چرا واردات چوب نیاز به تخصص دارد؟

چوب و محصولات چوبی یکی از پرطرف‌دارترین محصولات در حوزه ساختمانی، دکوراسیون و طراحی داخلی هستند. از صنایع چوب در تولید مبلمان، میز، کابینت، پارکت چوبی و… استفاده می‌شود. از دلایل محبوبیت محصولات چوبی در بین کاربران می‌توان به؛ به‌روز بودن، دوام و طول عمر بالا، جلوه ظاهری، حس گرم و دلنشین طبیعت و سازگاری آن با انواع دکوراسیون اشاره کرد.

محصولات چوبی از انواع چوب‌های مختلف ساخته می‌شوند و هرکدام از چوب‌ها بسته به ویژگی‌ها و کاربردشان مورداستفاده قرار می‌گیرند. امروزه واردات و صادرات انواع چوب در سراسر جهان انجام می‌شود و برندهای داخلی و خارجی در این صنعت فعالیت می‌کنند. وجود انواع تولیدکننده و برندهای مختلف در جهان علاوه بر مزایای فراوان، معایب مختلفی هم دارد.

یکی از اصلی‌ترین معایبی که در این صنعت وجود دارد واردات چوب‌های بی‌کیفیت با طول عمر پایین است. به همین علت در این مقاله قصد داریم به پاسخ سؤالات مهمی مثل‌اینکه چرا واردات چوب نیاز به تخصص دارد؟ داشتن این تخصص نیازمند چه مؤلفه‌هایی است و واردات چوب بی‌کیفیت چه عواقبی خواهد داشت؟ بپردازیم. با ما همراه باشید.

اصلی‌ترین کشورهای صادرکننده چوب

قبل از اینکه به مولفه‌های اصلی موردنیاز در واردات چوب بپردازیم، بهتر است اطلاعات کافی راجع به کشورهای فعال در این صنعت داشته باشیم. چوب درختان یکی از ارزشمندترین منابع برای هر کشور است و کشورهای مختلف طرح‌های زیادی برای ممنوعیت در قطع درختان ایجاد کرده‌اند به همین منظور واردات چوب یکی از حرکت‌های مثبت در جهت حفظ منابع ملی است.

اصلی‌ترین کشورهای صادرکننده چوب 

کشورهای مختلفی در واردات و تولید صنایع چوبی و چوب فعال هستند، اما اصلی‌ترین آن‌ها شامل، چین، آمریکا، کانادا، روسیه، آلمان و سوئیس می‌شود که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

واردات چوب از آمریکا

کشور آمریکا با داشتن ۱۸ درصد از سهم واردات در جهان یکی از اصلی‌ترین مهره‌ها در این صنعت است. چوب درخت راش از اصلی‌ترین چوب‌های این کشور است که از مقاومت بالایی برخوردار است و در تولید پارکت چوبی بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد.

واردات چوب از چین

چین هم به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین واردکنندگان چوب در سراسر دنیا شناخته می‌شود و ۱۴ درصد سهم این صنعت را در بردارد. کشور چین در سال‌های اخیر پیشرفت فراوانی در صنایع مختلف داشته است و صنعت چوب از این قاعده مستثنی نیست.

چین یکی از کشورهایی است که برنامه‌ریزی دقیقی برای واردات چوب دارد و با کاشت نهال‌های جدید، مانع ازبین‌رفتن منابع ملی می‌شود. همچنین، چین یکی از معدود کشورهایی است که بزرگ‌ترین منابع درختان سوزنی را دارد و به همین علت یکی از اولین گزینه‌ها برای کشورهایی است که قصد واردکردن چوب به کشور خود را دارند.

وارد کردن چوب از روسیه

کشور روسیه انواع چوب مختلف را به کشورهای مختلف جهان صادر می‌کند. چوب‌های صادر شده توسط کشور روسیه شامل، صنوبر، ساسنا، کاج، یولکا، نوئل، نراد و… است. چوب‌های روسی به دلیل داشتن مزایای مختلف مثل، جلوه خیره‌کننده، مقاومت بالا، قیمت مناسب و… در بازارهای جهانی بسیار پرطرف‌دار هستند و فعالان این حوزه با نام چوب روسی کاملاً آشنا هستند. از چوب‌های روسی می‌توان در تولید پارکت چوبی هم استفاده کرد.

وارد کردن چوب از کانادا

کشور کانادا دارای جنگل‌های وسیع و زیبا است. همین امر باعث شده است که این کشور توانایی بالایی در صادرکردن چوب به کشور‌های مختلف داشته باشد. یکی از اصلی‌ترین چوب‌هایی که این کشور به دیگر کشورهای جهان صادر می‌کند چوب راش است که از مقاومت و طول عمر بالایی برخوردار است.

واردات چوب از آلمان

کشور آلمان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای فعال در صنایع مختلف است. این کشور یکی از اصلی‌ترین کشورها در صادرات چوب و پارکت برند بوئن است و طرح‌های فراوانی برای حفظ پایداری جنگل‌های ملی ایجاد کرده است. از انواع چوبی که این کشور به دیگر کشورهای جهان صادر می‌کند می‌توان به صنوبر، کاج، بلوط و راش اشاره کرد. برند معروف بوئن که در تولید پارکت چوبی در جهان معروف است متعلق به این کشور است.

واردات چوب از آلمان

واردات چوب از سوئیس

کشور سوئیس هم یکی از کشورهای فعال در حوزه صادرات چوب است. این کشور انواع چوب‌مانند، سرو، کاج، بلوط و… را به دیگر کشورهای جهان صادر می‌کند و این چوب‌ها به دلیل طول عمر و کیفیت بالا طرف‌داران بسیاری در بین خریداران در سراسر جهان دارند. برند باورک که یکی دیگر از برندهای معروف در حوزه پارکت چوبی در جهان است متعلق به این کشور است.

واردات چوب نیازمند طی‌کردن چه مراحلی است؟

یکی از سؤالات مهمی که ممکن است ذهن افراد را به خود مشغول کند این است که چرا واردات چوب نیاز به تخصص دارد؟ واردات چوب نیازمند مولفه‌های مختلف است و نوعی تخصص محسوب می‌شود. واردات چوب مراحل مختلف و پیچیده‌ای دارد که اگر به آن‌ها آگاه نباشید ممکن است در هرکدام از این مراحل دچار مشکل شوید و سرمایه شما از بین برود. واردکردن چوب از کشورهای مختلف نیازمند طی‌کردن مراحل مختلفی است که در این بخش به آن‌ها می‌پردازیم.

انتخاب کشور موردنظر و داشتن کارت بازرگانی برای واردات چوب

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم هرکدام از انواع چوب دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود است. در وهله اول باید تصمیم بگیرید که قرار است از چوب وارد شده در چه حوزه‌هایی استفاده کنید، برای مثال اگر تصمیم به تولید مبلمان دارید نیازمند چوبی هستید که انعطاف‌پذیری مناسب داشته باشد، مثل چوب درخت گردو و بلوط و اگر قصد خرید پارکت چوبی دارید باید به دوام، کیفیت، عایق بودن و… چوب دقت کنید. دریافت کارت بازرگانی، از دیگر مواردی است که در وهله اول باید انجام دهید. این کارت در دو نوع حقیقی و حقوقی صادر می‌شود و برای دریافت آن نیازمند مراجعه به مراکز قانونی مرتبط هستید.

آشنایی با قوانین کشور مبدأ برای وارد کردن چوب

هرکدام از کشورهایی که نام بردیم، قوانین مختلفی برای صادرکردن چوب دارند و عدم آشنایی با این مقررات ممکن است چالش‌های مختلفی برای شما به وجود بیاورد. برای کسب اطلاعات در این حوزه و آشنایی با قوانین کشورهای مختلف می‌توانید به اتاق بازرگانی صنایع و معادن، شرکت‌های فعال در این حوزه و سازمان توسعه تجارت ایران مراجعه کنید.

آشنایی با قوانین کشور مبدأ برای وارد کردن چوب

درخواست ارسال پیش‌فاکتور قبل از واردات چوب

درخواست ارسال پیش‌فاکتور یا ‌پرفرما در واقع نوعی سند است که شخص فروشنده برای شخص خریدار ارسال می‌کند و در طی انجام این عمل فروشنده ارزیابی می‌شود و در مرحله بعد اقدامات موردنیاز برای دریافت مجوزهای مربوطه انجام می‌شوند.

ثبت سفارش برای واردات چوب

این مرحله مهم‌ترین و ضروری‌ترین مرحله در واردات چوب است و در طی آن خریدار مجوزی از سازمان توسعه تجارت ایران دریافت می‌کند که نشان‌دهندهٔ قاچاق نبودن کالا است و مالکیت شما را تأیید می‌کند.

پرداخت بین‌المللی واردات چوب

در این مرحله شما باید هزینه چوب‌ و یا محصولات چوبی مثل پارکت‌های چوبی خریداری شده را با ارز کشور مبدأ تأمین کنید و به کشور مبدأ ارسال کنید. برای انجام این کار شما می‌توانید از بانک مرکزی ارز تهیه کنید.

هزینه‌ بیمه و حمل‌ونقل واردات چوب

پرداختن هزینه‌ بیمه و حمل‌ونقل از دیگر مراحلی است که در واردات چوب باید انجام دهید. درصورتی‌که افراد غیرمتخصص برای واردات چوب و پارکت چوبی اقدام کنند، نتیجه آن عرضه محصولات و پارکت‌های غیراستاندارد و بی‌کیفیت به بازار خواهد بود که دوام خوبی نداشته و به‌راحتی آسیب می‌بینند. بنابراین، بسیار حائز اهمیت است که پارکت و سایر محصولات چوبی را از مرجعی معتبر و تخصصی تهیه کنید.

هزینه‌ بیمه و حمل‌ونقل واردات چوب

پارس آرای کوهستان ارائه‌دهنده پارکت‌های چوبی باکیفیت

در این مقاله به بررسی این موضوع که چرا واردات چوب نیاز به تخصص دارد؟ پرداختیم. شرکت پارس آرای کوهستان با بیش از چند دهه فعالیت در حوزه صنایع چوب آماده ارائه خدمات به شما است. یکی از اصلی‌ترین خدمات شرکت پارس آرای کوهستان واردات پارکت چوبی باکیفیت از برترین کشورهای فعال در این حوزه است. برند بوئن آلمان و برند سوئیسی باورک از برندهایی هستند که در شرکت پارس آرای کوهستان ارائه می‌شوند. شما عزیزان می‌توانید با خرید پارکتی خوب و مرغوب از مزایای بی‌شمار آن بهره‌مند شوید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

برچسب ها: