استفاده از پارکت چوبی در طراحی داخلی مغازه‌ها و رستوران‌ها

پارکت از محصولات بسیار پرکاربردی است که در صنعت ساختمان‌سازی و دکوراسیون داخلی امروزی اهمیت زیادی دارند. بنابراین، یکی از شاخص‌های سنجش فضا از نظر کیفیت و زیبایی، پارکت و کف‌پوش چوبی مورداستفاده در آن فضا است. این موضوع به‌قدری مهم است که باعث ایجاد رقابت در بازار برای تولید انواع پارکت چوبی شده است.

به خریداران این امکان را می‌دهد که کف‌پوش باکیفیت و متناسب با دکوراسیون فضای موردنظر خود انتخاب و خریداری کنند. مغازه‌ها و رستوران‌ها از فضا‌های بسیار پرتردد محسوب می‌شوند و هنگام انتخاب پارکت چوبی باید به عواملی از جمله کیفیت و مقاومت حتماً توجه کرد. در این مقاله سعی می‌کنیم اطلاعات کافی و مناسبی در مورداستفاده از پارکت چوبی در طراحی داخلی مغازه‌ها و رستوران‌ها ارائه دهیم.

نکات مهم پارکت چوبی در طراحی داخلی مغازه‌ها و رستوران‌ها

پوشش کف نقش مهمی در طراحی داخلی مغازه‌ها و رستوران‌ها ایفا می‌کند. به همین علت است که امروزه از پارکت به‌عنوان یک کف‌پوش زیبا و مد روز در این مکان‌ها استفاده می‌شود. البته پارکت دارای مزایای بی‌شماری است که باعث شده به محصولی پرطرف‌دار و مناسب برای محیط‌های پرتردد تبدیل شود. برای خرید پارکت چوبی در مغازه‌ها و رستوران‌ها لازم است که نکاتی را موردتوجه قرار دهیم. در این قسمت این نکات را یادآور می‌شویم.

نکات مهم پارکت چوبی در طراحی داخلی مغازه‌ها و رستوران‌ها

  • آلرژی‌زا نبودن پارکت چوبی

یکی از ویژگی‌های پارکت و کف‌پوش مناسب این است که از خاصیت ضد آلرژی بودن برخوردار باشد. صاف بودن سطح کف‌پوش‌های چوبی اجازه نمی‌دهد گردوغبار یا ذرات دیگر پنهان شوند و این مسئله خیال افرادی که از آلرژی و حساسیت رنج می‌برند، را آسوده خواهد کرد.

  • تمیزکردن آسان پارکت

چیزی که بسیاری از خریداران بیشتر به آن اهمیت می‌دهند، قابلیت تمیزکردن آسان کف زمین و پارکت است. پارکت‌های چوبی به‌راحتی تمیز می‌شوند و این مسئله یک مزیت مهم محسوب می‌شود. این محصول در واقع ضد لک است و می‌توان آن را به‌سادگی با جاروکردن، مرطوب کردن و پاک‌کردن تمیز کرد.

  • دوام پارکت چوبی و عمر مفید بالا

کف مغازه‌ها و رستوران‌ها در معرض اصطکاک و فرسودگی ناشی از تردد سنگین قرار دارد، بنابراین باید با موادی با مقاومت بالا و ماندگاری بالا پوشانده شوند.

پارکت چوبی همه این مزایا را ارائه می‌دهد. این محصولات عمر مفید بالایی دارند. بنابراین، استفاده از پارکت به‌عنوان کف‌پوش در فضا‌هایی همچون رستوران‌ها، مغازه‌ها، ادارات و… انتخاب بسیار مناسبی محسوب می‌شود. کف پارکت ضد خش است و حتی با استفاده طولانی‌مدت هم به‌راحتی آسیب نمی‌بیند.

دوام پارکت چوبی و عمر مفید بالا

  • تعویض آسان پارکت آسیب‌دیده

ازآنجایی‌که افراد مشغله زیادی دارند و زمان و بودجه لازم برای تعویض یا نوسازی و تعمیر مداوم سطوح کفپوش را ندارند، ناگفته نماند که تعویض سریع، آسان و بدون دردسر هر کف‌پوشی یک امتیاز محسوب می‌شود. اگر پارکت یا کف‌پوش شما قدیمی است یا به هر دلیلی قصد تعویض آن را دارید، می‌توانید به‌راحتی پوشش را تعویض کنید.

  • ضخامت پارکت چوبی

انواع مختلف پارکت چوبی در طراحی داخلی مغازه‌ها و رستوران‌ها در ضخامت‌های مختلف موجود است. عامل اصلی که باید در انتخاب ضخامت کف پوش چوبی خود در نظر بگیرید، سطحی است که می‌خواهید روی آن را کف‌پوش قرار دهید. اگر کفی که قرار است پارکت را روی آن نصب ‌کنید، دارای سطح زیرین ناهموار باشد یا اگر در طبقه‌بالایی یک مجتمع ساکن هستید و فعالیت می‌کنید و می‌خواهید انتقال صدا به طبقات پایین را به حداقل برسانید، بهتر است از پارکت ضخیم‌تر استفاده کنید. در این موارد باید به دنبال محصولاتی با ضخامت بین ۱۲ تا ۱۵ میلی‌متر باشید.

  • انتخاب پارکت بسته به موقعیت مکانی

معمولاً هنگام انتخاب بهترین گزینه برای مغازه و رستوران، جدا از کیفیت محصول، طراحی و ظاهر آن نیز بسیار مهم است، اما زمانی که می‌خواهید کف‌پوش را برای فضای پرتردد مانند دفتر کار، لابی، مغازه و رستوران انتخاب کنید، این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بنابراین، در انتخاب پارکت و نوع پوشش کف حتماً به محل استفاده و شرایط آن توجه کنید.

  • سازگاری رنگ پارکت با میز و صندلی و دیگر عناصر

سازگار بودن رنگ پارکت چوبی با میز و صندلی‌های موجود در رستوران می‌تواند تأثیر بسزایی در دکوراسیون محیط شما داشته باشد. اگر در رستوران از میز و صندلی‌های چوبی استفاده می‌کنید و یا قسمتی از مغازه دارای تم چوبی است، پارکت بهترین انتخابی است که زیبایی و جذابیت محیط شما را دوچندان می‌کند. همچنین استفاده از پارکت‌های چوبی باعث ایجاد جلوه مدرن و شیک در محیط می‌شود.

سازگاری رنگ پارکت با میز و صندلی و دیگر عناصر

مزایا و معایب پارکت چوبی در طراحی داخلی مغازه‌ها و رستوران‌ها

امروزه استفاده از پارکت چوبی  در منازل و مکان‌های دیگر مانند مغازه‌ها و ادارات به‌قدری افزایش‌یافته که نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن گذشت. این اهمیت و کاربرد بسیار زیاد به دلیل وجود مزایای مختلف در استفاده از این کف‌پوش‌ها است. از جمله این مزایا می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • نصب سریع: نصب سریع پارکت یک مزیت مهم به‌ حساب آمده و منجر به صرفه‌جویی در وقت و هزینه خریدار خواهد شد.
  • تمیزکردن آسان: امکان نظافت آسان پارکت‌های‌ چوبی، از رشد و گسترش باکتری‌ها جلوگیری می‌کند.
  • دوام بالا: استحکام کف‌پوش باعث می‌شود که دوام بیشتری داشته باشد و از پرداخت هزینه تعویض و نوسازی جلوگیری شود.
  • عایق صدا و عایق حرارتی: به‌منظور به‌حداقل‌رساندن آلودگی صوتی در داخل محیط، لازم است که پارکت عایق خوبی در برابر صدا باشد. این مزیت در پارکت‌های چوبی یافت می‌شود. بسیاری از پارکت‌های چوبی باکیفیت به‌عنوان عایق عمل می‌کنند و به دلیل ساختارشان از انتقال صدا جلوگیری می‌کنند. از طرفی باتوجه‌به نوع مواد مصرفی از اتلاف حرارت جلوگیری کرده و هزینه مصرف انرژی را کاهش می‌دهند.

مزایا و معایب پارکت چوبی در طراحی داخلی مغازه‌ها و رستوران‌ها

خرید و نصب پارکت چوبی در طراحی داخلی مغازه‌ها و رستوران‌ها از پارس آرای کوهستان

پارکت چوبی در طراحی داخلی مغازه‌ها و رستوران‌ها همانند خانه اهمیت فراوانی دارد و می‌تواند به دکوراسیون زیبایی ببخشد و در جذب مشتری مؤثر باشد. باتوجه‌به نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، می‌توانید بهترین و متناسب‌ترین پارکت چوبی را برای مغازه و رستوران از پارس آرای کوهستان تهیه کنید.

مجموعه پارس آرای کوهستان به‌عنوان مرجع ارائه انواع پارکت‌های چوبی باکیفیت و بادوام می‌تواند هرگونه اطلاعاتی را در مورد پارکت‌های چوبی در اختیار شما عزیزان قرار دهد تا بتوانید خریدی باکیفیت و مطمئن را تجربه کنید.

 

برچسب ها: