پرایمر ضد آب کننده ترموود؛ فناوری پیشرفته برای افزایش مقاومت چوب

ترموود به‌عنوان یک مصالح ساختمانی با ویژگی‌های زیبا و مقاوم در برابر شرایط جوی مورداستفاده قرار می‌گیرد. یکی از نکات مهم دررابطه‌با محصولات چوبی مختلف مانند ترموود، افزایش مقاومت این متریال در برابر نفوذ آب و رطوبت است. استفاده از پرایمر ضد آب کننده ترموود، یک راهکار موثر می‌باشد تا دوام این ماده در برابر عوامل جوی حفظ شود. ازاین‌رو در فرایند حفاظت و مقاوم‌سازی چوب ترموود، استفاده از پرایمر ضد آب کننده یک گام حیاتی است. در این مطلب به بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای این پوشش مقاوم‌کننده می‌پردازیم.

پرایمر ضد آب کننده ترموود چیست؟

پس از به‌پایان‌رسیدن فرایند ترموپرسینگ، در مرحله پایانی برای افزایش مقاومت این محصول در برابر نفوذ آب و رطوبت از پرایمر ضد آب کننده ترموود استفاده می‌شود. به‌طورکلی پرایمر ضد آب کننده یک ماده مخصوص است که به‌عنوان لایه پایه به سطح چوب ترموود افزوده می‌شود. این پوشش علاوه بر آبگیری چوب، از نفوذ آب و مواد آلی جلوگیری می‌کند.

ویژگی‌های پرایمر ضد آب کننده

همان‌طور که گفته شد استفاده از پرایمر ضد آب کننده باعث افزایش مقاومت چوب ترموود نسب به نفوذ آب و برخی مواد آلی می‌شود. اما این ماده از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است و قابلیت‌های متنوعی را به به ترموود اضافه می‌کند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های پرایمر ضد آب کننده می‌پردازیم.

این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • افزایش مقاومت ترموود در برابر رطوبت
  • افزایش مقاومت ترموود در برابر خرابی
  • افزایش مقاومت ترموود در برابر حشرات و قارچ‌ها
  • افزایش مقاومت در برابر اشعه فرابنفش
  • افزایش مقاومت در برابر نفوذ گرد و خاک

افزایش مقاومت ترموود در برابر رطوبت؛ یک ویژگی مهم در پرایمر ضد آب کننده ترموود

یکی از ویژگی‌های پرایمر ضد آب کننده ترموود مربوط به افزایش مقاومت این متریال در برابر رطوبت و نفوذ آب می‌شود. پرایمر ضد آب به ترموود کمک می‌کند تا نفوذ آب به داخل ساختار چوبی ترموود کاهش یابد. این موضوع همچنین باعث جلوگیری از تغییر اندازه ترموود و کاهش وزن این محصول می‌شود.

افزایش مقاومت ترموود در برابر خرابی

افزایش مقاومت در برابر خرابی از دیگر ویژگی‌های پرایمر ضد آب کننده ترموود است. به‌طورکلی یکی از مشکلات مصالح ساختمانی، خرابی آن‌ها در برابر عوامل مختلفی مانند نشست سازه یا گذشتن مدتی از طول عمر مفید می‌باشد. ماده پرایمر این میزان خرابی را کاهش می‌دهد و باعث افزایش طول عمر ترموود و جلوگیری از بازسازی می‌شود.

افزایش مقاومت در برابر حشرات و قارچ‌ها

نفوذ حشرات و یا قارچ‌ها یکی دیگر از عوامل مهمی است که در متریال‌های چوبی رخ می‌دهد. اما استفاده از پرایمر ضد آب کننده از این موضوع جلوگیری می‌کند. این ویژگی مانند سایر ویژگی‌های نامبرده باعث افزایش طول عمر ترموود می‌شود.

افزایش مقاومت در برابر اشعه فرابنفش

یکی دیگر از اتفاقاتی که در طول زمان برای محصولات چوبی صنعتی مانند ترموودها رخ می‌دهد، تغییر رنگ این متریال‌ها در برابر اشعه فرابنفش خورشید است. تغییر رنگ ترموود باعث عدم یکدستی رنگ آن می‌شود. اما استفاده از پرایمر ضد آب کننده این مشکل را به طور کامل برطرف می‌کند.

افزایش مقاومت در برابر نفوذ گردوخاک

یکی دیگر از ویژگی‌های استفاده از پرایمر‌ضد‌آب‌کننده ترموود افزایش مقاومت در برابر نفوذ گردوخاک است. این موضوع باعث تمیز ماندن این محصول چوبی می‌شود و نیاز به تمیزکاری مداوم ندارید. همچنین از دیگر ویژگی‌های پرایمر‌ضد‌آب‌کننده می‌توان به کاهش تراکم ترموود اشاره کرد. این قابلیت باعث می‌شود تا لایه‌های ترموود در شرایط متراکم قرار بگیرند و مقاومت این محصول افزایش پیدا کند.

کاربردهای پرایمر ضد آب کننده ترموود

به‌طورکلی از پرایمر ضد آب کننده ترموود در پروژه‌های ساختمانی تمام چوبی استفاده می‌شود و این ماده طول عمر و مقاومت سازه‌های چوبی را افزایش می‌دهد. یکی از مهم‌ترین مصارف پرایمر ضد آب کننده می‌توان به استفاده در قاب پنجره منازل و درب‌ها اشاره کرد. همچنین از این ماده برای ضد آب‌کردن وسایل چوبی مختلف مانند انواع کمدهای چوبی، کابینت‌ها، تختخواب، صندلی و بسیاری از موارد دیگر استفاده می‌شود. علاوه بر استفاده از پرایمر ضد آب کننده در صنعت ساختمانی، از این ماده برای ضد آب‌کردن موارد خاصی مانند قایق‌ چوبی، وسایل دکوری چوبی، نرده‌های چوبی، مبلمان چوبی و نیمکت‌های چوبی نیز استفاده می‌شود.

انتخاب پرایمر مناسب

انتخاب پرایمر مناسب بسیار اهمیت دارد. باید از پرایمرهایی که توانایی ایجاد لایه محافظ بر روی چوب داشته باشند، استفاده کرد. در انتخاب پرایمر ضد آب، بهتر است از محصولات باکیفیت و مؤثر استفاده کنید. برای بررسی میزان کیفیت پرایمر موردنظر می‌توانید از این ماده در یک بخش محدود استفاده کنید و با بررسی ویژگی‌های آن کیفیت این محصول را بسنجید. برای استفاده از پرایمر ضد آب کننده ترموود توصیه می‌شود طبق دستورالعمل‌های شرکت تولیدکننده پیش بروید.

نوسازی پرایمر ضد آ‌ب کننده

در طول زمان و با گذر از شرایط جوی مختلف، ممکن است نیاز استفاده مجدد از پر‌ا‌یمر‌ضد‌آب باشد. نوسازی پرایمر می‌تواند مانع از آسیب به ترموود شود. این ماده یک عامل کلیدی در فرایند مراقبت و حفاظت از این محصول چوبی است. با استفاده صحیح از پرایمر، می‌توانید عمر مفید چوب را افزایش دهید و از خصوصیات طبیعی آن به بهترین نحو بهره‌مند شوید.

پارس آرای کوهستان؛ عرضه‌کننده متنوع‌ترین رنگ‌ها و پوشش‌های چوب

شرکت پارس آرای کوهستان یکی از برترین مجموعه‌های فعال در زمینه محصولات چوبی، رنگ‌ها و پوشش‌های چوب است. شرکت ما با بیش از 15 سال سابقه در این زمینه یکی از معتبرترین مجموعه‌ها به‌شمار می‌آید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر خدمات مجموعه ما کارشناسان شرکت ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

علت استفاده از پرایمر ضدآب کننده ترموود چیست؟

دلایل مختلفی برای استفاده از پرایمر ضدآب کننده وجود دارد. به‌طورکلی این ماده باعث افزایش مقاومت ترموود در برابر نفوذ آب و رطوبت، حشرات و قارچ‌ها، اشعه فرابنفش خورشید، گردوخاک و بسیاری از موارد دیگر می‌شود. استفاده از این ماده باعث افزایش طول عمر متریال‌های چوبی به‌ویژه ترموود می‌شود.

آیا استفاده از پرایمر‌ضد‌آب‌کننده ترموود باعث جلوگیری از نفوذ اشعه فرابنفش می‌شود؟

بله به‌طورکلی اشعه فرابنفش از خورشید ساطع شده و تابش مستقیم این اشعه باعث کم‌رنگ‌شدن چوب می‌شود. استفاده از پرایمر‌ضد‌آب‌کننده ترموود باعث یکدستی رنگ این محصولات چوبی می‌شود.

برچسب ها: