پارکت چوب درخت گل مینا

چوب همیشه یادآور احساسات مثبت و ارزنده‌ای در انسان بوده است. با خرید پارکت چوبی طبیعی، شما می‌توانید تمام این احساسات خوب را به خانه بیاورید. کف‌پوش‌های چوبی باکیفیت از چوب طبیعی تهیه و ساخته شده‌اند. به دلیل طبیعی بودن تنوع زیادی در طرح و رنگ‌های مختلف دارند.

اگر تصمیم‌گیری برای شما سخت است و در انتخاب طرح و یا مدل دچار تردید شده‌اید، کارشناسان پارس آرای کوهستان برای راهنمایی و مشاوره به صورت رایگان در خدمت شما عزیزان هستند. در این مقاله با انواع پارکت‌های چوبی طبیعی و مزایای آن‌ها آشنا می‌شوید. در ادامه همراه با ما باشید تا پارکت چوب درخت گل مینا را مورد بررسی قرار دهیم. با بررسی انواع پارکت چوبی می‌توانید برای خانه خود انتخابی مناسب و شایسته داشته باشید.

انواع پارکت چوبی از نوع طبیعی بودن

از مهم‌ترین چوب‌ها در ساخت پارکت‌های چوبی می‌توان پارکت چوب درخت گل مینا را نام برد. اسم این چوب خیلی به گوش نخورده، اما از بهترین‌‌هاست. موارد دیگر شامل:

پارکت چوب بلوط

بلوط از قدیمی‌ترین درختان است و طول عمر آن بیش از 1200 سال تخمین زده می‌شود. یونانیان باستان آن را درختی مقدس می‌نامیدند و به دلیل قطر 9 متری، آن را نمادی از قدرت و استقامت می‌دانستند. جالب اینجاست که برای 500 سال ستون‌های خانه‌های شهر ونیز (در اسکله) از بلوط ساخته شده بودند. بلوط استحکام و کشش بالایی دارد و اغلب در مناطق پر رفت و آمد استفاده می‌شود. امروزه، بلوط به دلیل رنگ قهوه‌ای طلایی فوق العاده‌اش برای هر دکوراسیونی، از مدرن گرفته تا کلاسیک، مناسب است.

پارکت چوب بلوط

پارکت چوب راش

چوب راش به محیط خانه شما زیبایی و استحکام می‌بخشد. کفپوش چوبی راش زمانی که درختان تازه قطع و کوتاه می‌شوند بخار داده و خشک می‌شود و رنگ صورتی گرم به خود می‌گیرد. آلمانی‌ها راش را چوبی جادویی می‌دانستند و کتیبه‌های خود را روی آن حک می‌کردند.

 راش نیز مانند بلوط چوبی مقاوم در برابر پوسیدگی است و در مناطقی که در آن تردد و رفت‌وآمد زیادی وجود دارد، استفاده می‌شود. راش اغلب در فضاهای نسبتاً کوچک استفاده می‌شود، زیرا شکاف‌های بلند و رنگ روشن آن به بزرگ‌تر نشان‌دادن اتاق کمک می‌کند.

چوب افرا برای پارکت

افرا نوعی کف پوش چوبی است که به محیط زندگی شما نما و جلوه بی‌نظیری می‌بخشد. به دلیل زیبایی این چوب است که گیتار، ویولن و ویولن‌سل از افرا ساخته می‌شوند. شیره افرا از زمان‌های قدیم منبع غنی قند بوده و باارزش‌ترین عسل از گل‌های درخت افرا که یکی از باارزش‌ترین درختان است تهیه می‌شود. رنگ‌های زنده و مقاومت این چوب تضمین می‌کند که هیچ محدودیتی برای دکوراسیون شما وجود ندارد. علاوه بر این، اتاق شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

پارکت چوبی زبان‌گنجشک

زبان‌گنجشک در مواقعی که مقاومت زیادی لازم است استفاده می‌شود. تنوع رنگ زیاد از سفید تا قهوه‌ای، آن به یک پارکت چوبی محبوب تبدیل کرده است. ظاهر آن می‌تواند حس چوبی بودن و طبیعی‌تری نسبت به سایر کف‌پوش‌های چوبی به خانه شما بدهد. رنگ تیره این چوب گرمای خاصی به خانه می‌دهد و برای اتاق‌های بزرگ مناسب است.

پارکت درخت گیلاس آمریکایی

گل‌های صورتی این درخت درگذشته نماد پاکی بوده و امروزه که شکوفه‌های گیلاس روی درخت سبز می‌شوند، چینی‌ها ده روز جشن می‌گیرند و با خانواده خود زیر درخت شکوفه گیلاس جمع می‌شوند تا نمادی از خلوص و زیبایی را به خانواده خود هدیه دهند. چوب گیلاس قوی و بسیار مقاوم است. علاوه بر ساخت کف‌پوش چوبی، گیلاس آمریکایی یکی از انواع چوب‌هایی است که برای ساخت آلات موسیقی هم استفاده می‌شود. قهوه‌ای طلایی مایل به قرمز به خانه شما ظاهری گرم و منحصربه‌فرد می‌بخشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید درختان گیلاس از خانواده گل رز هستند.

پارکت درخت گیلاس آمریکایی

چوب درخت گل مینا برای پارکت

پارکت چوب درخت گل مینا انتخاب مناسبی برای کف منزل و یا محیط کار شماست. بی‌نظمی‌های منحصر به فرد این چوب علاوه بر استحکام آن را به چوبی گران قیمت و با ارزش تبدیل می‌کند که علاوه بر کفپوش چوبی در ساخت وسایل تزیینی خاص یا مبلمان نیز استفاده می‌شود.

6 مورد از فواید پارکت چوبی درخت گل مینا

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ساخت پارکت‌ چوبی، چوب درخت گل مینا است. پارکت چوب درخت گل مینا باتوجه‌به این که دارای خواص طبیعی است، دارای مزایای زیادی است که در این قسمت به آن‌ها پرداخته می‌شود:

1. زیبایی طبیعی

پارکت‌های چوبی از آن جایی که از چوب طبیعی ساخته می‌شوند، دوستداران و طرف‌داران زیادی را به خود جلب کرده‌اند و توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای را در طراحی داخلی به خود اختصاص دهند.

2. دوام و انعطاف‌پذیری

پارکت‌های چوبی از مقاومت بالایی در برابر خوردگی برخوردارند. علاوه بر پارکت چوب درخت گل مینا دیگر انواع چوب‌ها از جمله بلوط، گردو و راش هم وجود دارند. بسیار بادوام و در برابر آسیب‌های روزمره مقاوم هستند و به دلیل دارابودن این ویژگی، سال‌ها در خانه شما باقی می‌مانند.

3. ایجاد احساس گرما

 چوب به‌عنوان یک ماده طبیعی به فضای داخلی گرما و راحتی می‌بخشد. کف‌پوش‌های چوبی فضایی راحت و گرم ایجاد می‌کند که افراد را به خود جذب می‌کند.

4. قابلیت تعمیر و بازسازی

 در صورت آسیب یا خراشیدگی پارکت، می‌توان آن را با استفاده از مواد مخصوص تعمیر و یا بازسازی نمود. این ویژگی باعث افزایش دوام طولانی‌مدت این نوع کف‌پوش‌ها می‌شود.

5. اثرات زیست‌محیطی

کف‌پوش‌های چوبی یک ماده طبیعی هستند که تولید آن برخلاف سایر مواد مصنوعی کمترین تأثیر منفی بر محیط‌زیست دارد. چوب به جذب کربن از جو کمک می‌کند و در واقع از محیط‌زیست به‌عنوان یک منبع تجدید‌پذیر استفاده می‌کند.

6. افزایش ارزش و قیمت ملک با نصب پارکت

نصب کفپوش چوبی می‌تواند ارزش ملک را افزایش دهد. این کف‌پوش زیبا و باکیفیت به خانه شما نظم می‌بخشد و می‌تواند در هنگام فروش ملک، توجه خریداران را به خود جلب کند.

افزایش ارزش و قیمت ملک با نصب پارکت

خرید انواع پارکت چوبی باکیفیت از پارس آرای کوهستان

امروزه شاهد افزایش بسیار زیاد علاقه‌مندان به پارکت چوبی در دکوراسیون و معماری داخلی هستیم. از آن جایی که پارکت‌های چوبی از درختان طبیعی ساخته می‌شوند، این قابلیت را دارند که بازسازی و ترمیم شوند و به همین دلیل برای پوشاندن کف مورداستفاده قرار می‌گیرند. در ساخت پارکت، از چوب درختانی همچون درخت گل مینا، بلوط، افرا، زبان گنجشک، گردو و موارد دیگر استفاده می‌شود.

این پارکت‌ها علاوه بر این که محیط خانه را گرم و صمیمی نگه می‌دارند، باعث می‌شوند که زیبایی خاصی به خانه بخشیده شود. در خرید پارکت چوب درخت گل مینا خرید از مرجعی معتبر برای تضمین کیفیت و استفاده از چوب‌های درجه یک اهمیت زیادی دارد. شما می‌توانید در مجموعه پارس آرای کوهستان انواع پارکت‌های چوبی باکیفیت و بادوام فوق‌العاده را پیدا کنید و باتوجه‌به سلیقه و نیازتان، بهترین مدل و طرح را با کمک مشاوران و کارشناسان ما انتخاب نمایید.

 

برچسب ها: