چطور بهترین پارکت را برای کف سالن پذیرایی انتخاب کنیم؟

کفپوش یکی از مهم‌ترین المان‌ها در دکوراسیون سالن پذیرایی است که تاثیر فراوانی بر روی زیبایی و جذابیت طراحی داخلی این بخش از منزل دارد. در این بین پارکت‌های چوبی از پرطرفدارترین انواع کفپوش‌ها در دکوراسیون داخلی هستند. در صورتی که طرح و رنگ این پارکت‌ها را به دقت انتخاب کنید، فضایی بی‌نظیری در سالن پذیرایی شما ایجاد می‌شود. پارکت چوبی به طور کلی کفپوشی که قابلیت بالایی برای اجرا در فضاهای مختلف دارد و می‌تواند با هر سلیقه و دکوراسیونی هماهنگی داشته باشد. در این مطلب از پارس آرای کوهستان به اهمیت پارکت کف پذیرایی می‌پردازیم.

از کدام پارکت برای کف سالن پذیرایی استفاده کنیم؟

طرح و جنس و رنگ کفپوش پارکت در زیبایی کف سالن پذیرایی تاثیر زیادی دارد. بنابراین بهتر است شما در هنگام انتخاب طرح و رنگ پارکت به طرح و رنگ سایر عناصر موجود در دکوراسیون پذیرایی نظیر رنگ دیوارها و رنگ سقف و ابعاد سالن پذیرایی توجه کنید. سپس از بین این مدل‌های متنوع پارکت با طرح بی‌نظیری را انتخاب کنید.

اگر رنگ دیوار اتاق پذیرایی شما تیره است بهتر است از رنگ‌های روشن پارکت برای پوشاندن کف سالن پذیرایی استفاده کنید. همچنین اگر اتاق پذیرایی شما دارای سقفی کوتاه است پارکت‌هایی با رنگ روشن می‌توانند برای شما انتخابی مناسب و ایده‌آل به شمار بیایند.

پارکت رنگ تیره
پارکت رنگ تیره

 

چرا باید از پارکت رنگ تیره برای پوشاندن کف اتاق پذیرایی استفاده کنیم؟

اگر تمایل دارید فضای اتاق پذیرایی شما پهن‌تر از اندازه واقعی‌اش به نظر برسد بهتر است دیوارها و سقف را به کمک رنگ‌ها‌ ی روشن رنگ آمیزی کنید. سپس از پارکت رنگ تیره برای پوشاندن کف اتاق پذیرایی استفاده کنید. از بین انواع پارکت مناسب برای کف پذیرایی توصیه می‌کنیم به سراغ پارکت‌هایی با رنگ‌های روشن نظیر بژ و کرم بروید.

چرا که باعث روشن‌تر و بزرگ‌تر به نظر رسیدن سالن پذیرایی می‌شوند. از طرفی این مدل کفپوش‌ها شادی و آرامش را برای فضای پذیرایی‌های کوچک و بزرگ به ارمغان می‌آورند. پارکت‌های چوبی با طیف رنگی قهوه‌ای هم فضای طبیعی و بی‌نظیری را در دکوراسیون سالن پذیرایی ایجاد می‌کنند. همچنین شما می‌توانید برای ایجاد فضایی گرم در اتاق پذیرایی از پارکت‌ها‌ ی فندقی استفاده کنید.

نکاتی که باید در زمان انتخاب رنگ پارکت کف پذیرایی به آن‌ها توجه کنید

یکی از اولین مواردی که باید در زمینه انتخاب پارکت برای کف سالن پذیرایی به خاطر بسپارید، رنگ مبلمان و دکوراسیون پذیرایی است. دلیل این امر این است که شما طبیعتا دوست ندارید رنگ کفپوش چوبی شما با رنگ مبلمان و دکوراسیون شما کاملا شبیه به هم باشند. یک اصل بسیار مهم در دکوراسیون وجود دارد که می‌گوید مطابقت همه چیز با هم باعث می‌شود اتاق به هم ریخته به نظر برسد. به همین دلیل هم شما باید به دنبال رنگ‌هایی باشید که با یکدیگر تضاد دارند.

یک کفپوش زیبا مورد علاقه بسیاری از افراد است و وقتی یک فضای باز و بزرگ داشته باشید، عنصر اصلی آن، قسمت کفپوش خواهد بود. به طور کلی شما باید رنگ‌های عمیق را برای پذیرایی بزرگ و باز خود در نظر بگیرید. زیرا این کار باعث می‌شود تا ماهیت کف درخشان‌تر شود.

پارکت کف برای پذیرایی کوچک

اگر یک پذیرایی کوچک دارید که هنگام روشنایی طبیعی محدود است یا از قبل دارای دیوارهای رنگی تیره است، باید کفپوش‌های چوبی با رنگ روشن‌تری را انتخاب کنید. کف پوش بیش از حد تیره باعث ایجاد حس نابودی و تاریکی در پذیرایی شما می‌شود.

از طرف دیگر، اگر یک پذیرایی دارید که دیوارهای آن به رنگ روشن است، انتخاب یک پارکت چوبی تیره برای کفپوش، جلوه‌ای مدرن و امروزی ایجاد می‌کند. به طور معمول کسانی که می‌خواهند سالن پذیرایی به سبک هنری داشته باشند، از کفپوش مشکی یا قرمز پر رنگ استفاده می‌کنند.

پارکت چوبی برای پوشاندن خراش‌ها و فرورفتگی‌های کف پذیرایی بهترین گزینه است

ایجاد خراش‌ها‌  و فرو رفتگی‌ها‌  در کف پارکت شما به احتمال فراوان در مناطق پر رفت و آمد و مناطقی که حیوانات خانگی و بچه‌ها‌  بازی می‌کنند، اتفاق می‌افتد. اگر می‌خواهید این نقص‌ها‌ را به راحتی پنهان کنید، کفپوش چوبی با رنگ طبیعی را انتخاب کنید که سطح براق ندارد. با این انتخاب این طور به نظر می‌رسد که خراش‌ها‌  و فرورفتگی‌ها‌ متعلق به خود کفپوش‌ها‌ هستند و هیچکس متوجه این مسئله نخواهد شد.

نکته‌ای که باید بخاطر بسپارید این است که هیچ دو تخته چوبی پارکت، به طور کامل یکسان و شبیه به هم نیستند و هنگامی که صحبت از تخته‎ای است که در خانه شما نصب می‌شود، باید کمی فضا را سایه روشن‌تر یا تیره‌تر در نظر بگیرید.

اصول نظافت پارکت
اصول نظافت پارکت

اصول نظافت پارکت چوبی کف پذیرایی

در مرحله اول با استفاده از جارو برقی گرد و خاک را کامل پاک کنید. با استفاده از یک تی خشک محل‌ها‌یی که آب ریخته است را تمیز کنید. دقت داشته باشید ریختن آب به مرور باعث خراب شدن پارکت شما می‌شود. با استفاده از یک دستمال نرم و مرطوب که رطوبت کمی دارد کف را تمیز کنید. سپس با استفاده از شوینده‌ها‌ی مخصوص پارکت را شستشو دهید در مصرف این نوع شوینده‌ها‌ نیز نباید زیاده روی کنید. هر چند سال یکبار پارکت‌ها‌  را پولیش کنید. این کار باعث براق و تمیزتر شدن پارکت‌ها‌ می‌شود.

آیا سرامیک انتخاب مناسبی برای کف پذیرایی است؟

در این بخش از مطلب پارکت کف پذیرایی می‌خواهیم سرامیک را در صورت انتخاب برای کف پذیرایی مورد ارزیابی قرار بدهیم. سرامیک‌ها‌  به دلیل براق بودن و داشتن رنگ روشن بسیار جذاب هستند. علاوه بر آن قدم زدن روی سرامیک‌ها‌ی سرد در تابستان و یا سرامیک‌ها‌ی گرم در زمستان حس بسیار لذت بخشی است اما همین موضوع می‌تواند مشکلاتی مانند کمر درد و یا پا درد را برای شما ایجاد کند.

همچنین زمانی که سرامیک‌ها‌ خیس باشند احتمال سر خوردن بسیار زیاد است. پارکت‌ها  معمولا از جنس چوب هستند و تنوع زیادی نیز دارند. با توجه به این که از چوب ساخته شده‌اند در مقایسه با سرامیک‌ها‌  مشکلات کمتری دارند.

پارکت مناسب برای کف پذیرایی
پارکت مناسب برای کف پذیرایی

با پارکت مناسب برای کف پذیرایی، قدرت میزبانی خود را به رخ بکشید

نیازی به یکسان بودن رنگ پارکت پذیرایی و رنگ پارکت آشپزخانه نیست، اما اگر تشابه رنگ آن‌ها‌  حفظ شود نتیجه بهتری دارد. اگر در فضای پذیرایی از پارکت رنگ سفید یا پارکت بسیار روشن استفاده کرده‌اید از آن به عنوان پوشش کف آشپزخانه استفاده نکنید. برای راهروها و مسیرهای منتهی به اتاق‌ها‌ یا سایر بخش‌های خانه از همان پارکت‌ها‌یی استفاده کنید که در سالن اصلی بکار رفته است. در خانه‌ها‌یی با متراژ کمتر، از پارکت روشن به خصوص پارکت رنگ کرمی استفاده کنید.

مجموعه پارس آرای کوهستان بزرگ‌ترین مرجع تخصصی چوب‌های صنعت ساختمان در کشور است. با انتخاب مجموعه ما، می‌توانید نصب بهترین پارکت‌های چوبی با طرح و رنگ‌های مختلف برای سالن پذیرایی منزل را تضمین شده بدانید. برای دریافت هرگونه مشاوره در رابطه با انتخاب این پارکت‌ها می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید.

برچسب ها: