چرا قیمت پارکت‌های چوبی با یکدیگر متفاوت است؟

چیدمان و طراحی فضای خانه و یا محیط کار به دلیل تنوع زیاد پارکت چوبی موضوعی بسیار دشوار و گیج‌کننده است. شما باید بتوانید یک طراحی متناسب با کاربری فضای خود انتخاب کرده و از عناصر و گزینه‌هایی استفاده کنید که بهتر و دقیق‌تر نیاز‌های شما را برآورده کند. امروزه شاهد تنوع زیادی در کف‌پوش‌ها هستیم و این فرصت برای ما مهیاست تا بدون هیچ محدودیتی از بین گزینه‌های مختلف انتخاب کنیم.

علاوه بر توجه به ویژگی‌های دکوراسیون و تجهیزات فضا، توجه به زیبایی فضا و نکات کلیدی در طراحی نیز حائز اهمیت است. دانش و اطلاعات جدید به‌دست‌آمده، ثابت می‌کند که چیدمان یک فضا و همچنین زیبایی‌شناسی و جلوه‌های بصری آن می‌تواند تأثیر زیادی بر انرژی ناشی از فضا داشته باشد و حتی می‌تواند بسیاری از مشکلات مانند افسردگی را حل کند.

پارکت چوبی یکی از گزینه‌هایی است که علاوه بر افزودن زیبایی به فضا می‌تواند نقش زیادی در روحیه ساکنین نیز داشته باشد. اما در بین پارکت‌های چوبی مختلف اختلاف قیمت وجود دارد. به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم به پاسخ این سؤال که چرا قیمت پارکت‌های چوبی با یکدیگر متفاوت است؟ بپردازیم، در ادامه با ما همراه باشید.

تفاوت قیمت پارکت‌های چوبی با یکدیگر

عوامل مؤثر بر قیمت پارکت‌های چوبی

چرا قیمت پارکت‌های چوبی با یکدیگر متفاوت است؟ قیمت کف‌پوش چوبی بر اساس عوامل مختلف از جمله نوع چوب و کیفیت مواد، پیچیدگی طرح یا پترن، روش نصب و یا دیگر هزینه‌های اضافی تخمین زد. در زیر عوامل مؤثر بر قیمت کف پوش را ارائه می‌دهیم:

  • نوع چوب پارکت

انواع چوب قیمت‌های متفاوتی دارند. چوب‌های کمیاب معمولاً گران‌تر از گزینه‌های رایج‌تر هستند. به‌عنوان‌مثال، بلوط و افرا به‌طورکلی ارزان‌تر از کفپوش راش و چوب ماهون هستند.

  • ضخامت کف‌پوش چوبی

از دیگر عوامل تعیین‌کننده قیمت پارکت، ضخامتی است که این محصول دارد. هر چه کف‌پوش ضخیم‌تری انتخاب شود، قیمت بالاتری هم باید پرداخت گردد.

  • کیفیت چوب پارکت

کیفیت چوب به‌کاررفته در ساخت پارکت بر قیمت آن تأثیر دارد. چوبی که از کیفیت بالاتری برخوردار است و علاوه بر این، لکه و نواقص کمتری دارد گران‌تر از چوب باکیفیت پایین‌تر است.

  • پیچیدگی طرح پارکت چوبی

پیچیدگی طرح یا الگو بر قیمت کف‌پوش چوبی تأثیر می‌گذارد. طرح‌های سفارشی یا پیچیده؛ مانند منبت‌های پیچیده نیاز به نیروی کار و تخصص بیشتری دارند و در نتیجه هزینه‌های بیشتری را به همراه دارند.

پیچیدگی طرح پارکت چوبی

  • برند و شرکت تولیدکننده پارکت چوبی

از دیگر عواملی که بر قیمت این محصولات تأثیر می‌گذارد، برند و شرکتی است که کفپوش را تولید می‌کند.

  • هزینه‌های اضافی نصب پارکت

پرداخت‌های اضافی مانند رنگ‌آمیزی، روغن‌کاری یا لاک‌زدن روی قیمت تأثیر می‌گذارد. هزینه‌هایی که زیبایی طبیعی و دوام چوب را افزایش می‌دهد می‌تواند هزینه کلی و نهایی را تحت‌تأثیر قرار دهد.

  • افزایش عرضه و تقاضای پارکت چوبی در بازار

عرضه و تقاضای بازار نیز بر قیمت و عرضه کف‌پوش تأثیر خواهد گذاشت. نوسانات قیمت بازار و دردسترس‌بودن انواع خاصی از چوب می‌تواند بر قیمت کف‌پوش‌های چوبی تأثیر بگذارد.

  • داشتن گارانتی پارکت چوبی

داشتن کارت گارانتی محصول نشان‌دهنده احترام به مشتری و اعتماد سازنده به محصول خود است.

کشور سازنده نقش مهمی در تعیین قیمت پارکت دارد. به‌عنوان‌مثال، قیمت پارکت اروپایی (مانند آلمان) بالاتر از قیمت پارکت ترکیه است. ابعاد پارکت نیز بر قیمت نهایی آن تأثیر می‌گذارد. به‌عبارت‌دیگر، هر چه ابعاد کف پوش بزرگ باشد، قیمت آن نیز بیشتر است. کف‌پوش‌های منحنی یا مشکل‌دار بسیار گران‌تر از کف‌های مسطح هستند. چرا که تولید پارکت در حالت منحنی یا مشکل‌دار بسیار پرهزینه است. علاوه بر این، پارکت چوبی پیش‌ساخته گران‌تر از کف‌پوش‌های است که در محل، ساب خورده و زنگ‌زده می‌شوند.

داشتن گارانتی پارکت چوبی

تأثیر چوب مورد استفاده بر قیمت پارکت چوبی

چوب مورداستفاده در پارکت نیز تعیین‌کننده قیمت این کف‌پوش‌های چوبی است. در ادامه به برخی از چوب‌هایی که در ساخت کف‌پوش به کار گرفته می‌شود و قیمت آن‌ها می‌پردازیم.

پارکت چوبی بلوط

این نوع پارکت یکی از متداول‌ترین انواع پارکت در ایران (و شاید حتی در جهان) است و به دودسته بلوط قرمز و بلوط سفید تقسیم می‌شود. باتوجه‌به این که استفاده از چوب درخت بلوط در ایران ممنوع شده است، چوب بلوط از دیگر کشور‌ها وارد می‌شود. کفپوش بلوط با ظاهری گرم و زیبا قادر است تا نیاز هر سلیقه‌ای را برآورده کند. نصب کف پوش بلوط نیازمند دانش و تجربه فراوانی است.

از جمله مزایای این پارکت می‌توان به استقامت بالا در مقابل خط‌وخش اشاره کرد. اگرچه در مورد این کف‌پوش هم عواملی همچون ضخامت و شرکت سازنده در تعیین قیمت مؤثر هستند. اما به دلیل این که این نوع چوب از کشورهای دیگر وارد می‌شود و مشمول هزینه‌های حمل‌ونقل و… می‌گردد، قیمت بالاتری دارد.

پارکت چوبی راش

برای ساخت کف‌پوش چوبی از نوع راش می‌بایست چوب درختان راش در ایران قطع شود و نیازی به واردکردن چوب نیست. این چوب به دلیل وجود رنگ قرمز باعث می‌شود فضای خانه شما جذاب و گرم شود. از جمله مزایای این پارکت می‌توان به گرما بخشیدن به فضای خانه اشاره کرد. قیمت این جوب در مقایسه با چوب بلوط کمتر است، اما باز هم در دسته کف‌پوش‌های چوبی با قیمت بالا قرار دارد.

پارکت چوبی گردو

پارکت‌های چوبی از نوع گردو از زیباترین و لوکس‌ترین کف‌پوش‌هایی هستند که در بازار دیده می‌شوند. در ساخت این نوع پارکت، از دو نوع چوب یعنی گردوی ایرانی و آمریکایی استفاده می‌شود. چوب گردوی ایرانی قهوه‌ای‌رنگ است و نوع آمریکایی نیز به رنگ قهوه‌ای تیره است. بعد از پارکت کردن خانه با چوب گردو متوجه دوچندان شدن زیبایی و ظرافت فضای خانه خود خواهید شد. پارکتی که از چوب گردو ساخته شده باشد نیز یکی از گران‌قیمت‌ترین انواع پارکت محسوب می‌شود.

تأثیر چوب مورد استفاده بر قیمت پارکت چوبی

خرید انواع پارکت چوبی باکیفیت بی‌نظیر از پارس آرای کوهستان

پارس آرای کوهستان یکی از برترین ارائه‌کنندگان پارکت چوبی است که محصولات باکیفیت بالا و با بیشترین دوام و ماندگاری را ارائه می‌دهد. این مجموعه با در اختیار داشتن کادری مجرب و متخصص، به شما عزیزان توضیحات و راهنمایی‌های لازم را در مورد نوع چوب و دلیل بالا و یا پایین‌بودن قیمت ارائه می‌دهد و باتوجه‌به سبک دکوراسیون و طرحی که مد نظرتان است، بهترین پارکت را پیشنهاد خواهد داد. پارکت‌های ارائه شده توسط پارس آرای کوهستان از استقامت و دوام بالایی برخوردارند و همین ویژگی‌ها مجموعه ما را به گزینه‌ای مناسب برای زیبایی و گرما بخشیدن به محیط داخلی خانه و یا محیط کار تبدیل کرده است.

برچسب ها: