انتخاب پارکت چوبی به‌عنوان یکی از بهترین کف‌پوش‌ها برای مغازه

تمامی محیط‌های اداری و تجاری نیاز به یک کف‌پوش مناسب دارند. مغازه هم چنین شرایطی را دارد. خرید یک کف‌پوش مناسب برای مغازه از دو جهت اهمیت بیشتری دارد. اول اینکه تمامی عناصر دکوراتیو مانند کف و دیوارها می‌توانند بر روی قضاوت مراجعان تأثیر بگذارد. زیرا اگر می‌خواهید کسب‌وکار شما در دید مشتری برجسته شود باید توجه ویژه‌ای به پوشش کف به‌اندازه دیوارپوش‌ها بدهید. دلیل دیگر اینکه شما باید پارکتی را انتخاب کنید که در اثر رفت‌وآمد مکرر دچار آسیب نشود. در این مطلب از مجموعه پارس آرای کوهستان می‌خواهیم انتخاب پارکت چوبی برای مغازه را مورد بررسی بدهیم.

نگاهی به مزایای استفاده از پارکت چوبی برای مغازه

پارکت‌های چوبی تنوع بسیار بالایی از لحاظ نوع چوب، طرح، رنگ، قیمت و ساختار کلی دارند. شستشو و نظافت این پارکت‌ها بر خلاف سایر انواع کف‌پوش‌ها بسیار آسان است و به علت داشتن ضخامت بالا و عدم پوسته‌پوسته شدن بهترین گزینه برای مغازه هستند.

از دیگر مزایای استفاده از پارکت چوبی برای مغازه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا در برابر رشد میکروب و قارچ
  • مقاومت بالا در مقابل ضربه و ترک‌خوردگی
  • ضد حساسیت
  • پارکت چوبی لکه و ذرات خاک را در خود نگه نمی‌دارد
  • سبکی قابل‌توجه در مقایسه با سایر کف‌پوش‌ها
  • نصب آسان
  • عایق صدا و حرارت
  • امکان تعویض قسمت‌های آسیب‌دیده
  • جابه‌جایی آسان

چگونگی نصب پارکت چوبی در محیط مغازه

به‌طورکلی نصب پارکت چوبی برای مغازه باتوجه‌به نوع آن‌ها ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. به همین دلیل در بیشتر مواقع این کار باید توسط تیمی حرفه‌ای از نصاب‌ها انجام شود. نخستین مرحله برای نصب این پارکت‌ها، آماده‌سازی زیرساخت است. در این مرحله سطح باید با سیمان به طور کامل تراز شود. در آن دسته از پارکت‌هایی که حس می‌کنید با قدم‌گذاشتن بر روی آن‌ها صدای زیادی تولید می‌شود و فضای موجود در آن‌ها توخالی به نظر می‌رسد می‌توانید بر روی زیرساخت، ورق‌های فوم سوپر سایلنت قرار بدهید. همچنین باید ابعاد مغازه اندازه‌گیری شده و براین‌اساس اقدام به آماده‌سازی برش‌هایی از ورق پارکت کرد.

در مرحله بعدی روی سطح باید چسب پارکت زده شود و ورق‌ها باید در کنار هم نصب شوند. دقت کنید که هیچ درزی نباید در میان ورق‌ها مشاهده شود. زیرا در صورت عدم توجه به این موضوع، هوا به زیر پارکت‌ها نفوذ کرده و باعث جداشدن پارکت از سطح به‌مرورزمان می‌شود.

در ضمن ورق‌های پارکت باید در حدود 3 الی 4 میلی‌متر از دیوارها فاصله داشته باشند. بعد از اتمام قرارگرفتن ورق‌های پارکت چوبی بر روی سطح، باید طی چهار مرحله از درزگیر یا سیلر استفاده شود تا فضاهای خالی به‌صورت کامل پر شوند. در نهایت پس از اتمام مرحله چسباندن ورق‌های پارکت چوبی، روی تمام سطح دومرتبه ست نیم پلی‌استر بزنید تا سطح کاملاً شفاف شود.

نکاتی که باید پیش از خرید پارکت چوبی برای مغازه به آن‌ها توجه کنید

در این قسمت از مطلب انتخاب پارکت چوبی برای مغازه می‌خواهیم نکاتی را به شما معرفی کنیم که در انتخاب پارکت چوبی برای مغازه تأثیرگذار هستند. به‌طورکلی درنظرگرفتن شرایط و محیط مغازه نقش زیادی در انتخاب موفق شما دارد.

توجه به میزان رفت‌وآمد در مغازه

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین عوامل در انتخاب پارکت چوبی برای مغازه، ترافیک موجود در محل کار است. اینکه فروشندگان چه میزان در محیط کار رفت‌وآمد دارند و یا اینکه مراجعه مشتریان به محیط کار چقدر است مفهوم ترافیک در محیط اداری را تعریف می‌کند.

طبیعتاً به هر میزان که ترافیک بیشتری در مغازه شما وجود داشته باشد، باید از پارکت‌های چوبی بادوام و مقاومت بالاتر استفاده کنید. همچنین در این شرایط پارکت موردنظر شما باید در مقابل ضربه نیز مقاومت خوبی از خود نشان بدهد. در ضمن ضدخش بودن و امکان نگهداری آسان را هم باید به‌عنوان دو ویژگی مهم پارکت‌های چوبی در چنین فضاهایی معرفی کنیم.

سبک کلی دکوراسیون مغازه

از دیگر عوامل تأثیرگذار در انتخاب پارکت چوبی برای مغازه توجه به سبک دکوراسیون محل کار است. بسته به اینکه شما از چه المان‌ها و سبکی برای دکوراسیون داخلی مغازه استفاده می‌کنید، انتخاب پارکت چوبی تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. پارکت‌های چوبی هم با دکوراسیون مدرن و هم با دکوراسیون‌های کلاسیک سازگاری کامل دارند. اما برای نمونه استفاده از کاشی یا فرش برای مغازه‌هایی با دکوراسیون کلاسیک به‌هیچ‌عنوان مناسب نیست.

از نیازهای محیط مغازه غافل نشوید

در انتخاب پارکت چوبی برای فضاهای تجاری باید به نیازهای محل کسب خود توجه داشته باشید. برای نمونه اگر مغازه شما مغازه‌ای است که حال و هوای دکوراسیون آن و به‌طورکلی فضا مدرن است و در آن مشتریان مهمی دارید نباید از کف‌پوش‌های ارزان‌قیمت، معمولی و یا بی‌کیفیت استفاده کنید.

بودجه خود را پیش از خرید پارکت چوبی تعیین کنید

به‌طورکلی انواع کف‌پوش‌های اداری با قیمت‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند. پارکت چوبی نیز از همین قاعده تبعیت می‌کند. اگر از نظر بودجه چالشی نداشتید، می‌توان بهترین انواع پارکت چوبی را برای مغازه خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که خرید یک محصول ارزان قیمتی که کیفیت پایینی دارد، به‌هیچ‌عنوان انتخاب بهینه‌ای نیست. زیرا این محصولات عمدتاً دوام و طول عمر بسیار پایینی دارند.

نصب انواع پارکت چوبی برای مغازه توسط پارس آرای کوهستان

ازآنجایی‌که هر فردی بیشتر ساعات روز خود را در محل کار می‌گذراند، انتخاب پارکت چوبی باتوجه‌به گزینه‌های رنگ و طرح از اهمیت فراوانی برخوردار است. همچنین نصب پارکت چوبی باید با دقت زیادی انجام شود زیرا که کیفیت نصب بر دوام پارکت تاثیر می‌گذارد.

مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از بزرگ‌ترین مراکز فروش و نصب پارکت چوبی در کشور است. تمامی محصولات پارکت ما ضمانت اصالت کالا دارند و با قیمتی مناسب به شما عرضه می‌شوند. شما از انتخاب پارکت مورد نظر تا تمامی مراحل نصب تنها نیستید و می‌توانید در صورت وجود هرگونه ابهام با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برچسب ها: