آیا پارکت چوبی مناسب استفاده در آشپزخانه می‌باشد؟

وقتی از پروژه‌های بازسازی و طراحی داخلی خانه صحبت می‌کنیم، عموماً طراحی اتاق نشیمن به ذهنمان خطور می‌کند. اما مسئله زیباسازی تنها به اتاق نشیمن و یا دیگر فضاها محدود نمی‌شود، بلکه لازم است که اتاق خواب، آشپزخانه و حتی حمام نیز مورد توجه قرار گیرند.

ممکن است از نظر بسیاری از افراد اتاق نشیمن تنها جایی باشد که نیاز به بازسازی و طراحی دارد، اما این تصور غلط است. آشپزخانه از دیگر فضاهای مهم در خانه است که نیاز به طراحی اصولی دارد. یکی از مهم‌ترین تغییراتی که می‌توانید در هر جایی از خانه خود ایجاد کنید، تعویض پارکت چوبی است.

پوشاندن کف آشپزخانه به سادگی دیگر فضاها نیست. زیرا آشپزخانه محیطی مرطوب است. لزوماً باید از پارکتی که مناسب شرایط آشپزخانه باشد استفاده کرد. اگر قصد دارید کف‌پوش چوبی جدیدی برای محیط آشپزخانه خود خریداری کنید، در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی این موضوع که آیا پارکت چوبی مناسب استفاده در آشپزخانه می‌باشد؟ یا خیر؟ بپردازیم.

راهنمای انتخاب پارکت چوبی برای آشپزخانه

هنگام انتخاب پارکت چوبی برای آشپزخانه باید نکاتی را رعایت کرد و اینکه آیا پارکت چوبی مناسب استفاده در آشپزخانه می‌باشد؟ در این قسمت به مهم‌ترین نکات می‌پردازیم، که شامل:

توجه به نوع پارکت‌های چوبی

پارکت‌های چوبی در طرح و انواع متفاوتی موجود هستند. انتخاب یک پارکت مناسب با توجه به فضایی که قرار است در آن استفاده شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به طور مثال، پارکتی که قرار است در آشپزخانه نصب شود باید در مقابل رطوبت مقاوم باشد. در آشپزخانه تردد و رفت و آمد زیادی صورت می‌پذیرد. برای همین هم نیاز به پارکتی با ضخامت بالا است.

توجه به نوع پارکت‌های چوبی

توجه به میزان مقاومت پارکت‌های چوبی

پارکت‌های چوبی در طرح و رنگ‌های متفاوتی موجود هستند که هر یک دارای ویژگی‌های فنی خاصی هستند. پارکت مناسب آشپزخانه باید مقاومت بالایی در مقابل خراش، ضربه و فشار وارد شده از اجسام برخوردار باشد. پارکت چوبی که از چند لایه چوب مختلف ساخته شده است. این موضوع باعث مقاومت و ماندگاری بالای آن خواهد بود.

توجه به رنگ پارکت‌های چوبی

از دیگر مواردی که هنگام خرید پارکت چوبی برای آشپزخانه باید در نظر گرفته شود، رنگ آن است. پارکت‌های چوبی در رنگ‌های متفاوت از تیره تا روشن موجود هستند. پارکت‌های چوبی با رنگ‌های تیره مناسب آشپزخانه‌هایی است که دارای فضای بزرگ و نورگیر هستند. در مقابل، پارکت‌های چوبی در رنگ‌های روشن برای فضاهای کوچک مناسب هستند، زیرا می‌توانند فضا را از آنچه که هست بزرگ‌تر جلوه دهند.

هماهنگی بین رنگ پارکت و نور محیط

نورپردازی یکی از عوامل بسیار مهمی است که نقش پررنگی در دکوراسیون داخلی ایفا می‌کند. برای این که در محیط خانه حال و هوای بهتری ایجاد کنیم و حس آرامش را در محیط زندگی خود حکم‌فرما سازیم، لازم است رنگ‌هایی را انتخاب کنیم که با نور محیط ما هماهنگی داشته باشند. هنگام انتخاب کفپوش چوبی برای آشپزخانه، لازم است که وضعیت نورگیر بودن فضا مورد توجه قرار گیرد و درصورتی‌که فضای آشپزخانه از نور کافی برخوردار است، از رنگ‌های تیره استفاده شود.

نگهداری از پارکت چوبی مناسب آشپزخانه

پارکت‌های چوبی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند باید از خصوصیات فنی خاصی برخوردار باشند. به طور مثال، لازم است دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب باشند. به علاوه، آگاهی از شیوه نگهداری پارکت‌های چوبی که قرار است در آشپزخانه نصب شود در ماندگاری و طول عمر آن مؤثر خواهد بود.

شیوه نصب پارکت‌های چوبی آشپزخانه

از مهم‌ترین مراحل بعد از خرید پارکت چوبی آشپزخانه، نصب کردن آن است. برخلاف تصور عموم، مرحله نصب پارکت اهمیت بسیار زیادی دارد. گاهی در مرحله نصب ممکن است بدترین آسیب‌ها برای پارکت رخ دهد. بنابراین، از جمله اصولی که هنگام خرید کف‌پوش چوبی برای آشپزخانه باید رعایت شود، انتخاب یک نصاب حرفه‌ای و باتجربه است.

شیوه نصب پارکت‌های چوبی آشپزخانه

پارکت‌ ترمووود؛ گزینه‌ای مناسب برای آشپزخانه

در بسیاری از موارد با این سؤال مواجه می‌شویم که کدام چوب برای ساخت پارکت چوبی که قرار است در آشپزخانه نصب شود، مناسب است؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که پارکت ترمووود گزینه‌ای ایده‌آل برای این قسمت از خانه محسوب می‌شود.

 پارکت‌های چوبی ترمووود پروسه حرارتی خاصی را پشت سر می‌گذرانند و بدین ترتیب از مقاومت بالایی برخوردارند. علاوه بر آشپزخانه از این نوع پارکت می‌توان در اتاق خواب، سالن پذیرایی و حتی محیط‌های خارجی استفاده کرد. چوب مورد استفاده در پارکت ترمووود در دمای بالا ساخته شده است. همین مسئله باعث می‌شود که این چوب در مقابل عوامل محیطی و اشعه فرابنفش خورشید مقاوم گردد.

از مزایای استفاده از پارکت ترمووود در آشپزخانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترمووود از چوب طبیعی ساخته و تولید می‌شود. در مقایسه با برخی پارکت‌ها از هیچ مواد شیمیایی در آن استفاده نشده است.
  • شیوه نصب و اجرای این پارکت بسیار آسان است.
  • ترمووود از قابلیت جداسازی و همچنین نصب مجدد برخوردار است.
  • امکان بازسازی و رنگ‌آمیزی چوب ترمووود وجود دارد.
  • گزینه‌ای مناسب برای محیط‌های مرطوب مانند آشپزخانه است.
  • عایق مناسبی در مقابل گرما، سرما و صدا به شمار می‌رود.
  • در مقابل سایش، ضربه و خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار است.

پارکت‌ ترمووود؛ گزینه‌ای مناسب برای آشپزخانه

خرید پارکت چوبی باکیفیت برای آشپزخانه از پارس آرای کوهستان

بسیاری از مردم امروزه برای پوشاندن کف آشپزخانه خود از پارکت چوبی استفاده می‌کنند. اما آیا پارکت چوبی مناسب استفاده در آشپزخانه می‌باشد؟ بله پارکت محیط آشپزخانه را زیباتر و ظاهر آن را متفاوت‌تر می‌کند. هنگام خرید باید به اصولی همچون پایداری و دوام محصول توجه شود. درصورتی‌که کف پوش از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار نباشد، خریدار را متحمل ضرر‌های مالی زیادی خواهد کرد.

پارکت‌های چوبی که در مجموعه پارس آرای کوهستان ارائه می‌شوند، از نظر دوام و ماندگاری جزو بهترین‌ها محسوب می‌شوند، به‌طوری‌که می‌توانید سال‌ها از آن‌ها استفاده کنید. محصولات ارائه شده این مجموعه از چوب طبیعی درختان ساخته شده‌اند. بهترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید.

چنانچه می‌خواهید از بین پارکت‌های چوبی ارائه شده در پارس آرای کوهستان یکی را برگزینید، به سایت این مجموعه مراجعه کنید. کف‌پوش‌های چوبی ترمووود گزینه‌ای عالی برای استفاده در آشپزخانه هستند. برای اطلاع از قیمت این نوع پارکت می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برچسب ها: