محبوبیت پارکت چوبی در محیط اداری بسیار بالا است

کف‌پوش مناسب نقشی اساسی در ایجاد محیطی مدرن و منحصربه‌فرد در بخش‌های مختلف یک اداره دارد. درگذشته بیشتر از کف‌پوش‌های سرامیکی برای طراحی کف ادارات استفاده می‌شد، اما امروزه بسیاری از افراد به معماری داخلی با استفاده از پارکت چوبی برای محیط اداری علاقه‌مند شده‌اند. چوب یکی از عناصر اصلی طبیعت است و استفاده از آن در فضای داخلی ادارات، علاوه بر افزایش زیبایی می‌تواند ما را به طبیعت نزدیک‌تر کند. در این مطلب با انواع پارکت‌های چوبی مناسب برای محیط‌های اداری و مزایای بی‌نظیر استفاده از آن‌ها آشنا می‌شویم.

نکات مهم در انتخاب کف‌پوش مناسب برای اداره

مهم‌ترین نکته‌ای که در زمان انتخاب کف‌پوش مناسب باید به آن توجه کنید، میزان تردد و رفت‌وآمد افراد در محیط اداره است. معمولاً میزان تردد در ادارات از فضاهایی مانند یک منزل مسکونی بسیار بیشتر است، در نتیجه شما باید به سراغ انتخاب کف‌پوشی بروید که مقاومت و ماندگاری بالایی داشته باشند. همچنین شما باید به بودجه خود نیز توجه کنید و به سراغ گزینه‌ای بروید که مقرون‌به‌صرفه باشد.

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب کف‌پوش مناسب، توجه به فضا و معماری داخلی محیط اداره است. رنگ کف‌پوش موردنظر شما باید با دکوراسیون اداره هماهنگ باشد و جلوه زیباتری به فضای کار شما ببخشد. علاوه بر این، شما در انتخاب رنگ مناسب باید به ابعاد دفتر و اداره نیز توجه کنید. به‌عنوان‌مثال، رنگ‌های روشن باعث می‌شوند که فضای داخلی دفتر بزرگ‌تر به نظر برسد و نور بیشتری را جذب کنند و گزینه مناسبی برای ادارات کوچک و کم‌نور هستند.

باتوجه‌به تمام این نکات، می‌توانیم بگوییم که پارکت چوبی برای محیط اداری گزینه بسیار مناسبی است. زیرا این پارکت‌ها در انواع متنوع و با جنس و ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند و ماندگاری بالایی دارند. همچنین پارکت‌های چوبی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند و دست شما را برای انتخاب گزینه‌ای که با دکوراسیون داخلی اداره هماهنگ باشد، کاملاً باز می‌گذارند.

پارکت‌های چوبی چه مزایایی دارند؟

پارکت‌ها با پانل‌های چندلایه‌ای از جنس چوب ساخته می‌شوند و رنگ‌‌ها و ضخامت‌های گوناگونی دارند. استفاده از یک پارکت چوبی برای محیط اداری می‌تواند ظاهر مدرن و متفاوتی را به دفتر شما ببخشد و باعث متمایزشدن اداره شما از دیگر ادارات شود. تمامی پارکت‌ها فارغ از این که چه جنس و ضخامت داشته باشند، از مقاومت بسیاری بالایی برخوردار بوده و بهترین گزینه برای محیط‌های پرتردد به شمار می‌آیند. از سایر مزایای پارکت چوبی برای محیط اداری عبارت‌اند از:

  • در ساخت پارکت چوبی از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود و برای سلامتی کارکنان اداره مضر نیست
  • تمیزکردن این کف‌پوش‌ها بسیار ساده است. شما می‌توانید با استفاده از یک جاروبرقی ساده سطح آن‌ها را بدون هیچ مشکلی تمیز کنید
  • این پارکت‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و سطح آن‌ها به‌راحتی پوسته‌پوسته نمی‌شود
  • پارکت‌های چوبی نسبت به سایر کف‌پوش‌ها ارزان‌تر بوده و گزینه مقرون به صرفه‌ای برای ادارات بزرگ به شمار می‌آیند

انواع مختلف پارکت چوبی برای محیط اداری

پارکت‌های چوبی در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد دارند و شما باید باتوجه‌به نیاز و محیط اداره خود، گزینه مناسب را انتخاب کنید. پارکت‌ها را معمولاً در سه گروه پارکت تمام چوب، پارکت سه‌لایه یا مهندسی شده و پارکت لمینت طبقه‌بندی می‌کنند.

پارکت تمام چوب

برای ساخت پارکت‌های تمام چوب تنها از چوب ترمووود استفاده می‌کنند و قطعات پارکت را به کمک چسب‌های فرمالدئید به یکدیگر می‌چسبانند. پارکت تمام چوب تنها با یک‌لایه چوب طبیعی مستحکم و فشرده‌شده مانند چوب بلوط یا گردو تولید می‌شود. این پارکت‌ها گزینه بسیار مناسبی برای ادارات و باشگاه‌های ورزشی به شمار می‌آیند. پارکت‌های تمام چوب یک‌لایه نیاز چندانی به مراقبت و تعمیر ندارند و به‌سادگی تمیز می‌شوند.

پارکت مهندسی‌شده

پارکت مهندسی‌شده یک پارکت چوبی مناسب برای محیط اداری به شمار می‌رود که شما می‌توانید بلافاصله پس از نصب بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید. این پارکت‌ها به‌صورت سه‌لایه تولید می‌شوند. برای ساخت دولایه زیرین معمولاً از چوب‌های ارزان‌تر و برای لایه رویی از ترمووود استفاده می‌شود. پارکت مهندسی شده بهترین گزینه برای مناطقی است که رطوبت هوای بالایی دارند. همچنین برای نصب سیستم‌های گرمایش از کف نیز از این نوع پارکت‌ها استفاده می‌کنند.

پارکت لمینت؛ بهترین پارکت چوبی برای محیط اداری

می‌توان گفت که چارکت لمینت نسخه پیشرفته و به‌روزشدن پارکت‌های چوبی معمولی است که در سال‌های اخیر کاربردهای گسترده‌ای پیدا کرده است. در واقع پارکت لمینت بهترین پارکت چوبی برای محیط اداری به شمار می‌رود. زیرا مراحل نصب این پارکت نسبت به سایر پارکت‌های چوبی بسیار ساده‌تر است و بر خلاف پارکت‌های تمام چوب برای متصل‌کردن قطعات مختلف آن نیازی به استفاده از چسب ندارید.

مهم‌ترین مزایای پارکت لمینت برای استفاده در ادارات عبارت‌اند از:

  • مقاومت بالا در برابر ضربه و فشارهای وارد شده بر سطح پارکت و ماندگاری بالا
  • برخورداری از یک‌لایه محافظ برای جلوگیری از ایجادشدن خط‌وخش روی سطح پارکت
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت بر خلاف پارکت‌های تمام چوب
  • بالابودن سرعت اجرای کف‌پوش لمینت و صرفه‌جویی در وقت
  • افزایش زیبایی محیط داخلی اداره

اگر قصد دارید برای افزایش زیبایی دکوراسیون داخلی به سراغ نصب پارکت چوبی برای محیط اداره بروید، پیشنهاد می‌کنیم که از پارکت‌های لمینت استفاده کنید. البته در انتخاب پارکت لمینت مناسب باید به ضخامت و عدد سایش سطحی آن توجه کنید. معمولاً برای نصب پارکت لمینت در ادارات پرتردد از پارکت‌هایی با عدد سایش AC4 و AC5 استفاده می‌کنند.

خرید بهترین پارکت‌های چوبی از مجموعه پارس آرای کوهستان

امروزه برای طراحی دکوراسیون داخلی بسیاری از ادارات و مجتمع‌های تجاری و مسکونی از انواع مختلف پارکت‌های چوبی استفاده می‌شود. زیبایی، استحکام و ماندگاری بالای این پارکت‌ها از دلایل اصلی روی‌آوردن بسیاری از افراد به استفاده از پارکت چوبی برای محیط اداری به شمار می‌روند.

مجموعه پارس آرای کوهستان با نزدیک به 20 سال تجربه فعالیت در حوزه تأمین چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان در کشور، تابه‌حال توانسته است اعتماد بیش از چهارهزار مشتری را جلب کند. اگر شما نیز قصد طراحی دکوراسیون داخلی اداره خود با استفاده از پارکت‌های چوبی را دارید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و باکیفیت‌ترین پارکت‌های موجود در ایران را خریداری کنید.

برچسب ها: