پارکت چوبی کف خانه

تغییر دکوراسیون خانه امری دشوار اما دلنشین است. بخش مهمی از دکوراسیون خانه متعلق به کف‌پوش خانه است. انتخاب پارکت چوبی کف خانه یکی از بهترین و شیک‌ترین گزینه‌ها برای خانه‌های امروزی است. آگاهی از انواع چوب که در تولید پارکت از آن‌ها استفاده می‌شود و کاربرد هرکدام از آن‌ها به شما کمک می‌کند تا انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید.

مورد دیگری که ممکن است ذهن هر خریداری را مشغول کند قیمت پارکت است و اینکه هر نوع از پارکت‌های چوبی در کدام محیط‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند؟ در این مقاله همراه باشید تا به پاسخ تمام این سؤالات برسید.

 جنس انواع پارکت چوبی کف خانه

برخی از مهم‌ترین چوب‌هایی که در پارکت چوبی مورداستفاده قرار می‌گیرند شامل موارد زیر هستند:

  • پارکت چوب افرا

چوب درخت افرا چوبی خوب با کاربرد بالا در نجاری است. چوب این درخت به‌خاطر زیبایی و دوامی که دارد در دکوراسیون خانگی استفاده می‌شود. پارکت‌های چوبی از جنس افرا جزو بادوام‌ترین و کلاسیک‌ترین موارد برای کف خانه‌اند. چوب این درخت دارای بافتی سخت و به طور طبیعی دارای زرق‌وبرق است.

چوب این درخت به دلیل دوام بالا و برش‎خوری خوبی که دارد در صنایع برای تولید پارکت، روکش‌سازی و… استفاده می‌شود. بافت متراکم مهم‌ترین ویژگی این چوب است و از آن می‌توان در محیط‌های خارجی که نیاز به چوب بادوام دارند استفاده کرد.

پارکت چوب افرا

  • چوب بلوط برای پارکت

اگر به دنبال لوکس‌ترین و درعین‌حال پرکاربردترین چوب در دنیا هستید چوب بلوط بهترین گزینه برای شماست. این چوب به‌خاطر قدرت، استحکام و دوامی که دارد محبوب‌ترین چوب در دنیاست. چوب بلوط قرمز دارای رنگ‌های متنوعی اعم از سیاه کالیفرنیایی، پوست گیلاسی، اسکارلت و… است. نوع سفید این چوب استقامت بیشتری در برابر حشرات و پوسیدگی حاصل از آب دارد.

به همین خاطر از این چوب برای تولید پارکت، روکش، کابینت و دیگر لوازم چوبی استفاده می‌شود. قیمت این چوب همان‌طور که گفتیم به نسبت دیگر چوب‌ها بیشتر است که این امر به دلیل خاص و بادوام بودن آن است. اگر تصمیم دارید پارکت چوبی از جنس بلوط خریداری کنید نگران قیمت آن نباشید؛ زیرا کیفیت بالای این چوب هزینه‌های جانبی آتی را از دوش شما برمی‌دارد و عمر بالایی دارد.

  • پارکت چوب گیلاس

چوب درخت گیلاس در انواع مختلفی وجود دارد که از نظر قطر و طول متفاوت‌اند. چوب این درخت حاصل از چوب درخت گیلاس سیاه است و باارزش‌ترین چوب سختی است که در صنایع مبل‌سازی از آن استفاده می‌شود.

این چوب با درجه سختی متوسط در صنایع برای تولید پارکت چوبی، مبلمان و کابینت استفاده می‌شود. رنگ این چوب به طور طبیعی قرمز مایل به قهوه‌ای است و به‌مرورزمان به قهوه‌ای مایل به قرمز تغییر رنگ می‌دهد. اگر این طیف رنگی موردعلاقه شماست می‌توانید از این چوب برای پارکت‌های کف خانه خود استفاده کنید.

  • چوب گردو برای پارکت

از خانواده راش‌سانان است و برخلاف باور اکثر مردم که فکر می‌کنند فقط به رنگ قهوه‌ای وجود دارد؛ باتوجه‌به اقلیمی که در آن رشد کرده است دارای رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت است و از لایه‌های مختلف تشکیل شده است. چوب درخت برخلاف چوب دیگر درختان که به‌مرورزمان تیره می‌شوند؛ باگذشت زمان روشن‌تر می‌شود و به رنگ عسلی زیبایی تبدیل می‌شود.

چوب درخت گردو به دلیل مقاومتی که دارد در ساختمان‌سازی، ساخت پارکت چوبی، ساختن پیشخوان و کانتر و… استفاده می‌شود. از مزیت‌های این چوب می‌توان به طرح و نقش چشمگیر، قابلیت چسب‌پذیری بالا، استحکام، طول عمر و رایحه خوب آن اشاره کرد.

  • پارکت چوب کاج

چوب درخت کاج جزو چوب‌های نرم محسوب می‌شود و در سراسر دنیا از آن استفاده می‌شود. کارکردن با این چوب راحت‌تر از دیگر چوب درختان است و دوام و مقاومت بالایی دارد. این چوب دارای انواع مختلف اعم از اسکاتلندی، کامبرا، نیگرا، قندی، سنگی و… است.

 این چوب صمغ بالایی دارد که یکی از مشکلات آن محسوب می‌شود؛ اما جای نگرانی نیست. مهم‌ترین مزیتی که این چوب دارد قیمت مناسب آن به نسبت دیگر چوب‌هاست و اگر تصمیم دارید از پارکت چوبی در ابعاد گسترده استفاده کنید این چوب مناسب شماست.

پارکت چوب کاج

  • کاربرد چوب کاج در پارکت

چوب کاج به علت خوش‌تراش بودن در صنایع برای ساخت پارکت چوبی کف خانه، ساختمان‌سازی، تخته چندلایه و… استفاده می‌شود. این چوب جزو بهترین چوب‌های جهان است و به دلیل رنگ کهربایی زیبایی که دارد گزینهٔ مناسبی برای کف خانه است.

هزینه نصب پارکت چوبی کف خانه

مواردی که در محاسبه هزینه پارکت باید به آن‌ها توجه کنید، متراژ موردنظر، نوع چوب پارکت و هزینه نصب و اجراست. این هزینه‌ها برحسب مترمربع محاسبه می‌شوند پس قبل از هر چیزی باید متراژ محیط موردنظرتان را به مترمربع حساب کنید.

بسته به نوع پارکتی که انتخاب می‌کنید هرچه متراژ بیشتر باشد هزینه نصب نیز بیشتر می‌شود. بهتر است در وهله اول قیمت هر مترمربع از پارکت موردنظر خود را جویا شوید. برای آگاه شدن دقیق از هزینه‌ها می‌توانید با کارشناسان در این زمینه در ارتباط باشید.

مواردی که هنگام خرید پارکت باید به آن‌ها دقت کنید

  • محیطی که قرار است پارکت شود اولین موردی است که باید موردتوجه قرار گیرد. برای مثال بهتر است در محیط‌هایی مثل آشپزخانه که بیشتر در معرض آب و شست‌وشو قرار دارند؛ از پارکت‌های عایق در برابر آب و رطوبت استفاده شود.
  • مقاومت پارکت، مورد دومی است که باید به آن توجه کنید. اگر تصمیم دارید از پارکت در محیط‌هایی استفاده کنید که بیشتر مورد سایش قرار دارد، این موضوع را به کارشناس مربوطه اطلاع دهید تا به شما پارکت‌های باکیفیت و با مقاومت بالا معرفی کند.
  • مورد آخر بودجه‌ای است که برای پارکت کردن محیط در نظر گرفته‌اید. بهتر است قبل از انتخاب و خرید پارکت، بودجهٔ موردنظرتان را به کارشناسان اطلاع دهید تا بهترین جنس متناسب با نیاز شما را معرفی کنند.

هزینه نصب پارکت چوبی کف خانه

خرید بهترین پارکت‌های چوبی برای کف خانه از پارس آرای کوهستان

شما می‌توانید باکیفیت‌ترین و گسترده‌ترین تنوع پارکت چوبی کف خانه با برندهای بوئن آلمان و باورک سوئیس را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف از پارس آرای کوهستان تهیه کنید. نکته مهمی که در خرید پارکت چوبی برای کف خانه باید به آن توجه کنید توجه به کیفیت است.

کارشناسان ما آماده ارائه انواع پارکت چوبی باکیفیت در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف متناسب با کف خانه شما هستند. شما می‌توانید با خیالی آسوده دکوراسیون خانه خود را به ما بسپارید. همچنین می‌توانید برای آگاه شدن از قیمت انواع پارکت‌های چوبی با ما در ارتباط باشید.

برچسب ها: