه‌های منحصربه‌فرد چوب گیلاس به پارکت عمق و بعد می‌بخشد. این ویژگی باعث زیبایی و جذابیت پارکت می‌شود. چوب گیلاس نرم‌تر از بلوط است. در حالیکه، با نگهداری مناسب، بسیار قوی و بادوام خواهد بود. چوب گیلاس به‌مرورزمان کهنه شده و همین مسئله، ظاهر جذاب‌تری به آن می‌بخشد. در نتیجه خانه‌ای با سبک روستایی خواهید داشت. چوب گیلاس به دلیل دوام و زیبایی، انتخاب عالی برای مکان‌های مسکونی، اداری و تجاری است.

پارکت چوب ساج

چوب ساج یک نوع چوب در جنگل‌های گرمسیری است. به دلیل مقاومت بالا در برابر آب، محبوبیت زیادی دارد. ساج، چوبی با رنگ قهوه‌ای مایل به طلایی است. به فضای خانه و یا محیط کار عمق و زیبایی می‌بخشد. پارکت چوبی ساج برای فضا‌هایی با رطوبت بالا مانند حمام و آشپزخانه یک گزینه ‌ایده‌آل است. انعطاف طبیعی و جذابیت بی‌نهایت این چوب آن را در دسته چوب‌های با ارزش در ساخت پارکت قرار داده است. دوام و ماندگاری بالای چوب ساج باعث شده سال‌ها در مناطق پر رفت‌وآمد دوام بیاورد.

کف‌پوش چوبی راش

راش چوبی بادوام، زیبا و بسیار مقاوم است. رنگ این چوب از زرد روشن تا قهوه‌ای مایل به صورتی متفاوت است. این چوب الگوی دانه‌ای به همراه خطوط پیچ‌خورده با برش‌های مورب دارد. همین امر، باعث شده به‌عنوان یکی از چوب‌های با ارزش در ساخت پارکت شناخته شود. پارکت چوب راش تمایل به جذب رطوبت از محیط را دارد. چوب راش برای فضای داخلی‌ کاملا ایده‌آل است، اما برای فضا‌هایی مانند حمام و فضای باز اصلا توصیه نمی‌شود.

چوب بامبو برای پارکت

بامبو گیاهی قوی و مقاوم است. این چوب از لحاظ سختی با بلوط و راش فرقی ندارد. علاوه بر این، بافت پارکت بامبو در هر خانه‌ای عالی و مدرن به نظر می‌رسد. همچنین، در رنگ‌های مختلف قابل سفارش است. ازآنجایی‌که رنگ تیره با فرایند کربونیزه به دست می‌آید، ساختار چوب طی این فرایند از بین می‌رود. بهتر است پارکت بامبو را با رنگ روشن‌تر انتخاب کنید. ازآنجایی‌که بامبو چوبی طبیعی است، تمام خواص و حس فیزیکی چوب را در اختیار دارد. بامبو همچنین در برابر رطوبت و حشرات بسیار مقاوم است. اغلب به‌عنوان بهترین چوب برای پارکت ذکر می‌شود.

چوب بامبو برای پارکت

مزایای انتخاب چوب مناسب برای پارکت چوبی

چنانچه از چوب‌های با ارزش در ساخت پارکت استفاده شود، علاوه بر زیبایی محیط، دوام و ماندگاری آن نیز افزایش خواهد یافت. در این قسمت قصد داریم تا به مزایای انتخاب چوب مناسب برای پارکت بپردازیم.

زیبایی محیط و فضا

انتخاب چوب مناسب برای پارکت باعث می‌شود، زیبایی فضا و محیط افزایش یابد. چوب با رنگ و طرح طبیعی گرمای خانه را دوچندان خواهد کرد.

دوام و ماندگاری

با انتخاب چوب با ارزش برای پوشاندن کف، دوام و ماندگاری کف پوش نیز افزایش خواهد یافت. چوب می‌تواند برای سالیان متمادی کارایی خوبی داشته باشد.

افزایش ارزش خانه

با برگزیدن چوب با ارزش و باکیفیت در ساخت پارکت، ارزش ملک شما دوچندان خواهد شد. این امر به جذب خریداران بیشتر هنگام فروش ملک منجر خواهد شد.

عایق حرارتی و صوتی

پارکت از چوب باکیفیت و با ارزشی ساخته شده است. مسلماً عایق حرارتی و صوتی مناسبی خواهد بود. همین مسئله مصرف انرژی را کاهش و میزان نویز‌های محیطی را به حداقل می‌رساند.

در نهایت، می‌توان گفت که انتخاب پارکت ساخته شده از چوب‌های با ارزش، با خواص طبیعی چوب همراه است. همین مسئله باعث کاهش آلرژی و گردوغبار نسبت به دیگر کف‌پوش‌ها خواهد شد.

مزایای انتخاب چوب مناسب برای پارکت چوبی

خرید پارکت ساخته شده از چوب‌های با ارزش از پارس آرای کوهستان

از چوب‌های با ارزش در ساخت پارکت مثل بلوط، راش، گردو و… استفاده می‌شود. میزان تردد، قیمت، دوام و عوامل دیگر همگی در انتخاب کفپوش دخیل هستند. سرمایه‌گذاری روی پارکت باکیفیت به ارزش خانه شما می‌افزاید و ظاهر زیبایی را به ارمغان می‌آورد.

استفاده از چوب‌های باکیفیت و با ارزش برای ساخت پارکت، رضایتمندی شما را به دنبال خواهد داشت. پارس آرای کوهستان با ارائه پارکت‌های باکیفیت و با ارزش، دارای اعتبار بالایی است. همنین، همواره رضایت مشتری را در دستور کار خود قرار می‌دهد. برای انتخاب پارکت چوبی می‌توانید از مشاوره با همکاران و متخصصین در مجموعه پارس آرای کوهستان بهره‌مند شوید.

 

برچسب ها: