چرا زیر سازی قبل از نصب پارکت از اهمیت برخوردار می باشد؟

پارکت مدت طولانی می باشد که توسط معماران  و طراحان در حال استفاده است و در میان افراد مختلف جامعه دارای محبوبیت زیادی است. پارکت چوبی دارای تنوع رنگی بسیار زیادی می باشد به طوری که با سلیقه اکثر افراد در سطوح مختلف جامعه سازگاری دارد از طرفی این کف پوش های جذاب را می توان به روش ها و شکل های گوناگون کنار یکدیگر قرار داد و محیطی متفاوت را به وجود آورد.

برای نصب پارکت چوبی نیاز است که قطعات چوبی یا تایل ها کنار یکدیگر قرار گیرند به همین دلیل نیاز است آن محیط خالی از هرگونه وسیله ای شود.

نصب و زیر سازی پارکت چوبی

برای نصب هر کف پوشی به خصوص  پارکت چوبی نیاز است که سطح زیرین آن کاملا صاف، یک دست و نباید دارای پستی و بلندی باشد. یکی از بهترین زیر سازی ها برای نصب پارکت چوبی، سرامیک یا موزاییک می باشد که سطحی کاملا صاف را برای نصاب به وجود بیاورند و بهترین کیفیت را به شما بدهند.

دلیل اول

اولین دلیل برای اهمیت زیر سازی این است که حشرات به زیر کف پوش ها نفوظ نکنند. با راه پیدا کردن انواع حشرات به زیر تایل ها مکان مناسبی برای تخم گذاری به وجود می آید و در صورت چوب خوار بودن این حشرات دیگر شانسی برای پارکت های شما وجود نخواهد داشت.

دلیل دوم

دومین دلیل برای زیر سازی مناسب و نداشتن پستی و بلندی عدم نفوظ رطوبت به زیر پارکت ها می باشد. یکی از اصلی ترین دشمنان پارکت های چوبی آب می باشد. شما نمی توانید همیشه مراقب نریختن آب بر روی پارکت های خانه خود باشید ولی در صورتی که آب را به سرعت پاک کنید دیگر مشکلی به وجود نخواهد آمد. ولی در یک مورد می تواند برای شما مشکل ساز شود و آن هم عدم وجود زیر سازی مناسب است. در صورت وجود پستی و بلندی در زیر پارکت ها ممکن است درز ها به خوبی بسته نشوند و در این صورت آب به زیر پارکت ها نفوذ خواهد کرد.

با توجه به اینکه جنس پارکت ها از چوب می باشد در مجاورت رطوبت قرار گرفتن آن ها باعث می شود که باد کنند و بعد از مدتی مجبور به تعویض بخشی از آن ها شوید.

دلیل سوم

سومین دلیل هم عدم راحتی می باشد. در صورت وجود پستی بلندی شما دیگر حس خوب راه رفتن بر روی پارکت های چوبی را نخواهید داشت و ممکن است موجب آسیب رسیدن به کمر و پا درد هم شود.

 البته این نکته قابل توجه می باشد که پارکت های ساخته شده توسط شرکت های بزرگ در دنیا و استفاده از تکنولوژی های به روز تا حدی آن ها را در برابر عوامل محیطی مقاوم کرده است و شما با تهیه پارکت های چوبی از این شرکت ها می توانید خیال راحت تری داشته باشید ولی به صورت 100 درصد در برابر رطوبت و حشرات مقاوم نیستند پس در نگهداری از آن ها بیشترین مراقبت را داشته باشید.

چرا زیر سازی قبل از نصب پارکت از اهمیت برخوردار می باشد؟
چرا زیر سازی قبل از نصب پارکت از اهمیت برخوردار می باشد؟

به صورت کلی 4 مرحله برای نصب پارکت های چوبی وجود دارد

زیر سازی مناسب

نصب فوم پارکت در صورت لزوم

نصب قطعات

پر کردن فضا های خالی

پر کردن فضاهای خالی

مرحله اول زیر سازی می باشد که قبل تر در مورد آن به صورت کامل پرداختیم و باید قبل از شروع نصب پارکت تمام نقاط ناهموار پوشانده شود و آماده برای نصب شود.

نصب فوم

یکی از مواردی که تعدادی از نصاب ها و شرکت ها انجام می دهند نصب فوم زیر پارکت ها می باشد. استفاده از این لایه کمک به عایق شده پارت می شود.

یکی از مواردی که در هنگام راه رفتن بر روی پارکت های چوبی ممکن است حس کرده باشید صدای کشیده شدن پا بر روی آن ها می باشد. به همین دلیل این فوم ها می توانند عایق صدای خوبی برای این کف پوش ها باشند از طرفی لایه ای مناسب برای نفوذ آب، حرارت و حشرات نیز هستند.

نصب قطعات پارکت

در مرحله بعدی شروع به نصب تایل ها در کنار یک دیگر خواهیم کرد ولی بهتر است یک کار دیگر قبل از آن انجام دهیم. بهتر است قبل از شروع کردن بهنصب قطعات آن ها را به مدت یک یا دو ساعت در محیط اتاق و با فاصله از یکدیگر قرار دهیم دمای آن ها با دمای اتاق یکی شود.به دلیل ایمکه قطعات پارکت ها از جنس چوب می باشند با تغییر دما دچار تغییر سایز خواهد شد و قرار دادن آن بدون حرکت این امکان را می دهد تا با این تغییر دما مواجه نشویم.

مرحله آخر

بعد از زیر سازی و قرار دادن تایل ها در کنار یکدیگر فضای کوچکی بین پارکت ها و دیوار به وجود می آید که معمولا آن ها را با قرنیز ها پر می کنند و توصیه می شود برای ماندگاری بیشتر پارکت های منزل خود تا 24 ساعت از قرار دادن اجسام سنگین بر روی آن ها جلوگیری کنید.

چرا زیر سازی قبل از نصب پارکت از اهمیت برخوردار می باشد؟
چرا زیر سازی قبل از نصب پارکت از اهمیت برخوردار می باشد؟

استراتژی رنگ ها

یکی از اصلی ترین عناصر طراحی دکوراسیون داخلی هر منزلی را رنگ ها تشکیل می دهند. رنگ آمیزی منازل بر روی روحیه افراد دارای تاثیر بسزایی هستند ولی باید رنگ ها را شناخت و از آن ها به درستی استفاده کرد تا محیطی زیبا برای زندگی افراد به وجود آورد.

برای تزیین منزل خود گزینه های زیادی مانند پارکت های چوبی، استفاده از چوب ترموود در نما و طراحی داخلی، سونا و … دارید. استفاده از این مصالح انتخاب های زیادی را در اختیار شما قرار داد است ولی در عین حال بسیار سخت می باشد. شما می توانید به وسیله اکسسوری های مختلف به همراه رنگ های گوناگون این تغییر بزرگ ولی کمی سخت را برای محیط زندگی خود به وجود بیاورید.

معرفی ابتدایی رنگ ها

شما برای استفاده از رنگ های گوناگون در طراحی های خود نیاز به شناخت رنگ ها دارید و در اصل سه رنگ اصلی و پایه وجود دارد.

قرمز

آبی

زرد

در واقع می توان گفت که تمامی رنگ ها از ترکیب این سه رنگ به وجود می آیند به همین دلیل سه رنگ اصلی نامیده می شوند. این رنگ ها دارای سه مکمل نیز می باشند.

بنفش

نارنجی

سبز

رنگ بنفش از ترکیب آبی و قرمز بدست می آیند، نارنجی از ترکیب زرد و قرمز در آخر سبز از ترکیب آبی و زرد به وجود می آید. ترکیب هر یک از این رنگ ها دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد که در مقاله های بعدی به آن ها می پردازیم تا بهترین محیط را برای منزل خود به ارمغان بیاورید.

پارس آرای کوهستان

با توجه به کاربردهای بسیاری که چوب در صنعت ساختمان‌سازی دارد و همچنین مسیری که طبیعت در پیش گرفته است، میزان تقاضای آن همواره رو به رشد بوده است. در این بین تنوع محصولات چوبی بسیار بوده و از تنوع فراوانی برخوردار است. پارس آرای کوهستان با گردآوری بهترین مجموعه از محصولات چوبی به مرجعی معتبر برای تأمین چوب ترموود و پارکت های چوبی تبدیل شده و این امکان را به مهندسین و کارفرمایان داده است که در صورت تمایل برای استعلام از محصولات با مشاورین مجرب دفتر مرکزی پارس آرای کوهستان تماس حاصل فرمایند.

تماس با ما

برچسب ها: