پارکت چوب راش

استفاده از پارکت چوب راش یکی از بهترین ایده‌ها و اقداماتی است، که می‌توانید در طراحی و تغییر دکوراسیون، از آن استفاده کنید. هماهنگی فوق‌العاده چوب راش با انواع دکوراسیون، ویژگی‌های بی‌نظیر و مزایای فوق‌العاده پارکت‌ چوبی ساخته شده با چوب راش، همگی از جمله دلایل استفاده از این محصول در دکوراسیون بسیاری از فضاهاست.

در ادامه قصد بررسی ویژگی‌ها، فواید و راه‌های نگهداری از پارکت چوبی را داریم؛ پس چنانچه قصد کسب اطلاعات درباره این نوع پارکت را دارید، با ما در پارس آرای کوهستان همراه باشید.

ویژگی‌های پارکت چوب راش

پارکت چوب راش یکی از محبوب‌ترین پارکت‌هایی است که به دلیل ویژگی‌های مطلوبی که دارد، همواره مورداستفاده قرار می‌گیرد. در ادامه قصد معرفی مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول را داریم.

ویژگی‌های پارکت چوب راش

  • زیبایی خاص و کم‌نظیر پارکت چوبی

یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده چوب راش، زیبایی آن است که با رنگ ملایم و الیاف صاف و نرم، قابلیت هماهنگ‌شدن با انواع دکوراسیون‌ را دارد. در واقع ظاهر این چوب کاملاً مات است و با استفاده از لاک‌زدن و روغن‌جلا هم نمی‌توان آن را براق کرد. شما با انتخاب کف‌پوش چوب راش، فضایی رؤیایی با تناژ رنگ صورتی ملایم را به محیط می‌بخشید که باعث افزایش حس آرامش در محیط خواهد شد.

  • مقاومت بالا پارکت چوب راش

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها، مقاومت نسبتاً بالا و مناسب آن است. پارکت چوب بلوط قرمز، یکی از بهترین پارکت‌هایی است که طبق مقیاس ژانکا، ضریب سختی ۱۲۹۰ را داراست و این در حالی است که ضریب سختی چوب راش ۱۳۰۰ تخمین زده می‌شود. به دلیل دارابودن این درجه سختی، می‌توان از آن برای مکان‌ها و فضاهای پررفت‌وآمد استفاده کرد.

  • پارت چوب راش و طول عمر مناسب

ازآنجایی‌که پارکت چوبی، دارای مقاومت بالایی در برابر عواملی مانند سایش، رطوبت، گرما، خش خوردگی و… دارند، ازاین‌رو می‌توان با رعایت یک سری نکات، طول عمر آن‌ها را افزایش داد. نکته جالب‌تر در خصوص این پارکت‌ها، امکان تعویض لایه رویی و بازسازی آن‌ها است که در صورت آسیب‌دیدن، می‌توان آن‌ها را تعمیر کرد و طول عمر آن‌ها را افزایش داد.

  • تنوع در طرح و رنگ‌بندی پارکت

یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده پارکت چوب راش، تنوع در طرح و رنگ‌بندی آن است که باعث پاسخگویی به سبک سلیقه‌های متفاوت می‌شود. با قطع‌کردن هر قسمت از چوب راش، رنگ متنوعی ظاهر می‌شود و در انواع رنگ‌های قهوه‌ای، قرمز و صورتی وجود دارند. همچنین با برش هر یک از لایه‌های چوب راش، طرح جدیدی به وجود می‌آید که باعث تنوع در طرح پارکت‌ها می‌شود.

تنوع در طرح و رنگ‌بندی پارکت

مزایای فوق‌العاده پارکت

استفاده از پارکت چوبی در بسیاری از مناطق به دلیل مزیت‌های ویژه‌ای که دارد، رواج یافته است. در ادامه به بررسی مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از چوب راش می‌پردازیم.

  • پارکت و مقاومت بالا در برابر خط‌وخش و نور آفتاب

یکی از مزیت‌های پارکت‌های چوب راش، مقاومت بالای آن‌ها نسبت به خراشیدگی، ضربه و سایش است. در صورت ایجاد خط‌وخش روی پارکت‌های چوب راش، این خش‌ها ظاهر نمایانی ندارند و ماهیت چوب راش به نحوی است که این خطوط را خیلی نمایان نمی‌کند. همچنین در اثر تابش اشعه فرابنفش نور خورشید، دچار رنگ‌پریدگی نمی‌شوند.

  • مقاومت پارکت چوب راش در برابر رطوبت

از دیگر مزایای چوب راش می‌توان به مقاومتی که در برابر رطوبت دارد اشاره کرد. ازآنجایی‌که کف‌پوش‌های چوب راش در برابر رطوبت و کاهش دما، تغییرات زیادی از خود نشان نمی‌دهند، گزینه‌ای عالی برای مناطقی است که میزان رطوبت در آن‌ها بالاست. این پارکت‌ها در اثر رطوبت دچار تورم، انقباض و تغییر شکل نمی‌شوند.

  • پارکت چوب راش و عایق حرارتی و صوتی

ازآنجایی‌که پارکت از چوب طبیعی ساخته شده و چوب راش عایق حرارت است، باعث گرما بخشیدن به فضا می‌شود. همچنین این پارکت‌ها علاوه بر نگهداری گرما، از انتقال صوت به طبقات زیرین جلوگیری می‌کنند و به ایزولاسیون حرارتی و صوتی فضا کمک می‌کنند.

  • نگهداری و تمیزکاری آسان پارکت چوب راش

نگهداری و مراقبت از پارکت‌های چوب راش کار سختی نیست و با رعایت یک سری نکات ساده می‌توانید از این پارکت‌ها به مدت طولانی استفاده کنید. همچنین برای نگهداری پارکت چوب راش نیازی به روش‌های دشوار و صرف هزینه‌های زیاد برای شوینده‌های مخصوص نیست و می‌توان با شوینده‌های معمولی آن‌ها را تمیز کرد.

 

نگهداری و تمیزکاری آسان پارکت

روش‌های نگهداری از پارکت چوب راش

همان‌طور که در مطالب فوق اشاره کردیم، نگهداری و مراقبت از آن کار دشواری نیست؛ اما به‌منظور افزایش طول عمر این پارکت‌ها و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی قصد داریم توصیه‌هایی در این باره بیان کنیم:

  • جلوگیری از برخورد اجسام تیز به پارکت

بهتر است در هنگام رفت‌و‌آمد از کفش‌های پاشنه‌بلند کمتر استفاده کنید. همچنین از سقوط اجسام سنگین و جابه‌جایی اجسامی که وزن بالایی دارند بپرهیزید.

  • استفاده از پد برای جلوگیری از ایجاد خط‌وخش روی پارک

استفاده از پدهایی که در زیر پایه‌های مبل، بوفه، میز تلویزیون، صندلی‌ها و… نصب می‌شوند، یک راه عالی برای جلوگیری از ایجاد خط‌وخش روی پارکت چوب راش است.

  • پارکت و استفاده کمتر از آب

بهتر است برای تمیزکردن چوب راش از مصرف آب به‌صورت طولانی‌مدت بپرهیزید. شما می‌توانید برای پاک‌کردن پارکت از یک‌پارچه نرم و یک شوینده مرطوب استفاده کنید. هر چند که چوب راش در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد؛ اما در اثر افزایش رطوبت، ممکن است چوب متورم شود و تغییر شکل دهد.

  • استفاده از واکس پارکت چوب راش

استفاده از این محصول علاوه بر افزایش مقاومت پارکت، باعث افزایش زیبایی می‌شود. ناگفته نماند که قبل از واکس‌زدن باید پارکت، تمیز و کاملاً خشک باشد.

استفاده از واکس پارکت

با پارکت چوب راش زیبایی را برای منازل خود به ارمغان آورید!

پارکت چوب راش یکی از بهترین گزینه‌های انتخابی به‌عنوان کفپوش در مکان‌های پررفت‌وآمد است. پارکت‌ چوب راش به دلیل تنوع رنگ‌بندی و طراحی فوق‌العاده برای انواع دکوراسیون مناسب است. همچنین ویژگی‌ها و مزیت‌های این پارکت باعث برتری و ‌محبوبیت هر چه بیشتر آن‌، در میان سایر پارکت‌ها شده است.

در مطالب فوق علاوه بر بررسی ویژگی‌ها و فواید پارکت چوب راش، به ذکر توصیه‌هایی در حفظ و نگهداری آن پرداختیم که با رعایت این اقدامات، قطعاً طول عمر این محصول افزایش می‌یابد. جهت تهیه و سفارش انواع پارکت در طرح‌ها و رنگ‌بندی‌های متنوع، به مجموعه پارس آرای کوهستان مراجعه کنید. جهت ثبت سفارش و راهنمایی خرید پارکت، با مشاوران و کارشناسان پارس آرای کوهستان در تماس باشید.

 

برچسب ها: